Fogyasztóvédelem és falusi turizmus

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A Gazdasági Versenyhivatal fogyasztóvédelmi tevékenysége dr. Grimm Krisztina október 21.
Advertisements

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a GVH eljárásaiban
Reklámállítások megítélése Balogh Virág május 5.
szóvivő, osztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Karcag, november.
A távközlési piac állami felügyelete dr. Orosi Renáta Hírközlési Felügyelet Hírközlési Felügyelet.
Hatósági és Jogi Főosztály UCP és Közérdekű Keresetek Osztálya
FOGYASZTÓVÉDELMI ALAPISMERETEK
A fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok a évi XLVII. törvény alapján dr. Nagy Andrea Magdolna ügyvéd május 30.
E-KERESKEDELEM SZABÁLYOSAN
CLV Partners Ügyvédi Iroda
MAGÁNSZÁLLÁSHELYEK A FOGYASZTÓVÉDELEM TÜKRÉBEN január 15.
Az UCP irányelv rendelkezéseinek hatása a GVH gyakorlatára (Fttv) október 21. dr. Nagy Márta.
Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
KÉSZ ÁTVERÉS AVAGYFOGYASZTÓAPÁCBAN?. ÁRUBEMUTATÓK SAJÁTOSSÁGA Kiállítás Kiállítás Vállalat Vállalat Termék Termék Gyakorlati bemutató Gyakorlati bemutató.
A fogyasztók tájékoztatása
A fogyasztók tájékoztatása
Versenyjog és fogyasztóvédelem
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
Fogyasztóvédelmi tapasztalatok a tőkepiacon
Önkormányzati hivatalok jogszabályból eredő elektronikus közzétételi kötelezettségei és azok megoldása Közszolgálati Tisztviselők Szakmai Szervezeteinek.
Távhőszolgáltatás és fogyasztóvédelem dr. Balku Orsolya főosztályvezető Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Távhőszolgáltatási Konferencia és KiállításPécs,
Mire kell figyelni a reklámokban a gyermekek védelmében?
Falusi szállásadók képzése Budapest, április 19.
Fogyasztói igényérvényesítés – közérdekű keresetek
dr. Szöllősy András UCP Osztály július 29.
A VÁLLALKOZÁSOK SZEREPE A FOGYASZTÓVÉDELEMBEN Dr. Kohuth Viktor
Határon átnyúló vitarendezés. Bevezetés határon átnyúló viták nehézségei különböző nyelv jogismeret hiánya, fogyasztói jogvitákban különösen.
Fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmába ütköző magatartásokkal kapcsolatban Dr. Nagy Márta Budapest, 2010.szeptember
Simon Gábor a Fogyasztóvédelmi Bizottság elnöke Budapest, június 16. Fogyasztóvédelem és jogalkotás napjainkban.
BÁCS-KISKUN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL FOGYASZTÓVÉDELMI FELÜGYELŐSÉGE Közösen a fogyasztókért: a békéltető testületek és a fogyasztóvédelmi hatóság együttműködésének.
Fogyasztóvédelmi panaszok, vállalkozások, oktatás dr. Kispál Edit április 3.
Fogyasztóvédelmi Felügyelősége Tipikus fogyasztói panaszok a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok tükrében április 3.
Készített: Schneider Gábor GM/N/ Április 1.
Az egészségügyi szakmai felelősségről
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Mezőtúr, november.
Vállalkozói - szakhatósági fórum üzleti partnerkeresés Tóth Katinka fogyasztóvédelmi felügyelő Kunszentmárton, december.
Online értékesítés és marketing fogyasztóvédelmi szemmel Siklósi Máté.
TÁMOP H ulladékgazdálkodás Kocsis György Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület.
TÁMOP Fogyasztóvédelmi ismeretek az utazások területén Dr. Eitmann Norbert Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület október 6-8.
A z alternatív vitarendezés lehetőségei a hagyományostól eltérő értékesítési formák terén, a békéltető testületek jövője és lehetőségei Konferencia 2011.
Adatvédelmi alapelvek
Egészségügyi panaszok az Európai Fogyasztói Központ gyakorlatában „Egészségügyi szolgáltatások – békéltető testületek szerepe és jövője a fogyasztóvédelemben”
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Munkaszervezési ismeretek
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
A DIGITÁLIS MARKETING JOGI VONATKOZÁSAI
Felhő jog Dr. Ormós Zoltán
A fogyasztó és a vállalkozás fogalma, gyakorlati kérdések az Fgytv. végrehajtása során Országos szakmai konferencia Budapest, Dr. Eitmann.
Az új Munka Törvénykönyve 2012:I. tv április 20.
Utazási Irodákat érintő, jogszabályváltozásból adódó kötelezettség Határidő: december 31. Érintettek köre: valamennyi utazási iroda Tárgya: szakmai.
Kereskedelmi gyakorlatok megítélése a hatóságok joggyakorlatában dr. Dobó-Kocsis Veronika Veszprém Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Osztály 2016.
Balogh Virág Főtitkár Magyar Reklámszövetség A kuponozás jogi buktatói.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
MUNKAVISZONY LÉTESÍTÉSE
A fogyasztóvédelmi felügyelőségek feladat-és hatásköreit megállapító legfontosabb jogszabályok -Fogyasztóvédelemről szóló törvény -Nemzeti Fogyasztóvédelmi.
Középpontban a fogyasztó Készítette:Farkasné Bálint Rózsa.
Dr. Andrássy Gergely Herendi és Purebl Ügyvédi Iroda tel:
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
FÜGGETLENSÉG Készítette: Szabó Gabriella. Nemzetközi szabályozás A Könyvvizsgálók Nemzetközi Szövetsége (IFAC) által kiadott Könyvvizsgálói Etikai Kódex.
MUNKAVISZONY LÉTESÍTÉSE GYULAVÁRI TAMÁS
AZ INFORMÁCIÓS TÁRSADALOM JOGA
A PSZÁF tapasztalatai a UCP irányelvvel kapcsolatban
7. fejezet Fogyasztóvédelem az élelmiszergazdaságban
Fogyasztói jogok és a fogyasztók magánjogi védelme
A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság
A JOGSZERŰ ELLENŐRZÉSEK MIKÉNTJE A MUNKAHELYEN
MUNKAVISZONY LÉTESÍTÉSE
Fogyasztóvédelem Vevőszolgálati előadás 2017 Előadó: Lehotkai Péter.
Nagyobb biztonság vagy több adminisztráció? - Górcső alatt a GDPR
Előadás másolata:

