„…hogy beszéljünk egymással.” A Média- és Hírközlési Biztos érdekérvényesítési lehetőségei az elektronikus és írott médiában, a hírközlési eszközök használatában.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Hírközlés – Hatóság Szabó Tibor Kompetenciaközpont vezető
Advertisements

főigazgató-helyettes
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
Internet? Szülőként (és jogalkotóként) lehetünk-e okosabbak, mint egy ötödikes? Az között szerzett tapasztalatai Dr. Németh Gábor Internet Hotline.
A Pécsi Kistérség Foglalkoztatási Paktuma
PÉNZÜGYI INFORMÁCIÓS OSZTÁLY Vám- és Pénzügyőrség Központi Bűnüldözési Parancsnoksága Budapest, április 16.
1 ENCASIA – A KBSZ részvétele a Hálózat munkájában KBSZ SZAKMAI FÓRUM - LÉGIKÖZLEKEDÉS Budapest, dr. Becske Loránd főigazgató.
A Fővárosi Önkormányzat civil stratégiája
Tisztelt Partnereink!. A SALDO számára kiemelten fontos ügyfeleinek magas színvonalú kiszolgálása!
Marketing Mészáros Judit Renczes Ágoston Adatbázis
Nemzetbiztonsági Szakszolgálat Kormányzati Eseménykezelő Központ
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
ÁLDOZATOK NAPJA „EGYÜTT AZ ÁLDOZATOKÉRT”
Megtakarításokról közérthetően mindenkinek
Takács Péter hírközlési fogyasztói jogok képviselője „World Wide Identity” konferencia A FOGYASZTÓI JOGOK KÉPVISELETÉBEN…
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Szándékolatlan roaming június 26. Takács Péter, NHH hírközlési fogyasztói jogok képviselője.
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
PannonRIS – Folyami Információs Szolgáltatások Magyarországon
Európai Üzemi Tanács Konferencia Magyar szerepvállalás a Schneider Electric Európai Üzemi Tanácsában, különös tekintettel a magyarországi munkavállalók.
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
ENSZ - ECOSOC EU EU Bizottság - AGIS Európa Tanács Szervezett, határokon átlépő bűnözés elleni harc Társadalmi-közösségi bűnmegelőzés az újszerű és a tradicionális.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
A kutatás-fejlesztési tevékenység minősítése az SZTNH-ban
Általános tájékoztatás az oklevélmellékletről
Az ETT tagi jóváhagyási eljárás magyar sajátosságai és a tagállami jóváhagyó hatóságok gyakorlatai Előadó: Dr. Csonka Ernő Területi Közigazgatásért és.
Különös tekintettel a gyógyszerekre
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
Állam munkavédelmi feladatai
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Képesítési Keretrendszerek Európában
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
A Médiatanács klasszifikációs ajánlásának alkalmazásával kapcsolatos eredmények és tapasztalatok dr. Futó Gábor Médiafelügyeleti munkatárs NMHH Médiafelügyeleti.
Az új klasszifikációs ajánlás Szilády Szilvia Tudományos munkatárs Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Műsorfigyelő és elemző főosztály szeptember.
„Befoltozott háló” Szalai Annamária Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, elnök Balatonalmádi, szeptember 26. Jogalkalmazás és felelősségvállalás.
A gyermekek jogi védelme az új médiakörnyezetben „VII. Nemzetközi Médiakonferencia” A média hatása a gyermekekre és a fiatalokra Dr. Koltay András a Médiatanács.
A kiskorúak védelme a hatósági gyakorlatban dr. Futó Gábor Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiafelügyeleti főosztály szeptember 28.
Lakosságriasztás a médiaszolgáltatók közreműködésével
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
A fogyasztóvédelmi társadalmi szervezetek működésének tapasztalatai Dr. Eitmann Norbert, elnök Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület június.
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
NEA szakmai támogatások (2014) Budapest, november
Munkahelyi egészség és biztonság
Feladataink az új Mt. és a vízi-közmű törvény tükrében Halasy Károly titkár.
SOS Telefonos Lelkisegély Szolgálat I. Telefonos Nyílt Napok május 11.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 14. Együttműködés a fogyasztóvédelmi ügyek területén.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
MIT TUDUNK AZ IFJÚSÁGPOLITIKÁRÓL? Kvíz. ISTEN HOZOTT BENNETEKET EGY RÖVID KVÍZBEN, MELY SOK MINDENRE VONATKOZIK, AMI A FIATALOKAT ÉRINTI...
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
A Mozgássérültek Állami Intézetének bemutatása Február 22. Kogon Mihály igazgató.
A Regionális Munkaügyi Tanáccsal szembeni elvárások a munkaadói oldal szemével nézve Készítette: ÉMRMT munkaadói oldal november 12.
Az E-KÖZIGAZGATÁS INFORMATIKAI STRATÉGIÁJA október 16.
„2007 a médiaszabályzás kezdete” 12. Televízió és hangtechnikai konferencia Budapest, május 2-3. Dr. Sarkady Ildikó MeH, Médiapolitikai Főtanácsadó.
A BEJELENTŐ-VÉDELEM HELYE ÉS SZEREPE AZ OMBUDSMANI TEVÉKENYSÉGBEN
Munkavédelmi érdekképviselet és érdekegyeztetés Összeállította: dr. Váró György.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Civil törvény és civil információs centrumok a közösségek megerősítéséért Dr. Latorcai Csaba helyettes államtitkár február 6. Emeri Erőforrások Minisztérima.
A Magyar Telekom csoport e-számla megoldásai „Elektronikus számlázás – MOST!” konferencia március 7.
112 Dr. Dósa Imre.  Áttekintő  Új adatvédelmi törvény  Alapjogi beágyazás  Ráncfelvarrás  Újdonságok  Javaslatok a felkészüléshez.
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi bizottság elnöke Budapest, december 16. A fogyasztóvédelem ügyei a évi őszi ülésszakban.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
Tudja-e befolyásolni a Gyermekvédelmi Internet- kerekasztal tevékenysége a média gyermekekre és fiatalokra gyakorolt hatásait? VIII. Nemzetközi Médiakonferencia.
Dr. Kováts Beáta Főtanácsadó, Alkotmánybíróság l l l
Az adatforrásokról és aktualizálási rendjéről
Társadalmi Párbeszéd Osztály: ágazati párbeszéd bizottságok (ÁPB)
Megváltozott munkaképességűek foglalkoztatása a közbeszerzés tükrében
Előadás másolata:

„…hogy beszéljünk egymással.” A Média- és Hírközlési Biztos érdekérvényesítési lehetőségei az elektronikus és írott médiában, a hírközlési eszközök használatában VI. Nemzetközi Médiakonferencia dr. Bodonovich Jenő Média- és Hírközlési Biztos Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság

Bemutatkozás Jelen A médiaszolgáltatásról és a tömegkommunikációról szóló évi CLXXXV. tv. létrehozta a Média- és Hírközlési Biztosi intézményt. Múlt - A rádiózásról és a televíziózásról szóló évi I. törvény létrehozta az ORTT Panaszbizottságát - Az elektronikus hírközlésről szóló évi C. tv. létrehozta a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjének intézményét.

Bemutatkozás A Média- és Hírközlési Biztos feladatköre A jogalkotó a Média- és Hírközlési Biztos intézményével új típusú, nem hatósági eljárási formát vezetett be a média, sajtó és elektronikus hírközlés területén. „A Biztos az elektronikus hírközlési szolgáltatást, illetve médiaszolgáltatást igénybe vevő felhasználókat, előfizetőket, nézőket, hallgatókat, fogyasztókat, illetve sajtótermék olvasóit megillető, elektronikus hírközléssel és a médiaszolgáltatásokkal, sajtótermékekkel kapcsolatos jogok, valamint méltánylást érdemlő érdekek érvényesülésének elősegítésében működik közre.” A médiaszolgáltatásokról és a tömegkommunikációról szóló évi CLXXXV. Tv 139.§ (1) bek.

Bemutatkozás A Média- és Hírközlési Biztos hatásköre Az Mttv § (1) bekezdése meghatározza a Biztos hatáskörét. Biztos eljárhat a médiaszolgáltatásra vagy az elektronikus hírközlési szolgáltatásra vonatkozó szabály megsértésének nem minősülő, méltányolható érdeksérelmek körében, ahol a hatóság a maga eszközeivel nem tud fellépni.

