Dr. Lányi Katalin – SZIE EKI Pálinkás Yvette – SZIE GEK

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
Advertisements

Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Virtuális oktatási környezet kialakítása
A tudásgyárak technológiaváltása és humánstratégiája – a felsőoktatás kihívásai a XXI. században május MOOC és e-learning kölcsönhatása Dr.
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Tanulmányi rendszerek kommunikációs szerepe a felsőoktatási intézményekben. FELSŐOKTATÁS NYILVÁNOSSÁGA KONFERENCIA, 2005.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar Településüzemeltető Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
Fekete Zsombor ÉMRTK Távháló Workshop 2001 szeptember 21.
E-learning és a multimédia
E-learning alapú távoktatásos képzés
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. Pannon Egyetem Georgikon Kar Szegedi Tudományegyetem.
MŰSZAKI INFORMATIKA SZAK SZAKDOLGOZAT-KÉSZÍTÉSI TÁJÉKOZTATÓ
HELYI PARTNERSÉGEK, MINT A VIDÉKI KORMÁNYZÁS INNOVATÍV ESZKÖZEI 1 A Magyar Regionális Tudományi Társaság IX. vándorgyűlése Révkomárom, november 25.
A szakdolgozat készítés minőségirányítási aspektusai
Kis-Tóth Lajos – Komló Csaba: Az e-portfólió alkalmazása a pedagógusképző felsőoktatási intézményekben TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
Nemzeti Közszolgálati Egyetem
Számítástechnikai szoftver üzemeltető
FOGLALKOZTATÁSPOLITIKAI ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM I. TÁVMUNKA KONFERENCIA A REGIONÁLIS MUNKAERŐFEJLESZTŐ ÉS KÉPZŐ KÖZPONTOK FELADATAI A TÁVMUNKA PROGRAMBAN.
Szent István Egyetem Gépészmérnöki Kar A moodle nyújtotta lehetőségek a számított feladatok témakörében Készítette: Pálinkás Yvette.
Szakirányú továbbképzési szak /szakmérnöki képzés/
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Nyugat-magyarországi Egyetem Benedek Elek Pedagógiai Kar
A BUDAPESTI CORVINUS EGYETEM
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben Ráckeve, március Pannon Egyetem (Veszprémi Egyetem, 1949) Bölcsészettudományi Kar Gazdaságtudományi.
Matematika oktatás mérnök és informatikai képzésekben
Perjésiné Hámori Ildikó
TÁMOP /1/A Interdiszciplináris és komplex megközelítésű digitális tananyagfejlesztés a természettudományi képzési terület alapszakjaihoz.
Dr. SEDIVINÉ BALASSA ILDIKÓ SZÁMALK OKTATÁSI ÉS INFORMATIKAI ZRT. KORSZERŰ STRUKTÚRA ÉS TARTALOM, INNOVATÍV MÓDSZEREK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Szolnok,
Szoftverfejlesztés az Informatikus Szakigazgatási Agrármérnök szakon Bakó Mária Várallyai László DE, Gazdaságtudományi Kar.
A duális felsőoktatási képzés „kecskeméti” modellje
Statisztikai eszközök a multimédiás kurzuselemek hatékonyságának elemzésére T. Nagy Judit
László Gyula1 Szakmai gyakorlat Szakdolgozat Záróvizsga Tájékoztató a BA III.-IV. évfolyamnak.
A Nemzeti Fejlesztési Terv és a partnerség Civil részvétel és EU források – december 3. Európai Ifjúsági Központ Dr. Arató Krisztina ELTE.
Tutoriál videó alkalmazása Moodle kurzusban
Ambrusné Dr. Somogyi Kornélia
Útmutató a szakdolgozat elkészítéséhez
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
A tanári mesterszak gyakorlatai Vezetőtanári tájékoztató szeptember 7. Salát Magdolna PK OTF Tanárképzési Osztály.
Kommunikáció a felsőoktatásban Rós László PTE BTK, április 14.
Pályakövetéses vizsgálat DPR konferencia, Veszprém márc. 11. A Pannon Egyetemen végzettek szakmai életútja – a kezdetek Formádi Katalin
Moodle tesztkérdések létrehozása különféle módokon dr
A MECHANIKA TANTÁRGY OKTATÁSÁNAK MÓDSZEREI KÜLÖNBÖZŐ KÉPZÉSI FORMÁBAN Dr. Szász Gábor, Csuka Antal.
TÁMOP A/1-11/1 Tananyag általános formai és tartalmi előírásai, valamint az önellenőrzés és teszt szerkesztési, publikálási lehetőségei a CooSpace-ben.
Openprof.eu Project No LT01-KA Mivel lehet szabadon tartalmakat fejleszteni? Zarka Dénes Open Professional Collaboration.
Innovatív LCMS szolgáltatások és újszerű pedagógiai stratégiák Szász Antónia január 30. – I. Oktatás-informatikai konferencia, ELTE PPK.
Hefele Menyhért Építő- és Faipari Szakképző Iskola Szombathely.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Gazdasági informatika - bevezető …avagy miért emlegetünk szakdolgozat írást informatika címén???
Erasmus+ tapasztalatok
Tantárgyi követelmények szeptember 8.
Szakiskolai kompetenciamérés tapasztalatai
Multimédiás, interaktív Moodle tesztkérdések Molnár Tamás
Regionális konferencia
Kommunikációs kampánytervezés
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Az emberi arcok Óramegbeszélés
KÉT DIPLOMA 10 FÉLÉV ALATT!
Mi mit miért? Mottó: nem értünk hozzá!
Előadás másolata:

Dr. Lányi Katalin – SZIE EKI Pálinkás Yvette – SZIE GEK Az érem két oldala - a MOODLE lehetőségei a műszaki és társadalomtudományi oktatásban Dr. Lányi Katalin – SZIE EKI Pálinkás Yvette – SZIE GEK

Honnan jött az ötlet? két kar, két oktató, 9 oktatott tantárgy, több mint 500 oktatott hallgató félévente összesen 9 leoktatott szemeszter kettőnk részéről 2009 január 1-től ugyanazon intézmény részeként  tutori hálózat működése a folyamatos szakmai-módszertani egyeztetések eredményei és kérdőjelei

Mit szeretnénk kihozni belőle? Kétféle megközelítés: a humán tantárgyak vs. műszaki-matematikai tárgyak elektronikus oktatása A leggyakrabban használt funkciók, az oktatás módszertanában fennálló különbségek és hasonlóságok összevetése A tanári munka lehetőségei és korlátai a kétféle diszciplína esetében A tanár-diák, a diák-diák kommunikáció, valamint a csoportmunka lehetőségeit, az oktatott tantárgyak által támasztott követelmények függvényében. A számonkérés módszereinek összevetése, az ezekből levonható tapasztalatok, valamint a diákok visszajelzéseinek elemzése és értékelése.

Miről is beszélünk? – az oktatott tantárgyak GEK EKI Informatika alapjai / Informatika II. (GyJ) Informatika (GyJ) Számítástechnika I. / II. (GyJ) Programozási ismeretek (GyJ) LabVIEW a mérnöki gyakorlatban (GyJ) 400-450 hallgató félévente Európai Uniós ismeretek II – Pályázatírás (K) Projektek készítése (GyJ) Vidékgazdaság (GyJ) Szakdolgozati konzultáció 120-140 hallgató félévente

Mit is oktatunk? – az oktatott tantárgyak jellege GEK EKI informatikai alapismeretek programozási alapok, numerikus analízis lineáris programozás, hálótervezés, programozási alapok programozási ismeretek, objektum-orientált programozás LabVIEW alapok, mérésadatgyűjtés CRIO programozása az Európai Unió regionális politikája és támogatási rendszere projekt tervezés: koncepció, probléma-elemzés, tevékenységek megtervezése, ütemterv, pénzügyi tervezés településszociológia és vidékfejlesztés szakdolgozati témavázlatok, hipotézisek, irodalmazás, technikai kérdések, anyag véglegesítése (változatos témákban, szociális munka és egészségügyi szervező szakon)

A leggyakrabban használt MOODLE funkciók 1. GEK EKI Beiratkozási kulcs (csoporthoz rendelve) Jelenléti ív, Hírfórum, egyéb fórumok, üzenetek Nyersanyagok feltöltése (fájlok, könyvtárak, linkek), címkézés, Válaszlehetőség (jelentkezések pótzh-ra, konzultációra; témaválasztás (házi dolgozat, kiselőadás) Beiratkozási kulcs Tanári hírfórum, egyéb hírfórumok, üzenetek Lecke Nyersanyagok feltöltése (fájlok, segédanyagok, hasznos linkek)

A leggyakrabban használt MOODLE funkciók 2. GEK EKI Egyetlen fájl feltöltése (zh, hf, számonkérések), Állományok továbbfejlesztett feltöltése (hf, piszkozatok, szakdolgozat…) Tesztek (feleletválasztós - egyetlen vagy több jó válasz, párosító, sorba rendezés, Drag and Drop célmegjelölő, számításos) Kérdőív (felmérések, kutatások) Állományok továbbfejlesztett feltöltése (a tanári véleményezésre feltöltött anyagok) Egyetlen fáj feltöltése (a végeleges beadandó anyag) Tesztek (gyakorlatilag csak az egyszerű választás) Online szöveg (rövidebb szövegek, linkek megadására – az on-line kérdőívek, anyagok teszteléséhez) Hallgatók saját jegyzetei

A tapasztalt pozitívumok 1. Az óra elején rövid, az előző óra anyagára épülő teszt  (kis mértékben, de) ösztönzi a hallgatókat a félév közbeni tanulásra. A jelenléti ívben követhető hiányzás visszajelzés, és pluszpontok elősegítik az órai aktivitást. A pontszámok és jegyek követhetőek a MOODLE-ben, ezért kevesebb kérdés merül fel ezekkel kapcsolatban. Minden diák csak a saját adatait látja, és akár otthonról is megtekintheti.

A tapasztalt pozitívumok 2. Rugalmasság  hatalmas hozzáadott érték (különösen a levelező oktatásban) A konkrét tananyagon túl fontos kompetenciákat épít ki a hallgatókban (fórum-használat, elektronikus adatgyűjtés és –feldolgozás, érdemi információk szerzése az interneten) A tanári véleményezésre feltölthető anyagok  jelentősen javítja az oktatás hatékonyságát (4,1-es átlag a 2,5-tel szemben!)

A tapasztalt negatívumok 1. A formai követelményeket szinte teljesen figyelmen kívül hagyják a hallgatók. Az online feladatok (teszt) néha elszállnak. A pontszámítás néha igen bonyolulttá válik, ha extra feltételek vannak egy tantárgynál (pl: min pont, pótzh…). Az üzenetküldés a MOODLE-n belül zh alatt is működik, nem ellenőrizhető a tanár számára, és nem is blokkolható átmenetileg sem. Nyersanyagok redundáns tárolása (minden kurzushoz külön).

A tapasztalt negatívumok 2. Ellenérzések bizonyos hallgatói körökből, amiket nehéz feloldani. Technikai ismeretek hiányából származó, súlyos félreértések (rendszerüzenet a fórum-beírásról  a hallgató személyes üzenetnek vette) A csoportmunkában készült dokumentumok feltöltéséhez csak kényszer-megoldást sikerült találni  bonyolítja mind a hallgató, mind pedig az oktató életét A pontok összegzésének bonyolultsága miatt off-line jegy-lezárás volt szükséges. Időnként megmagyarázhatatlan zavarok a tesztek elérése, vagy kitöltése terén.

Mit tanultunk egymástól eddig? Tesztek szerkesztése, a különböző teszt-funkciók használata Leckék megtervezése és szerkesztése (hogyan, és hogyan ne?) Hallgatói tevékenységek leszabályozása És azt is, amiben különbözünk: Számítási feladatok Közös dokumentum összeállítása

A leginkább hiányolt MOODLE funkciók GEK EKI Részeredmény értékelhetősége a számításos feladaton belül (összetett számításoknál csak a végeredményt tudom számonkérni) Nem blokkolhatóak az egyéb tevékenységek tesztírás alatt (vizsgateszt) Csoportmunka lehetősége Csoportonkénti szűrőzés lehetősége a stitsztikai kimutatásoknál Közösen szerkeszthető dokumentumok Relációanalízis a tesztkérdések között Egyszerű és áttekinthető osztályozás, többféle, pontozható feladat esetében is

Közös probléma-felvetések Minden kurzushoz saját nyersanyag készlet kell  terheli az oktatót, terheli a szervert Nem blokkolható a számonkérés alatt a hallgatói kommunikáció Kurzusok újra meghirdetésének még nem teljesen kidolgozott menete A hallgatók törlése időigényes, és azzal az általuk feltöltött dokumentumok is eltűnnek, amikre pedig szükség lehetne később Ellenben, a teszt-eredmények és a fórum-beírások megmaradnak, amik törlése megint csak időigényes

Köszönjük a megtisztelő figyelmüket!