A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
A TÁMOP, mint a közoktatás minőségének fejlesztése
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
Társadalmi Megújulás Operatív Program
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
TÁJÉKOZTATÓ „ A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon című projektről” (TÁMOP-3.1.4/08/2 pályázat) A Társadalmi Megújulás Operatív Program.
Készítette: Móró Józsefné1 A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap (ESZA) társfinanszírozásával valósul meg. Társadalmi Megújulás.
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
intézményi folyamat-szaktanácsadó
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
TÁMOP-3.1.4/08/ Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben Kiss Gyöngyi szakmai vezető 1.
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
A pedagógus-továbbképzések helyzete és lehetőségei
Projektnyitó konferencia augusztus 28.

Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Új Magyarország Fejlesztési Terv
TÁMOP-3.1.4/09/1 Projektindító tantestületi nap
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
A Sugovica ÁMK Kiscsávolyi Tagiskolájában
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Barcsák Marianna - KPSZTI
TÁMOP / Ütemezés.
Előadás másolata:

A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön TÁMOP 3.1.4 „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben” A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön

„ Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” / Weöres Sándor/

Foglalkoztatási ráták iskolázottság szerint az OECD országokban (25-64 évesek, 2003) (OECD: Kelet-Közép Európa nélkül. Tartomány = átlag +- egy szórásegységnyi sáv) % 90 % 90 Mo: 83 % 79 % 74 % Mo: 72 % 70 67 % 65 % 50 49 % Mo: 37 % 30 KÖZÉPFOK FELSŐFOK ALAPFOK

1998. évi nemzetközi felnőtt írásbeliség-vizsgálat 16-32 évesek 70 %-a igen rossz szövegértésű: (1,2)-es szintű egy 5 fokozatú skálán. Nyugat-Európában: 45 % Az érettségivel nem rendelkezők között ez az arány 85 % ! Fiataljaink 20-25 %-a soha nem tanul meg értő módon olvasni.

A 16-65 éves középiskolainál alacsonyabb végzettségű népességből azok aránya, akik a dokumentum-típusú szövegértésben 3-as, 4-es, 5-ös szinten végeztek %

Férfiak 30 éves korban várható élettartama Magyaror- szágon iskolai végzettség szerint (5éves mozgó átlagok) Forrás: Kovács K. –Hablicsek L. (2006) év Diploma 48 46 Középfok 44 42 Országos 40 38 8 osztály 36 34 32 0-7 osztály 1988 2000 1990 1992 1994 1996 1998 2002

Kulcskompetenciák NAT 2007 Anyanyelven folytatott kommunikáció Idegen nyelveken folytatott kommunikáció Matematikai kompetencia és alapvető kompetenciák a természet- és műszaki tudományok terén Digitális kompetencia A tanulás (meg)tanulása Interperszonális, interkulturális, szociális és állampolgári kompetencia Vállalkozói kompetencia Kulturális kifejezőkészség Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai kompetencia Természettudományos kompetencia Digitális kompetencia A hatékony, önálló tanulás Szociális és állampolgári kompetencia Kezdeményzőképesség és vállalkozói kompetencia Esztétikai-művészeti tudatosság és kifejezőkészség

TÁMOP 3.1.4 kompetencia fejlesztése Az iskola esetén közvetlen kompetencia fejlesztés zajlik a programcsomagokon keresztül, továbbá közvetett módon (IKT tanórai alkalmazása, új tanulásszervezési eljárások alkalmazása, pedagógiai innováció megvalósítása). Az óvoda a teljes személyiséget fejleszti.

Várható eredmények Közvetlen Közvetett Alapkompetenciák fejlődése (óvoda) Interperszonális kapcsolatok javulása Közvetett Befogadás, tolerancia javulása Munkaerő-piaci esélyek javulása

Tevékenységek – a) Kompetencia alapú oktatás implementációja A NAT szerinti kulcskompetencia-területek fejlesztését, újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató oktatási programok és taneszközök bevezetése,adaptációja Szövegértés-szövegalkotás: Összesen:197 tanuló

Tevékenységek – a) Kompetencia alapú oktatás implementációja Matematika: Összesen:152 tanuló - Celldömölki Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 50 fő - Celldömölki Városi Általános Iskola és EPSZ 26 fő + 48 fő - Celldömölki Városi Általános Iskola és EPSZ – Alsósági Tagiskola – 28 fő

Tevékenységek - Kompetencia alapú oktatás implementációja Tantárgytömbösített oktatás a szakrendszerű oktatásban: A Kt. 52.§ (3) szerint a kötelező tanórai foglalkozások teljes intézményi időkeretének legalább 5-10-15%-a mértékéig. A minimális célértéket 3 év alatt felmenő rendszerben kell elérni (választott műveltségterület/tantárgy).

