Monitoring indikátorok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Mit lehet tudni a célcsoportról?
Advertisements

Lebovits Ágnes, Morvai Edit, Rádai Péter 2006 ProjektekésProjektfolyamatok TKA PBT-Projekt: Projektek és projektfolyamatok PROJEKTALAPÚ OKTATÁS Tempus.
A közötti időszak fejlesztési tervezésének megalapozása
Az országos monitoring rendszer fejlesztése. Egy adott tevékenység pénzügyi és fizikai nyomon követése. Előrehaladással kapcsolatos adat és információgyűjtés.
A Fogyatékos Személyek Esélyegyenlőségéért Közalapítvány bemutatása az egyenlő esélyű hozzáférés tükrében Budapest, június 17. Szentkatolnay Miklós.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
Projektkezdeményezés és pályázatírás
Az ötlettől a megvalósult projektig - praktikák, gyakorlati tudnivalók
„Híd a forráshoz – forrásteremtő civil találkozó” (2009. május , Budapest) TÁMOP – TIOP A pályázati lehetőségek rendszere.
Monitoring, értékelés, ellenőrzés. 2 Áttekintés A monitoring, az értékelés és az ellenőrzés alapjai A Strukturális Alapok programjainak végrehajtási intézményrendszere.
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
1.előadás A makroökonómia tudománya. A makroökonómia mutatói.
Belső ellenőrzés, monitoring és értékelés
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Pályázat és projekt menedzsment
Monitoring elmélet, CMEF
1 Béres Attila, osztályvezető, Elemzési és Kontrolling Osztály, Koordinációs IH, NFÜ Budapest, május 6. A monitoring és az értékelés kapcsolata.
Szervezetfejlesztési Program ÁROP November 12. Teljesítménymenedzsment fejlesztési módszertan Előadó: Tóth Dorottya.
A NEMZETI TÁRSADALMI FELZÁRKÓZÁSI STRATÉGIA INDIKÁTOR RENDSZERÉRŐL Roma Koordinációs Tanács, november 23.
Indikátorok a Magyar Egészségadattárban
Az ÚMVP intézményrendszere
A monitoring szerepe a kutatásértékelésben Dr. Lippényi Tivadar MTA székház április 25.
TÁMOP szakmai támogatás Educatio Nonprofit Kft
2009. december 8. Pomázi Gyula SZTE felsőoktatási stratégiai szakértő
Széchenyi István Egyetem, Győr
Ellenőrzés, visszacsatolás
Munkaerőmigránsok és hazatérők - kísérlet a válság hatásának mérésére
A FELNŐTTKÉPZÉS AKTUÁLIS KÉRDÉSEI Soós Roland ÉRÁK május 29.
A felnőttoktatás gazdasági, társadalmi és oktatási kapcsolatrendszere két alföldi nagyvárosban Petrás Ede MTA RKK Miklósi Márta DE BTK Változás.Válság.Váltás.Hu.
Projektek monitorozása. Elvek és módszerek
Tanulási partnerségek kezdeményezése A NYITOK hálózatfejlesztési program bemutatása Balázs Ákos Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért június 22.
Integrált közösségi szolgáltató terek
Program- és tananyagfejlesztés rendszertípus Modern Üzleti Tudományok Főiskolája.
Az Európai Foglalkoztatási Stratégia Készítette: Balogh Judit Nemzetközi Tan. III. évf
TERÜLETI PAKTUM. A PAKTUM BEMUTATÁSA szeptember 25-én aláírták a Területi Foglalkoztatási és a Társadalmi Integráció a Központi Régióban Paktumot.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Munkaintegráció útjai Zalában, a második esély iskolák szerepe.
Új utak az elsődleges munkaerőpiacra Zalai alternatív munkaerő-piaci szolgáltatások bemutatása.
Kulturális Projekt Ciklus Menedzsment A kultúra gazdaságtana
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Foglalkoztatási Paktum az Ország Közepe Kistérségben
Tényekre alapozott oktatáspolitika és gyakorlat ONK 2011, Szimpózium a tények, bizonyítékok természetéről, szerepéről az oktatásban Evidence Based Education.
Elektronikus tanulási forráskezelő keretrendszer, kompetencia-fejlesztő program adatbázis létrehozása Calderoni program.
Tipikus hibák és szabálytalanságok a HEFOP intézkedés megvalósítása során Előadó: Kis Mónika Krisztina Hermes Holding Kft.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
Adattár alapú Vezetői Információs Rendszer (AVIR) Fejérvári Bence március 26.
Foglalkoztatottság, szegénység. Direkt kapcsolat a jövedelmi helyzet és a munkaerő-piaci státusz között Indirekt összefüggések – gyermeknevelés támogatása,
A Veszprém Megyei Önkormányzat aktuális területfejlesztési tervezési feladatai, a megyei integrált területi program bemutatása Somlóvásárhely, július.
1 A foglalkoztatáspolitika ösztönző elemei, a szolgáltatások szerepe Munkaerő-piaci Műhely Konferencia Pécs november 20. SZOCIÁLIS ÉS MUNKAÜGYI MINISZTÉRIUM.
PROJEKTMENEDZSMENT. Projektmenedzsment a stratégia megvalósításának eszköze. Projekt egy-egy konkrét stratégiai program vagy részprogram.
Csongrád megye as területfejlesztési programja május 15.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
1 Szociális védelmi kiadások Magyarországon és az Unióban Tokaji Károlyné, KSH „Kérdés és válaszok”, avagy SZEGÉNYSÉG és SEGÉLYEZÉS I. című szakmai konferencia.
A kiemelt projekt eredményei: a módszertani feladatok és a hálózatépítés tükrében Avagy az „emberorientált” hálózat működése a hajléktalan-ellátáson belül.
RÁCZ ANDREA DEBRECENI EGYETEM, SZOCIOLÓGIA ÉS SZOCIÁLPOLITIKA TANSZÉK Hatékonyságmérések a gyermekvédelmi szakellátásban.
Nemzeti Foglalkoztatási Akcióterv (2004) Magyarország 2006.június
Tájékoztató az Ifjúsági Foglalkoztatási Kezdeményezés (Youth Employment Initiative - YEI) végrehajtásáról Jogszabályi háttér 1304/2014 EU Rendelet IV.
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
Terület- és Településfejlesztési Operatív Program TOP-5. 1
Proj_men_nazs_1 Nagy Zsolt
HEFOP /1 „Lépj előre” – Őrségi kistérségi összefogás a szociális szakemberek képzésével a munkanélküliség hatékony kezelése érdekében HEFOP / /4.0.
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ által végrehajtott TÁMOP program eredményeinek bemutatása.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
„Út a munkához”program
Az SZMBK Intézményi Modell
A foglalkoztatás tervezése a kiváltási Programban
Észak-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ által végrehajtott TÁMOP program eredményeinek bemutatása.
Helyi Foglalkoztatási Együttműködések az Edelényi kistérségben
Előadás másolata:

Monitoring indikátorok

Definíció Mutató, amely a komplex valóságról szóló információt leegyszerűsített formában közli.

Az indikátorok csoportosítása A felhasználó tevékenység jellege szerint: monitoring és értékelési indikátorok A fejlesztési tevékenység szintje szerint: program- és projektindikátorok A standardizálás jellege szerint: mennyiségi, minőségi és skálaindikátorok A programhoz való viszonyulás szempontjából: program- és kontextus indikátorok

Program és kontextus indikátorok Külső tényezők A program közvetett hatásai A program közvetlen Program megvalósítás A kontextus globális változása (Jelenlegi helyzet - Kiindulás) indikátorok Kontextus

Az indikátorok csoportosítása (folyt.) Az információ feldolgozottsága szerint: egyszerű, származtatott és összetett indikátorok Az összehasonlíthatóság foka szerint: specifikus, generikus és kulcsindikátorok A leírt jellemző vonatkozásában: pénzügyi és fizikai indikátorok A beavatkozási logikához, illetve a célhierarchiához való illeszkedés szerint: input, output, eredmény és hatás indikátorok

A beavatkozási logika

Input, output, eredmény, hatás Input: minden emberi, pénzügyi és fizikai erőforrás, amely a program során felhasználásra kerül. Output: a tevékenység közvetlen termékei. Eredmény: a kedvezményezettek számára érzékelhető közvetlen előny. Hatás: hosszabb távon jelentkező, a közvetlen előnyökön túlmutató következmény.

