ÚJ IDŐSZÁMÍTÁS A NYELVOKTATÁSBAN?

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A pedagógusok előmeneteli rendszerének jogszabályi háttere
Advertisements

Tanfelügyelet – egységes külső értékelés
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Az OH TÁMOP fejlesztései
A PEDAGÓGUS ÉLETPÁLYAMODELL
ÚJ IDŐSZÁMÍTÁS A KÖZNEVELÉSBEN
Tanfelügyelet – A megújuló külső értékelési rendszer
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
„Ezt egy életen át kell játszani”
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3. 1
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A pedagógusminősítési rendszer
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Szaktanácsadás szerepe az óvodák pedagógiai munkájában
E-PORTFÓLIÓ.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Dobszay Ambrus Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet Tartalomfejlesztési és Módszertani Központ A Képesítési Keretrendszer hasznosulása a közoktatásban.
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Szaktanácsadói támogatás az életpályamodellben
Német nyelvtanárok a pedagógiai minősítés küszöbén;
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A kerettantervek fejlesztése
Kompetencia alapú idegen nyelvi
Szakál Ferenc Pál EMMI Köznevelés-fejlesztési Főosztály
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Szaktanácsadás, pedagógiai-szakmai szolgáltatások
Simon Gabriella A papíralapú portfólió
Felkészülés a pedagógusok szakmai ellenőrzésére
Az óvodai tevékenységterv
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadó összetett szerepe a TÁMOP kiemelt projektben.
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
Tantárgygondozó szaktanácsadás
„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadásról.
A MEGÚJULÓ SZAKTANÁCSADÁS FOLYAMATOS SZAKMAI FEJLŐDÉS TÁMOGATÁSA
Tanfelügyelet és intézményi önértékelés – a megújuló külső és belső értékelési rendszer (TÁMOP-3.1.8)
TÁMOP KÖZNEVELÉSI REFORMOK OPERATÍV MEGVALÓSÍTÁSA
A köznevelési intézmények értékelési keretrendszere
„A gyakornokokkal foglalkozó mesterpedagógusok mentorálási feladatai”
„Önértékelés, ahogyan mi tervezzük” NPK Tanfelügyeleti és minősítő szakértői tagozat.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
Szakál Ferenc Pál. 20/2012 (VIII.31.) EMMI rendelet.
Gyakorlás – gyakorlat – gyakornok Sokszor egyetlen élmény egész életére megnyitja a fiatal lelket a zenének. Ezt az élményt nem lehet a véletlenre bízni:
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési reformok.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
„Az utolsó csepp nem tehet róla, hogy éppen ő az utolsó csepp, hiszen amúgy semmiben sem különbözik az előző cseppektől.” Mérő László.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Szaktanácsadás, Tantárgygondozás a megújuló köznevelési rendszerben Az OFI anyagainak felhasználásával készült.
Új típusú, személyközpontú szaktanácsadás
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Pedagógusok felkészítése a pedagógusok előmeneteli rendszeréhez kapcsolódó feladatok ellátására Kontakt képzés TÁMOP „Köznevelési.
Barcsák Marianna KPSZTI
Az osztatlan tanárképzés gyakorlati képzési rendszere
Tanfelügyelettel kapcsolatos előzetes feladatok - intézményvezetők
főosztályvezető-helyettes
Előadás másolata:

ÚJ IDŐSZÁMÍTÁS A NYELVOKTATÁSBAN? A nemzeti köznevelésről szóló törvény megvalósítása a nyelvórán

NAT és a kerettantervek Meghatározza az alapvető célokat, kimeneti szinteket, kompetenciákat Kerettantervek részletezik Egyes képzési szakaszok nevelési és oktatási céljait A tantárgy témaköreit, követelményeit Képességterületek fejlesztési feladatait A követelmények teljesítéséhez szükséges időkeretet

A helyi tanterv Érvényesül az iskola önállósága: Tartalmazza a kerettantervekben szabadon hagyott időkeret (10 %) felhasználása a módszertani szabadság a tananyagválasztás Tartalmazza A konkrét tananyagot évfolyamonkénti bontásban A fejlesztendő kompetenciák listáját A követelményeket Az évfolyamra jellemző órakeretet

A helyi tanterv felépítése Bevezetés Óraterv Tananyag Témakörök és a többi tantárgyhoz kapcsolódó pontok Fejlesztési célok és feladatok, feladattípusok készségenként Kommunikációs eszközök Fogalomkörök Kimeneti szintek (értékelés szempontjai)

