KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS BEVEZETÉSE INTÉZMÉNYÜNKBEN. SZAKMAI NAP 2010

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A KÓPÉVÁR ÓVODA SZAKMAI BESZÁMOLÓJA A TÁMOP
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Belső tanulási folyamat az intézményben - a kompetencia alapú oktatás intézményi elterjesztése.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Györök Beáta - szakmai vezető, Gárdonyi Óvoda - Gárdonyi Tagóvoda
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
Dr. Nyitrai Ágnes, AVKF Paradigmaváltás a családi napközi ellátásra való felkészítésben június 1.
ELTE TÁMOP /2/B/KMR projekt workshop
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
TÁMOP az intézményi folyamat szaktanácsadó szemével Balatonszentgyörgy
Készítette: Bónisné Fürjesi Magdolna
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Pályaorientáció ÁMK Báta Hunyadi János Általános Iskola
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Szülői értekezlet és 5. évfolyam. Téma Hogyan halad iskolánkban a „Korszerű oktatást Mándokon” című projekt megvalósítása? (beszámoló,
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Kutatási terv Az inklúzió fenntarthatóságának vizsgálata az oktatási intézményekben, fókuszba helyezve a hálózati együttműködést, a kreatív alkotó műhelyek.
TIOP / „A tudás kulcsa” – tanulói laptopok az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciák fejlesztéséhez. Kedvezményezett: Jászárokszállás.
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
Óvodai portfólió Ferenczei Éva óvodapedagógus
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
TÁMOP /1 Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP / /0065 Moduláris oktatás Az egészséged a Te kezedben van!
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
"Új látásmód" érzékenység, innováció és közös tanulás a látássérült emberek munkaerő-piaci re/integrációjáért TAMOP /
TÁMOP / jelű Együtt, hogy jobb legyen című projekt Kettős mentorálás Készítette: Bagi Lászlóné február 24. Hódmezővásárhely.

Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
A pályázati kiírás: „Szakképző intézmények felkészülésének támogatása a rövidebb képzési idejű szakképzés bevezetésére.” A pályázat címe: Az Asbóth Szakközépiskola.
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
TÁMOP-3.1.4/08/2. Kassai Úti Általános Iskola Szakmai feladatterv.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Összeállította: Szabó Ilona
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
HELYI ÉRTÉKEK KÖZVETÍTÉSE AZ ÓVODÁS GYERMEKEKNEK
Előadás másolata:

KOMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS BEVEZETÉSE INTÉZMÉNYÜNKBEN. SZAKMAI NAP 2010

Tájékoztató a program előrehaladásáról.

2009. 08. 31. Projektnyitó nap.

2009. 09. 14. Megtartottuk az első szülői értekezletet, ahol tájékoztattuk a szülőket a pályázatról, az előkészületi munkákról, a várható eredményekről, a megnyert pénz felhasználásáról.

Elkezdődött a dokumentumok irattározása.

A kompetencia alapú nevelést támogató informatikai eszközök beszerzésével biztosítottak lettek a feltételek a szakmai anyagok kidolgozásához. Az 5 db laptop a bevont óvónőknél és a szakmai vezetőnél van használatban. A bevont óvónők ezen végzik a tervezést, az egyéni fejlesztési lapok és a csoportnapló vezetését, beszámolók elkészítését. A csoportokban vetítésre, zenehallgatásra, képek nézegetésére használják.

Nehézségek Az eredetileg 20 hónapra tervezett programot 13 hónap alatt kell megvalósítanunk. Bár szeptembertől dolgozunk a program szerint, az érdemi munka januárban kezdődött el a kompetencia mentor és a folyamat – tanácsadó segítségével.

A HONP- hoz illesztettük a kompetencia alapú óvodai programcsomag elemeit, újfajta módszereit, mely a hagyományos négy évszakos elrendezés helyett a négy őselem (LEVEGŐ, TŰZ, VÍZ, FÖLD) köré csoportosítja a tevékenységeket.

Folyamatos a kapcsolattartás a folyamat - tanácsadóval Folyamatos a kapcsolattartás a folyamat - tanácsadóval. A folyamat – tanácsadó segíti a szakmai vezető munkáját, koordinálja a HONP megújítását és az önálló innováció megvalósítását.

