Interprofesszionális képzések Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u. 33-35. Telefon: +36 (1) 237-6700 E-mail:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tájékoztatás a szakmai programok megvalósításáról június 26. BARTÓK TAMÁSNÉ.
Advertisements

„Érdekérvényesítő képességek, kompetenciák fejlesztése, munkajogi és munkaügyi ismeretek gyarapítása, a szociális párbeszéd erősítése a víziközmű - és.
Szociológiai kutatások a szociális továbbképzési
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
A humán erőforrás jövőbeni kihívásai
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
Egyén a szervezetben Vezetés és szervezés BA Pécs.
Minőségmenedzsment alapelvek
KORSZERŰSÉG AZ ERKÖLCSTAN / ETIKA TANÍTÁSBAN
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
SZERVEZETFEJLESZTÉS Dr. Magura Ildikó.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
TÁMOP A szociális képzések rendszerének modernizációja Projekt bemutató előadás Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
TÁMOP / Humánszolgáltatások szabaduló fogvatartottak részére.
A kooperatív Tanulás ( Tanítva tanulás)
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Közösségi munka. 1. A közösségi munka előnyei az egyéni és családi esetkezeléssel szemben A szociális munkások rendelkezésére álló eszközök rendszerint.
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Egyéni döntések a szervezetben
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
Rendészeti vezető-kiválasztás
A szervezeti felépítés definíciója
KÖZÖSEN AZ UNIÓS FEJLESZTÉSI FORRÁSOK FELHASZNÁLÁSÁÉRT Környezetpolitikai Fórum Budapest, Március 20. Partnerség és fenntarthatóság Dr. Szegvári.
Leading Change A változás vezető szemmel. Hogyan lehet sikeresen levezetni egy változási folyamatot?
MCE Konferencia MMM – Hatékony kommunikáció MCE Konferencia Pécs MMM – A controller hatékony kommunikációja Megérteni Meggyőzni.
A tanárképzésben megszerezhető kompetenciák a 8/2013 (I. 30
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
2007/2008 II.: MENEDZSMENT GYAKORLATOK
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Hiány-szakképesítések ösztöndíjrendszere
Befogadó szülők és őket segítő szakemberek képzése. 4. alprojekt Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u.
TÁMOP A szociális képzések rendszerének modernizációja Projekt bemutató előadás Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Személyes gondoskodást végző személyek körében végzett igényfelmérő kutatás bemutatása Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest,
Válság és megújulás? Lehetőség vagy krízis?
A kurzus céljai:  A szociális és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés fejlesztése.  Pedagógusok és foglalkozatási szakemberek közötti együttműködés.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
Humán erőforrás fejlesztés a vendéglátóiparban Siófoki Fürdőegylet Turisztikai Egyesület közgyűlése és Vendéglátói Konferenciája Kontakt Képző Központ.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
A projekt általános szakmai célkitűzései
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
MEDIÁTOROK GYAKORLATORIENTÁLT KÉPZÉSE
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
Tervezési folyamat.
SZÖM II. ÖNÉRTÉKELÉS TAPASZTALATAI
Tanítási filozófia Gyetvai Anna.
A KOMMUNIKÁCIÓ FUNKCIÓI A SZERVEZETBEN
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Benedek András, BME Felnőttképzés és iskola – a szakértői kompetenciafejlesztés lehetőségei december 1.
Előadás másolata:

Interprofesszionális képzések Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Telefon: +36 (1) Honlap:

Interprofesszionális oktatás Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Az interprofesszionális oktatás? Interdiszciplináris működés? A modern, a szakmai kihívásoknak megfelelő sikeres munka alapja: Együttműködés a szakterületek és a kapcsolódó területek között Megújulás, ismeretekben, attitűdben, kapcsolatokban, módszerekben, gyakorlati munkában. Itt is érvényes az innováció kényszere. A képzés mindezeket szolgálja: A szükséges új késségeket fejleszti. Modern szemléletet közvetít. Európai jól bevált tapasztalatokra épít. Biztosítja ezek megismerésének lehetőségét a gyakorlatban külföldi tanulmányút során.

