Nevelési értekezlet 2012. június 27..

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Pályaválasztás 2014/15.
Zala Megyei Önkormányzat Pedagógiai Intézete
Molnár László tanügy-igazgatási igazgatóhelyettes BPI
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A szaktanácsadás támogató szerepe
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
A TISZK támogató szerepe a szakképzésben április 18. Szebenyiné Csóka Beáta szakmai vezető.
Hatékonyság, eredményesség, méltányosság a köznevelési rendszerben:
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
as tanév Záró értekezlet.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
A mai nap programja ig Köszöntő Polgármester Úr 5 perce Gyorsított tanév előkészítő információáradat ig integrációt segítő.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
A gyakorlatvezető mentor
KPSzTI Minőségfejlesztési munkacsoport
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés,
Az intézményi önértékelés és kapcsolódása a külső értékeléshez
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
ÖKO iskola, de hogyan?. Miért akart az iskola pályázni? Iskolai élet TevékenységekPÁLYÁZAT Fenntartói támogatás.
Igénymérés a 2010/2011-es tanévben Beszámoló Összeállította: Fülöp Lászlóné Minőségirányítási vezető.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
"Legyen az esély egyenlő ..."
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”

TÁMOP /2 – Nyitórendezvény. A Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és EGYMI felkészülése a.
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
Alsó tagozat Demény Gabriella igh
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
A pedagógiai program készítése
Az iskolai dokumentumok elérhetősége
A szaktanácsadó segítő szerepe
Ötletek, javaslatok a kritériumok dokumentum szintű beépítésére
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
PROJEKTNYITÓ május 18. MÓRA FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA 4400 Nyíregyháza, Fazekas János tér 8. TÁMOP / Referencia-intézmények országos.
A MAGYAR TEHETSÉGGONDOZÓ TÁRSASÁG DEBRECENI JUBILEUMI KONFERENCIÁJA Az MTT-Kelet-magyarországi szekció rendezvényeinek szerepe a Taktaharkányi Apáczai.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
ÁRPÁD SZAKKÉPZŐ ISKOLA ÉS KOLLÉGIUM, SZÉKESFEHÉRVÁR Tóth Ágnes MÉCS vezető.
1961-ben alapított intézmény Létszám: 770 fő Osztályok száma: 24 Az engedélyezett pedagógus státusz: 63 Az engedélyezett pedagógiai munkát segítő: 9,5.
Barlai Róbertné Maus Pál anyagának felhasználásával
Márkus Lászlóné Intézményvezető Közoktatási szakértő
NEVELŐI ÉRTEKEZLETRE A FÉLÉVES ÉRTÉKELÉS ELŐKÉSZÍTÉSE Farkasné Egyed Zsuzsanna saját óvodai munkaanyag, forrásként felhasználható.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Közoktatási alapismeretek
Intézményi szülői munkaközösségi ülés
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Örömmel értesítünk mindenkit arról, hogy a Bethlen Gábor Alapkezelő ZRT. Határtalanul! Programigazgatóság által meghirdetett pályázatán az Apáczai Nevelési.
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

Nevelési értekezlet 2012. június 27.

Napirendi pontok I. Intézményi beszámoló II. Pedagógiai Program módosításának elfogadása III. Hozzászólások

I. Intézményi beszámoló Személyi-, tárgyi feltételek alakulása Főbb célkitűzések teljesülése Szakmai ellenőrzés: - tapasztalatai, - intézkedési terv Mérési eredmények: - óvodai, - iskolai Versenyeredmények Minőségi csoport beszámolója Pályázatok alakulása

1. Személyi feltételek alakulása 1. Tanulói létszám alakulása: 2011. Október 1. 2012. Június 1. Óvoda 679 694 Iskola 1717 1718

Személyi feltételek alakulása 2. Fő: egység BELOVÁ-hoz Többi saját egységéhez

Személyi feltételek alakulása 3. Alkalmazotti létszám: Pedagógus létszám: 230 státusz (171+ 59) -előző évhez képest -1 (-5+4) Gyermekvédelmi felelősök: 3 státusz Fejlesztőpedagógusok: 8 státusz Könyvtáros- tanár: 1 státusz + 25 óra Technikai létszám: 52,5 státusz (17,25+ 35,25) -előző évhez képest +3,5 státusz Iskolai túlóra: 171 óra/ hét -Magántanuló: 70 óra (B 20; D 10; TL 30; V 10) - változás évközben: +44 óra/ hét Pedagógus létszám változása:-2 TL-3Vö+ 4Szivárvány Technikai létszám változása: +3,5 Szivárvány

