KARRIERTERVEZÉS, KARRIERMENEDZSMENT A SAJÁT KARRIER VONATKOZÁSÁBAN

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Advertisements

Iskolai egészségfejlesztés – iskolai egészségterv
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Mennyire projekt érett a mai magyar társadalom? 1022 Budapest, Bimbó út 3. Telefon/fax:
Munka-magánélet egyensúlya- a vállalkozás, mint lehetséges megoldás
Többet ésszel, mint erővel
Álmok… Caso não utilize a parte “voltando a sonhar” do modulo, favor deletar.
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
Az ÉFOÉSZ Támogatott Lakhatási Programja
A tervezés mint menedzsment funkció
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Angol nyelvi kompetencia
A PROJEKT, A VÁLLALKOZÁSI SZERZŐDÉS SZEMSZÖGÉBŐL dr. Naszádos Krisztina NKKB Ügyvédi Iroda 2010.
Karrierfejlesztés lehetőségei és dilemmái
Életpálya-építés fiatalkorban
Asszertív magatartás és viselkedés technikák
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
INFORMÁCIÓRENDSZEREK FEJLESZTÉSÉNEK IRÁNYÍTÁSA.. Alkalmazás - projekt Alkalmazás - a vállalat tökéletesítésére irányuló új munkamódszer projekt - az új.
& ERŐFORRÁSOK AZONOSÍTÁSA
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
Szervezetfejlesztés Töviskes Imre.
Sikeres, felnőtt életpálya-építő. Sikeres, felnőtt életpálya-építő.
KARRIERMENEDZSMENT.
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Készítette: Magyar Orsolya
Konstruktív konfliktuskezelés
Honnan hová? Pályatervezés és realitás
A humánerőforrás kérdései, változások menedzselése
A felnőttoktatás funkciói Magyarországon
Fejlesztési, stratégiai útmutató
MTA KRTK Regionális Kutatások Intézete Tájékoztató a Vidékfejlesztési Albizottság i üléséről Finta István Ph.D.
Konzulens: Dr. Boda György Készítette: Kovács Katalin
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Iskolahálózatok itthon és külföldön Pénziránytű műhelymunka MNB, november 10.
TUDOMÁNYOS MUNKA, KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG Dr. BARTHA LÁSZLÓ Mérnöki Kar Tanácsülése.
Resztoratív eljárások bevezetésének lehetőségei a pártfogó felügyelői munkában “A harmonikus szabad életért” Közösségi Szolgáltatások Alapítványa Negrea.
Scenáriók készítése Dr. Kollár József Magyar Coachszövetség Közhasznú Alapítvány.
Asszertivitás E. Tóbiás Sára 2009.
Emberi erőforrás menedzsment Munkakörök elemzése, tervezése
Minőség menedzsment 6.előadás
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
TÁMOP /A Tanulás, képzés, önfejlesztés Az elmúlt időszak fejlődési üteme, amely az élet minden területét jellemzi, elengedhetetlenné.
A stratégiai tervezés folyamata
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Controlling tevékenységek kritériumai Jelentésdialógus A jelentésben fontos tényezők ELŐADÁS ÁTTEKINTÉSE.
Avagy: Mit lát a pitypang magja repülés közben?
Az idegen nyelv fejlesztésének célja és rendszere Készítette: Robinson Erika Anna.
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A vezető személyisége – a ma követelményei és a holnap kihívásai.
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
A talentum A tehetségfejlesztés programja SZOMBATHELY(kick-off)
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Maximális teljesítmény
Mentálhigiénés team működése kórházunkban
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Karriermenedzsment Egyén Szervezet.
PROCSEE projekt 1. Szakértői Fórum disszeminációs esemény Racsko Réka
CSALÁDI ÉLETRE NEVELÉS
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Előadás címe: Tudom, változnom kell!!!
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Kommunikációs gyakorlatok Koncz Katalin egyetemi tanár
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Barcsák Marianna KPSZTI
A VEZETÉS FOGALMA, FUNKCIÓI
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

KARRIERTERVEZÉS, KARRIERMENEDZSMENT A SAJÁT KARRIER VONATKOZÁSÁBAN Készítette: Murvai Piroska TÁMOP-4.1.1/A-10/2/KMR-2010-0004

A siker „1. Valamely tevékenység szerencsés kimenetele, jó eredménye. 2. Alkotással, magatartással kivívott tetszés.” - Magyar értelmező kéziszótár – Murvai Piroska

Fontos átgondolni: „Nekem egyénileg mi a siker?” Murvai Piroska

A személyes siker legfőbb kritériumai Célkép, céltudatosság Tervezés: Honnan? Hová? Miért? Hogyan? Önismeret, önmenedzsment Időgazdálkodás, feladatmenedzsment Tudatos kommunikáció Érdekérvényesítési tudatosság + 1. Karriertervezés, karriermenedzsment a saját karrier vonatkozásában Murvai Piroska