Interprofesszionális oktatás Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Mit jelent az innováció kényszere? Az innováció olyan mint az úthenger. Ereje mindenképp érvényesül. Mi eldönthetjük, hogy rajta ülünk, vagy előtte fekszünk! PROGRAMJAINK CÉLJA: ÜLJÜNK FEL AZ ÚTHENGERRE!

Interprofesszionális oktatás Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Az interprofesszionális oktatás? Valami más, mint amihez szokva vagyunk! Definíció összetevői alapján: A felnőtt tanulás elveinek alkalmazása egy - interaktív, - csoportalapú tanulásban, - amely összekapcsolja az együttműködő tanulást az együttműködő gyakorlattal egy koherens logikai alapon belül, - amelyre a professzionalizáció interperszonális, csoportos, csoporton belüli, szervezeti és szervezetközi kapcsolatainak és folyamatainak megértése hat. INTERPROFESSZIONÁLIS OKTATÁS - KÉPZÉS Jelen, múlt és jövő Hugh Barr

Interprofesszionális oktatás Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Az IP oktatás néhány jellemzője: Az interprofesszionális oktatás nem az elméletre koncentrál, Az interprofesszionális oktatás alapja a felnőtt-tanulási elméletekben található. A tanulóknak saját magukat kell irányítaniuk a tanulási folyamatot. Kritikusan kell gondolkodniuk és körültekintő gyakorló szakembereknek kell lenniük. Képesnek kell lenni arra, hogy csapat/stáb tagként funkcionáljanak. Jól kommunikáljanak, képesek legyenek a változásra és szakmai életük során végig folytassák a tanulást. A felnőtt tanulók alapvetően motiváltak a tanulásra. hatékonyabban használnak egy sor tanulási lehetőséget, mint például a feladatközpontú vagy problémaalapú megközelítéseket

Interprofesszionális oktatás Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Az interprofesszionális tanulás magában foglalja a co-reflexiót, mintha másvalaki dupla tükröt tartana (mint ahogy a fodrászok használják), hogy lássunk magunkról olyan aspektusokat is, amelyeket egyetlen tükörben közvetlen módon nem láthatunk (Wee, 1997). Cable (2000) a felnőttek tanulását az interprofesszionális oktatásban alapvetően aktívnak (Bruner, 1996), kísérletezőnek (Kolb, 1984), reflexívnek (Schon, 1983 és 1987) és kontextuálisnak (Coles, 1990) találta, mely jó gyakorlatot modellez (Bandura, 1972; Belbin, 1993) és a személyest összekapcsolja a szakmaival. IP oktatás legfontosabb módszerei: Párbeszéd-alapú tanulás Cselekvés-alapú tanulás Megfigyelésen alapuló tanulás Szimuláció-alapú tanulás Gyakorlatalapú tanulás Az interprofesszionális oktatásban értékeket és etikai témákat lehet megvitatni (McMichael et al. 1984).

Interprofesszionális oktatás Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Az interprofesszionális oktatás jellemzői: A szolgáltatás felhasználóit helyezi a középpontba Elősegíti az együttműködést Kibékíti a vetekedő célokat Megerősíti az együttműködési kompetenciákat Egy összefüggő logikai alapon belül összekapcsolja a tanulási és gyakorlati együttműködést Magában foglalja az interprofesszionális értékeket A közös tanulást kiegészíti az összehasonlító tanulással Az interaktív tanulási módszerek repertoárját alkalmazza A képzettségek irányába hajlik

Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Interprofesszionális oktatás Az együttműködési kompetenciákra példa lehet Barr szerint a képesség, hogy: Saját szerepünket és felelősségünket egyértelműen leírjuk a többi szakma számára és teljesítsük ezeket azok megelégedésére. Felismerjük saját szerepünk, felelősségünk és kompetenciánk kényszereit, ugyanakkor szélesebb kontextusban észleljük a felhasználók szükségleteit. Felismerjük és tiszteljük más szakmák szerepeit, felelősségét és kompetenciáját a sajátunkhoz viszonyítva, tudva, hogy mikor, hol és hogyan vonhatjuk be őket a közös munkába. Dolgozzunk együtt más szakmákkal a szolgáltatások felülvizsgálatában, a változások megtételében, a standardok fejlesztésében, a problémamegoldásban és az ellátás és szolgáltatás konfliktusainak megoldásában. Dolgozzunk együtt más szakmákkal az egyéni felhasználók ellátásának tervezésében, értékelésében és felülvizsgálatában. Toleráljuk a különbségeket, félreértéseket, kétértelműségeket, hiányosságokat és egyoldalú változásokat egy másik szakmában. Lépjünk be kölcsönösen a különböző kapcsolatokba, más szakmák tanításába és működésébe, tanulva azokból. Mozdítsunk elő interprofesszionális esetkonferenciákat, találkozókat, csapatmunkát és hálózati munkát.

Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: A projekt vezetőképzésének részei és tartalmak: 1. Modern vezetői ismeretek interprofesszionális szemlélettel Interprofesszionális vezetőképzés  Vezetési stílusok. A vezető szerepe a csoportban. A problémafeltárás, beazonosítás és megoldás.  A csoportfejlődés elmélete és gyakorlata. A csoportmunka sajátosságai. Csoportdinamikai ismeretek. Csoportszerepek és a csoportműködés tervezése. Csoportműködés ismeret.  Ismeretek a teljesítményértékelés módjaiban, valamint a döntés, a hatalom, a befolyás és a szabályalkotás témaköreiben. Szervezeti kultúra és értékrend. A vezetés lényege.  A vezetési ismeretek rendszerezése. A vezetés eszközrendszere: a motiváció, a döntések, centralizáció és decentralizáció az ellenőrzés, visszacsatolás.  Szakterületi speciális helyzetek, problémás esetek, megoldások ismertetése, feldolgozása, közös megoldás kialakítása. Eltérő szemléletek értelmezése, elfogadása.  Jó gyakorlatok bemutatása, szakterületenkénti specialitások elemzése, alkalmazási lehetőség vizsgálata más szakterületek esetén.

Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Interprofesszionális vezetőképzés 2. Interdiszciplináris vezetői tevékenységhez szükséges vezetői készségek, kompetenciák fejlesztése Helyes önismeret, emberismeret és tisztelet, Érzelmi intelligencia fejlesztése Feladat iránti motiváltság Felelősségtudat, együttműködés, segítőkészség fejlesztése Megbízhatóság, elhivatottság, elkötelezettség elmélyítése Érzelmi stabilitás, kiegyensúlyozottság kialakítása Türelmesség, rugalmasság, empátia növelése Stressz-tűrő képesség fejlesztése Kapcsolatteremtő készség fokozása Szakterületi együttműködés speciális kapcsolatai

Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Interprofesszionális vezetőképzés 3. Együttműködési stratégiák a szakmaközi együttműködésen alapuló munkára fókuszálva Együttműködési készség fejlesztése. Az egymásra figyelés erősítése, egymás jobb megismerése. A bizalom erősítése A csoport összetartásának fejlesztése, a kohézió erősítése. A csoportmunka hatékonyságának növelése. A kommunikáció hatékonyságának fejlesztése Az egyéni és csoport érdekek összehangolása. Konfliktuskezelési technikák begyakorlása. A csoportos problémamegoldás hatékonyságának fejlesztése. Csoportdinamikai ismeretek. Csoportműködés ismerete. A csoportfejlődés elmélete és gyakorlata. A csoportmunka sajátosságai. Csoportszerepek és a csoportműködés tervezése. Szinergikus működés a csoportban. A problémafeltárás, beazonosítás és megoldás. Heterogén szakmai csoportok jellemzői az interdiszciplináris munka során. A heterogén szakmai csoport hatékony működése, A vezető szerepe a szakmaközi együttműködés során kialakított heterogén szakmai csoportokban.

Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Interprofesszionális vezetőképzés 4. Asszertív kommunikációs és más kommunikációs stratégiák és stílusok fejlesztése interprofesszionális szemlélettel. Az egymásra figyelés fejlesztése. Az empátia és a tolerancia fejlesztése. Az interperszonális készségek fejlesztése. A kommunikációs helyzetek értelmezésének begyakorlása. A jellegzetes kommunikációs helyzetek begyakorlása. A kommunikáció hatékonyságát befolyásoló tényezők. Az attitűd szerepe a kommunikáció torzulásában A horizontális és vertikális kommunikáció előnyei és hátrányai. A verbális és nonverbális kommunikáció csatornái. Egy- és kétirányú kommunikáció. A közlő és a befogadó hibái a kommunikáció során A hatékony befolyásolás és meggyőzés eszközei. A támogató, problémafeltáró és megoldó beszélgetés. A visszacsatolás Kommunikációs gátak és feloldásuk. Teljesítmény-, hatalom-, társulási motívumok. Konfliktuskezelési stratégiák. Egyéni fejlesztési terv Szakmaközi együttműködés különleges helyzetéből adódó kommunikációs problémák, megoldandó feladatok, konfliktus helyzetek és azok megoldásának lehetőségei

Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Interprofesszionális vezetőképzés 5. Időgazdálkodás, delegálás és stressz menedzsment, szakmaközi feladatok megosztása A személyes hatékonyság fejlesztése. A strukturális gondolkodás fejlesztése. A problémákhoz való pozitív, optimista hozzáállás fejlesztése. Az ember viszonya az időhöz. A feladatok rangsorolása: különbség fontos és sürgős között. Feladatok célokhoz rendelése A rövid és hosszú távú tervezés összehangolása. Az egyéni és szervezeti célok összhangja A feladatok delegálásának szabályai (majommenedzsment). Teljesítménymenedzsment hétköznapi gyakorlata Pszichológiai teljesítőképesség alapjai. A munka és a magánélet közötti egyensúly megteremtésének technikái. A tudatos élettervezés alapgondolatai A szakmaközi együttműködésből adódó speciális feladatok hatékony megoldásai, a közös célok megfogalmazásának kérdései, időbeosztás speciális problémái az interdiszciplináris munka során.

Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Interprofesszionális képzések 6. Vezetői önismeret Az önismeret szerepe a vezetői munkában Személyiség modellek alkalmazása a segítő szakmában Csoportdinamikai ismeretek Csoportszerepek Empátia mint készség alkalmazása a vezetői munkában Vezetői dilemmák – Esettanulmányok Informális vezetők, formális vezetők – Ki vagyok én, avagy a vezetői hatóerő kérdései, és személyes vonatkozásai a szociális intézményeknél. Önreflexió, tanulási célok kialakítása

Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Interprofesszionális vezetőképzés 7. Előadói és prezentációs kompetenciák fejlesztése a szakmaközi együttműködés szempontjaira fókuszálva A modern prezentáció: röviden, tömören. A prezentációs készség fejlesztése A kommunikációs készség fejlesztése A prezentáció hatékonyságát befolyásoló tényezők, saját gyengeségek, erősségek a prezentációban A horizontális és vertikális kommunikáció előnyei és hátrányai. A verbális és nonverbális kommunikáció csatornái Egy- és kétirányú kommunikáció. A közlő és a befogadó hibái a kommunikáció során A hatékony befolyásolás és meggyőzés eszközei A támogató, problémafeltáró és megoldó beszélgetés A visszacsatolás. Kommunikációs gátak és feloldásuk

Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Interprofesszionális vezetőképzés 8. Problémamegoldói készségek fejlesztése - különös figyelemmel az interdiszciplináris tevékenységet folytató intézménynek speciális kihívásaira. A kreativitás fejlesztése. A problémamegoldó készség fejlesztése A probléma érzékenység erősítése. A gondolkodás flexibilitásának erősítése, a rugalmas gondolkodás elősegítése A probléma újrastrukturálási készség fejlesztése. A határok átlépésének, a paradigmaváltó gondolkodásnak a fejlesztése A csoportos problémamegoldás begyakorlása. A kreativitás elméleti háttere A problémamegoldó gondolkodás pszichológiai háttere. A problémamegoldó gondolkodás tudományos modelljei A problémamegoldás hatékonyságát befolyásoló tényezők. A problémafeltárás, beazonosítás és megoldás kérdései Első-, és második fajú változások, a paradigma váltás elméletei. A szakmaközi együttműködés tipikus problémái, megoldás módszerei, lehetőségei

Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Interprofesszionális vezetőképzés 9. Projektmenedzsment kultúrafejlesztés az interdiszciplináris tevékenységet folytató intézményekben. A projekt kultúra erősítése, a csoport összetartásának fejlesztése, a kohézió erősítése, erőforrás gazdálkodás. Projektek szerepe a szervezeti célok elérésében. A hagyományos szervezeti működés és a projektek illesztése. Innováció és kísérlet viszonya. SWOT analízis. A projekt folyamat lépései, alapfogalmak, a sikeres projektek jellemzői, a kudarc okai, projektgenerálás lépései. Indikátorok, mérföldkövek. Helyzetelemzés, tervezési eljárások, a tervezés súlya a projekt életében. A projekt működés szabályozása, projekt szervezeti felépítése. Kockázatelemzés, Kockázatmenedzsment. Projektkommunikáció, Stratégiai projektkommunikáció. A végrehajtás irányítása, monitoring, kontrolling. Dokumentálás. A projektvezetővel szembeni követelmények, a szakmaközi együttműködéssel végrehajtott projektek jellemzői, a csoportos alkotó technikák, konzorciumi formák, jellemző tevékenységek. Projekt zárása, projektértékelés.

Interprofesszionális vezetőképzés Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Interdiszciplináris együttműködés a gyakorlatban (Tanulmányút) Nemzetközi interdiszciplináris gyakorlatok A brit modell Kulturális jelenségek az interdiszciplináris munkában Vezetői praktikák a brit modellben. Munkamódszerek itthon és külföldön – összehasonlítás Terepgyakorlat

Interprofesszionális vezetőképzés Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: A képzés felépítése: A képzés 300 órás és az előző részekből áll. A képzés ütemezése minden hónapban 3 nap (mindig szerda, csütörtök péntek) Kontakt órák Kivétel: tanulmányút, amely angolszász területen valósul meg, időtartama 4 nap. Teljes képzés: 9 x 3 nap + 4 nap tanulmányút. Csoport létszám fő. Jelentkezés január 13 – 31-ig Létszám: 250 fő, jelentkezési sorrendben, NCSSZI jelentkezési felületén. Célcsoport: Szociális és gyermekvédelmi ágazat közép és felsővezetők, ágazati irányítás vezető tisztségviselői. Költségek: minden költséget a projekt visel, az utazás költsége a résztvevőt terheli. DE bentlakásos. Szigorú szerződés! Kilépés esetén a teljes költség a résztvevőt terheli.

Interprofesszionális vezetőképzés Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Képzés helyszínei : Budapest (6 csoport) Debrecen Nyíregyháza Miskolc Zalaegerszeg Békéscsaba Győr Székesfehérvár Szeged Pécs

Interprofesszionális képzések szakembereknek Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: 16 db különféle képzés szakterületi megoszlása –Családvédelem –Fogyatékkal élők ellátása –Gyermekjóléti ellátás –Gyermekvédelmi szakellátás –Hajléktalanok ellátása –Idősellátás –Pszichiátriai betegek ellátása –Bölcsődék Szakterületenként két képzés

Interprofesszionális képzések szakembereknek Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Szemlélet, képzési módszerek és témák: Sok mindenben hasonló a vezetőképzéshez Oktatási módszerek megegyeznek Készségfejlesztésre koncentrál Egymástól tanulás a cél Kapcsolatteremtés, csapatmunka Eltérések Nem vezetői szemlélettel közelíti a szakterületek együttműködési kérdéseit Témák, szakterületek sajátosságainak megfelelően vannak megválasztva

Interprofesszionális képzések szakembereknek Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Képzések felépítése: Képzések időtartama: 50 óra Képzés ütemezése: Kontakt órák: 4 nap x napi10 óra Otthoni munka: 1 nap x 10 óra Képzési napok elosztása: 2 hét x 2 nap

Nemzeti Csal á d- é s Szoci á lpolitikai Int é zet C í m: 1134 Budapest, T ü z é r u Postafiók: 1381 Budapest, Pf Telefon: +36 (1) Honlap: Köszönöm a figyelmet! Interprofesszionális vezetőképzés