1. Tárgyi feltételek alakulása 4. Szivárvány Óvoda kialakítása. II. ütem 99.855.026.-Ft – önkormányzati beruházás Nagyértékű eszközt nem vásároltunk ebben a tanévben. Kis értékű tárgyi eszközöket vásároltunk: 1 341 206 Ft összegben. Intézményünk kis értékű tárgyi eszköz vásárlásai: - Alapítványi-, Részönkormányzati-, pályázati-, egyéni vállalkozó támogatás keretében. Zrínyi I. Á. I. -Szelektív szemetes -Futócipők (Wesselényi pályázat) Béke Á. I. -Nyomtató -Hangosító berendezés (TÁMOP pályázat) -Csengető óra Magyar I. Á.I. -Varrógép és tartozékai ( Kreatív Klub pályázat) Tóth L. Á.I. -Sportmez (MLSZ támogatás) Damjanich Á. I. -Fényképezőgép -Hifi Sony Mátis Óvoda -Paraván 7 mesével (Szabadkai Ó.) -Labdák szett (Mátis Ó.) -Fejlesztő játékok (Juhász Ó) Árpádvárosi Óvoda -Porszívó, vasaló (Matkó Ó.) Részönk. Támogatás -Tányérok, poharak (Árpádv. Ó.)

2. Főbb célkitűzések teljesülése Egyéni fejlesztés Beiratkozás: Beóvódázás Beiskolázás Pályaválasztás Felzárkóztatás Tehetséggondozás Egészséges életmód Kompetenciamérés értékelése,feldolgozása Intézményközi munkaközösségek működései

3. Szakmai ellenőrzés Megvizsgált dokumentumok: szabályzatok, dokumentumok; tanügy- igazgatási nyilvántartások; munkaügyi dokumentumok.

3. Szakmai ellenőrzés: - tapasztalatai 1. Az intézményt az azonos alapelvek alapján, - önállóan átgondolt és megtervezett- cél és feladat meghatározás jellemzi, melyet a nevelőtestületek és a szakmai munkaközösség egyaránt támogatott. Az intézmény dokumentumainak tartalmai egymással koherensek, a bennük megfogalmazott feladatok megvalósíthatók a partnerek igényeit kielégítve. Az intézmény szakmai munkája hatékony, a megtervezett fejlesztések folyamatosan teljesülnek.

3. Szakmai ellenőrzés: - tapasztalatai 2. A vezetői munkatervek és beszámolók, valamint a szakmai munkaközösségi munkatervek és beszámolók mind azt tanúsítják, hogy a felmerülő problémák kompenzálásán, segítésén folyamatosan dolgozik a tantestület. Ehhez a meglévő személyi és dologi feltételeket egyaránt mozgósítják. Az intézmény pedagógiai programja igen alaposan és átfogó módon fogja össze a nevelőtestület által képviselt értékrendet. Az IMIP- pel kapcsolatosan megállapítható, hogy koherencia fennáll az ÖMIP-pel és a PP- vel. A minőségfejlesztési rendszer kiépítésére, működtetésére vonatkozó célkitűzések, feladatok, rendelkezések, szabályzatok szakszerűek.

3. Szakmai ellenőrzés - tapasztalatai 3. A mérések azt igazolták, hogy az iskolai fejlesztések megfelelőek, az előző évi eredményekhez viszonyítja jobbak; szükséges a továbbiakban is a kiemelt odafigyelés erre a területre. Az intézményegységek a már jól működő, gazdag hagyományaik alapján szervezik rendezvényeiket. Közös weblapot hoztak létre, amelyet folyamatosan frissítenek.

3. Szakmai ellenőrzés - tapasztalatai 4. Összegezve megállapítható, hogy az intézmény a Fenntartójától az Alapító Okiratban megfogalmazott feladatokat eredményesen valósítja meg. Az intézmény vezetése a hagyományokat megtartva, az intézményegységek sajátos arculatát tovább erősítve építette fel az integrált új iskolát. A tudatos, előrelátó, tervszerű munka nyomán a fejlődés jól érzékelhető. A szakértői vizsgálat alapján megállapítható, hogy a Belvárosi Óvoda és Általános Iskola eredményesen működő intézmény.

3. Szakmai ellenőrzés - intézkedési terv 1. Az intézmény (helyi) rendjének tartalmi elemeit és a hozzátartozó szülői szervezet általi véleményeztetést együttesen, egy tartalmi részben, egy fejezetben történő elkészítése. A kompetencia mérések és a helyi mérések eredményeinek megjelenése az óvodai beszámolókban. Munkatervi kiegészítés: a szakmai munkaközösségek ellenőrzési joggyakorlatának megvalósulása. Az Esélyegyenlőségi Program kiegészítése: a konzultáció és visszacsatolás, valamint a szankcionálás rendjének szabályozásával. Munkatervi kiegészítés: a gyermekek, tanulók fizikai állapotát felmérő, évi két alkalommal sorra kerülő vizsgálat időpontjával.

3. Szakmai ellenőrzés: - intézkedési terv 2. Munkatervi kiegészítés: hittan oktatás rendjével. Munkatervi kiegészítés: a munkaközösségi munkatervek egységesítése, átdolgozása. A Továbbképzési Program kiegészítése: a Pedagógiai program céljainak és megvalósításának megfelelő prioritások. Munkatervi kiegészítés: a 4. évfolyam mérési eredményeinek figyelemmel kísérése, az átmenet megkönnyítése.

