A Belga LSZ fejlesztési terve

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az NBI.-NBII. U17-U19 edzők konferenciája
Advertisements

Les – a gyakorlatban február 25. Nyíregyháza.
Jó Karma Ez egy jó kis olvasmány, de rövid! Élvezd! A Dalai Láma üzenete a világ számára 2012-ra. Mindössze néhány percig tart elolvasni és végiggondolni!
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
A foci Varga Dávid.
Bibliai lelkigondozás Mi a célja? A materialista és a humanista ugyanarra törekszik: Érezze jól magát a segítséget kérő Önértékelésében Társkapcsolataiban.
Az edzői hatékonyság pszichológiája
Az Oltalom Karitatív Egyesület 1989 óta működik. Célja a lelkileg és szociálisan elhagyott, kiszolgáltatott vagy veszélyeztetett élethelyzetben lévő különféle.
Az olvasástanítás módszere:
7. szabály – A mérkőzés időtartama. Félidők A mérkőzés két egyenlő 20 perces félidőből áll, hacsak a játékvezető és a két csapat kölcsönösen másként nem.
UEFA-A /UEFA PRO Tanfolyan Mérkőzés megfigyelés BELGIUM - SPANYOLORSZÁG Bob Browaeys , 19: :30.
A túlzott informatikai eszköz-használat veszélyei
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
MRGSZ Stratégiai terv Verzió: 2. RC2. JÖVŐKÉP Aktuális MRGSZ cél: Láthatóvá tenni a a rögbit Magyarországon és a Magyar rögbit Európában!
MAGYAR LABDARÚGÓ UTÁNPÓTLÁS KÉPZÉS, MAGYAR LABDARÚGÓ HAGYOMÁNYOK
KAPUS KÉPZÉS EDZŐI SZINT 1. (UTÁNPÓTLÁS) ELMÉLET
Minden csapatjátékban, a legfontosabb része a játéknak a VÉDEKEZÉS.
A VEZETÉSRŐL ÁLTALÁBAN
Gyerekek a Biztos Kezdet Gyerekházban
TANULÁS-TUDÁS-MINŐSÉG Farkas Katalin címzetes főiskolai tanár, SZTE Tanárképző Főiskolai tanár Budapest, november 29.
1905->. A csapat amióta létrejött még soha nem esett vissza a Spanyol másodosztályos bajnokságába.
Készítette: Novák Edvin
 Citybau Junior European Tennisteam július óta Babos Timi ajánlásával (ha többet szeretnél megtudni Timiről: vagy
‘tehát mosolyogj egy kicsit’
Hogyan legyél boldog “Mosolyogj” Mosolyogj néha, mert ha mosolyt mosoly után küldesz, akkor rövidesen ezer meg ezer mosolyt fogsz látni. ‘tehát mosolyogj.
A játék A játékosság.
10. szabály – A gól.
Büntetőrúgás. Büntetőrúgás jár az ellen a csapat ellen, amely elköveti a közvetlen szabadrúgást maga után vonó tíz szabálytalanság valamelyikét a saját.
HÁZASSÁGI KONFLIKTUSOK ÉS KEZELÉSÜK Bodor Enikő, szociális munkás Bölön, 2007 december 2.
Az ellenőrzés, értékelés szerepe, módszerei A teljesítménymérés
A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG UTÁNPÓTLÁS NEVELÉSI FILOZÓFIÁJA
EDZŐKÉPZÉS A MŰKÖDÉS Bob Browaeys , 17: :00.
UEFA „A” ELIT UTÁNPÓTLÁS KÉPZÉS A tehetségek felfedezése és fejlesztése ELMÉLET Marc Van Geersom , 13: :30.
UEFA STUDY GROUP OCT 2008 A BELGA LABDARÚGÓ SZÖVETSÉG TECHNIKAI OSZTÁLYA A MŰKÖDÉS Michel Sablon , 17: :15.
UEFA STUDY GROUP OCT 2008 UTÁNPÓTLÁS AKADÉMIAI IGAZGATÓ (DYA) ELMÉLET Marc Van Geersom , 10: :10.
Szervezeti viselkedés Bevezetés
III.4. A VEZETŐ SZEREPE ”... tudomásunk szerint minden sikeres minőségi forradalom a felső menedzsment részvételével történt EGYETLEN KIVÉTELT sem ismerünk.”
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
A pszichológia tárgya mentális folyamatok viselkedés.
6. szabály – A játékvezető asszisztens. Játékvezető asszisztens kötelességei Az asszisztens kötelessége, hogy jelezze: 1. Labda elhagyta a játékteret.
6. szabály – A játékvezető asszisztens
Dominó Általános Iskola magatartásmódosító programja
A golf pálya 61 hektáron elterülő, gyönyörű természeti környezetben található, Debrecentől 25 km-re, 25 perc távolságra gépkocsival. 1 Boya Eagles Golf.
Látjátok! Ők az ellenfelek…
Ha nem, akkor figyelj!!!.  Az egészséges életmód könnyen betartható, ha oda figyelünk arra, hogy egészségesen táplálkozunk, naponta legalább félórát.
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
Amatőr labdarúgó csapat felkészítése
mint ami mások szerint szükséges!
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Erdei barátaink – Szakács Sándor.
TVK MALI TRIATLON KLUB TISZAÚJVÁROS ELNÖKSÉG TITKÁRSÁG ADMINISZTRÁCIÓ GAZDÁLKODÁS Vezető edző ÚSZÁS EDZÉS OKTATÁS Fodor Ágnes SZÁRAZFÖLD Kerékpár, futás.
Edzéselméleti témák Kiválasztás
KÓRUS augusztus A súri táborban Hogy mit csináltunk?!  Főszerepet a gyakorlás, új énekek tanulása...
Adventi forgatag Balassa Bálint Gazdasági Szakközépiskola és Szakiskola december 19.
6. szabály – A játékvezető-asszisztens
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Kiemelt célok és feladatok
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
EDZÉSTERVEZÉS.
Nem minden az aminek látszik…
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS Barátság Készítette: Kovács Mária.
Belülről Vezetés “Egy teljes élmény magadért” 12 év – 50 csoport – 400 ember 12 év – 50 csoport – 400 ember A MEGÚJULÁS NAVIGÁTORA ÉLET ERŐ MŰHELY Cséffalvay.
Fordította: Hornok Miklós. Versenyzési formák: Rövid játszmák ( 4-ig ) Rövidített játszmák 3 nyert szettre Előny nélküli számolás Többszörös verseny.
A játék A játékosság.
Outdoor-indoor mozgásprogramok 2.
MOTTÓ „Engem ne emeljen a magasba senki,
PSV AKADÉMIA 2007/2008.
UEFA Grassroots Tornák szervezése
Előadás másolata:

