TÁMOP-5.3.1-08/2-2009-0037 „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
A kompetenciafejlesztés lehetőségei az iskolai tantárgyakon keresztül
Jóvá Tett Hely Közösségi Foglalkoztató
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
TÁMOP Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.
A kulcskompetenciák.
PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Speciális szükségletek a foglalkoztathatóság nézőpontjából …a szociális munka lehetőségei és korlátai.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Kompetencia alapú képzés
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
Szociális és gyermekjóléti területhez kapcsolódó lehetséges szolgáltatások.
„Megváltozott világ?!” TÁMOP /1-2F projekt Dr. Ádám Szilvia.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Drajkó László Microsoft Magyarország
Új oktatási/nevelési célok: a kulcskompetenciák
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Értékünk az ember – értékünk a gyermek!.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
A munka világával kapcsolatos tudás
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Kompetenciák fejlesztése a képességfejlesztő iskolában november Szakmai napok HEFOP
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
A kompetencia alapú szakképzés sajátosságai
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
REFORMÉRTÉKŰ LÉPÉSEK A SZAKKÉPZÉS TERÉN MAGYAR SZAKKÉPZÉSI TÁRSASÁG május 30.
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
„A kulcskompetencia az ismeretek, készségek és attitűdök transzferábilis, többfunkciós egysége, amellyel mindenkinek rendelkeznie kell ahhoz, hogy személyiségét.
Projektmunka.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) konstrukció
Munkaasszisztensi tevékenységek Regionális Szociális Forrásközpont Nonprofit Kft. ___________________________ Integrált Foglalkoztatást Segítő Szolgálat.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Mérés-értékelés alprojekt Liptákné Czakó Ildikó 2009.december 14.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Az Európai Unió által társfinanszírozott projekt 1 Ikonok és Indexek Projekt (A felnőttképzés hozzáférésének fejlesztése Újpesten, különösen a halmozottan.
Szakmai fórum BMK, szeptember 19. PALLÓ – segítség a felnőttkori tanuláshoz A segítő szolgáltatás lehetőségei a közművelődési intézményekben.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP.
A VISSZAÚT ÉPÍTŐKÖVEI Készítette: Balatoni Ágnes | Utcai Szociális Segítők Egyesülete |
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Kompetencia alapú nyelvtanítás Projektindító szakmai értekezlet Sümeg2010.
Harmadik matematikakönyvem
A szakképzés és felnőttképzés struktúrájának átalakítása a TÁMOP /2-2F projekt Az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Fejlesztési.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Az Emelt szintű eTanácsadó akkreditált felnőttképzés tapasztalatai Dr. Tóth András - Herpainé Lakó Judit AGRIA MEDIA 2011 KONFERENCIA OKTÓBER ,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása A projekt az Európai Unió támogatásával,
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
Kulcskompetenciák, munkaerő-piaci kulcskompetenciák
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
Tájékoztató fórum Szakiskolai fejlesztési program C komponens iskolái számára KOMPONENS C Miskolc május 5. Nagy Zoltán komponensvezető
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
5. Tétel – A Life Long Learning
„Út a munkához” program „Jó gyakorlatok” 2009
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP „Munkába lépés” Képzési program Szakmai nap szeptember 2.

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Célkitűzések Kulcskompetenciák fejlesztése: Anyanyelvi kommunikáció Matematikai kompetencia Digitális kompetencia Tanulás tanulása Személyközi és állampolgári kompetenciák Vállalkozói kompetencia Kulturális kompetencia

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Részcélok: - szociális készségek erősítése; - állampolgári készségek erősítése; - önálló életvezetési készségek erősítése; - írás, olvasás, számtani műveletek végzése, funkcionális analfabetizmus felszámolása; - megértés, beszéd, az információk kezelésének képessége; együttműködés, kommunikáció

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. - kreatív gondolkodás, döntéshozatal, problémamegoldás, előrelátás, érvelés, felelősség, - felzárkóztatás (8 általános iskolai végzettség hiányában a végzettség megszerzésének elősegítése érdekében felzárkóztató oktatás elvégzésének támogatása) - felzárkóztatás (szakképzésbe való bekapcsolódás segítése a 8 általános iskolát végzett személyek esetében)

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Képzési modulok Állampolgári ismeretek-66 óra Matematikai, logikai ismeretek-66 óra Szövegértés, szövegalkotás-66 óra Dráma-66 óra Számítógépes ismeretek-88 óra

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Képzési célok szociális készségek erősítése; (önismeret) állampolgári készségek erősítése önálló életvezetési készségek erősítése funkcionális analfabetizmus felszámolása információk kezelésének képessége

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. kreatív gondolkodás, döntéshozatal, problémamegoldás, előrelátás, érvelés, felelősség, felzárkóztatás (8 általános iskolai végzettség hiányában a végzettség megszerzésének elősegítése érdekében felzárkóztató oktatás elvégzésének támogatása) felzárkóztatás (szakképzésbe való bekapcsolódás segítése a 8 általános iskolát végzett személyek esetében;)

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Módszerek Elméleti ismeretanyag elsajátítása csoportos beszélgetések, pármunka során Gyakorlati feladatok megoldása- pármunka,egyéni munka Differenciálás Kooperatív technikák

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Tréningek Tanulástechnikai, módszertani tréning (hatékony tanulás) Álláskeresési technikák, tanulási- és munkamotiváció erősítése Önértékelés, önismeret

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Tréning célok munkavállalói készségek erősítése munkába állással, képzéssel kapcsolatos információ tanulás során kialakult rossz beidegződések megváltoztatását segítő programok álláskeresés, munkavállalás

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Klub témák - Egészség, mentálhigiénia a családban -Konyha, főzési ismeretek -Kultúra -Önismeret

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Klub célok Kötetlen formában történő ismeretszerzés Közösségfejlesztés Családtagok bevonása a közös munkába Szabad idő hasznos eltöltése Szabad idő hasznos eltöltésének tanulása

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Tananyagfejlesztés A rendelkezésre álló tanmenetek alapján fejlesztésre kerül: Óratervek (módszertani és elméleti résszel) Feladatgyűjtemények Elméleti tananyag

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Akkreditáció A kidolgozott képzési és tréning tematika alapján az intézmény és a projekt akkreditálásra kerül Hozzáférhetővé válik a partnerszervezetek számára

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Kiadványok Tananyagfejlesztés a képzési modulokból és tréningekből Elméleti kézikönyv + gyakorlati feladatok Módszertani kézikönyvek Kiadványok bemutatása a zárókonferencián

TÁMOP / „Munkába lépés” A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Köszönöm a figyelmet! Kovács András Országos Tranzitfoglalkoztatási Egyesület 4025 Debrecen, Arany János utca 2. Tel/fax: 52/