SEGÍTÜNK,HOGY SEGÍTHESS!

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Mindenki tehetséges lehet valamiben!
Jó gyakorlat „A 21. század gyermekeiért” – IKT eszközök használata egy inkluzív iskolában II. Rákóczi Ferenc Tagiskola 7400 Kaposvár, Kanizsai u
A TÁMOP projekt hasznosulása egy tagiskolában Kazincbarcika, TÁMOP / Országos Egyházi TISZK.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:
A referencia intézmények szerepe a TÁMOP intézmények tanulószervezetté válásának folyamatában Csizmazia Sándorné szakmai vezető Harkány, nov.13.
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
Fővárosi Pedagógiai és Pályaválasztási Tanácsadó Intézet
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A referencia-intézmény fogalma, a közoktatásban elfoglalt szerepe
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A TÁMOP projekt cél-és feladatrendszere, kapcsolata a TÁMOP 4
A gyakorlatvezető mentor
Szaktanácsadói értekezlet május 27.. Pedagógiai szakmai szolgáltatás a pedagógiai értékelés (benne az azt megalapozó mérés), a szaktanácsadás, a.
1 TÁMOP-3.1.4/08/2. A Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézetének szolgáltatásai Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete.
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
A referenciaintézmények feladatai, hatáskörei
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Kompetensek lettünk? június 27..
Integráló iskolák a közoktatásban
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
A PROTOKOLLOK SZEREPE A PEDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLATI FELADATOK ELLÁTÁSÁNAK TÁMOGATÁSÁBAN (TÁMOP B) Szitó Imre fejlesztéskoordinátor, főmunkatárs EDUCATIO.
Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
A szaktanácsadó segítő szerepe
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
„Migráns tanulók a magyar közoktatásban” Oktatási és Kulturális Minisztérium Társadalmi Megújulás Operatív Program „BÁBEL- interkulturális pedagógia porjekt”
A tehetséggondozás az esélybiztosítás kiemelt területe tehetségazonosítás tehetség-tanácsadás együttműködések mentorálás tehetségfejlesztés hálózati tanulás.
Integráció és inklúzió
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Új feladatok, új szakemberek, megújult intézmény a járás területén
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
„Együtt, eredményesen”
Matókné Misóczki Mária Projektigazgató Szekszárd
Előadás másolata:

SEGÍTÜNK,HOGY SEGÍTHESS! 2010 BÁRCZI GUSZTÁV MÓDSZERTANI KÖZPONT KAPOSVÁR

BÖLCSŐDÉKNEK, ÓVODÁKNAK, ÁLTALÁNOS ÉS KÖZÉPISKOLÁKNAK, SZOLGÁLTATÁSOK BÖLCSŐDÉKNEK, ÓVODÁKNAK, ÁLTALÁNOS ÉS KÖZÉPISKOLÁKNAK, PEDAGÓGUSOKNAK, VEZETŐKNEK, PEDAGÓGIAI MUNKÁT SEGÍTŐ SZAKEMBEREKNEK, SZÜLŐKNEK, FENNTARTÓKNAK

Bárczi Gusztáv Módszertani Központ Önálló intézményegységek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Nevelési Tanácsadó /iskolapszichológia, pályaválasztás/ Óvoda, fejlesztő iskola, általános iskola (enyhe, középsúlyos, súlyosan és halmozottan fogyatékos, autista, beszédfogyatékos gyermekek) Speciális és készségfejlesztő speciális szakiskola Diákotthon

Az EGYMI szolgáltató tevékenységének alapja a közoktatás-politikai törekvések érvényesítése hatályos jogszabályok: KT, Felnőttképzési törvény, MKM rendeletek az alapító okiratban foglaltak a partnerek igényei személyi és tárgyi feltételek

Így kezdtük… ……A múlt segítségnyújtás az integráció megvalósításában gyógypedagógus új szerepben pedagógusoknak gyerekeknek szülőknek fejlesztő-terápiás szolgáltatások szülősegítő szolgáltatások szaktanácsadás pedagógusoknak

Szolgáltatások bővítése… szak- és szakmai feladatok bővítése, szervezetfejlesztés ellátási terület kiterjesztése szakszolgáltatások-szakmai szolgáltatás kapcsolódása szolgáltatások minőségi továbbfejlesztése

Szolgáltatások bővítése… Nyílt napok, bemutató órák Konferenciák : pedagógusoknak, szülőknek, egyéb szakembereknek Kihelyezett nevelőtestületi értekezletek Pedagógusok képzése, továbbképzése Módszertani kiadványok Szülősegítő szolgáltatások Kihelyezett osztályfőnöki órák Digitális tananyagok

ÍGY CSINÁLJUK MA!

Szolgáltatások- szakszolgálatok Ellátotti létszám több, mint 2000 fő Utazó gyógypedagógia Szakszolgálatok: Gyógytestnevelés Logopédia ellátás Gyógypedagógiai tanácsadás, korai fejlesztés és gondozás Konduktív pedagógiai ellátás Fejlesztő felkészítés Nevelési tanácsadás Iskolapszichológiai hálózat Továbbtanulási, pályaválasztási tanácsadás városi kistérségi régiós

Kapcsolódó szakmai szolgáltatások Szaktanácsadás: oktatási, pedagógiai módszerek megismertetése és terjesztése; Pedagógiai tájékoztatás : szakmai információk, adatok és tanügyi dokumentumok használatba adása, tájékoztatás nyújtása; Igazgatási, pedagógiai szolgáltatás: programok, tantervek készítése, iskolaszerkezeti tanácsadás, tantervek, tankönyvek, taneszközök megismertetése, felhasználásuk segítése, az óvodai nevelési program, az iskolai és kollégiumi pedagógiai program készítésében való közreműködés; Pedagógusok képzésének, továbbképzésének és önképzésének segítése, szervezése; Tanuló tájékoztató, tanácsadó szolgálat Szülősegítő szolgáltatások „Jó gyakorlatok” átadása Referencia intézményi feladatok

A szolgáltatói szerepünk szakmai háttere Széleskörű szakember-ellátottság Korszerű szemlélet - képzettség, tudás – gyakorlat, tapasztalat az EGYMI állományában lévő pedagógiai, gyógypedagógiai szakértők szaktanácsadók mentorok trénerek külső szakemberek, munkatársak

Bárczi Gusztáv Módszertani Központ - Kaposvár komplex tanácsadó: 3 fő intézményi folyamat-tanácsadó: 3 fő IKT folyamat-tanácsadó: 1 fő IPR tanácsadó: 2 fő SNI adaptációs tanácsadó: 5 fő kompetencia területi mentor, tanácsadó: 8 fő IPR módszertani mentor, tanácsadó: 3 fő IKT mentor, tanácsadó: 1 fő képzők, trénerek: 17 fő gyógypedagógiai szakértő: 3 fő

Kompetenciák a szakterület tudományos elméletének és gyakorlatának ismerete szakterület vonatkozásában: a partnerek igényeinek ismerete és kiszolgálása legfrissebb információ kapcsolattartás a partnerekkel a feladatellátás szervezése, koordinálása team-munka

Csapat- munka a Bárczi Gusztáv Módszertani Központban 15

Tanfolyami kínálatunk Kompetencia alapú oktatási programcsomag alkalmazása A szövegértés ­ szövegalkotás programcsomag az 1-4. évfolyamon, 5-8 évfolyamon, 5-12 évfolyamon Matematika programcsomag az 1-4 évfolyamon ,,A”, 5-8 évfolyamon „A” Szociális, életviteli és környezeti programcsomagok az 1-6 évfolyamon, 7-12 évfolyamon Az életpálya-építés kompetenciáinak fejlesztése az 1-6, 7-12 évfolyamon Óvodai programcsomag IKT-val támogatott képzések IKT módszerek a tanítási órán

További képzések Képzések intézményvezetőknek: Változáskezelési tréning jellegű továbbképzés Közoktatást érintő változások, inkluzív nevelés vezetőknek Módszertani képzések: Tanulói differenciálás heterogén csoportban Hatékony tanuló megismerési technikák Hatékony tanuló megismerési technikák az SNI-s gyermekek esetén Önismereti személyiségfejlesztő képzés pedagógusoknak Multikulturális tartalmak, interkulturális nevelés Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése a középiskolában

Saját akkreditációk Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése tanulási zavar, akadályozottság esetén Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése 60 óra Agresszió kezelése a tanítási gyakorlatban Óvoda-iskola átmenetet segítő program Hatékony együttnevelés gyakorlata befogadó pedagógusoknak Megváltozott gyógypedagógus kompetenciák - utazó gyógypedagógiai és szakmai tanácsadó feladatok Hátránykompenzációs technikák az inkluzív nevelésben

Akkreditáció alatt Intervenciós lehetőségek az óvodai mozgásfejlesztésben A tehetséggondozás a sajátos nevelési igényű tanulók esélyegyenlőségéért Művészetek szerepe a tehetséggondozásban

A szolgáltatásaink prioritásai Felkészítés a korszerű pedagógusi szerepfelfogásra: „híd”szerep a tanulási célok és a tanulók között Az ismeretek kialakításával párhuzamos szemléletet formálás, képesség- és személyiségfejlesztés Felkészítés az integrációra, inklúzióra, újszerű tanulásszervezési módszerek, eljárások alkalmazására Segítségnyújtás a tanítási-tanulási folyamatban felmerült problémák kezelésében Új pedagógiai kompetenciák előtérbe helyezése (egzisztenciális kompetenciák) Gyakorlat és tapasztalat

a szakmai együttműködésben Jó gyakorlatok a jövő útján Új utak a szakmai együttműködésben Jó gyakorlatok a jövő útján

Referencia intézmény, Jó gyakorlatok Kompetencia alapú oktatás Az integráció szolgálatában mintát nyújtó EGYMI Főiskolai hallgatók gyakorlati képzése

Jó gyakorlatok Kompetencia alapú oktatás: A kompetencia alapú óvodai programcsomag alkalmazása a sajátos nevelési igényű gyermekek óvodájában Kompetencia alapú oktatás sajátos nevelési igényű tanulók fejlesztéséhez Életpálya-építés kompetencia alapú programcsomaggal és mentálhigiénés projekt megvalósításával Projekt a pályaválasztási döntés sikeréért „Veszélyben a világ”környezetvédelmi témahét Moduláris oktatás: egészségnevelő program

Jó gyakorlatok Az integráció szolgálatában mintát nyújtó EGYMI: „Segítünk, hogy segíthess„ Gyógypedagógiai intézmények a XXI. században „Mozgásfejlesztés felsőfokon” A gyermekek komplex mozgásfejlesztésének lehetőségei A judo terápiás alkalmazása a tanulásban és az értelmileg akadályozott tanulóknál Gyermekvers- és feladatgyűjtemény beszédfejlesztéshez Pályaválasztási tanácsadás szerepe a pályaorientációs tevékenységben Iskolapszichológia a gyakorlatban Új típusú osztályfőnöki órák Multikulturális nevelés a felső tagozaton, osztályfőnöki órákon Főiskolai hallgatók gyakorlati képzése

Prioritásaink Adaptációs folyamatok bemutatása: a sérülés típusára, az egyéni képességekre koncentrálva, a szegregált gyógypedagógiai és a befogadó, inkluzív intézmények számára. Korszerű tanulásszervezési eljárások: projekt, témahét, moduláris oktatási program Intézményi szemléletváltás, átalakulás, tartalmi és szervezeti megújulás, új típusú módszerek, technikák, eszköztár Komplex, sérülés specifikus rehabilitáció, egyéni és csoportos terápiák Segítő beszélgetések, önismereti fejlesztések, konfliktusmegoldás, kudarckezelés, megbirkózási stratégiák Multikulturális sokszínűség, kommunikációs stratégiák, agresszív-szubmisszív-asszertív problémamegoldás, döntési helyzetgyakorlatok A mai: facilitáló, proszociális pedagógusszerep Adaptációs tanácsadás, mentorálás

„ Hívogatók ” Szülősegítő szolgáltatások szülői klub, tanácsadás eszköz-, szakkönyv-kölcsönzés módszertani kiadványok szülők számára találkozási lehetőségek biztosítása szakemberekkel: védőnőkkel, orvosokkal, pszichológusokkal, terapeutákkal rendszeres szülői tájékoztatás csoportfejlesztő tevékenységek szülői konferencia önálló szülői képzések szülői segélyszolgálat kiépítése

Új típusú osztályfőnöki órák Hatékony segítséget nyújtanak a gyermekek személyiségfejlesztéséhez a pedagógusoknak Erősítik az osztályközösségek együttműködését Segítenek a konfliktusok megoldásában, magatartásproblémák és agresszió kezelésében Tehetségek felismerése, gondozása Az osztályfőnöki órák közvetlenül hatnak a gyermekekre, aktív részvételükön alapulnak

Partneri igények, Szakmai kapcsolatok széleskörű szakmai kínálat, szakember-ellátottság személyes kapcsolattartás, gyors elérhetőség rugalmasság elméleti és gyakorlati tudás PR tevékenység oktatástechnikai, számítástechnikai szolgáltatások Szolgáltatóként a folyamatok generálója, tapasztalataival segíti a közoktatás fejlesztését.

A misszió Déryné szekerén A magatartászavarok, agresszió kezelése A sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Multikulturális tartalmak, interkulturális nevelés Tanulói differenciálás heterogén csoportban Változáskezelés - szervezetfejlesztés vezetőknek Megváltozott gyógypedagógus kompetenciák

Mi változott az intézményben? stratégia struktúra módszerek, eljárások pedagógusok lehetőségek jövőkép 30 30

?

Jövőkép olyan pedagógiai szak és szakmai szolgáltató központ, mely a szolgáltatását garantáltan magas színvonalon biztosítja a partneri igények alapján tervezi szolgáltatásait, méri az elégedettségét szolgáltatásait igény szerint helyben biztosítja intézményekkel közös innovációs projektekben vesz részt átadja jó gyakorlatát folyamatosan bővíti szolgáltatási körét szakmai műhelyeket működtet gyakorlati területen referenciaintézményként működik

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Dr. Benczéné Csorba Margit 06/30 9360-544 Táskai Erzsébet 06/30 391 4006 Bárczi Gusztáv Módszertani Központ Elérhetőség:  Kaposvár 7400 Bárczi Gusztáv u. 2. Tel./Fax: 82/316-218 Web: www.barcziiskola.hu E-mail: barcziiskla@barcziiskola.hu benczecsmargit@gmail.com 33