Fogyasztóvédelem és falusi turizmus fogyasztóvédelmi továbbképzés falusi turisztikai szolgáltatók számára Siklósi Máté fogyasztóvédelmi tanácsadó CP Contact Kft. +36309826485 siklosi.mate@cpcontact.hu

Engedélyezés Engedélyezési folyamat Minden szolgáltatás üzemeltetéséhez engedély, bejelentés kell. Az engedély nélkül folytatott tevékenység illegális, a hatóságok ellenőrzik, szankcionálják Különböző tevékenységekhez mind-mind külön engedély szükséges Szálláshelyek 239/2009. Korm. rendelet Szálláshely üzemeltetési engedély: jegyző (működés helyén) Meg kell felelni a jogszabály minimum követelményeinek (melléklet) Ellenőrzés: jegyző, NFH

Jogszabályi előírások II. Jogszabályi előírások Tájékoztatás Árfeltüntetés Pontos, egyértelmű (pl.: szállás esetén /fő, /éj, stb.) Adókkal, járulékos költségekkel növelt (IFA kivétel) Tilos a kettős árfeltüntetés (pl.: weblap-katalógus, stb.) Két ár esetén a fogyasztó jogosult az olcsóbbat fizetni Magyar forintban kötelező, egyéb pénznem lehetőség Vendéglátás esetén üzletkülsőn, teljes választék!!!

Jogszabályi előírások Tájékoztatás Név, minősítés (ha van) Vásárlók könyve (hitelesített, jól látható, hozzáférhető helyen, válasz 30 napon belül) Panaszfórumok már nem kellenek, ugyanakkor 2011 óta kötelező a panaszkezelés helyét és módját megadni (panaszkezelési kézikönyv) 18 éven aluliak védelme TILOS alkoholos itallal, dohányáruval történő kiszolgálás Gyanús esetben személyi nélkül is meg kell tagadni a kiszolgálást A bíróság szinte minden esetben a hatóságnak adott igazat Üzletbezárás, feketelista, magas bírság Ellenőrzés: helybéli gyerekekkel

Jogszabályi előírások Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat 2008. szeptember 1-je óta tilos Megtévesztő gyakorlat Agresszív gyakorlat Hatóságok GVH (országos esetben) NFH (lokális ügyek) PSZÁF (pénzügyi, lokális ügyek) 2008. évi XLVII. Törvény (Fttv, UCP)

Jogszabályi előírások Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat Minden agresszív és megtévesztő gyakorlat tiltott Nevesítve van 31 gyakorlat Ingyenesnek hirdetett szolgáltatásért fizetni kell Magatartási kódex valótlan feltüntetése Minőségi jelzés, jegy jogosulatlan feltüntetése Játék meghirdetése valós díjak nélkül Fogyasztó sürgetése arra hivatkozva, hogy a szolgáltatás csak rövid ideig áll rendelkezésre Fontos, hogy a védjegyrendszernek történő megfelelést ezzel a jogszabállyal lehet kikényszeríteni!!!

