A METAELMÉLET- METAFILOZÓFIA KÖNYV

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
Advertisements

Átma-Véda-Vishwa-Bráhm
könyvtár ismeretek A könyvtár fogalma, típusai
Kutatás és írás © kurtán sándor 2011.
A filozófia vizsgatárgy története Világnézetünk alapjaiBevezetés a filozófiába 1990-től bizonytalanság: kötelező - nem kötelező Részt vettünk a nemzetközi.
A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg. TÁMOP-4.2.1/B-09/1/KONV „A felsőoktatás.
Metafilózófia az Egészről
Magyar Oktatók és Kutatók Nyugaton A nyugati magyar szellemi potenciál feltérképezése és reintegrációjának lehetősége a magyar tudományos életbe Magyar.
Pedagógiatörténet Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem február 16. Körmendy Zsolt.
A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Matematika a filozófiában
Miért érdemes sok kultúrában kutatni a Williams szindrómát?
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
A Stratégiakutató Intézet (Hungary) bemutatása Varga Csaba szociológus, c. egyetemi docens Stratégiakutató Intézet elnöke
Tudomány Társadalom Kommunikáció Pojekt-bemutató.
NAPII. - mikrogazdaság Jobbágy Valér GKM. Iránymutatások - mikrogazdaság Tudással és innovációval a növekedésért 7. A K+F célú beruházások növelése és.
Az integrált oktatás modellje Nahalka István Egyetemi docens
TÉT Platform Egyesület 1132 Budapest, Borbély u Tel.: Csontos Csaba TÉT Platform Közgyűlés.
Mi lenne, ha a szellemi tőkének valóban lenne szerepe?
Készítette: Tóth Enikő 11.A
Makroökonómia I.2006/2007. tanév, 2. félév 1. előadás 1 A kurzus programja előadás: kedd 14-16, TIK nagyelőadó előadók:Czagány László, docens –
Egységes tankönyvek a természetvédelmi mérnök képzés szolgálatában
Mi a filozófia? bevezetés. Mi a filozófia? bevezetés.
KÖRNYEZETTANULÁS A PEDAGÓGUSKÉPZÉSBEN
Rendszer és modell szeptember-december Előadó: Bornemisza Imre egyetemi adjunktus.
“Ha az ember eltűnik, lesz-e reménye a gorillának? Ha a gorilla eltűnik, lesz-e reménye az embernek?”
Pordány Sarolta: Ph.D. kutatásindító
KISS CSABA EÖTVÖS LORÁND TUDOMÁNYEGYETEM
Országos Közoktatási Intézet Tantárgyi obszervációs vizsgálatok
A konstruktivista pedagógia alapjai
„Korunk vívmánya a számítógép, mint kreatív eszköz az alkotó művész kezében” Művészetek Háza Veszprém április május 01. „Digitális Művészetek.
Az emberi természet természettudományos vizsgálata
Esztétika Kerékgyártó Béla docens Jász Borbála doktorandusz
Az ellátási láncok biztonsága
Átalakulási prognózisok Temesi József egyetemi tanár, Bologna tanácsadó „Mesterképzések Magyarországon” Országos oktatási konferencia Felvételi Információs.
Bevezetés a pszichológiába
NEVELÉSELMÉLET.
MŰVELŐDÉSTÖRTÉNET.
A metatudat tere: a transzcendentalista kultúra The Space of Meta- Consciousness: the Transcendentalist Culture László Márfai Molnár (HU)
A tudástársadalom jövője
A tudat és a metaelmélet kapcsolata
Naturalista filozófia Avagy milyen állásponton lehetünk azzal kapcsolatban, hogy hogyan épül fel a világ? Sipos Péter Budapest, 2007 október 10.
Bevezetés a filozófiába
KISTÉRSÉGEK SZEREPE A TUDÁSALAPÚ TÁRSADALOMBAN Varga Csaba Stratégiakutató Intézet
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
Az információs társadalom oktatása az iskolákban Pintér Róbert Információs Társadalom és Trendkutató Központ (ITTK)
A külhoni tehetséggondozás szervezete az EDUTUS Főiskolán a Bethlen Gábor Alap támogatásával.
A metafizika és a természettudomány. Különböző érzékszervi ingereket érzünk, melyeket alkalmi mondatokkal fejezhetünk ki. Pl.: a tej látványára a „Tej.
W.V. O. Q UINE A DOLGOK ÉS HELYÜK AZ ELMÉLETEKBEN (1981) Mészáros Zsuzsanna Tudományfilozófia szem.
A Varga Tamás Általános Iskola és az SZTE Neveléstudományi Intézet együttműködése a TAMOP pályázat keretében Fejes József Balázs
GeoGebra A matematikai szabadszoftver tanuláshoz és tanításhoz
Keretrendszerek az oktatás rendszerében Felnőttképzés a változó gazdasági és oktatási rendszer környezetében konferencia Eger április
MODERN ÜGYVITELI GYAKORLÓHELY KIALAKÍTÁSA A NYÍREGYHÁZI FŐISKOLÁN
1 „Még korunk szélhámosainak is tudósnak kell magukat színlelni, mert különben senki sem hinne nekik.” C.F. Weizsacker.
Tudás- és tudategyetem Varga Csaba Stratégiakutató Intézet, Magyarország.
Az e-kereskedelem szakma ProInterNet wokshop március 24. Kis Ervin Egon Elnök, SzEK.org.
A BKF tudástranszfer modellje a
Barankovics István Alapítvány Tanári Kerekasztal Kiss Mária Rita BIA Ifjúsági projekt vezető.
A két- és többnyelvűségről Vélemények és gondolatok.
A pedagógia mint tudomány Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
Operációkutatás I. 1. előadás
A szakiskola jelene és jövője
LEADER, Identitás, Sport
Elmélet és neveléstudomány
MFK, Geofizikai és Térinformatika Intézet
Közüzemi szolgáltatások térségszervezése
Programjaink fizikából a es tanévben
Új lendülettel az európai kutatóegyetemek élvonalába
Előadás másolata:

A METAELMÉLET- METAFILOZÓFIA KÖNYV Varga Csaba szociológus, c. egyetemi docens Stratégiakutató Intézet Design: Varga Borbála

Metaelmélet definíció 1. Nem vagy nemcsak transzdiszciplináris tudomány; nemcsak a tudások halmozódása és komplexebbé válása Integrált Nagy Elmélet, Mindenség-elmélet, ám nemcsak a filozófiai vákuum kitöltése Nem vagy nemcsak normál és poszt-normál tudomány Tudomány, teológia és művészet egyesített, egységes elmélete (poszt-tudomány); ez akár nevezhető meta-metaelméletnek is

Metaelmélet definíció 2. Nem vagy nemcsak új metafizika, vagy új ontológia Nem vagy nem csak tudás-integráció és szintézis, hanem új tartalmú és új típusú tudás Új típusú elmélet, és új típusú filozófia (a kettő persze nem ugyanaz) Az új tudás új valóságról ad ismeretet!! Az új tudás feltétele és egyben következménye az új tudat és az új tudatosulás A jövő elmélete és/vagy jövőelmélet (Ne feledjük: a legfelső metaszint kvantumtudat/Istentudat..)

Gondolkodási és megfogalmazási eljárás módok 1. A metaelméleti könyv elemzése alapján legalább három gondolkodási-megfogalmazási modellt fedezhetünk fel: 1. Hangya-modell. A szerző alapvetően információkat-ismereteket gyűjt, rendszerez, végül egy vagy több információ-ismeretcsoport mellett voksol (tekinthetjük elmélet előkészítésnek vagy közvetett elmélet építésnek.)

Eljárás módok 2. 2. Gereblyéző modell. A szerző korábbi tudományos eredményeket gyűjt és hasonlít össze. (Gyakran történeti sorrendben) Végül a tudományos étlapról kiválaszt egy-két általa igenelt felfogást. 3. Teremtés modell. A szerző nem másokat idéz és elemez, hanem önálló, szuverén elméleti konstrukciót fogalmaz meg, amihez persze másoktól is kölcsönöz (és idéz) érveket.

Eljárás módok 3. A három gondolkodási modellnek vannak vegyes modelljei A metaelméleti könyvben mind a három szellemi magatartásnak és gondolkodási eljárásnak szerepet adtunk A három módszer együtt alkot egy metaelméleti szellemi-logikai teret (téridőt)

Gondolkodási lépcsők 1. 1. lépcső – egy tudományágon (vagy művészeti ágon, vagy teológián) belül egyesít vagy integrál rész-elméleteket 2. lépcső – több tudományág közötti, eltérő elméletek egyesítése (interdiszciplináris) 3. lépcső – lehetőleg minden tudományág közös csúcselmélete (transzdiszciplináris) 4. lépcső – tudomány és nem-tudomány (vallás vagy/és művészet) közös elmélete

Gondolkodási lépcsők 2. 5. lépcső – tudományok, vallások, művészetek közös elmélete (az eddigi tudások magas szintű ötvözése) 6. lépcső – az előző lépcső tudásának segítségével új valóság/új tudás/új tudat felfedezése – önmagára ismerés, önteremtés A metaelméleti könyvben minden szerző azon a lépcsőfokon áll és állhat meg, ameddig haladni akar. Ez nem verseny. Minden lépcsőfok számos életre szóló feladatot kínál.

Metaelméleti téma-térkép (hiányok és pótlásaik) 1. A metaelméleti téma-térkép mutatja, hogy hiányoznak még fontos rész-, és résztudományból induló integrált metaelméletek: Új gazdaság elmélet (Menyhay Imre, Koncz Gábor, stb.) Új társadalom elmélet (Hámori Ádám, Varga Csaba, stb.) Új egyesített ember (vagy szűkebben agy-lélek-tudat) elmélet (Frecska Ede, stb.) Új pedagógia (vagy új oktatás és új iskola) elmélet (Zsolnai József, stb.)

Metaelméleti téma-térkép (hiányok és pótlásaik) 2. Új ökológia elmélet (Borsos Béla, stb.) Új kozmológia (Grandpierre Attila, stb.) Új metafizika elmélet (Szoboszlai Kiss Katalin, stb.) Új poszt-kolonista elmélet (?) Stb. A hiányzó elméleti megközelítések nem csak horizontális szellemi-tudati építkezést, hanem a vertikális lépcsősoron való előre jutást is segíthetik.

Metaelméleti nyelv (új fogalmak? új nyelv?) 1. A „Meta” előtagú fogalmak egyelőre csak a fogalmak új (a régitől eltérő) tartalmát jelzik A régi fogalmak egyértelműen elfednék az új tudományos/poszttudományos felismeréseket A MetaValóság, MetaTudat (stb.) fogalmak később kiválthatók új fogalmakkal, ám akkor sem lesz mindenki által elfogadott,, azonos értelemben használ fogalom-háló

Metaelméleti nyelv (új fogalmak? új nyelv?) 2. Néha a régi fogalmak is behelyettesíthetők részben új tartalommal (Az Abszolútumnak az EgyIstenek kategóriájától elválasztott fogalma lehet a MetaIsten helyett) Dolgozunk már az új nyelv előkészítésén (Mi legyen az új nyelv? Ismét nyelvújítás? Keressünk régi, elfeledett, ám ma ismét releváns fogalmakat?) A MetaNyelv nem csak új fogalmakat hoz magával, mert az új gondolkodás új nyelvi-logikai kapcsolatokat, szerkezeteket teremt

Metaelméleti kutatásszervezés Idén és jövőre több visszavonulás: közös elméletépítés Új kutatók bevonása a metaelméleti csapatba Folytatjuk a nyilvános és zártkörű vitákat, konferenciákat Intenzíven építjük ki a nemzetközi metaelméleti együttműködéseket Fejlesztjük a magyar és angol nyelvű metaelméleti portált Ám továbbra sem akarjuk (jobban) intézményesíteni a metaelmélet kutatást

Új könyvek (tervek) Aryah Kaplan: Széfer Jecirá (fordítás) Dienes István: Holografikus tudatmátrix (az új fizika alapjai) Metaelmélet-metafilozófia 2. Philosophy of Mind (Szerk: David J. Chalmers) magyar kiadása Ünnepeljük a tudásban megnyilvánuló teljességet (védikus tudás) Szent Korona elmélet (új felvetések) Stb.

Metaelméleti konferenciák, előadások (2006) Március 24. Szellemi tőke elmélet (Előadó: Elf Edvinsson – Svédország) Április 27. Vita az Abszolútumról (Bevezeti: Liptay Lothar – Svájc) Május 1-10: Metaelméleti meeting Szeptember 15-30 között: Tudatfizika – nemzetközi konferencia November 20-25 között: Új társadalomfilozófia konferencia Stb.

Elképzelések, jövővíziók - 2006 A könyv megjelenik több nyelven; az angol nyelvű kötet majdnem kész, bemutatjuk a londoni könyvkiállításon is; A jelenlegi nemzetközi visszhang alapján várható, hogy továbbra is több országban tartunk előadásokat, szemináriumokat a metaelméletről A magyar tudomány teljesítményéből a metaelméleti kutatás eredménye (ne féljünk kimondani) versenyképes lehet a globális tudáspiacon

KÖSZÖNÖM FIGYELMÜKET! Varga Csaba vargacs@strategiakutato.hu www.vargacsaba.hu www.metaelmelet.hu www.inco.hu www.strategiakutato.hu