Óraterv évfolyam 9. 10. 11. 12. heti óraszám 6 hetek száma 37 33 éves   éves 222 198 KER szint A2 B1 B1+ B2-C1

Választott tananyag H.Q.Mitchell: Traveller tankönyvsorozat 9. évfolyam: Traveller Pre-Intermediate 10. évfolyam: Traveller Intermediate B1 11. évfolyam: Traveller B2 12. évfolyam: Traveller C1

A tananyag választás szempontjai Témái megegyeznek a NAT témaelőírásaival Témakörei és feladattípusai korosztály relevánsak Alkalmasak a kompetencia alapú oktatásra Egyenletesen és fokozatosan fejlesztik az idegen nyelvi kulcskompetencia komponenseit Alkalmasak az idegen nyelvi kompetencia mellett a többi kulcskompetencia fejlesztésére is Az integrált készségfejlesztés során hangsúlyos a kultúra és civilizáció Tartalmaznak e-learning tananyagot Nem tartalmaznak negatív attitűdre buzdító, erőszakra serkentő témákat, feladatokat

A tanmenet Fogalma: A tanári tervezést befolyásoló tényezők: a tanár egyéni munkaterve A tanári tervezést befolyásoló tényezők: Tananyag és az órakeret összefüggése Az iskola hagyományaival összefüggő programok A munkaközösség munkaterve Vizsgák előkészítése Közösen végzett tesztelések ütemezése Tanulmányi versenyekre való felkészítés

A tanmenet tartalma Fejléc: Tananyag Munkaformák Kompetenciák Készségek Értékelés Szükséges eszközök

A tananyag részletezése I. Hónap Óra Téma Nyelvhelyesség Szeptember 1 Ismertetés a tananyag feldolgozásáról, a számonkérésről, elvárásokról.   2 Revisions 1-4, 5-8, 9-12 Ismétlés: Összefoglaló leckék 3 Unit 13 Looking back A múlt eseményeinek megvitatása Past Simple Cselekvés, történés, létezés kifejezése múlt időben 4 Városnézés, évszámok 5 híres emberek A szabályos és rendhagyó igék 6 Test 1

Tananyag részletezése II. Órák Tananyag 1.  Ismertetés: tananyag, értékelés, elvárások 2. Írásos beszámoló a nyári szünidő eseményeiről 3.  A 2. modul összefoglaló gyakorlatai 4.  Hallás utáni értés 5.  Olvasás: Culture pages: Inspiring heroes 6.  Module 3: Work & Leasure – munka és pihenés 7.  Olvasás: szabadidő 8.  Nyelvtan: Present Perfect Simple, Progressive 9.  Hallás utáni értés: események egy városban 10. Társalgás: mit érdemes megnézni egy városban

A tananyag részletezése III. Hónap Óra Idegennyelvi kompetenciák Fogalomkörök Kapcsolódó kulcskompetenciák September 1. Greetings   Fejlesztési feladatok 2-9. Unit 1. People and jobs Peoples’ description. Present Tenses Szociális, digitális 10-11 Debate: Family Listening: Job interview Énkép, önismert 12-19 Unit 2:Places to visit Types of accommodation. Past&Present Paerfect Tenses Állampolgári, esztétikai 20-21 Debate: Connections Listening: Place description Hon- és népismeret

Tematikus terv készítése Tartalma: Témán belüli sorszám Elsajátítandó tananyag Elsajátítandó készségek Kompetenciák megjelölése Feldolgozás módja Szemléltetés eszközei Felhasználható kiegészítő anyag Esetleges tapasztalatok

Tematikus terv táblázatban Óra Tan- anyag Kom- petenciák Kész- ségek Mód-szer Esz-közök Kieg. Tapasz- talatok

Óraterv/óravázlat Tartalmi elemek: Fejléc: Osztály, óraszám Téma, fejlesztési célok (készségek) Az óra anyaga/logikai felépítése Motiváció megteremtése Korábbi ismeretek aktivizálása és bővítése Új ismeretek feldolgozása Visszacsatolás , ellenőrzés Feladat, értékelés

Óravázlat minta Időkeret Tananyag Módszerek, eszközök 3 perc Warm-up játék 5 perc Házi feladat ellenőrzése frontális Új szókincs bemutatása Szavak párosítása képekkel

