Versenyelemzés 8.fejezet.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Tökéletes verseny Közgazdaságtan 10. hét.
Advertisements

Készítette: Dr. Bánky András
Humán Erőforrás Menedzser Szak Bátor Attila
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Az üzleti terv.
A TERMÉKÉLETCIKLUS-KONCEPCIÓ
Agrárgazdaságtan II. Előadás
A verseny - a piac alkotója
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
A PIAC ÉS A VÁLLALKOZÁS MIKROKÖRNYEZETE
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Vállalati Gazdaságtan
Árpolitika a turizmusban
Piaci korlátok.
Industrial Organization - alapvető modellek
A vállalkozások környezete
Alapfogalmak.
A kurzus programja Dátum Témakör november 10.
Marketing menedzsment elmélet és gyakorlat JATE közgazdász képzés Susányi Tamás II. félév.
Minőségmenedzsment 1. előadás
Stratégiai menedzsment
Minőségmenedzsment 2. előadás
Vállalkozásgazdaságtan 1. előadás
A külső környezet elemzése
Marketingmenedzsment 2008
Menedzsment alapjai VI.előadás Lovász Gabriella, adjunktus
III. A logisztika jövője
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
Hiányzók: Varga László, Horváth Balázs Szervezeti környezet.
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Vállalatok pénzügyi folyamatai
Kérdések a második zh-hoz
Bauer András - Berács József:
Az értékesítési rendszer
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
A marketingkörnyezet elemzése
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
Termék & Márka Kopcsay László.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Vállalati stratégia március március március 28.
A vállalati és piaci marketingstratégia
Szegmentáció & pozicionálás.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
A PIAC.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
Harsányi László: Munkafüzethez 1. MOME 1. 2 A számításba veendő öt alaptényező: Beszállítók (írók, nyomdák, stb.) alku-pozíciója Vásárlók (fogyasztók)
Monopolisztikus verseny, Oligopólium
A TERMÉK- ÉS A MARKETINGKONCEPCIÓ KIFEJLESZTÉSE
Beszerzések hatékonyság növelése
A külső környezet elemzése
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
BELSŐ KÖRNYEZET ELEMZÉSE
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Üzleti terv bemutatása
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Az emberi erőforrás menedzsment (EEM)
A piac és a piacgazdaság
STRATÉGIAI KÉRDÉSEK A TERMÉKPOLITI-KÁBAN
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
Értékteremtő folyamatok menedzsmentje
A munkaerő-keresleti rugalmasságok
STRATÉGIAI KÉRDÉSEK A TERMÉKPOLITI-KÁBAN
Versenyhelyzet- elemzés
Előadás másolata:

Versenyelemzés 8.fejezet

A piac hosszú távú vonzerejét meghatározó tényezők (Porter) Ágazati versenytársak fenyegetése Új belépők fenyegetése Helyettesítő termékek Vevők alkupozíciója Szállítók alkupozíciója

A vállalatnak 5 dolgot kell tudnia versenytársairól: Kik a versenytársak? Mi a stratégiájuk? Mik a céljaik? Melyek az erős és gyenge pontjaik? Hogyan reagálnak az őket ért hatásokra?

A verseny négy szintje Márkaverseny Iparági verseny Termékforma verseny Általános verseny

A verseny iparági koncepciója Iparág (ágazat): „Azon vállalatok csoportja, amelyek azonos, vagy egymással könnyen helyettesíthető termékeket vagy termékcsoportokat kínálnak a piacon.”

A verseny iparági koncepciója Az iparágak jellemzése: termelők száma és a termék differenciáltság mértéke belépési és mobilitási korlátok kilépési és zsugorodási korlátok Költségszerkezet vertikális integráció mértéke globalizáció mértéke

A verseny piaci koncepciója Azonos fogyasztói igényeket kielégítő cégek viszonya Figyelem a jelenlegi és lehetséges versenytársak szélesebb körére termék-piac csatamező

A versenytársak stratégiája Stratégiai csoport: „Azok a vállalatok, akik azonos célpiacokat azonos stratégiával kívánnak kiszolgálni.” Megkülönböztető dimenziók: kínált minőség vertikális integráció foka technológia bonyolultsága földrajzi elhelyezkedés gyártási eljárások stb.

A versenytársak céljai Több cél Profitmaximalizálás Kielégítő profit Rövid vagy hosszabb távú profit Piacrészesedés növelése Készpénzforgalom javítása Technológiai vezető szerep stb.

A versenytársak erős és gyenge pontjai Első lépés az adatgyűjtés 3 fontos tényező: piacrészesedés ismereti részesedés rokonszenv-részesedés Benchmarking

A versenytársak reakciói Kényelmes versenytárs Szelektív versenytárs Tigris-versenytárs Kiszámíthatatlan versenytárs

Kompetitív megfigyelési rendszer kiépítése A rendszer felállítása Adatgyűjtés Az adatok értékelése és elemzése Az információk terítése és visszajelzés

A megtámadható és elkerülendő versenytársak Vevői értékelemzés Erős a gyenge ellen Hasonló az eltérő ellen „jó” a „rossz” ellen

A vevőkhöz és a versenytársakhoz igazodás egyensúlya Versenytárs nézőpontú vállalat Vevőorientált vállalat