Drajkó László Microsoft Magyarország

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
Advertisements

A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Goronné Ondré Katalin Bihari Mentor Hálózat kiépítése a résztvevő szemével.
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
A kulcskompetenciák.
TECHNIKA ÉS ÉLETVITEL 5. évfolyam
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
„ÚTRAVALÓK” Molnár Mónika DUF. •Tuning Tervezési Formanyomtatvány –Modulprogram –Fejlesztendő kompetenciák –Tanulási eredmények –Oktatási-tanulási tevékenységek.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Az EU oktatási és képzési rendszerének célkitűzései
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
HORIZONTÁLIS TUDÁSMEGOSZTÁS
Informatika tanítása ea.
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
Mit tud? Mire képes? Kompetencia alapú szakképzés
A PEDAGÓGUSOK ÉRTÉKELÉSE
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
A magyar munkapiac jövője Közgazdaságtudományi kutatás és szakpolitikai döntések előkészítése Fazekas Károly, MTA KTI.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TANÍTÁS - TERVEZÉS Műhelyfoglalkozás földrajztanárok részére
A vállalkozás indításának előnyei és veszélyei korosztályonként.
Az európai országok eredményei és tapasztalatai Szigeti Tóth János © Magyar Népfőiskolai Társaság 2009.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Az innováció forrásai.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
KOMPETENCIA-KONFERENCIA Debrecen, november 23.
A kompetenciafejlesztés eszközrendszere
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
AGRÁRMÉRNÖKI SZAK (MSc.) NYME Mezőgazdaság- és Élelmiszertudományi Kar
Kompetenciák.
Hogyan hat a dráma a kulcskompetenciákra? Egy most induló nemzetközi kutatás ismertetése Cziboly Ádám Káva Kulturális Műhely DramaF R ING E nov.
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Tanári kompetenciák október 6. Caroline Kearney
Harmadik matematikakönyvem
Kompetencia -eredményesség
1 Egy HEFOP projekt tapasztalatai Farkas András február 26. Digitális tanulási környezet alkalmazása az informatikai kompetenciák.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
Madarász Imre Egyesített Óvoda és Pedagógiai Szakszolgálat Comenius Iskolai Együttműködés 2010 – 2012.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Informatika tanítása ea.
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Digitális generáció az iskolapadban Bedő Ferenc
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Az Európai Unió Információs-társadalom politikája
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Tervezési folyamat.
Nemi sajátosságok a vállalkozói készségekben
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Nemzeti Pályaorientációs Tanács célok, feladatok
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

Drajkó László Microsoft Magyarország 21 századi készségek Szolgálunk és védünk Drajkó László Microsoft Magyarország

Kulcskompetenciák: EU szerint Az alapvető tudás, készségek és hozzáállás 8 összefüggő kompetenciája: Anyanyelvi kommunikáció Idegennyelvű kommunikáció Matematikai készségek és tudományos ismeretek Digitális készségek és képességek - kritikus használata az információs társadalom technológiáinak (IST), és a Infókommunikációs Technológiák (ICT) hatékony használata Kulturális tudat, kifejezőkészség és műveltség Társadalmi és állampolgári ismeretek A tanulás képességének megtanulása Kezdeményező készség és vállalkozó szellem megalapozása – ötletektől végrehajtásig, kreativitástól a kockázat vállaláson keresztül a kitűzött célok eléréséig http://www.dramanetwork.eu/file/DICE_kutatasi_eredmenyek.pdf

(ITL Research: MS, Harvard, MIT, Stanford, OECD…) TUDÁS ÉPÍTÉS Analizálás/Szintézis multidiszciplináris területen PROBLÉMA MEGOLDÁS Kollaboráció / együttműködés – közös felelősségvállalás és döntéshozatal Infokommunikációs Technológiai ismeretek - Computer, Video, SmartPhone… mással nem megoldható esetekre Önértékelés

Assessment&Teaching of 21 Century Skills Gondolkodásmód. Kreativitás, kritikus gondolkodás, problémamegoldás, döntéshozatal és a tanulság levonása Munka stílus. Kommunikáció és együttműködés Eszközhasználat. Infokommunikációs Technológiák használata Életút - jövőkép. Állampolgári ismeretek, karrier, magán– és társadalmi felelősségvállalás Gyakorlatban: Kollaboratív probléma megoldás. Infókommunikációs készségek — digitális tanulás, alkotás, technológia ismertek – közösségi kapcsolatépítés és kollektív alkotás

Összegezve Digitális készségek és képességek Infokommunikációs Technológiák ismerete Eszközhasználat. Infokommunikációs Technológiák használata Mégpedig : Hatásosan Hatékonyan Folyamatosan önképző módon