EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum 2009. 12. 01. l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út 30. Web:

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Advertisements

A nevelési tanácsadók szerepe a megismerő funkciók vagy a viselkedés fejlődésének tartós és súlyos organikus okra vissza nem vezethető rendellenessége.
A referencia intézmények szolgáltatói szerepe
Gyógytestnevelés tanítására felkészítő szakirányú továbbképzési szak
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2010-ben Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Eszköszkölcsönzési szolgáltatások bemutatása
PÁLYAORIENTÁCIÓS PROGRAM A PÉCSI ÉLTES EGYMI ISKOLÁIBAN
TÁMOP nyitó szakmai konferencia A pályázat rövid bemutatása BRAVIA TEREM, NOVEMBER 30. KÉSZÍTETTE: KATONA KRISZTINA TÁMOP /1.
Sajátos nevelési igényű tanulókat érintő változások
A Nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK, ÚJ FELADATOK A NEVELÉSI TANÁCSADÁSBAN
Peőcz Veronika Béki Andrea
Sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek utáni normatív hozzájárulások
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
A FEJLESZTŐ PEDAGÓGIA SZEREPE AZ ÓVODÁBAN
Előadó: Faragóné Bircsák Márta
T UDATOS INNOVÁCIÓ VAGY MÓKUSKERÉK ? Locsmándi Alajos Budapest, szeptember 25.
TÁMOP A/ projekt:„SZIGET, AMELY BEFOGAD” – AZ INKLUZÍV ELLÁTÁS EGYÜTTMŰKÖDŐ, EGYMÁSRA ÉPÜLŐ MODELLJE SZOLNOKON.
Változások a közoktatásban Kaposvár, augusztus 25.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
A TÁMOP pályázat bemutatása. A támogatás célja -A befogadó közoktatási rendszer megteremtése -A sajátos nevelési igényű gyerekek, tanulók sikeres.
Az együttnevelés jogszabályi háttere
SNI együttnevelés törvényi szabályozása és intézményi gyakorlata 2012
A hatósági ellenőrzés Fonyódi Ilona vezető főtanácsos
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézség, sajátos nevelési igény
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar gyógypedagógus szakvizsga
Intézményegységünk működésének törvényi szabályozói:
ORSZÁGOS PEDAGÓGIAI SZAKMAI NAPOK
A sajátos nevelési igényű tanulók ellátásának új törvényi szabályozása
Pedagógiai szakszolgálat
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
Az esélyegyenlőséget szolgáló törekvések a törvényalkotásban, különös tekintettel az SNI témakörére.
„A három-ötperces eseményeknek különös varázsa van az életünkben” Bródy János.
Speciális képzést nyújtó oktatási intézmények tapasztalatai a pályaválasztás terén Somogy Megyei Önkormányzat Duráczky József Egységes Gyógypedagógiai.
A sajátos nevelési igényű tanulókkal kapcsolatos változások Dömötör Monika, gyógypedagógiai tanár szeptember 8.
Pályaorientációs program SNI tanulók számára Éltes Mátyás Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Pécs.
Az SNI gyermekek integrációját támogató intézményi háttér és átalakulási folyamat A Magyar Gyógypedagógusok Egyesülete XXXII. Országos Szakmai Konferenciáján.
Egyensúlyban a világgal TÁMOP A konzorcium tagjai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Zuglói Benedek Elek Egységes Gyógypedagógiai Módszertani.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Törvények, feladatok, vizsgálatok, szakvélemények,
Beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel küzdő tanulók ellátása a jogszabályi előírások alapján Ammerné Nagymihály Emília közoktatási szakértő.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
Vas Megyei Szakképzés-szervezési Társulás Kamarai előadás március 2.
A sajátos nevelési igényű gyermekek, és a pedagógiai szakszolgálatok finanszírozása 2008-ban Előadó: Dr. Gergőné Babina Jusztina- igazgatónő Egységes Pedagógiai.
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
TEVÉKENYSÉGÜNK a tanév során. augusztus – szeptember őszi szűrés az óvodákban az 5. életévüket betöltött gyermekek részére logopédiai szűrés csoportos.
„Míg élsz, egyre tanulj, és soha abba ne hagyd.” Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos.
Integráló iskolák a közoktatásban
Sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók nevelésének-oktatásának törvényi szabályozása Összeállította: JANKÓ ISTVÁN.
Bárczi Gusztáv Módszertani Központ 2005/2006.tanév I. félév Csíkvárné Takács Anikó Módszertani Központ vezetője.
MÓDSZERTANI KÖZPONT MŰKÖDÉSE A KAPOSVÁRI KISTÉRSÉGBEN
Inkluzív pedagógia Előadó: Török Mária.
SNI gyerekek az iskolában (1.) A sajátos nevelési igény
HEF OP / A SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK EGYÜTTNEVELÉSE
Segédletek, adatlapok letölthető nyomtatványok
Integráció és inklúzió
A többcélú kistérségi társulás finanszírozási gyakorlata Debrecen, Megyeháza-Árpád terem.
A szakszolgálatok működése, távlatok. Kezdet 1800-as évek: Első gyógypedagógiai intézmények 1899: Psychophysikai Laboratórium 1900: Gyógypedagógiai tanárképzés.
Az Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmények által nyújtott szolgáltatások fejlesztése a sajátos nevelési igényű gyermekek, tanulók együttnevelésének.
Nagyné Heidenwolf Erzsébet Hallássérült gyermekek integrált oktatásának segítése.
A Fejér Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Bicskei Tagintézménye
Általános Iskola tanév
„Együtt, eredményesen”
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
Előadás másolata:

EGYMÁS-KÖZT Szakmai fórum l Nyíri Úti EGYMI - Kecskemét, Nyíri út Web:

GYÓGYPEDAGÓGIAI INTÉZMÉNY EGYMI Autizmussal élő Logopédiai szakszolgálat tanulók fejlesztése Általános iskola Szolgáltatás értelmi-, - korai fejlesztés, - alapfokú oktatás, nevelés, - városi és kistérségi beszédfogyatékos, - fejlesztő felkészítés, logopédiai terápiás fejlesztés halmozottan sérült - konduktív fejlesztés, - középfokú oktatás, nevelés - beszédszűrés, vizsgálat, tanulók alapfokú - tanácsadás, készségfejlesztő szakiskolában kiegészítő vizsgálat szervezése oktatása, nevelése - szakmai szolgáltatás (orvosi, pszichológiai) - utazó gyógypedagógiai szolgáltatás

UTAZÓ GYÓGYPEDAGÓGIAI SZOLGÁLTATÁS 2009/2010. TANÉVBEN INTÉZMÉNY GYERMEKEK/TANULÓK SZÁMA HETI ÓRASZÁM BELOVA5644 CORVINA930 KÁLMÁN L.2133 K.MŰVÉSZETOKTATÁSI INTÉZMÉNY 12 SZOVÁL57 BÁNYAI J. GIMN.23 KATONA J. GIMN.12 HUMÁN SZAKKÖZÉP I. 66 MŰSZAKI SZAKKÉPZŐ I. 12

ÖSSZESÍTÉS DECEMBER ELSEJEI ÁLLAPOT: 102 GYERMEK/TANULÓ - 3 fő látássérült - 7 fő hallássérült - 6 fő mozgássérült - 5 fő enyhe értelmi fogyatékos - 1 fő középsúlyos értelmi fogyatékos (óvodában) - 3 fő autista - 77 fő megismerő funkciók vagy a viselkedés organikus okra visszavezethető tartós és súlyos rendellenessége, továbbá SNI b - gyógypedagógiai szakértelem 153 ÓRA / HÉT Nem Kecskemét Önkormányzata által fenntartott intézményekből további: 25 gyermek/tanuló - 14 óra/hét ellátással

AZ INTEGRÁCIÓ FELTÉTELEI Szankcionálható feltételek: jogi, tárgyi, személyi feltételek A jogi szabályozás a legrendezettebb: SNI státusz megállapítása szegregáció/integráció intézményi alapító okiratok adminisztráció sérülés-specifikus ellátás emelt normatíva igénybevétele osztálylétszám számítás Nincs szabályozás arra vonatkozóan, hogy: milyen ismeretekkel, módszertani tudással rendelkezzen az integráló, illetve a gyógypedagógus, az együttműködés, a gyakorlati ellátás konkrét megvalósulása miként történhet Erkölcsi, etikai feltételek: befogadó szemlélet nélkül a nem szabályozott kérdések nehezítik, sikertelenné teszik az együttnevelést

Az integráció csak abban az esetben lehet eredményes, ha: a pedagógusok, a tanulók, a fenntartó és a szülők is elfogadják az együttnevelést

Kellemes és hasznos további együttgondolkodást kívánok mindenkinek!