Ami(ke)t kérek az osztálytól.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Kaposvár.
Advertisements

Nagybajomi Általános Művelődési Központ tagiskolája
Sikeres emberek.
Kereső program használata Készítette: Berger Nikolett
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
A humán ökorendszer A humán ökorendszer egy hasznos keret, „amelynek segítségével megértjük az ember és környezete között fellépő kölcsönhatásokat.” (Welch)
Memorandum, 2000 ● Memorandum az egész életen át tartó tanulásról
C++ programozási nyelv Gyakorlat hét
Így tanítom az erkölcstant… 1.osztályban
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
EZ A MUNKA ÜZLETI LÉPÉSEK. Elvisszük a hírt mindenkinek, mert keressük azokat, akik: •Változtatni akarnak (a körülményeiken) •Ambiciózusak (tesznek érte)
Biztos kezdet- gondolat Projekt? Program? gyerekházak.
Angol nyelvi kompetencia
Demokratikus iskola mozgalom International Democratic Education Conference (IDEC) 1993 European Democratic Education Community EUDEC 2008
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
Bevezetés a tanácsadásba Dr. Dan Brinkman.. Tanácsadás  Nátán esete (2Sám 12:1- 14)
Albert Einstein idézetek.
MI 2003/ A következőkben más megközelítés: nem közvetlenül az eloszlásokból indulunk ki, hanem a diszkriminancia függvényeket keressük. Legegyszerűbb:
Isten?.
Kozma Judit „Jó gyakorlat - rossz gyakorlat” a roma állampolgárokkal végzett szociálpedagógiai munkában Miskolc, szeptember 12.
Albert Einstein idézetek.
Gondolkozz el…..
ANTOINE DE SAINT- EXUPERY Gondolatok „A kis herceg” című könyvből.
A GYŐZTES.
A szociális kompetenciák fejlesztése drámapedagógiai módszerekkel
IMA MAGYARORSZÁGÉRT. KEDVES SZERETETREMÉLTÓ EMBEREK!
KÖSZÖNTÜNK TÁJÉKOZTATÓNKON ! Supreme2x2.
TÁMOP / „Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban ” A Magyar Képesítési Keretrendszer fejlesztése 5. pillér – MKKR és a közoktatás.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
III. előadás: Írásbeliség, egyén, társadalom
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Gábor Edina főigazgató Országos Egészségfejlesztési Intézet május 12. Elköteleződés az egészségért.
SZTE BTK Spanyoltanár MA
A tudás értéke Nyelvtudás, közgazdasági és természettudományos tájékozottság Európában Lannert Judit.
„A CIGÁNYOKKAL NEM LEHET BÉKÉSEN EGYÜTTÉLNI” Az önkormányzati vezetők szerint, a cigányok által is lakott települések közel HARMADÁN (31%) a nem romák.
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
TE AKARSZ ROMA MUNKATÁRSAT?. A nem romák elsősorban a munkához való viszonyuk alapján ítélik meg a romákat. Előzmények * ! Szociológiai és szociálpszichológiai.
XXX, Uddannelsesafdelingen, Århus Universitetshospital, Risskov Egy képzés a tanulásért Conference
A közösségépítés mint a készség- és képességfejlesztés eszköze (Gulyás Gabriella) Országos Múzeumandragógiai Konferencia Széphalom, május
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
Közismeret Osztályfőnöki Kommunikáció-magyar ( KO-MA) Matematika Idegen nyelv Természetismeret Társadalomismeret.
Kompetencia alapú oktatás elterjesztése Hajdú-Bihar megyében Herpai Imre igazgató, HBMPI.
Az idegennyelv-tanulással egszerzett plurikulturális kompetencia elősegíti az etnocentrizmus leküzdését. (Közös Európai Nyelvi Referencia keret – KER)
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
Az iskola az én szememmel Iskolánk diákjai a fent említett pályázatra készítettek diafilmeket, melyek közül a következőt véltük a legjobbnak.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
New View Beszámoló a tanárokkal történt interjúról.
Differenciált tanulásszervezés 2. TKM1016L
Gyermekvilág régen és ma
Tanulói elégedettségvizsgálat ismertetése HJK
A tanulói jelentés.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Dr. Schiffer Csilla Társas interakciók a tanulók között
A fenntartható fejlődés
 Programs in particular areas of lifelong learning (e.g. language teaching) Dr. László HÁRY.
Attitűd, autonómia és felelősségvállalás az OKKR-ben
Pályázatok értékelésének tapasztalatai Hoffmann Miklós független szakértő.
Kultúra értelmező kéziszótár alapján három jelentés
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Faj, Nemzet, Etnikai csoport, Kisebbségek Tantárgyfelelős: Dr
A tanulás segítése – a tanulás tanítása a napköziben
Zene: Szűcs Judit - Ha belehalok százszor is
Segítő külső körülmények 5/13. Előkészület – tanár A páros munkához szükséges szöveget kinyomtatni Készítette: Sági Lajos2.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
Ahány nyelv, annyi ember. Mikor kezdjük el a nyelvtanulást? Az óvodában a többség elfogadja páran ellenzik 1. osztályban Igazából még magyarul sem tudnak.
Az Élet Vonata Olvastam egy könyvet, ahol az életet egy vonatutazáshoz hasonlították. Nagyon érdekes olvasmány.
Motiváció és ellenőrzés az informatika órákon
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
Pedagógus kompetenciák mérése és mérőeszközök kidolgozása
Miért válaszottam a BME-VIK-et?
Előadás másolata:

Ami(ke)t kérek az osztálytól. WAKAI Seiji (KRE-BTK Japán)

Közös Európai Referenciakeret: Helyzet Cél Kérés Közös Európai Referenciakeret: A kommuniációban az ember teljes személyiségével vesz részt. Interkulturális megközelítésben a nyelvoktatás fő célja, hogy elősegítse a tanulók teljes személyiségének és identitástudatának megfelelő fejlődését a nyelvi és kulturális másság ismeretében. A tanárok és a tanulók feladata, hogy a sok részt egészségesen fejlődő összetett egésszé alakítsák. KER(1.1) Megállapíthatjuk, hogy míg egy idegen nyelv és kultúra ismerete nem mindig vezet ki az "anyanyelvvel" és az anyanyelvi kultúrával kapcsolatos etnocentrizmusból, több nyelv ismerete nagyobb esélyt teremt erre, és egyúttal a tanulási képességet is gazdagítja. Nyelvi és kulturális identitásunk kialakítása, beleépítve a másság változatos élményét. Tanulási képességünk fejlesztése ugyanennek a -több nyelvhez és kultúrához kapcsolódó - sokféleségnek a megtapasztalásával. KER(6.1.3.3) több nyelv ismerete → többnyelvűségi és plurikulturális kompetencia megszerzése → kivezetés az etnocentrizmusból

Helyzet: ・Zavarná, ha … lenne a padtársa Cél Kérés Helyzet: ・Zavarná, ha … lenne a padtársa   (Iskola és társadalom 2008) ・A magyar társadalom többségének ellenérzései vannak a cigány emberekkel szemben.(az idegen nyelvet jól beszélők körében is egyértelmű a cigánysággal kapcsolatos negatív attitűd többsége) (Progresszív Intézet 2008) 2005 (%) 2008(%) Roma 44 51 Zsidó 26 31 Román 29 34 Kínai 23 24 Egyetem・idegennyelvet tud 76% Érettségi 83% Érettségi nélkül 81%

Helyzet Cél Kérés Helyzet: A Magyar Helsinki Bizottság 1998 és 2002 között 1200 lopási és rablási ügyet elemzett. Azt vizsgálták, hogy a büntetőeljárásban és a bíróság ítéletében szerepet játszik-e az etnikai hovatartozás. Az elemzés eredménye szerint a felnőtt roma vádlottakat azonos vádpontokért a nem romáknál nagyobb arányban ítélték szabadságvesztésre. (http://inforadio.hu/hir/eletmod/hir-302204/2) Az emberek úgy érzik, hogy kiszámíthatatlan a társadalom, az emberek aljasak, önzők. A legbiztosabb, ha az ember nem bízik senkiben. Ez a nézet a mai magyar társadalomban nagyon elterjedt. A lakosság 85 százaléka úgy érzi, simán megdögölhet az utcán úgy, hogy egyáltalán nem törődnek vele. És hetven százalék fölött van azoknak az aránya, akik azt mondják, hogy az emberek csak ki akarják használni a másikat, és hogy nincsenek közös értékek, közös célok, nem lehet tervezni a jövőt.(Magyar lelkiállapot 2008)

Érzésem, véleményem: ・ Az (inter)kultúra megfogalmazása a nyelvpeda- Helyzet Cél Kérés Érzésem, véleményem: ・ Az (inter)kultúra megfogalmazása a nyelvpeda- gógiában (KER) korlátolt (élesen behatárolt). ・Az idegennyelv-tanulás célja az idegennyelv-tudás fejlesztése, de ez (nem korlátolt tartalmú) plurikulturális kompetencia megszerezéséhez kell vezetni.

