Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az agrár- és élelmiszeripar az Internet kapujában Előadó: Varga István avagy: az Internet a kapuk előtt.
Advertisements

A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
A helyi termékek szerepe a gazdaságfejlesztésben TAPASZTALATOK, PÉLDÁK, A FEJLŐDÉS LEHETSÉGES IRÁNYAI.
REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA REGIONÁLIS ÉS HELYI EGYÜTTMŰKÖDÉSI STRATÉGIÁK TUDOMÁNYOS KONFERENCIA SZÉKESFEHÉRVÁR.
Hogyan segíthet városán, településén? Az egészséges életmód szemlélet beiktatásával a település életébe.  Étkezési tanácsadással  Dohányzás ellenes.
FOGYASZTÓI MAGATARTÁSTRENDEK HATÁSA AZ EGÉSZSÉGÜGYBEN
A kultúra támogatása, a támogatás kultúrája Kultúraközvetítés
Készítette: Fülöp Szabina Veres Anita
Gyógyszernek nem minősülő gyógyhatású készítmények
Dr. Matejka Zsuzsanna „Gyógyszerterápiás gondozás”
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Alberti Rita Apró Zoltán Bálint Zsolt Baranyi Zsuzsanna Balázs Dorottya Szabó Gergely.
7. A PR (Public Relations) tevékenység (Propaganda / Nyilvánosság)
Sales támogató kutatások a gyógyszeriparban Előadó: Malonyai Katalin
Belső, külső PR, a PR eszközei, céljai
Bemutatkozás Magyar Credit Management Szövetség Bemutatkozás Budapest, április 21.
1 Dr. Szabó László, vezérigazgató Érték a brand mögött – a vállalati image szerepe a hatóanyag alapú felírásnál.
Vajon mi is az a TVN? Gondolatok a 2009-es „észpénz.net” kampány kapcsán június 4. Turny Ákos igazgató.
DR. SARKADY ILDIKÓ MÉDIAPIACI TENDENCIÁK Jogi kihívások „Célkeresztben a fogyasztó” NAPI GAZDASÁG KONFERENCIA Budapest Mariott Hotel március 30.
Picasso: Festival Mondial HUNGART ©
A magyar fogyasztói szegmensek egészségvásárlása
Reklámelőteszt és reklámhatás-vizsgálat
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Közönségkapcsolatok (PR)
A magyar vontatási piac helyzete és jövője
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gyógyszerek minőségbiztosítása GMP alapelvek
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Budapest, február 25. Kötik-e a cégek termékeikhez a fogyasztót, és ha igen hogyan?,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ VIII.
Medical Spa közös kommunkációja Buktatók és kihívások Verik Orsolya Oxygen Medical.
Kertész Balázs Szinapszis Kft. Kutatási igazgató
Budapest, február 17. Ritkák, de nem kevesek - avagy sok ritka sokra megy,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIV. Országos.
Orvosoktatás Betegedukáció Egészségügyi kutatások, adatok közzététele Egészségügyi programok szervezése, támogatása Részvétel szakmai szervezetek munkájában.
Az orvoslátogatás szerepe a gyógyszer-értékesítésben
Bevezetés. Bevezetés FELÍRÁS UNIVERZUMUNK ORVOSLÁTOGATÁS Cég Image Szakirodalom E-marketing Kutatási eredmények Termék tulajdonságai Ár KOL DM Mások.
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
Dr. Szilágyi Klára Szent István Egyetem
Kutatási problémák megoldása. Feladat „A” Kutatási problémánk a következő: az Omnia imázsjavító reklámkampányt tervez. A kommunikáció célja, hogy a kávé.
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
Javaslat az ágazati információ-politika átalakítására Dr. Kincses Gyula mb. főigazgató MEDINFO.
Alvás Világnapja, március 13. Kiss Katalin, kutatás vezető Szinapszis Kft. Így alszanak a magyarok - Egy piackutatás tanulságai -
A marketing-információrendszer(1)
Sponsorare necesse est
Dr. Sediviné Balassa Ildikó: TÉNYEK ÉS TERVEK A legfontosabb teendőink 2010-ben Munkakultúra - Szakképzési Modellek Konferencia Hajdúszoboszló, Február.
Hol tart ma a gyógyszeripari marketing? – Az orvosok megmondják
Placebó vagy védőoltás? Tartós megoldást jelentenek-e a reformlépések, vagy csak hiszünk bennük? november 14. Skultéty László GKI-EKI Egészségügykutató.
Viszlay Anita Kommunikációs szakember Eger, HKIK augusztus 25.
2010. november 19. Ráczné Németh Teodóra: Egészséges életmód szociális dimenziói.
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
Megtakarítási módszerek a vállalatok gyakorlatában Berey Zita
A fogyasztói tudat befolyásolása a közösségi marketing eszközeivel
„Egészséges étel az egészséges életért”
Budapest, február 23. Vállalati társadalmi szerep- és felelősségvállalás pr-es szemmel,,Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’
Önkéntesség, mint társadalmi szerepvállalás
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
2009 Tudatos vezető - Közlekedésbiztonság Pausz Ferenc GRSP Magyarország Szemben az árral? Budapest, március 19.
Fiatalok szegmentálása táplálkozási szokásaik szerint
Bányászati kommunikáció Koritár Henriett Koordinációs munkatárs - NFM Országos Bányászati Konferencia Március Egerszalók.
Betegközpontú innováció a gyógyszeriparban
A reklám centruma.
1 Egészség, biztosítás... Hidvégi Áron közvélemény- és piackutatási igazgató.
1.Gyógyszeripari kommunikáció célcsoportja 2.Direkt mail és mérési lehetőségei 3.Direkt és alapfogalmak 4.Direkt mérési lehetőségei 5.Direkt.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
WKING PARTNERSÉG BEMUTATÓ. WKing Kereskedőház az Ön cége szolgálatában Tapasztalatunk: 10+ év e-commerce 20+ év kereskedelem 10+ év online marketing tapasztalat.
1 © GfK Hungária | Superbrands 2015 SUPERBRANDS KUTATÁS 2015 GfK Hungária, Consumer Experiences január 28. Alap / Premium kutatási csomagok leírása.
A tartalommarketing lehetőségei és korlátai a gyógyszergyártók szemével szeptember 29.
A kutatási program leírása
Mezőgazdasági termékek élelmiszerbiztonsága
Regionális és vállalati identitás az ellátási láncokban
Előadás másolata:

Image kutatások helye, szerepe a gyógyszeripari piackutatásokban „Marketing, public relations és reklám az egészségügyben’’ XIII. Országos Konferencia Budapest, 2010. február 18-19. Kiss Katalin kutatási igazgató Szinapszis Kft.

Tartalom Gyógyszerek, gyártók és image? Miért fontos az image a gyógyszeriparban? Kinek fontos? Az image kutatások elemei – mit mérünk? Hogyan működik a gyakorlatban?

Image = a vállalattal kapcsolatos vélemények, attitűdök összessége Bevezető gondolatok Image = a vállalattal kapcsolatos vélemények, attitűdök összessége Mindaz, amit a célközönség a vállalatról hisz Termék, márka, cég image Alakítható: Tudatos kommunikációval DE! Spontán megnyilvánulások is alakítják „Értéke” függ a fogyasztó egyéniségétől, értékrendjétől  fontos a célcsoport ismerete Az image építésének alapja annak folyamatos mérése

Image az „egészségiparban” Tendencia: az egészség fogalma felértékelődött! Javuló egészségtudatosság Fokozódó információigény Az egészségmegőrzéshez kapcsolódó márkák és gyártók image-ének tudatos építése zajlik! Élelmiszer Kozmetikum Ruházat Szolgáltatások (pl. turizmus) …

Image a gyógyszeriparban Az image jelentősége felértékelődött a gyógyszeriparban is Kiélezett verseny mind a vényköteles, mind az OTC készítmények piacán Ugyanakkor a gyógyszer speciális termék! Gyógyszer ≠ FMCG A gyógyszer (mint termék) megítélésében különösen fontos szerepe van a megbízhatóságnak Megbízható cégimage  megbízható termékek Egymást kölcsönösen erősítő Ma már nem csak az orvosok vonatkozásában fontos a jó image!

Image kutatások célcsoportjai: orvosok Jelenlegi helyzet: Széles termékválaszték, generikumok, árverseny, folyamatos, aktív gyártói marketingtevékenység … Gyógyszerválasztásban jelentős szerepet játszanak a nem szakmai szempontok!  gyártó megítélése A gyártói image „megszemélyesítője”: orvoslátogató Szegmentálás: GP vs. spec.; spec. vs. spec. Gyógyszer és/vagy gyártó image erősítés Elsősorban Rx készítmények Mennyire befolyásolja Önt egy Rx készítmény felírásában, hogy milyen Ön számára a gyártó cég megítélése?* *Forrás: Szinapszis kutatás 2010. február (GP, N=154)

Image kutatások célcsoportjai: patikusok Helyettesítési gyakorlat Patikusi tanácsadás, szerepvállalás felértékelődése A patikus szerepe jelentős a készítményajánlásban! (OTC) Gyógyszerészi gondozás  szűrések Gyógyszer és/vagy gyártó image erősítés Rx, OTC készítmények

Image kutatások célcsoportjai: laikusok Erősödik az image szerepe – ágazatai és gyártói szinten Miben erősíthető a gyógyszergyártói image? Szűrések fontosságának hangsúlyozása Prevenciós szemlélet: nem a betegséget, hanem az egészség megőrzését hangsúlyozza Az egészségtudatosabb gondolkodás, betegcompliance javítása  Az együttműködő beteg az orvosnak is segítség! Patikán túl elérhető OTC-k A betegnek több „joga” van a gyógyszerek közötti választásban Összefogott gyártói aktivitás a gyógyszerhamisítványok és egyéb „csodaszerek” ellen

Hogyan mérhető az image? A mérésnél ügyelni kell a szempontok megfelelő megválasztására: Egyszerre legyen objektív és szubjektív Válaszadó (spontán) véleményének megismerése A cég által vélt hitek igazolása (Gondolják-e rólunk azt, hogy…) Módszertanában: összetett Kvalitatív – mélyebb szintű információk Kvantitatív – reprezentativitás Orvosi szakok közti különbségek szem előtt tartása! A mérés akkor jó, ha rendszeres!

A brand image mérhető elemei A brand ismertsége Spontán vélemények, hitek-tévhitek Támogatott hitek-tévhitek A brand megítélését befolyásoló szempontok Ezeknek való megfelelés A brand megszemélyesítése (projektív technikák) …és minden, amit fontosnak vélünk! + mindent mérünk a konkurenciára is! Néhány gyakorlati példán keresztül:…

„Milyen gyógyszergyártókat ismer?” Ismertség mérése A gyógyszergyártók hazai ismertsége alacsony a lakosság körében A betegek körében nincs a gyógyszergyártókról kialakult egységes kép „Milyen gyógyszergyártókat ismer?” Forrás: Szinapszis kutatás 2009. június (Laikusok, N=1000)

Vélemények gyógyszergyártóról A gyártókkal, termékkel kapcsolatos spontán visszajelzések, első gondolatok jelentik a közvetlen asszociációt Projektív technikák: állítások, jelzők, képek társítása „Milyen gondolatok, társítások jutnak eszébe először a RICHTER gyógyszergyárral kapcsolatban? Forrás: Richter image kutatás 2009. november (GP, N=82)

Corporate brand matrix A modell méri az orvosok számára a gyártó megítélésében fontosnak vélt szempontokat + méri, hogy az egyes szempontoknak a gyártók mennyire felelnek meg Forrás: Richter image kutatás 2009. november (GP, N=82)

Összegzésül Az image kutatások eredményei tükröt jelentenek A gyógyszeripari verseny kiéleződése megköveteli a gyógyszergyártói image építését Különösen orvosok, de patikusok körében is A gyógyszeripari image javítására a lakosság körében is szükség van: a gyógyszergyárak közös fellépése, megfelelő, objektív lakossági PR kommunikációja, hangsúlyozva a cégek jelentőségét, társadalmi szerepvállalását, K+F munkáját Szűrő, felvilágosító programok szervezése, edukáció Piaci viszonyok változása  Folyamatos monitoring!

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Budapest, 2010. február 19.