A Belga LSZ fejlesztési terve „C” OKLEVÉL Joost DESENDER - Bart VAN LANCKER 14.10.08, 16:30 - 17:30

A Belga LSZ fejlesztési terve ÖRÖM A Belga LSZ fejlesztési terv Célja és Eszköze

ÖRÖM A Belga LSZ Fejlesztési Terve 4. Előadó = JÁTÉKOS 3. Módszer = JÁTÉK és egyéb formák Fiatal játékos Felnőtt labdarúgó 2. Program = TANTERV 1. Filozófia = részterületek FELÁLLÁS ÖRÖM

ÖRÖM - A Belga LSZ fejlesztési terve 1. ÖRÖM – FEJLESZTÉSI TERV 2. ÖRÖM – TANULÁS A JÁTÉKKAL 3. ÖRÖM – TÉMÁK - ALAPSZABÁLYOK 4. ÖRÖM – ENGEDD JÁTSZANI ALAKZATOK ÖRÖM A JÁTÉK JÁTÉK A TANULÁS ÖRÖM ÖRÖM A TANULÁS

1. ÖRÖM – FEJLESZTÉSI TERV

1. ÖRÖM – FEJLESZTÉSI TERV AZ ÖRÖM mint CÉL a LABDARÚGÁS TANÍTÁSÁN keresztül ‘ÖRÖM A VERSENYZÉS’ FEJLESZTÉSE Vervolmaking ‘ÖRÖM AZ EDZÉS’ FEJLESZTÉSE ‘ÖRÖM A JÁTÉK’ FEJLESZTÉSE 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21j Én és a labda (1 : 2-2 szakasz) kollektív játék “közeli” (2: 5-5 szakasz) kollektív játék “2-ik fokozat” (3: 8-8 szakasz) kollektív játék“távoli” (4: 11-11szakasz) Játék dimenziói / fejlődési szakasz

FUTBALL – JÁTÉK – PROFIK 1. ÖRÖM – FEJLESZTÉSI TERV Öröm játszani, a foci mindenkié A fiataloktól A profi játékosokig FUTBALL – JÁTÉK - NEVELÉS FUTBALL – JÁTÉK – PROFIK A játékosoknak nem edzeni kell, hanem játszani a futballt, élvezniük kell a focit, mérkőzéseket is kell játszaniuk

2. ÖRÖM = TANULÁS A JÁTÉKKAL

EDZŐ, JÁTSZHATUNK MECCSET? 2. ÖRÖM = TANULÁS A JÁTÉKKAL EDZŐ, JÁTSZHATUNK MECCSET? Az edzés végén, ha úgy döntök és ha ti minden gyakorlatot rendesen megcsináltatok! A MÓDSZER = JÁTÉK –és közbülső gyakorlatok

“Ne számold a gólokat, győzelem, vagy vereség, Te nyersz” 2. ÖRÖM = TANULÁS A JÁTÉKKAL Az öröm a játékban igen fontos, mert: GYORSABB A TANULÁS ÖNBIZALMAT AD MOTIVÁL JOBB TELJESÍTMÉNY LEGYEN ÖRÖMÖ A JÁTÉK AZ ÖRÖM EREJE “Ne számold a gólokat, győzelem, vagy vereség, Te nyersz”

Visszatérés: “grundfoci” 2. ÖRÖM = TANULÁS A JÁTÉKKAL Visszatérés: “grundfoci” Mindenki játszik Játék a győzelemért, de a végén nem számít az eredmény > öröm & fejlődés Mi mindig „igazi futball”-t játszunk

2. ÖRÖM = TANULÁS A JÁTÉKKAL Nyertünk, vesztettünk, mi örömünket leljük!

