A piac Szakiskola.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Befektetett eszközök, tárgyi eszközök, forgóeszközök
Advertisements

A szabványosítás és a szabvány fogalma, feladata
A marketing fejlődése és szerepe
Állóeszköz-gazdálkodás
A VÁSÁRLÁSI FOLYAMAT ÉS A PIAC
A fogyasztói orientáció és a piacok Magyarországon Dr. Sz ente Viktória Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem Tanszék Piacot.
B2B-marketing – A szervezeti piacok
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
A kereskedelmi vállalkozás erőforrásai
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
T E R M É K. A. Minden olyan dolog, amely szükségletet elégít ki B. Esztétikai és szimbolikus tulajdonságok összessége C. Lehet szolgáltatás és szellemi.
I. AZ EMBERI ERŐFORRÁS MENEDZSMENT SZEREPE A SZERVEZETEKBEN
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Stratégia és minőségügy KERESSÜK MEG A MINŐSÉG 3 LEGJOBB SZINONÍMÁJÁT!
Kereskedelem Szakmacsoport
Vállalati Gazdaságtan
Kereslet és kínálat alakulása
A befektetési környezet
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
Árképzés a vendéglátásban
Fogalma, összefüggések
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
Értékesítési csatornák
2011. március 20. Disztribúciós hálózat Zsibrita Mátyás –
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
Makroökonómia Pénzpiaci egyensúly.
Az infláció és az inflációs folyamatok
Alapfogalmak.
Bg.5 téma A biztosítási piac.
Vállalati folyamatok, alrendszerek, tömegszerűség, külső környezet, belső adottságok, hierarchia, kultúra.
Településmarketing Értékaudit.
A fogyasztóvédelem gazdasági alapjai
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Közgazdaságtan
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Termelés  Fogyasztás
A fogyasztó optimális választása
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkörnyezet elemzése
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Vállalatgazdaságtan VII
A vállalkozás fogalma:
Kereslet-rugalmassági számítások
Menedzsment alapjai V.előadás
A piac: A tényleges és potenciális eladók és vevők, illetve azok cserekapcsolatainak rendszere, melynek legfontosabb elemei a kereslet, a kínálat, az ár.
Készletgazdálkodás és logisztika
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Az üzleti vállalkozások környezete A gazdaság kettős funkciója: Anyagi szükségletek kielégítése Alapot teremt, hogy működjenek a közszolgáltatások (egészségügy,
Vállalkozásmenedzsment I.
A PIAC.
A Tőzsde és ami mögötte van Előadó: Pál Árpád. Piacok Értékpapírok piaca  elsődleges  másodlagos Időtáv szerint  pénz piac (ideiglenes újraelosztás)
KÖZGAZDASÁGTANI ALAPFOGALMAK II. Előadó: Bod Péter Ákos.
Dr. Veres István BME-MVT Az értékesítés funkciói, szereplői, az értékesítési rendszer tervezése.
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk…
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
SZÁMVITEL.
A vásárlási döntés folyamata
A piac és a piacgazdaság
SZÁMVITEL.
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály.
Bevezető előadás.
Gazdasági rendszerek.
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
Néhány közgazdaságtani ismeret átismétlése
Állóeszköz-gazdálkodás
Előadás másolata:

A piac Szakiskola

Fogalma: A kereslet és a kínálat találkozási helye, az árucserék összessége, cserekapcsolatok rendszere. A piac keretében az áruk rendszeres és tömeges adásvétele történik.

Piac fajtái Szerkezeti szempontból: Versenypiac: mindkét oldalon sok szereplő van Oligopol piac: valamely oldalon csak néhány szereplő van Monopol piac: Valamely oldalon csak egy szereplő van.

Áruk és szolgáltatások piaca Szakmai szempontból: Áruk és szolgáltatások piaca Beszerzési piac Értékesítési piac Munkaerőpiac: egy különleges áru kerül eladásra – az ember munkavégző képessége Pénzpiac / tőkepiac: Pénzpiac: rövid, ált. egy évnél rövidebb lejáratú eszközök, hitelek, értékpapírok piaca. Tőkepiac: egy évnél hosszabb lejáratú…. Információpiac:az információ a termelés egyik erőforrása

A piac egyéb csoportosítása Vevő szerint: fogyasztási cikkek piaca, termelői piac, közvetítői piac, kereskedelmi p., viszonteladói p., nagyfogyasztók p., közületi p. Szükséglet szempontjából: élelmiszerpiac, ruházati piac,ingatlanpiac, … Termék szempontjából: húspiac, cipőpiac, ingatlanpiac, mobiltelefon piac Demográfiai szempontból: fiatalok, idősek p.-a Eladók szempontjából: gyártók, kereskedős piaca Földrajzi szempontból: világpiac, helyi, regionális piac

A kereslet Fizetőképes vásárlási szándék, az egyéni keresletek összessége. Az egyéni kereslet az az áru és szolgáltatásmennyiség, amit a vevő hajlandó és képes megvásárolni. A kereslet a piacon az a pénzmennyiség, amely egy adott időszakban az áruk és szolgáltatások megvásárlására rendelkezésre állnak.

A keresletet befolyásoló tényezők Szükségletek: a kereslet csak ebből alakulhat Jövedelem: egyenesen arányosan befolyásolja a keresletet – ÁLTALÁBAN! Árak: fordítottan arányosan befolyásolják a keresletet – ÁLTALÁBAN! Egyéb tényezők: Kínálat Demográfiai tényezők Földrajzi, természeti viszonyok Hagyományok Szokások Lakáshelyzet Kommunális ellátás

Kínálat A piacon megjelenő áru és szolgáltatásmennyiség. Az egyéni kínálat az az áru és szolgáltatásmennyiség, amit az eladó hajlandó és képes előállítani, illetve forgalomba hozni. A piaci kínálat az egyéni kínálatok összessége, azaz az árualap. Az árualap a fogyasztók számára készenlétben tartott, illetve forgalomba hozott áruk összessége

A vendéglátás kínálatának összetevői Üzlethálózat Áruválaszték Szolgáltatásválaszték Ár A fogyasztás feltételei, körülményei: Üzlet külső képe Üzlet berendezése, hangulata Dolgozók szaktudása, udvariassága

Választék A választék az azonos rendeltetésű, de eltérő tulajdonságú termékek összessége. Kialakításának szempontjai a vendéglátásban: Az üzlet jellege, típusa Üzlet színvonala Vendégek kereslete Idényjelleg Gazdaságossági szempontok – optimális készlet és költség mellett a legjobb eredmény elérése

Az ár Az ár az áruk és szolgáltatások pénzben kifejezett csereértéke, amelyen az ügylet létrejön. Az érték az áru egyik tulajdonsága, amely kifejezi az előállításhoz és forgalomba hozatalhoz szükséges munka mennyiségét.

Az árnak a piacon szabályozó szerepe van, megfelelő kialakításával fenntartható a piaci egyensúly, mert befolyásolja a keresletet és a kínálatot. Az árat befolyásoló tényezők: Költségek Haszon az áru piaci helyzete Infláció Állami árszabályozás

A piaci verseny Fogalma: a vállalkozások azon tevékenysége, amelynek során a piaci lehetőségek kihasználásával arra törekednek, hogy versenytársaikkal szemben előnyösebb helyzetbe kerüljenek. Eszközei: Árverseny Magasabb színvonal Reklám Akciók, stb…

Verseny akkor bontakozik ki, ha… A kínálat meghaladja a keresletet Nincs monopolhelyzet A piac szereplői önállóak Szabadon dönthetnek Nyereséggel önállóan gazdálkodhatnak Verseny lehet… Beszerzési piacon – olcsóbb nyersanyagért Eladási piacon – eladók versenye a vevőkért munkaerőpiacon - képzett munkaerőért Tőkepiacon – olcsóbb hitelekért

Gazdasági verseny folyamata Információszerzés Versenytárs kiválasztása Módszerek meghatározása Versenyben való részvétel Az eredmény értékelése