Önkéntes Tűzoltó Egyesületek gazdálkodási,

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
Advertisements

főigazgató-helyettes
Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
Az áruházak üzemeltetőinek tűzvédelmi feladatai
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
A Nemzeti Sport Intézet szerepe a támogatási rendszerben
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
AZ ÚJ SZABÁLYSÉRTÉSI TÖRVÉNY
A piacgazdaságra nyitott rugalmas képzési rendszer intézményi jogi megvalósulása. A szak- és felnőtt képzőkkel szemben támasztott szakmai jogi feltételek.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Jogszabályi változások, A katasztrófavédelem jövője
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
Az Önkéntes Tűzoltó Egyesületek szerepe
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Katasztrófavédelmi Oktatási Központ
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Pápai Tűzoltóság 11. B.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
Dr. Bujdosó András Imre főosztályvezető
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Tűz-, polgári védelmi és katasztrófavédelmi igazgatás
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Gulyás László tű. hadnagy kiemelt főelőadó Tatabánya, november 6. Iparbiztonsági feladatok a nem rendszeres hulladékszállítással kapcsolatosan (az.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Átalakítások körében mértékében – Vonatkozó tűzvédelmi jogszabályok előadó: Csuba Bendegúz tű. ezredes II. Rockwool Építészeti Tűzvédelmi Konferencia 2011.
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
Új kihívások a katasztrófavédelemben
Katasztrófavédelem a védelmi igazgatás rendszerében
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
A polgármester katasztrófavédelmi (polgári védelmi, tűzvédelmi) feladatai Jogszabályi háttér évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
2010. március 03. Európai Mezőgazdasági Vidékfejlesztési Alapból az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program I. és II. intézkedéscsoportjához kapcsolódó.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok főigazgató-helyettes
Vasútszabályozási Osztály
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
A kistelepülési könyvtári ellátás reformja
A rendészet szervei.
A 150 éves Magyar Tűzoltó Szövetség ( ) társadalmiasítása május 25.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
Natura 2000 fenntartási/ fejlesztési tervek készítéséhez nyújtandó támogatás – az ÚMVP-n keresztül -Natura 2000 konferencia – November 22. Makovényi.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
A NAKVI szaktanácsadási feladatai október 1-től Dr. Mezőszentgyörgyi Dávid főigazgató ”A szaktanácsadás szervezeti átalakulása” Budapest, október.
A vis maior esemény bekövetkezését követően az érintett Önkormányzatnak 5 munkanap áll rendelkezésére, hogy azt bejelentse az ebr42 rendszeren, valamint.
A megsz ű n ő nemzetiségi önkormányzatokkal kapcsolatos feladatok jegyz ő i értekezlet Kecskemét, szeptember 24. El ő adó: Varga-Gy ő rfi Dóra.
MKIK MKIK mellett független szervezetként működő Teljesítésigazolási Szakértői Szerv (TSZSZ) október 9.
Az önkéntes tűzoltó egyesületek tűzoltási és műszaki mentési feladatai
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
Önkéntes tűzoltó egyesületek régiós konzultációja
A tűz-, a polgári- és a katasztrófavédelem kérdései Hoffmann Imre tű. ddtbk. Hatósági Főigazgató-helyettes.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Tűzvédelmi Műszaki Megfelelőségi Kézikönyv
40/2006. (VI. 26.) GKM rendelet BIZTONSÁGI JELENTÉS & ÉVES BESZÁMOLÓ.
Személyi jövedelemadó 1+1% felajánlása, fogadása Simon Réka adóügyi ügyintéző NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága Eljárási Osztály Eger, április.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Fehérvári Tűzoltó Egyesület. Egyesületünk február 09-én alakult azzal a céllal, hogy javítsa városunk tűzvédelmét. Tagjaink aktív és nyugállományú.
FENNTARTHATÓ TELEPÜLÉSI KÖZLEKEDÉSFEJLESZTÉS TOP Nyíregyháza, január 08. Dr. Frankó Melinda.
A jegyző szakhatósági közreműködése az útügyi, bányafelügyeleti és műszaki biztonsági engedélyezési eljárásokban Gida Attila főosztályvezető-helyettes.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Önkéntes tűzoltó egyesületek régiós konzultációja
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Építészek felelőssége az építmények tűzvédelmében
Előadás másolata:

Önkéntes Tűzoltó Egyesületek gazdálkodási, valamint egyes műszaki feladataival összefüggő aktualitások Dr. Demény Ádám PhD tű. alezredes BM OKF GEK igazgató Tisztelt Jelenlevők! Hölgyeim és Uraim! Engedjék meg, hogy a katasztrófavédelem szemszögéből ismertessem a 2010. május-júniusi borsodi árvíz és az október elején bekövetkezett Vörös-iszap katasztrófa eseményeit, megosszam Önökkel a védekezés során szerzett logisztikai tapasztalatokat. Budapest, 2012. január 14.