Output, eredmény és hatásindikátorok – példák (1) TEVÉKENYSÉG OUTPUT EREDMÉNY HATÁS Tartós munkanélküliek számára új szakmát oktató képzés finanszírozása Kínálat: -          Az ajánlott képzési helyek száma (ebből nőknek) -          Az ajánlott tanfolyamok (szakmák) száma A képzés terjedelme: -          Az órák száma (órák száma szorozva az érintettek számával) A beiratkozottak száma: -          Beiratkozottak száma (ebből nő) Lefedettségi ráta: -          A beiratkozottak számaránya a régióban lévő tartós munkanélküliek számához viszonyítva   Sikerességi ráta: Azon érintettek számaránya, akik sikerrel jártak (ebből nő) Azonnali elhelyezkedési ráta: A tanfolyam alatti elhelyezkedők számaránya (ebből nő) Átmeneti ráta: Azon érintettek számaránya, akik 12 hónap múltán egy magasabb színvonalú továbbképzésen is részt vettek. Elhelyezkedési ráta 12 hónap: A munkához jutott érintettek számaránya 12 hónap múltán Tartós munkanélküliség utáni éves elhelyezkedési ráta Fenntartható elhelyezkedési ráta: Azon érintettek számaránya 12 hónap múltán, akik elhelyezkedtek, és akiknek még 24 hónap múltán is megvan a munkahelyük (ebből nő)

Output, eredmény és hatásindikátorok – példák (2) TEVÉKENYSÉG OUTPUT EREDMÉNY HATÁS Szociális integráció: - Struktúrák és rendszerek támogatása ( társadalmi kísérőjelenségek, tájékoztatás, a foglalkoztatás fejlesztésére vonatkozó helyi kezdeményezések…) A helyi kezdeményezésű projektek száma Projektek száma Társadalmi-gazdasági partnerek társulásainak száma a létrehozott területi megállapodások keretein belül. A megfigyelt népesség lefedettségi arányának növekedése (%). A társulások fenntarthatósága ( a támogatás abbahagyása után 2 évvel még létezők aránya (%). Szociális infrastruktúra és közegészségügy A támogatott közösségi egészségügyi központok száma. Az épített vagy felújított kórházak száma. A támogatott bölcsődék száma. A támogatott óvodák száma. A támogatott idősek otthonainak száma A fogyatékosok gondozóintézetei közül a támogatottak száma. A támogatott infrastruktúrát / szolgáltatásokat igénybe vevők számának növekedése (%). Az új vagy megőrzött állások bruttó / nettó száma 2 év után (abszolút szám és az összes állás %-ban). A nők munkaerőpiaci aktivitási rátájának növekedése (%).

Az indikátorok alkalmazása a program életciklusában A helyzetleírásban A tervezés során Az előzetes értékelésben A végrehajtás és a monitoring során A közbenső értékelésben Az utólagos értékelésben

Az indikátorokkal szemben támasztott elvárások: SMART Specifikus (Specific) Mérhető (Measurable) Elérhető, rendelkezésre áll (Achievable/Available) Releváns (Relevant) Megbízható (Reliable) Aktuális (Timely)

Az indikátorokkal szemben támasztott elvárások: QQTTP Mennyit? (Quantity) Mit? (Quality) Mikor? (Time) Kinek? (Target group) Hol? (Place)

További érvek a számszerűsíthető indikátorok mellett Objektív képet ad a vizsgált jellemzőről. Egyértelmű jelzést ad, ha a program nem megfelelően halad a kitűzött célok elérése felé. Összehasonlítható más, hasonló jellegű adatokkal; Összegezve inputot jelenthetnek magasabb szintű indikátorokhoz. Formadokumentumokra épülő, számítógépes alapú monitoringrendszerek kialakítására alkalmasabbak.

Az indikátorok forrásai Kontextus indikátorok hivatalos statisztikák egyéni felmérések Monitoring indikátorok: végrehajtásban részt vevő intézmények output: projekt gazdák eredmény: projekt gazdák, programmenedzserek, értékelések hatás: értékelések

Az indikátorok alkalmazásának gyakorlati kérdései

Az elvi kritériumok teljesülése Gyakran nem egyszerű az ok-okozati összefüggés megállapítása a tevékenységek és az eredmények, valamint hatások között A SMART kritériumrendszeren belüli ellentétek Az alkalmazandó indikátorok száma Értelmezhetőség, közérthetőség Mérhetőség, számszerűsíthetőség

Az idikátorforrások problémái Az indikátorforrások meghatározzák az elérhetőséget, az időszerűséget és a megbízhatóságot. Hivatalos statisztikák problémái dimenzió (területi, ágazati, időbeli, stb.) időszerűség Végrehajtó intézmények mint indikátorforrások: objektivitás és megbízhatóság kérdése

Nemzetközi együttműködés Adatgyűjtés Nemzetközi szervezetek (OECD, ENSZ, stb.) Eurostat SFC Módszertan Working Paper 3 MEANS-füzetek