A HEFOP 3.1.4. program bemutatása Nyíregyháza, 2007.03.06.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
III. Nemzeti Köznevelési Konferencia
Advertisements

Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
Hálózati partnerkonferencia Budapest, augusztus 27. Békés Megyei Tudásház és Könyvtár Békéscsaba Közoktatás-fejlesztést támogató hálózat kiépítése.
Területi együttműködések, társulások, hálózati tanulás TÁMOP-3.2.2/08/A/2 Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
„Ezt egy életen át…” Projektzáró tanácskozás Dombóvár
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁJÉKOZTATÓ a Nemzeti Felnőttképzési Intézet tevékenységéről.
Az ÉRÁK szerepe és tevékenysége a régióban Soós Roland igazgató
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
Pedagógusképzési hálózat Közép-Magyarországon TÁMOP /02/B/KMR ELTE Pedagogikum Központ Szakmai vezető: Hunyady György Pénzügyi vezető: Bartha Edit.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Felsőoktatási Minőségfejlesztési Rendszer
Észak-Alföldi TIOK Kisújszállás
A kompetencia alapú oktatás elterjedése a „suliNova program” alapján
HEFOP / /1.0 „Kompetencia-alapú tanítási-tanulási programok az Észak-alföldi régió pedagógusképzésében” A „KOTTA” projekt (Szabó.
MINŐSÉGFEJLESZTÉS A FELSŐOKTATÁSBAN TÁMOP kiemelt program VESZPRÉM 2007 november 28.
PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
8900 Zalaegerszeg, Kosztolányi u. 10. A TÁMOP projekt szerepe és feladatai Nyugat-dunántúli régióban.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Megújuló pedagógia: hálózati együttműködés Észak-Magyarországon
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Tanácsadói feladatok 1 Közoktatási Igazgatóság.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Hálózatok, hálózati tanulás támogatása az Új Magyarország Fejlesztési Terv pályázataiban Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ feladatai, működése Matókné Misóczki Mária Projektigazgató.
A „KONTAKTUS” Dél-dunántúli Regionális Közoktatási Hálózat Koordinációs Központ hálózatépítő tevékenysége Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Garay.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.

Kompetensek lettünk? június 27..
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
II. Calderoni Kompetencia Kerekasztal Konferencia
A Calderoni projekt az OFI szakmai tevékenységében Calderoni Taneszköz-információs és Oktatástechnológiai Központ Kőrösné Mikis Márta Budapest, április.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
AZ ÚJ OKTATÁSKUTATÓ ÉS FEJLESZTŐ INTÉZET – ÉS A KOMPETENCIAFEJLESZTÉS Budapest, január 18.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
CALDERONI PROGRAM HEFOP K /1.0 A PROGRAM CÉLJA, FELADATAI ÉS SZEREPE AZ ÚMFT-BEN március 4. IV. Calderoni Informatika Kerekasztal,
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
PROJEKTZÁRÓ január 24. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
Közoktatás-fejlesztési programok 2007-ben Új Magyarország Fejlesztési Terv Hámoriné Váczy Zsuzsa OKM Balatonfüred, november 14.
Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program Pályázati eredmények Humánerőforrás-fejlesztési Operatív Program HEF OP –Térségi.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
Önfejlesztés és horizontális tanulás
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Szakiskolai fejlesztési program
Előadás másolata:

A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,

A suliNova Kht. szerepe a es pályázat megvalósításában A es „központi program” végrehajtásáért felel Konzorciumi partnerei az Educatio Kht. és az OKI Fő feladatai: Kompetencia alapú oktatási programcsomagok fejlesztése az óvodától a 12. évfolyamig Pedagógus továbbképzés, fenntartói és szakértői felkészítés Mentorálás, tematikus hálózat- építés A multiplikáció ösztönzése továbbá minőségfejlesztés, országos kompetencia-mérés, kutatás,etc. A suliNova Kht. maga is pályázó A támogatási szerződést az FMM Irányító Hatósággal kötötte meg A szakmai monitoringot az OM Alapkezelő Igazgatóság végzi Előrehaladásunkat a Foglalkoztatási Hivatal és a Magyar Államkincstár is nyomon követi

a nyertes szolgáltatók képzőinek felkészítése A pályázatok megvalósításához szükséges képzők képzésének folyamata képzésfejlesztés, tananyagfejlesztés, képzők körének kialakítása suliNova nyertes szolgáltató suliNova indítási engedély határozatának megszerzése fejlesztő csoportok felkészítése nyertes szolgáltató

Kötelező továbbképzések köre A kompetencia alapú oktatási, óvodai programcsomagok alkalmazása (30 óra) – alapító a suliNova Kht. Az SDT keretrendszerének, adatbázisának kezelése és felhasználása a tanítás-tanulás folyamatában (30 óra) – alapító a Sulinet Programiroda A számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás- tanulás folyamatában (30 óra) – alapító a Sulinet Programiroda Szervezetfejlesztés intézményvezetők számára (30 óra) – alapító a suliNova Kht.

az adott kompetencia- terület sajátosságai (2 óra) az adott kompetencia- terület sajátosságai (2 óra) „A kompetencia alapú ISKOLAI programcsomag alkalmazása” című továbbképzés(ek) szerkezete az „A” típusú programcsomagok esetében oktatási környezet és a program- csomagok viszonya (2 óra) oktatási környezet és a program- csomagok viszonya (2 óra) differenciálás (6 óra) műhelymunka( 15 óra) kompetencia területenként + korcsoportonként különböző kooperatív technikák (6 óra) minden képzés esetében azonos kompetenciat erületenként azonos minden képzés esetében azonos

az adott kompetencia- terület sajátosságai (2 óra) az adott kompetencia- terület sajátosságai (2 óra) „A kompetencia alapú ISKOLAI programcsomag alkalmazása” című továbbképzés(ek) szerkezete a „B” típusú programcsomagok esetében oktatási környezet és a program- csomagok viszonya (2 óra) oktatási környezet és a program- csomagok viszonya (2 óra) differenciálás (6 óra) műhelymunka( 15 óra) kompetencia területenként különböző kooperatív technikák (6 óra) minden képzés esetében azonos kompetenciat erületenként azonos minden képzés esetében azonos

Működtetés Képzők Fejlesztő teamek irányítás Szaktanácsadók Segítség Honlap Ped. programok Továbbképzési programok

Képzések Képzők képzése Szaktanácsadók képzése Partnerek képzése Vezetők Képzése Kompetencia területenkénti képzés

Hatásvizsgálatok: a célkitűzéseknél számszerűsített eredmények bázisának és projekt eredményességének mérése. Mentorálás: szaktanácsadással segítjük az intézményen belül a fejlesztő csoportok munkájának eredményeként megvalósuló tevékenységet, a pedagógiai programok, tantervek fejlesztését, az implementációs és hálózati munkát.

Hálózatépítés A meglévő bázisintézményi rendszert alapul véve a horizontális együttműködés kialakítása minden részt vevő intézmény között. A hat kiemelt kompetenciaterületnek megfelelő fejlesztő team kialakítása. Konkrét megállapodás az együttműködésről a régió pedagógiai intézeteivel és a régiós TIOK-kal.

Eszközfejlesztés Új multimédia terem 19 projektor 2 aktív tábla 1 mobil digitális tábla 50 db laptop 18 db multimédiás számítógép 1 db scanner 1 db színes nyomató digitális videó kamera 1db

HEFOP közoktatási intézményeiben az ismeret 35%-os növekedése. Együttműködési terv a TIOK-kal. pedagógiai program módosításra kerülnek 100 % A fejlesztő teamek óra tájékoztató tartása 75%-os elégedettség mellett. A kompetencia alapú-képzés ismertségének növelése 20%-al a közoktatás partnerei között. Az együttműködések 15%-os javulása 3 továbbképzés előkészítése akkreditációra. 2 távoktatásos formában 1 tréning formában. MPKKI (5 fő képző, 4 fő menedzsment) szaktanácsadók (3 fő képző + 20 fő), együttműködő partnerek (51 fő), intézményvezetők (41 fő), pedagógusok (214 fő). A projekt eredményeit bemutató konferencia A konferenciákon elhangzottakat dokumentáló tanulmánykötet

Köszönöm a figyelmet! Hajdu Sándor