1. Célkép, céltudatosság Amennyiben tudjuk, hogy mit szeretnénk elérni (konkrétan), úgy lehetővé válik a tervezés folyamata. Szükséges, hogy a célunk jól megfogalmazott, tényszerű, lehetőség szerint mérhető, és főként motiváló erejű legyen. Murvai Piroska

2. Tervezés: Honnan? Hová? Miért? Hogyan? Ahhoz, hogy a célból eredmény legyen, fontos pontosan meghatároznunk, hogy: Mi a jelenlegi helyzet, mik a körülmények, a rendelkezésre álló erőforrások? Konkrétan mit szeretnénk elérni? Mi a jó nekünk egyénileg abban, ha elérjük a célt? (belső motiváció) Hogyan, mi módon, milyen eszközökkel és milyen ütemezéssel jutunk el a célig? Murvai Piroska

3. Önismeret, önmenedzsment Saját erősségeink, talentumaink, fejlesztendő területeink és rizikófaktoraink reális ismerete. A realitást a külső kontroll általi megerősítések biztosítják – kérjük és fogadjuk. Önmenedzsment: Céljaink eléréséhez tudatosan katalizáljuk és működtetjük külső és belső erőforrásainkat a tervezés – megvalósítás – nyomonkövetés folyamatában. Murvai Piroska

4. Időgazdálkodás, feladatmenedzsment Sikerességünk gyakran azon múlik, hogy miként tudjuk a bennünket „bombázó” feladatokat a nap 24 órájában beosztani. Kiemelt jelentőséggel bír, hogy képesekké váljunk arra, hogy céljainkat megvalósítható feladatokká transzformáljuk. Murvai Piroska

helytelen feladatmegosztás hibás kapcsolattartás rendetlenség Időrablók telefonok túlvállalás rangsorolás hiánya helytelen feladatmegosztás hibás kapcsolattartás rendetlenség hiányzó önfegyelem késés túl sok olvasnivaló elmarad a befejezés nem tudunk NEM -et mondani krízis, káosz. Murvai Piroska

prioritások meghatározása Időnyerők prioritások meghatározása egyszerűsítés az ismétlődő rutinfeladatok mentén a retteget feladatok legyűrése módszerének alkalmazása heti feladatlista készítése napi feladatlista készítése szükség esetén feladatmegosztás technikai vívmányok tudatos alkalmazása nyelvtanulás Murvai Piroska

Kommunikációs törvényszerűségek: 5. Tudatos kommunikáció Kommunikációs törvényszerűségek: Mindig kommunikálunk. A kommunikációnknak mindig van eredménye. A kommunikációt mindig meghatározza annak tartalma, valamint az érintettek közötti kapcsolat formája és minősége. A térkép nem azonos a területtel – a kódrendszer azonossága nem törvényszerű. - NLP alapú megközelítés - Murvai Piroska

Hatékony a kommunikáció akkor, amikor a fogadó a lehető legnagyobb mértékben úgy értelmezi a közleményt, ahogy a küldő gondolta. → az van, ami átmegy! Murvai Piroska

Kommunikációs csatornák és hatásuk a megértésben Verbális Vokális Nonverbális Murvai Piroska

Abban az esetben, ha ellentmondás áll fenn a kommunikációs csatornák közleményei között, akkor a másik fél a non-verbális gesztusoknak fog elsődleges jelentőséget tulajdonítani gyakran anélkül, hogy tudna róla. esetben, ha ellentmondás elsődleges jelentőséget tulajdonítani gyakran anélkül, hogy tudna róla. Murvai Piroska

A hatékony kommunikáció tartalmi követelményei Legyen konkrét információtartalma. Legyen strukturált szerkezete. Legyen biztosított a kód - dekód kompatibilitása. Lehetőség szerint legyen kétirányú, bevonó jellegű. Legyen gördülékeny. Legyen több érzékszervet megszólító. Legyen hallgatófókuszált. Legyen kongruens. Murvai Piroska

5. Érdekérvényesítési tudatosság Céljaink elérésének folyamatát nagy mértékben támogatják vagy gátolják érdekérvényesítési megnyilvánulásaink. Ezen folyamatban lehetünk agresszívek passzívak manipulatívak asszertívak Murvai Piroska

Az agresszív érdekérvényesítés lényege: Céljaink elérése döntően (esetenként kizárólag) a saját érdekeinkre fókuszálva. Én nyerek – a másik veszít helyzet A passzív érdekérvényesítés lényege: Céljaink elérése döntően (esetenként kizárólag) a másik (mások) érdekeire fókuszálva – lemondás a saját célok eléréséről. Én veszítek – a másik nyer helyzet Murvai Piroska

Én nyerek – a másik valószínűleg veszít helyzet A manipulatív érdekérvényesítés lényege: Céljaink elérése döntően (esetenként kizárólag) oly módon, hogy a saját érdekeinkre fókuszálva úgy teszünk, mint ha a másik érdekeit tartanánk szem előtt. Én nyerek – a másik valószínűleg veszít helyzet Murvai Piroska