3. ÖRÖM TÉMÁK-ALAPSZABÁLYOK

3. ÖRÖM TÉMÁK-ALAPSZABÁLYOK Öröm = kerüljön több az edzésbe: ÖRÖM + ALAKZATOK>> 2 Oktatás-alakzatok egyszerre! Öröm = egy sereg ÖRÖMTELI PILLANAT adása Öröm = relatív kényszer Öröm = GYŐZELMI PILLANATOKAT átélni Öröm = Dicséret….a lelkes, kitartó viselkedésért…

3. ÖRÖM TÉMÁK-ALAPSZABÁLYOK Próbálj csatlakozni játékosaidhoz Aktiváld játékosaidat Tedd energikussá játékosaidat Törd fel a jeget – érezzék jól magukat Öröm mindenkinek, a „legkevésbé jó”-nak is Pozitív vezetés a helyes út Mint edző, mutass szenvedélyt Rövid szünetek – Érdekes szervezés „Kihívás…megoldható”

4. ÖRÖM Hagyjál játszani & örömmel teszem

ÖRÖM Fejlődési szakasz 2-2 / 5-5! „A JÁTÉK ÖRÖME” FEJLŐDÉSE Több játék, mint közbülső gyakorlat A technikai-taktikai előírások limitálása A TANULÁS JÁTÉKKAL (alapok) >>ÖRÖM a játékosoknak A kihívás: „megoldható” Hagyd a fiatalokat kreatívan és szabadon játszani >> hagyni, hogy szabadon játszanak Figyelemmel követni a kicsiket… >>EMOCIONÁLISAN TÁMOGATÓ „A JÁTÉK ÖRÖME” FEJLŐDÉSE

EDZÉS PÉLDÁK Fejlődési szakasz 2-2 BEMELEGÍTÉS = ráhangolás 15 PERC Labdával és labda nélkül Légy a labda „mestere” JÁTÉK 10 PERC Játék 1:1 – 2 :2 KÖZBÜLSŐ GYAKORLAT 10 PERC Reagáló játékok Váltó játékok JÁTÉK 10 PERC Játék 1:1 – 2:2 KÖZBÜLSŐ GYAKORLAT 10 PERC Alap technikai gyakorlatok Cél, cselező, stb. játékok JÁTÉK 15 PERC Játék Kis játékok (1-1 – 2-2) Befejezés, koncentráló játékok Házi feladat – Örömszerző gyakorlatok LEVEZETÉS 10 PERC

ÖRÖM FEJLŐDÉSI SZAKASZ 8 – 8 11-11(1) ÉLVEZD AZ EDZÉST FEJLŐDÉSE Rengeteg KIS JÁTÉK SIKERESEN, a gyerekek szeretnek új mozgásokat tanulni Példaképeik MÁSOLÁSA >>a példakép szerep igen fontos JÁTÉKOSAN, kevés pressing GYŐZELEM & VESZTÉS…alakíts ki sok GYŐZELMI pillanatot ADJ EDZÉS CÉLT, tervezz és értékelj Engedd a gyerekeket kreatívan, „szabadon” tanulni (tanulni, edzeni) Vezetni és edzeni = igazi játékokat játszani ÉLVEZD AZ EDZÉST FEJLŐDÉSE

ÖRÖM Fejlődési Szakasz 11 – 11 ÖRÖM A VERSENYZÉS FEJLŐDÉSE Adj célokat (a játékosokkal) hogy kitűzhesd az eredményt és a fejlődést >> GYŐZTES – pillanatok magadnak és másoknak Gyenge pontok: minden játékos saját képességeihez mérten fejlődjön Tedd biztossá: a játékosok örömmel jöjjenek Alakíts ki nyugodt tanulási hangulatot (edző-játékos viszony) Változatosan cserélgesd a játék és a közbülső gyakorlatokat MÉRKŐZÉS – KÖZBÜLSŐ GYAKORLATOK Adj a játékosoknak elég felelősséget >>STOP-SEGÍTSÉG módszer Csapatépítés (egyéni céloktól a csapat célokig) >> erősíteni a közösségi érzést: jól játszani csapatként ÖRÖM A VERSENYZÉS FEJLŐDÉSE

ÖRÖM mint ESZKÖZ…ÖRÖM mint CÉL KÖVETKEZTETÉS: „C” BIZONYÍTVÁNY ÖRÖM mint ESZKÖZ…ÖRÖM mint CÉL ÖRÖM a gyerekeknek ÖRÖM a menedzsereknek, vezetőknek ÖRÖM az edzőknek, segítőknek ÖRÖM a szülőknek, szurkolóknak ÖRÖM a játékvezetőknek A FUTBALL az egy ÜNNEP (Dr M. Dhooghe)

A BELGA LSZ FEJLESZTÉSI TERVE Több futball Több öröm Jobb futball!