Jogszabályi előírások Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat A fogyasztó törvényes jogainak olyan bemutatása, mintha azok a vállalkozó ajánlatának részei lennének Megfelelő szakmai gondosság hiánya Megtévesztés („babarát szálloda”) Agresszív fellépés (a szálloda csak saját, drága taxiját „tukmálja” vendégére, más lehetőséget nem ismertet)

Jogszabályi előírások Web használata Fontos, hogy ebben az esetben meg kell felelni az E-ker törvény egyes előírásainak (név, cégnév, elérhetőségek, adószám, cégjegyzékszám vagy nyilvántartási szám) Szerződési feltételek közzététele Adatvédelem, adatvédelmi szabályzat (nyilvántartás kérdése) Web frissítése, árak kordában tartása Foglalási rendszer esetén 48 órás visszajelzés Etikai kódexre hivatkozás, linkelés

III. Szerződés és körülményei Fogyasztói szerződés Fogyasztó fogalmak Fogyasztói szerződés sajátosságai Tisztességtelen szerződési feltételek A szerződés alapelvei (Ptk.) Jóhiszeműség Tisztesség Együttműködési kötelezettség – kölcsönös és mindenre kiterjedő tájékoztatás Elvárhatóság Bizonyítás kérdése Kártérítés kérdése

Szerződés A szerződés Szerződési szabadság (idegenforgalmi területen nincs kötöttség) Ajánlat – ajánlati kötöttség Szlogenek, minőségi jelzők pontos teljesítése Magyar nyelv használata (+meghonosodott szavak) A szerződés megszűnése (pl.: utazási szerződés) A szerződés alakja (utazási szerződés pl. írásos!)

Szerződés Szerződéskötési mellékkötelezettségek Előleg (visszajár, nincs szankciós jellege) Foglaló (szankcionálja a szerződésszegőt) 30-35% lehet a mértéke bírósági álláspont szerint Kötbér (utazási szerződésnél nem lehet), írásban kell kikötni, kamat nem követelhető utána Óvadék (utazási szerződésnél nem lehet), biztosíték a teljesítésre

IV. Szolgáltatói etika Szolgáltatói etika Magatartási kódexek Védjegy, etikai kódex, stb. Nem jogszabály, de: Betartása aláíróinak kötelező, ellenkező esetben UCP eljárás Minőségi jelző a fogyasztó, utazó felé (pontos és következetes betartása esetén) Sok kódex van a piacon, sok mögül hiányzik a tartalom

Szolgáltatói etika Magatartási kódexek tartalma Jogszabály által nem rendezett kérdések Az utazóra nézve jogszabálynál kedvezőbb szabályok Nem állapíthat meg jogszabálynál az utazóra nézve hátrányosabb feltételeket Nem lehet jogsértő, nem ösztönözhet jogsértésre

Szolgáltatói etika Magatartási kódex tartalma Panaszok rendezésének módja Szolgáltató aláveti magát a BT döntésének Jogszabálynál kedvezőbb határidőt állapít meg Szerződéses szabályok pontosítása Maximális, vagy szokásos foglaló, kötbér meghatározása Lemondás, elállás pontos szabályai Kártérítési felelősség Szerződő felek jogai és kötelezettségei Állattartás körülményei

Szolgáltatói etika Magatartási kódex lehetséges területei Szállásadók, szállásadók szövetségei Utazási irodák, azok szövetségei Vendéglátósok, rendezvényszervezők közössége Turisztikai szolgáltatók egyes szegmensei (lovas turizmus, borutak, stb.) Idegenvezetők szövetsége Egyéb szolgáltatók (szállítás, pénzváltás, stb.)

Szolgáltatói etika Panaszkezelés Szóbeli panasz kezelése szóban, helyszínen Írásbeli panasz: írásban, 30 napon belül (jegyzőkönyv, vagy vásárlók könyve) Tájékoztatni kell a panaszfórumokról (lásd korábban) Hatósági panaszkezelés tere Békéltető Testületek, mediáció Bíróság