Az asszertív viselkedésmód meggyőződéses alapja: Az asszertív érdekérvényesítés lényege: Céljaink elérése oly módon, hogy a másik érdekeinek elérését akadályoznánk. Én nyerek – a másik is nyer helyzet Az asszertív viselkedésmód meggyőződéses alapja: Nekem vannak igényeim - a másik félnek is vannak igényei. Nekem vannak jogaim - a másik félnek is vannak jogai. Nekem hozzá kell járulnom a megoldáshoz - és a másik félnek is ezt kell tennie. Murvai Piroska

Hogyan legyünk asszertívek? F: feladat, probléma meghatározása (Mi a gondom? Mi a helyzet?) É: érzések őszinte közlése (Mit érzek? Mit gondolok?) K: kívánságok közlése (Mi a célom? Mit szeretnénk elérni?) --------------------------------------------------------------------------------------- E: előnyök (Mit nyerhet a másik a javaslattal?) K: konzekvenciák (Milyen következmények lehetnek?) Murvai Piroska

Asszertív kommunikációs alapszabályok Egyszerű szavakat használjunk! Válasszunk olyan szavakat, amelyekkel kifejezzük érzéseinket! kifejezésre juttatjuk, hogy mit akarunk elérni! kifejezésre juttatjuk, hogy kész vagyunk a probléma megvitatására és megoldására! Murvai Piroska

+ 1. Karriertervezés, karriermenedzsment a saját karrier vonatkozásában Karriertervezés: Azon tevékenységünk, mely során meghatározzuk a fejlesztési céljainkat, tudatosítjuk a céljaink valóra váltásához szükséges feltételeket. Karrierterv: A karriertervezés végeredménye és eszköze. Murvai Piroska

Karriermenedzsment: Az a tevékenység, mely során az egyéni sikercéljaink eléréséhez a rendelkezésünkre álló külső és belső erőforrásokat tudatosan, tervszerűen katalizáljuk, valamint a hiányzó külső és belső erőforrásokat tudatosan és tervszerűen megteremtjük. A gyakorlatban hosszabb, esetleg egész életre szóló célok kitűzését feltételezi. Murvai Piroska

A karriert meghatározó tényezők a személyes képességek és a családi erőforrások a környezet által kínált lehetőségek a szándékok és törekvések együttese (a karrier tulajdonképpen a megálmodott életcél, valamint annak megvalósulása) Murvai Piroska

Életpályánkban 3 nagy választási pontja van: foglalkozásválasztás Életpályaszakaszok Életpályánkban 3 nagy választási pontja van: foglalkozásválasztás munkahelyválasztás karrierválasztás Murvai Piroska

A karriertervezés helyes sorrendje - Matiscsákné dr. Lizák Marianna - vágyak, elképzelések rögzítése, értékrendi kontrollal és sorrendiség jelölésével foglalkozási, anyagi és nem anyagi értékek megszerzésére, illetve megteremtésére koncentráltan 2. a sikercélok eléréséhez szükséges követelmények, kompetenciák számbavétele Murvai Piroska

3. önvizsgálat (szakember segítségével ) ennek eredményét szükséges összevetni az előző pontokban rögzített tényezőkkel alternatívák közötti döntés, majd a kompetencia deficitek felszámolására tervezetet kell készíteni. 4. ellenfelek és szövetségesek számbavétele 5. hajtóerők és gátló tényezők feltérképezése Murvai Piroska

6. magánéleti háttér megtervezése családalapítás, anyagi és egyéb szempontok, idő és energia igénye, baráti kapcsolatok kiépítése, egyéb társadalmi kapcsolatok megkeresése… stb. 7. a megvalósításhoz szükséges anyagi források felkutatása 8. a foglalkozási célok időbeni megtervezése 9. az egyes életszakaszok képzési szükségleteinek meghatározása Murvai Piroska

10. a potenciális munkahelyek azonosítása az esetleges saját vállalkozás megalapozásához szükséges tapasztalatok, információk, kapcsolatok, indulótőke… stb. megszerzése 11. pályakorrekciós lehetőségek beiktatása, a nem várt változásokhoz való rugalmas alkalmazkodás tartalékainak biztosítására 12. az egyes karrierszakaszokhoz kötődő tennivalók részletes és időbeni lebontása, a célszerű végrehajtási módszerek kiválasztása Murvai Piroska

13. a karrierhez harmonikusan illeszkedő hobbi, szabadidős tevékenységek, rekreációs szokások és életmóddal kapcsolatos célok megfogalmazása 14. önellenőrzési pontok betervezése, határidők kitűzése a program végrehajtásának folyamatában,illetve a változtatási, módosítási lehetőségek folyamatos kiértékelése a „beruházás”megtérülésének tükrében. Murvai Piroska