Bemutatkozás A Média- és Hírközlési Biztos eljárása panasz alapján o magán o fogyasztói érdekképviselet hivatalból

Bemutatkozás A Biztos eljárásának folyamata, jellemzői adatkérés egyeztetési eljárás lefolytatása a panaszos bevonása kezdeményezi az érdeksérelem megszüntetését vagy orvoslását megállapodás ajánlás vagy tájékoztató kiadása

Engedjék meg, hogy röviden tájékoztathassam Önöket – a közérdeket és ezen belül a gyermekeket érintő – érdekérvényesítési tevékenységemről, amely egyúttal az ön- és társszabályozás ékes bizonyítéka is. Érdekérvényesítés, tájékoztatás

támogatása A Biztos alapfeladata a fogyasztói érdekképviselet, mely a civil szervezetek munkája és azok bevonása által is érvényesíthető. Ezért nagy hangsúlyt fektetünk a civil szervezetekkel való együttműködésre. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság a Média- és Hírközlési Biztos közreműködésével július elsejével a Magyar Lelki Elsősegély Telefonszolgálatok Szövetsége számára a Magyar Telekom Nyrt. és az Invitel Nyrt. útján biztosítja, hogy mobiltelefonnal is hívható a harmonizált európai hívószám. Érdekérvényesítési tevékenység

A harmonizált közérdekű szolgáltatás hívószámának fogalma Bevezetésének előzménye Az Európai Bizottság 2007-ben határozatot hozott a 116-os számsík harmonizált, közérdekű szolgáltatások számairól. A hívószám leírása A hívószám minden tagállam területén azonos, harmonizált, közérdekű: a bajbajutottak jólétét és biztonságát védő díjmentes szolgáltatás. A számok felépítése A 116-os szám a közérdekű szolgáltatás elérési kódja, a 123 pedig a lelki segélyvonal

A harmonizált közérdekű szolgáltatás kijelölése, használata A harmonizált szám kijelölésének feltétele Azon szolgáltató jelölhető ki, amelyet az NMHH az Eht. 76. § megfelelően az elektronikus hírközlési szolgáltatókról vezetett nyilvántartásba bejegyzett és a harmonizált közérdekű szolgáltatás nyújtására jogosult szolgáltató felkért. A használat feltételei A használat feltételei az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóinak nemzeti felosztási tervéről szóló 164/2005. (VIII.16.) Korm. rendelet 1. mellékletének pontjában hivatkozott Európa Bizottsági határozatok alapján szabályozottak.

A harmonizált közérdekű szolgáltatás használatának feltételei a szolgáltatás tájékoztatás,segítségnyújtás, állampolgári bejelentés eszköze vagy ezek tetszőleges kombinációja a számon nyújtott szolgáltatás keretében reklám, szórakoztatás, áru, szolgáltatás értékesítését célzó üzletszerzési, tájékoztatási tevékenység nem folytatható a szolgáltatás előzetes regisztráció nélkül bárki számára - az ország területén belül bárhonnan - elérhető legyen a szolgáltatás nem köthető időhatárokhoz a szolgáltatás igénybevételének nem előfeltétele fizetési kötelezettség vagy kötelezettségvállalás a hívás díját a számhasználó fizeti

116-… Fontos harmonizált közérdekű szolgáltatások Eltűnt gyermekek felkutatására fenntartott forróvonal fogadja az eltűnt gyermekekkel kapcsolatos hívásokat, és közvetíti azokat a rendőrség felé támogatást nyújt az eltűnt gyermek gondviselői számára, és segíti a nyomozást Gyermekek segélyvonala az elesett, védelemre szoruló gyermekek számára nyújt segítséget, eljuttatja őket a megfelelő szolgáltatókhoz és segélyforrásokhoz Lelki segélyvonal a hívó fél egy embertársával oszthatja meg problémáit, elfogadó, nem ítélkező légkörben. a szolgáltatás lelki támaszt nyújt magányos, lelki traumát átélő vagy az öngyilkosságot fontolgató hívók számára Segélyvonal bűncselekmények sértettjei számára Nem sürgősségi orvosi ügyeleti segélyvonal

Jogerős határozat Az NMHH Hivatalának Azonosítógazdálkodási osztálya kiadta a Magyar Telekom Nyrt. és az INVITEL Zrt. részére a lelki segélyvonal számot kijelölő határozatokat. A rövid számot felvettük a nem azonosítható hívószám nyilvántartásba

