© Baráth László 2008. szeptember 4.. Tisztelt Képviselők! Higgyék el nekem, hogy tökéletesen tisztában vagyok avval a teherrel és nyomással, ami egy-egy.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

EMCS RENDSZER JOGSZABÁLYI HÁTTERE
© Baráth László Az elmúlt félév. Miért igen, miért nem. Szabad-e tartózkodni? © Baráth László.
Elektronikus Ügyfélkapu – kapcsolat az ügyfél és a közigazgatás között
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT. KÖZBIZTONSÁGUNK A probléma nem más, mint megoldandó feladat…
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT február 12. Web: jaszosszefogas.hu © Baráth László.
Fehér Miklós Dombóvár, május 12.
Gyermekvédelmi alapellátás
ÁLDOZATOK NAPJA „EGYÜTT AZ ÁLDOZATOKÉRT”
Az adminisztratív adatbázisok állományainak hozzáférhetősége.
2005. április 15.Kulcsár Zoltán - ppos.hu1 Adatvédelem az önkormányzatoknál Kulcsár Zoltán.
El ő adó: Kiszner Levente.  Melyek azok a legfontosabb társadalmi rétegek, amelyek valamilyen szempontból speciális helyzetben vannak?  Milyen nehézségek.
Szja % APEH Sajtótájékoztató dr. Juhász István elnökhelyettes Budapest, szeptember 15.
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
ÖSSZEFOGÁS JÁSZBERÉNYÉRT március 26. © Baráth László.
A személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
 H ol?  Kiemelt kockázatú objektumokban.  Milyen eszközökkel?  Speciális felderítő eszközök használatával.  Levélvizsgáló berendezés  Röntgensugaras.
Sose rázd a kisbabádat Dr. Kovács Zsuzsanna április 30.
A környezetvédelem intézményrendszere
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
A törvényességi felügyelettel összefüggő írásbeli kapcsolattartás
CSALÁDSEGÍTŐ INTÉZET MÓDSZERTANI GYERMEKJÓLÉTI KÖZPONT EGER
A pártfogó felügyelő szerepe és feladata a jelzőrendszerben Budapest, március 28.
Családi napközi.
Workshop A gyermekvédelmi jelzőrendszer működésének
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Az anyakönyvi igazgatás
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
Pest Megyei Közigazgatási Hivatal
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Köszöntő avagy néhány mondat a felsőoktatásról. Adatkezelés a felsőoktatási intézményekben Bakonyi László elnök, Oktatási Hivatal.
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
Esélyegyenlőség a dokumentumokban és a gyakorlatban Budapest, November 10.
Távmunka a területfejlesztésben
A költségvetési tervezés megbízhatóságához és megalapozottságához szükséges belső kontrollok kialakítása és működtetése Összeállította: Kiss Péter pénzügyi.
Ágazati szakképzés változásai
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
A helyi önkormányzatok az Alaptörvényben
A Nyugat-dunántúli Operatív Programok jelenlegi helyzetének bemutatása
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Az igénybevevői nyilvántartás
2005.évi CLXXXIII. törvény a vasúti közlekedésről
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
Az iskola gyermekvédelmi feladata, célja, funkciója
Miért szükséges? Önkormányzati feladatok irányításának alapköve Kinek és miért hasznos? Képviselőtestületek és bizottságai Polgármester Polgármesteri hivatal.
A rendészet szervei.
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
Hevesi Kistérség Integrált Szolgáltató és Innovációs Központ 2010.
A szociális segélyezési rendszer átalakítása
Alapvető jogszabályok A évi LXIV. kulturális örökségvédelmi törvény (2005. évi LXXXIX. törvénnyel módosított, hatályos január 1-től) alapján.
Jegyzői értekezlet június 29.. Jegyzői értekezlet 2011 június 29. A jogszabályok társadalmi előkészítése július 1-től hatályos az Ötv. 103/B.
A jogszabályi környezet változása Tájékoztató a BMK, BNE szakmai fórumán október 30. Óváry István OKM Közművelődési Főosztály szakmai főtanácsadó.
Közigazgatási Jog 4. Európai Közigazgatás, 11. előadás november 23. Témakörök: 5. Az EU jogrendszerének közigazgatási alapjai 5.1. Az EU jogrendszerének.
Gyermek- és ifjúságvédelmi alapismeretek
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Az önkormányzatoktól a járási hivatalokhoz kerülő feladat- és hatáskörök január 1. napjától.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
Állam és az önkormányzatok feladatmegosztása, tervezett változások Gödöllő, június 24.
J EGYZŐI ÉRTEKEZLET ÉHOT T ÖRVÉNYESSÉGI F ELÜGYELETI O SZTÁLY Pécs, február 29.
Önkormányzat és állam.
TFK–ITS–TSZT–TAK–TKR–HÉSZ
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
a Mágocsi Közös Önkormányzati Hivatal
A helyi önkormányzatok feladatrendszere és költségvetése
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivata
Előadás másolata:

© Baráth László szeptember 4.

Tisztelt Képviselők! Higgyék el nekem, hogy tökéletesen tisztában vagyok avval a teherrel és nyomással, ami egy-egy döntés esetében vállukra nehezedik. (Bizonyíja ezt 4 éves sikeres képviselői múltam.) Pontosan tudom, hogy egy önkormányzati képviselő munkája kezdetén nem személyes érdekekre, nem pártérdekekre, hanem jelen esetben szeretet városunk Jászberény szolgálatra tesz esküt. Ezért kiemelten fontos a döntés előkészítő számára, hogy az Önök elé kerülő gondolatok jól átláthatóak, folyamatukban ellenőrizhetők legyenek. Rendkívül fontos, hogy a hanyag vagy gondatlan vagyonkezelésnek az árnyéka sem vetődhessen fel. Még egy megjegyzésem lenne, amennyiben a prezentációban felhasznált képi anyagokban, szöveges részekben bárki magára vagy a városban elterjedt hírekre ismerne az csak a véletlen műve. Természetesen, mint Baráth László jászberényi lakos is köszönettel tartozom, azért a több mint egyéves minden bizonnyal áldozatokkal is járó munkáért, melynek során Sas képviselő úr eljutott a NESZŰR ügyében az előterjesztés és a szerződés tervezet benyújtásáig. De úgy gondolom, hogy mindig minden esetben megér még egy megfontolást, akár termékeny vitát is egy új alternatíva, egy más megközelítés felmerülése, különösen akkor, ha ez olcsóbb, átláthatóbb és nem lassítja, hanem várhatóan még inkább gyorsítja a probléma megoldását. Baráth László © Baráth László

Mottó A probléma nem más, mint megoldandó feladat… © Baráth László

Alap probléma  Szociális  Egészségügyi  Kulturális © Baráth László

Következmény  Sajátos szubkultúra  Egyre erősödő bűnözés © Baráth László

Neszűr, mint probléma  Sajátos szubkultúra megjelenése  Következmény:  Bűnözés megerősödése  Uzsorakamat megjelenése  Ingatlan biznisz átalakulása © Baráth László

Potenciális áldozatok  Gyengén iskolázott emberek (Elsősorban kisebbségek tagjai)  Munkanélküliek  Ingatlanmaffia áldozatai  Teljes környezet (áldozatok környezete) © Baráth László

Haszonélvezők  Az orgazdák,  Az illegális szeszesital árusítók (pl. bögrecsárdák),  Az illegális alkalmi munkás foglalkoztatók,  A „fantom” őstermelők,  A „féllegális” üzlettulajdonosok,  Az öntevékeny helyi „ingatlanközvetítők”,  Uzsoramaffia tagjai,  Ingatlan maffia tagjai stb. © Baráth László

Feladat A képviselőtestület által meghatározni a konkrét elérendő célokat © Baráth László

A célok eléréséhez szükséges szervezetek:  A Hivatal (jegyző),  A terület önkormányzati képviselője,  JVV ZRT,  Helyi civil szervezet,  SZIE Alkalmazott Bölcsészeti Kara,  Családsegítő- Gyermekjóléti Szolgálat,  Adóigazgatási Iroda,  Szociális Iroda,  Városi Gyámhivatal,  Építésigazgatási Iroda,  Jogi és Önkormányzati Iroda,  Általános Igazgatási és Okmányiroda,  A Jogi, Ügy- és Közrendi Bizottság,  Gazdasági és Mezőgazdasági Bizottság,  Rendőrség,  Vámhivatal,  Földhivatal,  APEH,  ÉMÁSZ  Stb. © Baráth László

Eszközrendszer  Az Önkormányzat rendelet alkotó képessége  Törvényi lehetőségek és adottságok szigorú számonkérése Egyenlő jogok, egyenlő kötelezettségek Zéró tolerancia © Baráth László

Néhány törvény, rendelet ami az illetékesek figyelmébe ajánlandó:  évi LXVI. törvény, a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról,  évi III. törvény, a szociális igazgatásról és szociális ellátásokról (együttműködési kötelezettség előírásának az elmulasztása!!),  évi XVII. törvény, az őstermelőkről,  évi XXXI. törvény a gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról,  évi LXXIV. törvény az alkalmi munkavállalásról,  évi CXXVII. törvény a jövedéki adóról és jövedéki termékek forgalmazásának különös szabályairól,  évi XCII. törvény az adózás rendjéről,  évi XXXVIII. törvénnyel módosított, a növényvédelemről szóló évi XXV. Tvr. © Baráth László

 Jászberény város Önkormányzata Képviselőtestületének 11/2003. (III.28.) számú rendelete - A települési szilárd és folyékony hulladékkal összefüggő feladatok végrehajtásáról  Segélyek  Önkormányzat 8/2003.(III.28) számú rendelete Rendkívüli gyermekvédelmi támogatás 7.,8.,9.§  Önkormányzat 4/2007. (II.15.) rendelete a szociális ellátások helyi szabályairól ○ Átmeneti segély 13., 14. § ○ Nem foglalkoztatottak rendszeres szociális segélyére vonatkozó szabályok 21., 23. §  A változtatási tilalom elrendelésére az épített környezet alakításáról és védelméről szóló évi LXXVIII. törvény biztosít lehetőséget az Önkormányzat számára. 21., 22., 29. § © Baráth László

Végrehajtás Projekt csoport létrehozása Javasolt tagok:  Alpolgármester (felügyeletet gyakorol)  A terület önkormányzati képviselője  Hivatal ○ Jegyző ○ Főépítész iroda ○ Városfejlesztési iroda  Városfejlesztési bizottság  JVV Zrt. (projekt vezető) © Baráth László

Általánosan megfogalmazható cél:  A törvényen kívüliség megszüntetése  A törvényesség biztosítása A REND © Baráth László

Ehhez szükséges feltételek:  Elszántság,  Határozottság,  Következetesség,  Csapatban gondolkodás  Az ÖSSZEFOGÁS © Baráth László

Köszönöm figyelmüket! Baráth László © Baráth László