Cél Helyzet Kérés Szükség képesség: Az ember veleszületett együttműködési képességgel rendelkezik,(különben már régen kipusztult volna az emberiség.), de ez már nem elég az egyre nagyobb és bonyolultabb társadalomban. Ezért az embernek meg kell tanulni különböző kulturájú és gondolkodású emberekkel kapcsolatot építeni és együttélni. Ilyen társadalomban a tanuláshoz szükséges személyiségként kiemelném a minél több emberrel, kapcsolatot építő képesség fontosságát. Régen falu szinten (mindenki mindenkit ismer, közösségi szint) köztudott volt, ha valaki tud segíteni a másikon, akkor életben marad. Most viszont születéstől a halálunkig a körülöttünk lévő emberek állandóan változnak. Szinte nap mint nap ismerkedünk meg új típusú kultúrát képviselő és gondolkodó emberrel.

Célom (Osztály kultúra teremtés): Helyzet Kérés Célom (Osztály kultúra teremtés): Osztálykép Az iskola az a hely, ahol különböző emberekkel kerülünk kapcsolatba, megtapasztaljuk, hogy ezeknek a kapcsolatoknak a segítségével érjük el céljainkat, és ennek hasznosságát átérezve megtanuljuk, hogy minél több emberrel tudjunk együttműködő, partner viszonyt kialakítani. Tanulókép A tanár képessége véges, Nem mindig a tanár legjobb segítő egy tanuló számára, de nem mindig ugyanaz az osztálytárs a legjobb segítő sem. Ez a feladat tartalmától, típusától, a helyzettől és sok mindentől függően mindig változik. Ezért eredményesebben és hatékonyabban tudunk tanulni, ha minél több társunkkal meg tudjuk osztani képességeinket illetve mi is igénybe tudjuk venni mások képességeit. „A tanulók együtt többre képesek, mint egy tanár.” Nézetek képviselése A tanár az osztálytól azt várja, hogy az osztály törekedjen arra, hogy kivétel nélkül mindenki megértse a tananyagot, mindenkinek sikerüljön a feladatmegoldás, és ezen elvek alapján biztosítja az időt és helyet, hogy a tanulók eldönthessék, hogyan tanulnak. A tanulók a másik ember képességét felhasználva elérik a tanulás célját és mindenki a többiek(mindenki) sikeréért is dolgozik.

Amit kérek az osztálytól: Kérés Helyzet Cél Amit kérek az osztálytól: 1.Első körben önerővel próbálja megoldani a problémát! 2.Ha ilyenkor mégsem értene valamit, akkor kérjen segítséget. (Ha valaki segítséget kér, vagy látja, hogy nem boldogul, akkor próbáljon segíteni.) Érdemes felállni és keresni valakit, aki a legjobban el tudja magyarázni Önnek, vagy aki, legjobban megérti, amit magyaráz. 3.Alakítsunk egy olyan osztályt, ahol mindenki mindenkinek segít, és mindenki teljesíti az óra célját.

Ha valamit nem ért? Akkor… Kérés Helyzet Cél Ha valamit nem ért? Akkor… Nyugodtan szóljon, hogy nem érti. Ez egy pozitív dolog, mert azt bizonyítja, hogy meg szeretné érteni. Nyugodtan álljon fel, és keressen olyan embert, aki a legjobban el tudja magyarázni Önnek. Addig kérjen segítséget, ameddig megérti a dolgot. Akkor hibát követ el, ha úgy tesz, mintha megértette volna. Az osztály célja: mindenki értse!

Amikor megértette, akkor… Kérés Helyzet Cél Amikor megértette, akkor… Nyugodtan szóljon, hogy érti. Ez nagyon boldog dolog, mert azt bizonyítja, hogy sikerült a feladatmegoldás. Hibát követ el akkor, amikor megértett valamit, de nem segít a másiknak, mert lehet, hogy valakinek Ön tud a legjobban magyarázni. Az osztály célja: mindenki mindent értsen! Nem biztos, hogy a magyarázatát azonnal megértik. Akkor próbáljon másképpen magyarázni! Ebből ön is újra tanulhat. (A tanítás a legjobb tanulási módszer!)

Kérés Helyzet Cél Még egyszer, amit szeretnék kérni az osztálytól…. Mindenki megtesz mindent, hogy az osztályban mindenki mindent megértsen! http://lustajapantanar.dokkoisho.com/