Az előadás felépítése ÖTE-k pályázati és támogatási rendszerében történő változások Támogatási lehetőségek megújítása az ÖTE-k technikai fejlesztése érdekében Megkülönböztető jelzés igénylésének menete az önkormányzati tűzoltóságok és tűzoltó egyesületek járműveire

Tűzoltó Egyesületek pályázati és támogatási rendszerének megújítása

Önkéntes tűzoltó egyesületek pénzügyi támogatása 2011. év BM fejezeti kezelésű előirányzatok között önálló előirányzati soron „Önkéntes tűzoltó egyesületek támogatása” jogcímen 120,0 millió Ft BM OKF- MTSZ közös pályázati rendszerben történt a forráselosztás Támogatási döntést BM OKF főigazgatója hagyta jóvá 315 egyesület részesült támogatásban

2011. évi támogatás elosztásának végrehajtása 315 önkéntes tűzoltó egyesület részesült támogatásban Támogatási összegek megoszlása a pályázható öt jogcím között: Működési, fenntartási kiadásokra: ~20 mFt Önkéntes tűzoltók szakirányú oktatására, képzésére: ~8 mFt Technikai eszközök fejlesztésére: ~55 mFt Tűzoltó gépjárművek felújítására, vásárlására: ~15 mFt Tűzoltó szertár építésére, felújítására, korszerűsítésére: ~22 mFt

2011. évi támogatások elosztásának tapasztalatai A támogatások felhasználásával kapcsolatban összesen 33 tűzoltó egyesület nyújtott be módosító kérelmet. 2012. évben a módosítási igények visszaszorítása, pontosabb és átláthatóbb pályázati anyagokkal és bírálókkal

2011. évi kapott támogatása elszámolásának aktuális kérdései Elszámolások beérkezési határideje az MTSZ megyei, illetve budapesti szervezeteihez: 2012. január 20. Elszámolások továbbításának határideje a BM OKF részére: 2012. január 25. Elszámolási rend a pályázati kiírás 7. sz. melléklete szerint: Elszámolási nyomtatvány Számlák, bizonylatok hitelesített másolatainak csatolása Rövid írásbeli beszámoló www.katasztrofavedelem.hu weboldal „Gazdálkodás, pályázatok” menüpont „Pályázatok” pontja alatt

Önkéntes tűzoltó egyesületek várható pénzügyi támogatása 2012. év BM fejezeti kezelésű előirányzatok között már nem önálló előirányzati soron szerepel (változás!) „Önkéntes tűzoltó egyesületek és mentőszervezetek támogatása” jogcímből a célfeladatra rendelkezésre áll 120,0 millió Ft Továbbra is pályázati rendszerben történik a forráselosztás, de BM szabályozás csak 2012. februárra várható (részletes feltételek, határidők stb.) normatív támogatási elosztás nem várható Szigorítás várható a finanszírozás előtti köztartozások előzetes ellenőrzésében

Pályázati támogatásra vonatkozó szakmai értékelési szempontrendszer prioritásai mentő tűzvédelem helyzetének javítása az egyesület által védett terület nagysága és lakosságszáma; az egyesület által az elmúlt években teljesített vonulások száma; a működési terület szerint illetékes hivatásos tűzoltóság, vagy a vonulási terület szerint illetékes önkormányzati tűzoltóság településre történő vonulási ideje; a tűzvédelem szempontjából „fehér foltnak” minősülő területen működő egyesületek támogatása. működési terület szerinti tűzoltóságokkal együttműködési megállapodással rendelkező egyesületek támogatása együttműködési megállapodással nem rendelkező egyesületek esetén „fehér foltnak” minősülő területen működők támogatása területileg illetékes megyei KVI, valamint az MTSZ megyei tagszervezetek véleménye

Támogatási lehetőségek megújítása a tűzoltó egyesületek technikai fejlesztése érdekében

Jelenlegi jogszabályi problémakör A 2012. január 1-jétől hatályos törvényi szabályozás szerint a katasztrófavédelmi szervezet átalakítás során feleslegessé váló, de még használatra alkalmas technikai eszközök még pályázat útján sem adhatók át az önkéntes tűzoltó egyesületeknek. Államháztartásról szóló 2011. évi CXIV. törvény 41. §-ának (2) bekezdés

Megoldás: tv. módosítási javaslat A tűz elleni védekezésről és a műszaki mentésről szóló 1996. évi XXXI. törvény 30 §-a kiegészülne az alábbi (7) bekezdéssel: „A hivatásos katasztrófavédelmi szerv központi szerve a hivatásos katasztrófavédelmi szerv helyi szervei technikai eszköz állományának átszervezése során, továbbá a rendszerből kivonás során felszabaduló, feleslegessé váló gépjárműveket, eszközöket, felszereléseket pályázat útján az önkéntes tűzoltó egyesületek támogatására fordíthatja/adja át.”