4. Mérési eredmények: - óvoda

4. Mérési eredmények: - iskola 4. évfolyam matematika Kivonás és osztásra kell figyelni. Iskola Összeadás Kivonás Szorzás Osztás Összesen 1. Béke Ált. Isk. 88,90 87,50 88,67 81,11 86,60 2. Damjanich J Ált. Isk. 92 88,00 89,00 86,00 88,20 3. Magyar I. Ált. Isk. 93,5 90,00 93,00 94,00 92,10 4. Tóth L. Ált. Isk. 95,60 83,70 90,60 91,80 91,10 5. Zrínyi I. Ált. Isk. 96,50 92,33 92,67 88,00 92,37 BELOVÁ 93,30 88,31 90,79 88,18 90,07

4. Mérési eredmények - iskola 4. évfolyam szövegértés 1.Béke Ált. Isk. 89% 2. Damjanich J Ált. Isk. 79,57% 3. Magyar I. Ált. Isk. 90,5% 4. Tóth L. Ált. Isk. 84,2% 5. Zrínyi I. Ált. Isk. 89,4% BELOVÁ átlag: 86,53% Aránylag egyszerű szöveget választottak a Kollegák, a hozzá tartozó feladatok is minimum szintűek voltak. A szövegértés eredménye alacsonyabb értékű, mint a matematikáé. Nyolcvan százalék alatt gyengének minősül.

4. Mérési eredmények - iskola 6. és 8. évfolyam Knódel Éva beszámolója

5. Versenyeredmények 1. Nemzetközi verseny 1 féle: Tóth László Ált. 1. helyezés gyermek-rajz pályázat Gyarmati Evelin Felkészítő tanár: Tóth Urbán Linda Országos 21 féle verseny: Béke Á. I.: 15 helyezés Damjanich J. Á. I: 1 helyezés Magyar Ilona Á. I: 6 helyezés Tóth László Á. I: 3 helyezés Zrínyi Ilona Á. I: 21 helyezés Regionális 6 féle verseny: Béke Á. I: 3 helyezés Damjanich J. Á. I: 11 helyezés Zrínyi Ilona Á. I: 8 helyezés

5. Versenyeredmények 2. Megyei verseny: 22 féle versenyszám: Béke Á. I: 7 helyezés Damjanich J. Á. I: 3 helyezés Magyar Ilona Á. I: 4 helyezés Zrínyi Ilona Á. I: 55 helyezés Városi verseny 37 versenyszám: Béke Á. I: 26 helyezés Damjanich J. Á. I: 9 helyezés Magyar Ilona Á. I: 11 helyezés Tóth László Á. I: 6 helyezés Zrínyi Ilona Á. I: 25 helyezés

5. Versenyeredmények 3. Diákolimpiák országos döntőin elért eredmények: Egyéni sportágak: 7 helyezés: Magyar Ilona Á. I: 2 ebből I. hely Holló László serdülő kcs. JUDO Felkészítő tanár: Nagysolymosi Sándor Tóth László Á. I: 2 Zrínyi Ilona Á. I: 3 Csapatsportágak: 10 helyezés: Damjanich J. Á. I: 5, ebből I. hely Kispályás Floorball II. kcs. lánycsapat Felkészítő tanár: Karenyukné Major Ágnes Zrínyi Ilona Á. I: 5

6. Minőségi csoport beszámolója Kontráné Polgár Zsanett beszámolója

7. Pályázatok alakulása 1. TÁMOP Wekerle Sándor Wekerle Sándor Alapkezelő Oktatási esélyegyenlőséget szolgáló támogatásokról szóló 27/2011. KIM rendelet alapján történő támogatás Wekerle Sándor Alapkezelő-ÚTRAVALÓ MACIKA Ösztöndíj Program-Út a középiskolába alprogram KEOP-6.1.0/A-11 "Milyen lábnyomot hagyunk" Bethlen Gábor Alapkezelő "HATÁRTALANUL" Tanulmányi kirándulások magyar lakta területekre (Kárpátalja)

7. Pályázatok alakulása 2. Bács-Kiskun Megyei Közoktatásért Közalapítvány VTP Részönkormányzati támogatás Cigány Helyi Kisebbségi Önkormányzat MLSZ Generali a biztonságért alapítvány (SZIMBA)Zöldközösség TÁMOP Kilátó-Kecskeméti Ifjúsági Otthon Szórakaténusz

II. Pedagógiai Program módosítása Árpádvárosi Óvoda Damjanich János Ált. Iskola Magyar Ilona Ált. Iskola

Köszönöm szépen a figyelmeteket! Hozzászólás Szavazás az elhangzottakról

Köszönöm szépen egész éves kitartó munkátokat! A nyárra kellemes pihenést és feltöltődést kívánok! nyár