Az összefogás eredménye, résztvevői Civil kezdeményezésre, a Hatóság és a szolgáltatók bevonásával megvalósult a hívószám bevezetése. A LESZ képviselői annak idején bizalommal fordultak a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjéhez, majd a Média- és Hírközlési Biztoshoz, akik a mobil és az érintett vezetékes szolgáltatók munkatársainak bevonásával fórumot biztosítottak a szám kiadásával foglalkozók számára. A civil kezdeményezést támogatta a Nemzeti Erőforrás Minisztérium államtitkára, valamint munkatársaik. További köszönet a Magyar Telekom Nyrt. és az INVITEL Zrt. elengedhetetlen közreműködéséért

Díjrendelet Azonosító díjrendelet megjelenítése Az elektronikus hírközlési szolgáltatásokhoz szükséges azonosítók lekötésének és használatának díjáról szóló NMHH rendelet tervezet: A szám azonosító használati díja a szám kijelölésével rendelkező szolgáltatók részére 0 HUF. Az elektronikus hírközlési szolgáltatók által elszámolható legmagasabb hívásköltség 10 HUF/ perc a hatóság honlapján megjelenítve, szükség szerint felülvizsgálva* * Tervezet, előkészítés alatt.

„…hogy beszéljünk egymással.”

A TANTUSZ portál bemutatása Már a acebookon is!

A TANTUSZ portál 6 modulból áll

TANTUSZ - Segít dönteni A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Média- és Hírközlési Biztos közös tájékoztató oldala a címen elérhető TANTUSZ portál, a hazai hírközlési piac valamennyi szolgáltatásáról tájékoztató adatokkal, hasznos információkkal szolgál. A TANTUSZ az Ön fogyasztói szokásai alapján segít eligazodni a vezetékes- és mobiltarifák között, bemutatja a külföldi mobiltelefon-használat (roaming) költségeit, valamint a szolgáltatók kombinált (vezetékes telefon, internet, televízió együtt) csomagkínálatát is. Tájékoztat arról, hogy az Ön által megadott magyarországi lakcímen milyen szolgáltatások közül lehet választani. Ma az ország legnagyobb részén különböző technológiákat kínáló szolgáltatók ajánlatai közül lehet választani. Érdemes tehát előzetesen tájékozódni, hiszen a csomagok és a csomagokban foglalt többletszolgáltatások is nagyon eltérőek lehetnek.

TANTUSZ - Segít dönteni Ma az ország legnagyobb részén különböző technológiákat kínáló szolgáltatók ajánlatai közül lehet választani. Érdemes tehát előzetesen tájékozódni, hiszen a csomagok és a csomagokban foglalt többletszolgáltatások is nagyon eltérőek lehetnek. A honlap segítségével saját fogyasztói igényei és szokásai alapján mindenki kiválaszthatja a maga számára legelőnyösebb mobil- és vezetékes szolgáltatást. Ezen felül a TANTUSZ bemutatja a külföldi mobiltelefon-használat (roaming) díjait, illetve a szélessávú internethozzáférést, a televíziós szolgáltatásokat, valamint ezek kombinációit kínáló cégek ajánlatait is. A portál folyamatosan frissül és bővül. Az NMHH eltökélt szándéka a tudatos fogyasztói magatartás növelése. A TANTUSZ tehát segít a helyes döntések meghozatalában.

Az öngyilkosság médiamegjelenítése

Az öngyilkosság médiamegjelenítéséről szóló, előkészítés alatt álló konferencia és ajánlás az öngyilkossággal kapcsolatos tudósítások társadalmi hatását ismerteti, és javaslatokkal kíván szolgálni a médiaszakemberek részére az öngyilkossággal kapcsolatos tudósításhoz, hogy az pontos, felelősségteljes és etikus legyen, és segítse a média szerepét a megelőzés érdekében. Az öngyilkosság médiamegjelenítése

Az elektronikus hírportálokon megjelenített hozzászólások (kommentek) kezelése

Az egyes hozzászólások hangneme - főleg a fiatalkorúak számára - azt a benyomást kelti, hogy a közügyek megvitatásának ez az elfogadott módja, s ez elősegíti a közügyekben folytatott viták eldurvulásának folyamatát. A témában rendezendő konferencia célja a szakmai érdekképviseleti szervek segítségével ön- és társszabályozás útján megoldást keresni a problémára. Hozzászólások kezelése

Köszönöm megtisztelő figyelmüket! dr. Bodonovich Jenő Média- és Hírközlési Biztos Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság