Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
REKLÁMTERVEZÉS 2..
Advertisements

Szervezetfejlesztési Program
Marketing terv Készítették: Fekete Szilvia Guganovich Réka
A tervezés mint menedzsment funkció
A stratégiai tervezés módszertana
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Árpolitika a turizmusban
Leslie Chadwick: Vezetői számvitel
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Marketingkommunikáció
A szolgáltatások anyagi erőforrásai Összeállította: Virágos Márta május 4.
Kapun kívüli logisztika A nagy kihívást egyre inkább az jelenti, hogy: -mely csatornákon (beszállítókon) keresztül, milyen költséggel és feltételekkel.
A külső környezet elemzése
Marketingmenedzsment 2008
Stratégiai tervezés.
Stratégia.
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
Családi vállalkozás.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Könyvtári teljesítménymérés
A nem OEP finanszírozott bevételek szervezési rendje és megfelelősége a törvényi előírásoknak Béres György gazdasági igazgató Vezérigazgató Találkozót.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Humánkontrolling Kiélezett verseny→ legjobb munkaerő
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
Szolgáltatási tevékenység controllingja Az outsourcing, mint értékteremtő folyamat.
PUBLIC RELATIONS TEMATIKA
BLK Könyvtármenedzsment III. 1. előadás 1 Könyvtármenedzsment III. Szolgáltatások szervezése.
TERVEZÉS - SZERVEZÉS - VEZETÉS
Kérdések a második zh-hoz
II. Logisztikai tervezés
Emberi Erőforrás Menedzsment Stratégia, politika, tervezés az emberi erőforrások menedzsmentjében EEM. 02.
Vizsga feladatok (Minta)
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
KIEGÉSZÍTŐ KÖNYVTÁRI SZOLGÁLTATÁSOK MINDAZ, AMI KÍVÜL ESIK AZ ALAPSZOLGÁLTATÁSOK FOGALMÁN.
TÉRÍTÉSES INFORMÁCIÓS SZOLGÁLTATÁSOK = TISZ. JÓ TUDNI… 1. Miért működtetjük a TISZ-t? 2. Miért számítunk fel költségeket?
STRATÉGIAI TERVEZÉS Szellőné Fábián Mária. Definíció Olyan folyamat, mely a szervezetet a kör- nyezeti változásokhoz és a piaci feltételek- hez próbálja.
Az üzleti vállalkozás kialakulása, fogalma, a vállalkozás környezete
Intézmény Férőhely Kiváltást Támogató Program. Mentori szerep december dia A szervezeti-működési szakmentorok a tevékenységük során fogadják.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
A BARANYA PAKTUM MARKETINGTERVE. Környezetelemzés – Baranya megye fős lélekszáma az ország lakosságának 4%-át teszi ki Népesség fogyó tendenciája.
KÖNYVTÁROSOK NAPJA augusztus 31.
A MARKETING FOLYAMATA.
Pénzügyi-számviteli mutatók
TERVEZÉS CÉLMEGHATÁROZÁS KÖRNYEZETELEMZÉSEK
Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont Hálózat vezető
Marketing alapok Kopcsay László.
Állatorvosi outsourcing Turóczy-Faritz Judit Praxismenedzsment Konferencia 2014.
TERVEZÉS CÉLMEGHATÁROZÁS KÖRNYEZETELEMZÉSEK
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
1 Business marketing. 2 3 kevesebb, de nagyobb vevő szoros eladó-vevő kapcsolat származtatott kereslet rugalmatlan kereslet ingadozó kereslet versenytárgyalás.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
SZERVEZETTAN (8 hét) A szervezetek környezete. STEEP és SWOT analízis.
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Menedzsment és vállalkozásgazdaságtan dr. Sz abó G ábor Cs aba
Vállalkozásmenedzsment
Beszerzések hatékonyság növelése
A külső környezet elemzése
CÉLMEGHATÁROZÁS KÖRNYEZETELEMZÉSEK IDŐTERVEZÉS
A pr tervezés elmélete és gyakorlata I. félév
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
SZEGMENTÁLÁS CÉLPIACKÉPZÉS POZÍCIONÁLÁS
1. Stratégiai tervezés és marketing
A marketinginformációs rendszer
TERMÉKPOLITIKA Kószó Kriszta.
Előadás másolata:

Új szolgáltatások bevezetése, térítéses szolgáltatások BLK:Új szolgáltatások

Stratégiai tervezés elmélete Törekvés, jövőkép(hová) + meggyőződés,értékrend (hogyan) Küldetés (mi a feladatunk, kik a felhasználóink) Alapvető célok (miért is vagyunk, mit is csinálunk) Fő irányvonalak Célok Cselekvési stratégiák BLK:Új szolgáltatások

Új szolgáltatás bevezetése 1. PEST vagy STEEP elemzés SWOT analízis Előny – Hátrány - Erőforrások (emberi, infrastrukturális, anyagi) számbavétele Veszélyek – konkurencia, belső és külső „ellenzék” Lehetőségek – helyi, regionális, országos, szakmai BCG elemzés – piaci részesedé és kereslet BLK:Új szolgáltatások

Új szolgáltatás bevezetése 2. Igényfelmérés Piackutatás, piacelemzés – ki a megrendelője a szolgáltatásainknak? Benchmarking Marketing terv – Gantt-diagram, folyamatábra Public relations tevékenység BLK:Új szolgáltatások

BLK:Új szolgáltatások Piacelemzés lépései A piac meghatározása – kik a vevők, mire van kereslet, potenciális olvasótábor Piac-szegmentálás – viselkedésminták meghatározása Piaci helyzet felmérése – mi a könyvtár helye a piaci struktúrában Piaci szegmensek kiválasztása BLK:Új szolgáltatások

Térítéses szolgáltatások Az állam fizet Ami ingyen van azzal pazarlóan bánunk Az alaptevékenységen túli szolgáltatások Túl drága vagy túl olcsó nem jó Marketing mix elemeinek hatása – ismertebb – jobb – drágább Presztizs, bizalom – pr tevékenység BLK:Új szolgáltatások

BLK:Új szolgáltatások Az árpolitika Az árképzési célok meghatározása A fizetőképes kereslet meghatározása A költségek becslése Viszonyítás a versenytársakhoz Árképzési mód kiválasztása A végső ár meghatározása P. Kotler 1999. Az árképzés is része a kommunikációnak BLK:Új szolgáltatások

Árképzési célok meghatározása A térítés fajtái Térítésmenetesség – több admin. költség Névleges térítés – felesleges használat Közvetlen kiadások fedezése – anyag Teljes költség – anyag+munkadíj+amortizáció= O Profit szerzés – mértéke a hosszú távú célokhoz igazodik Elrettentő ár – másik szolgáltatásra BLK:Új szolgáltatások

Árképzés 1. Egy szolgáltatás összes költség tényezői: Változó költségek Állandó vagy rezsi költségek Egy adott dokumentum egy évi vagy élettartamnyi állományban tartásának a költsége – ODR, elektronikus letöltés „Just in time, just in case” BLK:Új szolgáltatások

BLK:Új szolgáltatások Árképzés 2. Szolgáltatás közvetett költsége Beszerzési költs.+munkaerőkölts.+rezsi+munkadíj/szolg.fajta Adott szolgáltatás munkadíja Átlagos óradíj x ráfordított munkaóra Adott szolgáltatás költsége Adott szolgáltatás közvetlen költsége + szolgáltatás munkadíja Egy adott szolgáltatás költsége Közvetett költségek + munkadíj/beiratkozott olvasók Szinten tartás!! BLK:Új szolgáltatások

A térítéses szolgáltatások előnyei és hátrányai Előnyök Valós szükségletekre szorítkozik Marketing munka Üzleti gondolkodás Tekintély növekedés Befolyt összegekből új szolgáltatások Hátrányok Ellenkezik a könyvtár hagyományos céljával Fenntartó csökkenti a fenntartási költséget Visszaesés a használatban számlázás, könyvelés Munkaerő átszervezés BLK:Új szolgáltatások