A bevont óvónők munkáját kompetencia mentor segíti A bevont óvónők munkáját kompetencia mentor segíti. A programcsomagnak és a mentornak köszönhetően sokkal tudatosabban, átgondoltabban tervezünk, nagyobb az egymásra épülés és az összhang az anyagok között. Tudatosabb az egyénre szabott, differenciált fejlesztés. Az anyagok feldolgozása változatos módon, közvetlen tapasztalatszerzés útján, minél több érzékszerv bevonásával, a nagycsoportban koopos technikák alkalmazásával történik.

„A játékba integrált önkéntes és cselekvéses tanulás az óvodai tanulás útja” – írja az általános szakmai koncepció. Ezért volt szükség a folyamatos napirend bevezetésére. Így a gyerekek délelőtti játékideje töretlen, kiiktattuk a felesleges várakozást. Olyan ismeretszerzési lehetőségeket biztosítunk a délelőtti játékidőben, amelyek a gyermekek érdeklődését, kíváncsiságát felkeltik, számukra érdekes tevékenységeket biztosítanak.

A bevont óvónők január végén 30 órás „Kooperatív technikák” című tanfolyamon vettek részt, melyet sikeresen elvégeztek. A tanfolyamon hallottakat lelkesedéssel alkalmazzák a Méhecske és a Napraforgó csoportban.

2010. 02. 10. - én szülői értekezlet keretében tájékoztattuk a szülőket a projekt előrehaladásáról. A kiscsoportos szülők kipróbálhatták a programcsomag néhány játékát.

Belső továbbképzéseken veszünk részt, melyet a bevont óvónők vezetnek. Belső továbbképzések időpontja Snekszerné Máté Annamária: 2010. 02. 02., 2010. 03. 23. Szabóné Fekete Ágnes: 2009. 11. 16., 2010. 03. 24. Csatlós András Zsoltné: 2010. 02. 09., 2010. 03. 30. Halász Melinda: 2010. 02. 19., 2010. 03. 31.

Belső továbbképzés nagycsoport

Belső továbbképzés kiscsoport

Március 23. – 24. Nyílt nap a nagycsoportban.

Március 30. - 31. Nyílt nap a kiscsoportban.

2010. 04. 08. – 2010. 04. 10. „Informatikai alapozó képzés.” (2 fő)

Folyamatban lévő tevékenységeink: Megkezdtük a HONP módosítását Gyűjtjük az ötleteket az önálló innováció megvalósításához. Tanfolyamokon, továbbképzéseken való részvétel.

Mit nyertünk a Kompetencia alapú óvodai programcsomag bevezetésével?

A gyerekek új dolgokat tapasztalhattak meg. A „Zenevarázs” által a komolyzenei anyag újfajta hallgatását, érdekes éneklési módokat. Szeretik az új fejlesztő játékokat, amelyek szókincsüket, térlátásukat gazdagítja. A testi nevelésben is változatosságot hoz egy – egy új játék kipróbálása. Ábrázolás során az új technikák széles tárházát kipróbálhatják. A környezet tevékeny megismerése közben kísérletezhetnek, tapasztalatokat szerezhetnek, szituációs játékokat játszhatnak, játszva tanulhatnak egymástól és a felnőttektől.

Nagyobb hangsúlyt kell szentelnünk a szabad játék biztosítására. Mi pedagógusok a programcsomag új tartalmú megközelítése révén saját kompetenciánkat fejleszthetjük. Megerősítést kaptunk, hogy jó úton járunk a differenciált fejlesztés, az integrált nevelés terén. Nagyobb hangsúlyt kell szentelnünk a szabad játék biztosítására. Továbbképzési lehetőségeket. Munkánkat laptop segíti.

A szülőknek olyan értéket közvetít, melyek örök érvényűek.

Reméljük, hogy az átdolgozott HONP által érzelmileg kiegyensúlyozottabb, érzelmeiket vállaló és kifejező, az életben jobban eligazodó, ismereteiket használni tudó gyermekeket fogunk nevelni. Az alapokat az óvodában rakjuk le, az építés majd az iskolákban folytatódik.

Szakmai nap 2010. április 27. Erre a napra meghívást kapott Frank Sándor a község Polgármestere, Vargáné Szabó Györgyi folyamat - tanácsadó, Munkácsiné Kolozsi Katalin iskolaigazgató, projektmenedzser. Szakmai vezetők, Tanítónők, a programban részt vevő óvodák óvodapedagógusai, Lévai Tibor IPR – es tanácsadó, valamint a szülői munkaközösség tagjai. Ez által is biztosítottuk a szakmai nap nyilvánosságát.

Eseményképek a Napraforgó csoport szakmai bemutatójából

Eseményképek a Méhecske csoport szakmai bemutatójából