A portfólió szerepe a pedagógusok minősítési folyamatában Dokumentumgyűjtemény Funkciói: Szakmai fejlődés bemutatása Minősítés megalapozása E-portfólió Digitális formában tárolt dokumentumokat tartalmaz Értékelés: A pedagógiai tudás, képességek, attitűdök és tevékenységek minőségére vonatkozik

A portfólió tartalmi elemei A szakmai életpálya bemutatása A szakmai munka dokumentumai Alap- és szabadon választott dokumentumok Reflexiók, önértékelés Külső értékelések A szakmai fejlődés útja (esszé)

Pedagógiai szakmai ellenőrzés és tanácsadás Pedagógiai szakmai tanácsadás Célja: Támogatás Továbbképzések Pedagógiai szakmai ellenőrzés - tanfelügyelet A tanár objektív képet kapjon a munkájáról Segítséget kapjon szakmai fejlődéséhez Segítse az objektív értékelést és minősítést

Új szaktanácsadói, tanfelügyeleti és minősítési rendszer Szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer Tanfelügyelet (pedagógiai-szakmai ellenőrzés) A pedagógus életpályához kapcsolódó pedagógus minősítési rendszer Jogszabály - Nkt. 61. § (4) - 48/2012. (XII. 12.) EMMI rendelete - Nkt. 78.§ (1) f. pont, 86-87. §. - 20/2012 (VII.31.) EMMI rendelet - Nkt. 64-65. § - 2013. nyarán elkészülő végrehajtási rendelet Cél - a pedagógusok fejlesztő célú támogatása - az új Nat-ban és a kerettantervekben meghatározott nevelési célok, fejlesztési területek és ismeretek elsajátításának és alkalmazásának támogatása - pedagógusok - intézményvezetők - intézmények általános pedagógiai szempontok szerint történő fejlesztő értékelése A pedagógusok munkájának komplex értékelése annak érdekében, hogy a pedagógusok az előmeneteli rendszer megfelelő fokozataiba kerüljenek Módszer - szakos óra és foglalkozáslátogatás - óraelemzés, megbeszélés a pedagógussal - munkaközösségi megbeszélés - dokumentumelemzés - jó gyakorlatok ismertetése - a mesterségbeli tudás fejlesztésére vonatkozó javaslatok megfogalmazása - óra- és foglalkozáslátogatás, - interjú - pedagógiai dokumentumok vizsgálata - intézményi önértékelés - a pedagógus által készített portfólió értékelése - a portfólió „védése” - az intézményvezető összegző véleményének elemzése - óra- és foglalkozás-megfigyelések - Dokumentumelemzés - A tanfelügyelet során készült jegyzőkönyvek - intézményi önértékelés (ennek része a munkaközösség-vezetők, diákok, szülők véleménye) vizsgálata

Záró dokumentumot kapja Gyakoriság évente egy látogatás legalább ötévente - kötelező: a gyakornokok minősítő vizsgája (2-4 év) és az első minősítés (6-9 év) Irányítás Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (OFI) szakmai irányítása alapján a pedagógiai intézetek végzik. Az Oktatási Hivatal szervezi a kormányhivatal közreműködésével. (Megállapodás alapján más) A minősítéseket a kormányhivatalok szervezik az Oktatási Hivatal szakmai irányításával. Ki végzi A pedagógiai-szakmai szolgáltatást szervező intézménnyel alkalmazásban, szerződésben álló szaktanácsadók, tantárgygondozók. Köznevelési szakértők, akik a pedagógiai-szakmai ellenőrzés (tanfelügyelet) és pedagógusminősítés szakterületen szerepelnek az országos szakértői névjegyzékben. - 2 felkészített köznevelési szakértő - Intézményvezető Záró dokumentumok látogatási jegyzőkönyv A szakértői csoport intézkedésre nem jogosult, megállapításait, javaslatát jegyzőkönyvben rögzíti. A minősítő bizottság döntését jegyzőkönyvben rögzíti. Záró dokumentumot kapja pedagógus OFI intézményvezető fenntartó a tanfelügyelet elrendelője OH kormányhivatal Következmény A szaktanácsadók intézkedésre nem jogosultak, hiszen feladatuk fejlesztő-támogató jellegű. - A szaktanácsadó közreműködésével elkészülő egyéni/intézményi fejlesztési javaslat szerinti tevékenységek. A szakértői csoport intézkedésre nem jogosult. A jegyzőkönyv belekerül a pedagógus portfóliójába - A pedagógus magasabb fokozatba kerül vagy - marad az adott fokozatban, - munkaviszonya megszűnik

Új időszámítás a nyelvoktatásban?