3. Megkülönböztető jelzés igénylésének menete önkormányzati tűzoltóságok és tűzoltó egyesületek járműveire

Jogszabályi háttér A megkülönböztető és figyelmeztető jelzést adó készülékek felszerelésének és használatának szabályait a 12/2007. (III. 13.) IRM rendelet tartalmazza. Annak érdekében, hogy a felesleges vagyontárgyak hasznosítási eljárásába, valamint a selejtezési eljárásba bevont vagyontárgyak ne legyenek felcserélhetők az ilyen eljárással nem érintett vagyontárgyakkal, az eljárást megelőzően gondoskodni kell azok megjelöléséről és elkülönített nyilvántartásáról. A feleslegesnek minősített vagyontárgyak hasznosítása során először mindig azok értékesítését kell megkísérelni és csak annak sikertelensége után lehet azokat selejtezni. Azonnali selejtezést csak akkor lehet elrendelni, ha a megsemmisítést (ártalmatlanná tételt) hatósági előírás kötelezővé teszi (pl. lejárt gyógyszerek), továbbá az élet- és balesetveszély megelőzése érdekében.

Megkülönböztető jelzést adó készülék felszereléséhez hatósági engedély szükséges a hivatásos katasztrófavédelmi szervek és az önkormányzati tűzoltóságok ügyintézői, parancsnoki, stb., valamint a létesítményi tűzoltóságok és az önkéntes tűzoltó egyesületek gépjárműveire nem kell hatósági engedély a hivatásos katasztrófavédelmi szervek, az önkormányzati tűzoltóságok közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített (vonuló) gépjárműveire

Hatósági engedély kérvényezésének menete Kérelmet kell benyújtani az illetékes Megyei Katasztrófavédelmi Igazgató javaslatával szolgálati út betartásával a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság (BM OKF) Műszaki Főosztály részére. 2. A BM OKF Műszaki Főosztály megvizsgálja a kérelmező jogosultságát. 3. Ha a kérelem az előírásoknak megfelel, a BM OKF Műszaki Főosztály továbbítja az iratokat az engedélyező hatóság részére (ORFK igazgatásrendészet). 4. Ha valamely adat hiányzik, a BM OKF Műszaki Főosztály hiánypótlásra szólítja fel a kérelmezőt az igazgatóság útján. Az alábbi nyilvántartások egyikébe kell felvenni A használatból történő kivonáskor - az eredeti beszerzési értékük alapján - a feleslegessé vált vagyontárgyakat: a) a használatból kivont nagy értékű tárgyi eszközök, immateriális javak nyilvántartása, b) a használatból kivont kis értékű tárgyi eszközök, immateriális javak nyilvántartása, vagy c) a használatból kivont készletek nyilvántartása.

A kérvényezés dokumentumai Kérelem megkülönböztető jelzés használatára a BM OKF Műszaki Főosztályának címezve; Kérelem a megkülönböztető jelzést adó készülék felszerelésének engedélyezésére az Országos Rendőr-Főkapitányság Rendészeti Főigazgatóságnak címezve; A megkülönböztető jelzés felszerelésének és használatának indokoltságát igazoló okiratok másolata (pl. működési szabályzat, együttműködési megállapodás); A gépjármű érvényes Jármű Műszaki Adatlapjának fénymásolata; A gépjármű tételes málhalistája; A gépjármű fényképei (oldalról és elölről úgy, hogy a rendszám is látható legyen)

Díjköteles útszakaszok díjmentességével kapcsolatos információi Nem kell díjat fizetni: Megkülönböztető jelzés használatára jogosult gépjárművek esetében. Kárelhárításban részt vevő, megkülönböztetett jelzéssel ellátott gépjármű által felvezetett, zárt konvojban haladó gépjárművek esetében. Egyéb – eddig térítésmentes – autópálya használati jogosultságok az ÚJ szabályozás szerint megszűntek 2012. január 1-jétől. 36/2007. (III.26.) GKM rendeletet módosító 95/2011. (XII.30.) NFM rendelet alapján

Jogosultság kérelmezésének menete 1. A díjmentességet az arra jogosultnak a jogosultság megszerzésekor azonnal és minden év január 15-ig fel kell terjesztenie az illetékes MKI keresztül a BM OKF Műszaki Főosztályára. A BM OKF Műszaki Főosztálya a jogosultság megvizsgálása után a kérelmeket továbbítja az Állami Autópálya Kezelő Zrt. részére. A kérelem elfogadása esetén a BM OKF Műszaki Főosztálya értesíti a kérelmezőt.

Köszönöm a megtisztelő figyelmet! Köszönöm a megtisztelő figyelmüket! 20