A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A suliNova Kht. szerepe a es pályázat megvalósításában A es „központi program” végrehajtásáért felel Konzorciumi partnerei az Educatio Kht. és az OKI Fő feladatai: Kompetencia alapú oktatási programcsomagok fejlesztése az óvodától a 12. évfolyamig Pedagógus továbbképzés, fenntartói és szakértői felkészítés Mentorálás, tematikus hálózat- építés A multiplikáció ösztönzése továbbá minőségfejlesztés, országos kompetencia-mérés, kutatás,etc. A suliNova Kht. maga is pályázó A támogatási szerződést az FMM Irányító Hatósággal kötötte meg A szakmai monitoringot az OM Alapkezelő Igazgatóság végzi Előrehaladásunkat a Foglalkoztatási Hivatal és a Magyar Államkincstár is nyomon követi
a nyertes szolgáltatók képzőinek felkészítése A pályázatok megvalósításához szükséges képzők képzésének folyamata képzésfejlesztés, tananyagfejlesztés, képzők körének kialakítása suliNova nyertes szolgáltató suliNova indítási engedély határozatának megszerzése fejlesztő csoportok felkészítése nyertes szolgáltató
Kötelező továbbképzések köre A kompetencia alapú oktatási, óvodai programcsomagok alkalmazása (30 óra) – alapító a suliNova Kht. Az SDT keretrendszerének, adatbázisának kezelése és felhasználása a tanítás-tanulás folyamatában (30 óra) – alapító a Sulinet Programiroda A számítógép alkalmazási lehetőségei a tanítás- tanulás folyamatában (30 óra) – alapító a Sulinet Programiroda Szervezetfejlesztés intézményvezetők számára (30 óra) – alapító a suliNova Kht.
az adott kompetencia- terület sajátosságai (2 óra) az adott kompetencia- terület sajátosságai (2 óra) „A kompetencia alapú ISKOLAI programcsomag alkalmazása” című továbbképzés(ek) szerkezete az „A” típusú programcsomagok esetében oktatási környezet és a program- csomagok viszonya (2 óra) oktatási környezet és a program- csomagok viszonya (2 óra) differenciálás (6 óra) műhelymunka( 15 óra) kompetencia területenként + korcsoportonként különböző kooperatív technikák (6 óra) minden képzés esetében azonos kompetenciat erületenként azonos minden képzés esetében azonos
az adott kompetencia- terület sajátosságai (2 óra) az adott kompetencia- terület sajátosságai (2 óra) „A kompetencia alapú ISKOLAI programcsomag alkalmazása” című továbbképzés(ek) szerkezete a „B” típusú programcsomagok esetében oktatási környezet és a program- csomagok viszonya (2 óra) oktatási környezet és a program- csomagok viszonya (2 óra) differenciálás (6 óra) műhelymunka( 15 óra) kompetencia területenként különböző kooperatív technikák (6 óra) minden képzés esetében azonos kompetenciat erületenként azonos minden képzés esetében azonos
Működtetés Képzők Fejlesztő teamek irányítás Szaktanácsadók Segítség Honlap Ped. programok Továbbképzési programok
Képzések Képzők képzése Szaktanácsadók képzése Partnerek képzése Vezetők Képzése Kompetencia területenkénti képzés
Hatásvizsgálatok: a célkitűzéseknél számszerűsített eredmények bázisának és projekt eredményességének mérése. Mentorálás: szaktanácsadással segítjük az intézményen belül a fejlesztő csoportok munkájának eredményeként megvalósuló tevékenységet, a pedagógiai programok, tantervek fejlesztését, az implementációs és hálózati munkát.
Hálózatépítés A meglévő bázisintézményi rendszert alapul véve a horizontális együttműködés kialakítása minden részt vevő intézmény között. A hat kiemelt kompetenciaterületnek megfelelő fejlesztő team kialakítása. Konkrét megállapodás az együttműködésről a régió pedagógiai intézeteivel és a régiós TIOK-kal.
Eszközfejlesztés Új multimédia terem 19 projektor 2 aktív tábla 1 mobil digitális tábla 50 db laptop 18 db multimédiás számítógép 1 db scanner 1 db színes nyomató digitális videó kamera 1db
HEFOP közoktatási intézményeiben az ismeret 35%-os növekedése. Együttműködési terv a TIOK-kal. pedagógiai program módosításra kerülnek 100 % A fejlesztő teamek óra tájékoztató tartása 75%-os elégedettség mellett. A kompetencia alapú-képzés ismertségének növelése 20%-al a közoktatás partnerei között. Az együttműködések 15%-os javulása 3 továbbképzés előkészítése akkreditációra. 2 távoktatásos formában 1 tréning formában. MPKKI (5 fő képző, 4 fő menedzsment) szaktanácsadók (3 fő képző + 20 fő), együttműködő partnerek (51 fő), intézményvezetők (41 fő), pedagógusok (214 fő). A projekt eredményeit bemutató konferencia A konferenciákon elhangzottakat dokumentáló tanulmánykötet
Köszönöm a figyelmet! Hajdu Sándor