Tevékenységek - Kompetencia alapú oktatás implementációja Műveltségterület tantárgyi bontás nélküli oktatása: legalább egy műveltségterületen (választott műveltségterület)

Tevékenységek - Kompetencia alapú oktatás implementációja Legalább egy óvodai csoportban komplex óvodai program, programcsomag bevezetése, alkalmazása: - 25 gyermek

Tevékenységek - Kompetencia alapú oktatás implementációja Modern pedagógiai módszertan alkalmazása: - Legalább egy, három hetet meghaladó projekt megszervezése tanévenként

Tevékenységek - Kompetencia alapú oktatás implementációja Modern pedagógiai módszertan alkalmazása: - Legalább egy témahét megszervezése tanévenként

Tevékenységek - Kompetencia alapú oktatás implementációja Modern pedagógiai módszertan alkalmazása: - Legalább egy moduláris oktatási program megszervezése (pl. egészséges életmód, környezetvédelem, demokráciára nevelés, játék, érzelmi-erkölcsi nevelés stb. témakörben) tanévenként

Tevékenységek - Kompetencia alapú oktatás implementációja Digitális tartalmak, taneszközök oktatási gyakorlatban való használata, digitális készségek fejlesztése. A tevékenységet úgy kell megtervezni, hogy a programban érintett tanórák 25%-a IKT-eszközzel támogatott tanóraként valósuljon meg.

Tevékenységek - Kompetencia alapú oktatás implementációja Pedagógusok felkészítése fentiek intézményi implementációjára, megvalósítására, szaktanácsadói támogatás igénybevétele. Pedagógusok száma összesen: 85 fő Tanúsítványok összesen: 272 db - Kötelező továbbképzések: A projektbe bevont, a kompetencia alapú oktatás implementációjában résztvevő pedagógusok számára – 4x30 óra

Tevékenységek - Kompetencia alapú oktatás implementációja Menedzsmentképzés a vezetők számára (2x30 óra; általános projektvezetési tréning, oktatásszervezési módszertani tréning)

Tevékenységek - Kompetencia alapú oktatás implementációja Az újszerű tanulásszervezési eljárások alkalmazását segítő általános pedagógiai módszertani képzések (2x30 óra; projektpedagógia, tömbösített oktatás és műveltségterületi integrált oktatás, valamint egy választott képzés a szolgáltatói kosárban felsorolt tematikán belül):

Tevékenységek - Kompetencia alapú oktatás implementációja A kompetencia alapú oktatási programok, programcsomagok, az óvoda programcsomag komplex alkalmazását támogató módszertani képzés

Tevékenységek - Kompetencia alapú oktatás implementációja Az infokommunikációs technológiák (IKT) oktatásban történő alkalmazását segítő képzés

Tevékenységek - Kompetencia alapú oktatás implementációja Kötelezően tervezendő szaktanácsadói szolgáltatások: - Intézményi folyamat-szaktanácsadó (intézményvezetés, intézményi fejlesztési folyamat) - IKT fejlesztési folyamat-szaktanácsadó - Kompetenciaterületi mentor-szaktanácsadó (pedagógiai módszertan) - IKT fejlesztési mentor-szaktanácsadó (pedagógiai módszertan)

Tevékenységek - Kompetencia alapú oktatás implementációja Tanulói és tanári taneszközök beszerzése, valamint az óvodai program moduláris nevelési eszközeinek beszerzése

Tevékenységek – b) A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása Sajátos nevelési igényű (SNI) gyerekek együttnevelésére felkészítő képzés - Széchenyi u. 15. feladatellátási helyen 19 fő pedagógus - Széchenyi u. 16. feladatellátási helyen 2 fő pedagógus - Sági u. feladatellátási helyen 16 fő pedagógus - Árpád u. 34. feladatellátási helyen 30 fő pedagógus - Celldömölki Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola 2 fő pedagógus

Tevékenységek – b) A hátrányos helyzetű és SNI tanulók esélyegyenlőségének javítása SNI adaptációs szakértő - Széchenyi u. 15. feladatellátási helyen 66 szakértői óra - Széchenyi u. 16. feladatellátási helyen 24 szakértői óra

Tevékenységek – c) Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása Jó gyakorlatok átvétele - IKT jó gyakorlat - Együttnevelés - Tantárgytömbösített oktatás

Tevékenységek – c) Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása Saját innováció megvalósítása - Feladatbank létrehozása: matematikai logika a differenciált oktatás megsegítéséhez - Óvodások „játékház” programja - Erdei iskola - Digitális tananyagok és integráció a nyelvi órákon

Tevékenységek – c) Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása Intézményi pedagógiai dokumentumok módosítása - Pedagógiai program - SZMSZ - Munkatervek - Esélyegyenlőségi dokumentumok

Tevékenységek – c) Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása Az intézmények pedagógiai programjának, informatikai stratégiájának összehangolása az IKT alapú kompetenciafejlesztés céljaival

Tevékenységek – c) Az új módszerek intézményi alkalmazása, elterjesztése, önálló intézményi innováció megvalósítása Projektindító nap

Tevékenységek – d) Egyéb támogatott tevékenységek Nyilvánosság Anyagköltség Hordozható számítógép Kisértékű tárgyi eszköz

Költségvetés Szakmai tevékenységek Az elszámolható költségek 70%-a 92.657.515 Ft Projektmenedzsment A projekt elszámolható költségének legfeljebb 12%-a 9.900.000 Ft Egyéb szolgáltatások A projekt elszámolható költségének legfeljebb 3%-a 2.209.400 Ft Egyéb általános költségek A projekt elszámolható költségének legfeljebb 4%-a 2.923.200 Ft ERFA jellegű költségek (nyomtató, szám.gép) A projekt elszámolható költségének legfeljebb 10%-a 9.854.398 Ft A projekt összes költsége 117.544.513 Ft