Elektronikus ügyintézés szervezési háttere… …avagy ModulOtTO alkalmazásának története
A kezdetek… V. ETR Konferencia – Szeged, április 10. Űrlapok száma: 1 (hallgatói jogviszony igazolás kérése) Felhasználó karok: 1 (TTIK) Beadási helyek száma: 1 Ügyintézési helyek száma: 2 Ügyintézők száma: <10 Beadványok száma: 3663 (2008. február-március)
A kezdetek… Problémák: - A képzési adatok minősége miatt az igazolások egy részét el kell utasítani - A hallgatók és az ügyintézők számára szokatlan az új ügyintézési forma További feladatok: - Űrlap kezelő felület fejlesztése - Pilot értékelése, új megállapodás a TTIK-val, az üzemszerű működés feltételeinek kialakítása - Az igazolás generáló modul finomítása az elutasítások számának csökkentésére - A szolgáltatás kiterjesztése további karok hallgatói részére (V. ETR konferencia – Szeged)
Jelenleg… VI. ETR Konferencia – Pécs, november 26. Űrlapok száma: 32 Felhasználó karok: 6 (önálló űrlapokkal) + SZTE összes kara bizonyos ügyekben (kollégium, átsorolás) Beadási helyek száma: 10 Ügyintézési helyek száma: 82 Ügyintézők száma: >200 Beadványok száma: (csak a lezártak, 850 új illetve feldolgozás alatti)
Jelenleg… - Nincs ellenállás a bevezetésekkel szemben - A bevezetések gyorsak, hatékonyak - A megvalósítások illeszkednek a valósághoz, mégis előremutatóak - A kialakított ügyek karközi ügyintézésre is alkalmasak - A felhasználók részéről egyáltalán nem vagy csak minimális panasz érkezik Hogyan értük ezt el? - A Modulo használata központilag támogatott, de nem kötelező - Az alkalmazásnak vannak általános szabályai, amelyek nem megkerülhetők - Minden bevezetés önálló projektként és központilag koordinált - A bevezetés semmilyen anyagi terhet nem jelent a használó szervezet számára - Az adott ügy kezelésének belső szabályait a használó szervezet alakítja ki - Az adott felhasználó szervezeten belül a 1-2 „kulcsember” tevékenykedik - Több felhasználó szervezetet érintő ügyekben kötelező kooperáció
Az út… hogy jutottunk ide Hogyan értük ezt el – például a Gazdaságtudományi Karon? - A Modulo használata központilag támogatott, de nem kötelező - A kar jelentkezett, használni kívánja a Modulo-t - Az alkalmazásnak vannak általános szabályai, amelyek nem megkerülhetők - Az egyetemi szinten általánosan használt űrlapok nem térhetnek el - Kizárólag algoritmizálható kivételeket kezelünk - Minden bevezetés önálló projektként és központilag koordinált - Rendszeres, heti megbeszélések voltak/vannak - A bevezetés semmilyen anyagi terhet nem jelent a használó szervezet számára - Nincs bevezetési, működési költség, a megtakarítások a karon maradnak - Az adott ügy kezelésének belső szabályait a használó szervezet alakítja ki - A használó szervezet feladata a kért ügymenet megvalósítása a karon belül - Az adott felhasználó szervezeten belül a 1-2 „kulcsember” tevékenykedik - Rendszerszintű információk és jogok tekintetében is van egy-két kiemelt felhasználó - Több felhasználó szervezetet érintő ügyekben kötelező kooperáció - Más karokat is érintő módosítások, új űrlapok csak velük egyeztetve valósíthatók meg
A jövő… Mire fogjuk még használni a Modulo-t? - Könyvtári beiratkozás, adatcsere - Nyilatkozat hallgatói szolgáltatások igénybevételéről - Diákhitel engedményezési nyilatkozatok - Kollégiumi felvételi folyamat - Bér és munkaügyi rendszerhez kapcsolódó bejelentések (pl. alkalmazási szándék jelzése) - Hallgatói pályázatok (szociális támogatás, köztársasági ösztöndíj) - Külföldi hallgatók jelentkezéseinek kezelése - Automatikus döntési folyamatok kialakítása - ModulOtTO Mire kívánunk figyelni a jövőben (is)? - A feltárt hibák hiányosságok folyamatos korrekciója a forrás rendszerekben - A kari best-practice-ek továbbadása, általánossá tétele, karközi együttműködések támogatása - Tudásbázis és alkalmazási segédlet kialakítása pl. CooSpace-ben
Köszönöm a figyelmet! Fekete Csaba SZTE Hallgatói Szolgáltató Iroda