Lelkigondozás Dr.Veres Sándor 1.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az előadás témái Az ellenőrzés-értékelés-minősítés értelmezése, kapcsolata A portfólió fogalma, fajtái Érvek és ellenérvek a portfólió alkalmazásáról.
Advertisements

Történeti episztemológia
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 DISSZEMINÁCIÓ.
„Ezt egy életen át kell játszani”
Munka - lakás - szabadidő egysége és szervezése pszichiátriai rehabilitáció gyakorlatában Dr. Pető Zoltán.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
Nyílt napok látogatottsága
Az orvosi szociológia oktatása a Szegedi Tudományegyetemen
Kisvállalkozói Szakirány Belső vállalkozásokkal dinamizálni a nagyvállalatokat! Kisvállalkozói Szakirány!
Elsősegély-oktatás az iskolákban, vagy a klubokban
„EU-s tartalmak az oktatásban" Pedagógustovábbképzési program Budapest, 2008 április 1 EU-S TÉMÁK FELDOLGOZÁSA PEDAGÓGIAI PROJEKTEKKEL Rádai Péter (Nyíregyházi.
A szocializmus Magyarországon szabadon választható tárgy SZOLNOKI FŐISKOLA 2010/2011-es tanév I. félév Levelező tagozat Társadalomtudományi Tanszék Dr.
Kétszintű érettségi vizsga Magyar nyelv és irodalom Miről? Hogyan? §?! Tájékoztassuk diákjainkat!
Energetika II. energetikai BSc szak (energetikai mérnök szak)
Környezettechnika A 13. C osztály részére 2011/2012.
Az esszé Segédlet tanulóknak és tanároknak
KÜLÖNLEGES PÉNZÜGYI INTÉZMÉNYEK
Prof. Dr. Süli-Zakar István (DSc.)
PEDAGÓGIAI SZOCIÁLPSZICHOLÓGIA (NMP_PS021K2)
Tájékoztató LGB_km016_1. Tantárgy megnevezése, kódja Környezet-gazdaságtan NGB_AK012 Tantárgyprogramot készítő oktató Dr. Szigeti Cecília Oktatás
Fejlesztési koncepció
Számítógépes képelemzés 2007/08 I. félév Előadó:Dr. Gácsi Zoltán Gyakorlatvezető:Póliska Csaba Koncz-Horváth Dániel.
MŰSZAKI KOMMUNIKÁCIÓ.
Lovasturizmus -Általános turisztikai ismeretek-
Jézus Krisztus filmsztár Jézus filmes reprezentációinak értelmezése vallástudományi megközelítésben.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Szeretet, türelem, tolerancia
Általános Géptan (AG0001_1)
Az e-portfólió használati köre
REGIONÁLIS GAZDASÁGTAN
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Bevezetés a pszichológiába
Vezetés és kommunikáció
Keresztény identitás Dr.Veres Sándor. Page  2 KERESZTÉNY IDENTITÁS  A tantárgy: a két-féléves, egymásra épülő tanegység teljesítése komoly önismereti.
Bevezetés a pszichológiába
Speciális kollégium bevezetés. A félév aláírásának feltétele(i): A szabályzatnak megfelelő óralátogatás. Az elmaradt gyakorlatok pótlása. A források és.
Speciális kollégium bevezetés. A félév aláírásának feltétele(i): A szabályzatnak megfelelő óralátogatás. Az elmaradt gyakorlatok pótlása. A források és.
Bevezetés a tanítás és tanulás társadalmi összefüggéseibe Baráth Tibor SZTE Neveléstudományi Tanszék Közoktatási Vezetőképző Intézet Baráth Tibor SZTE.
Kötelező irodalom Általános lélektan – IV. GONDOLKODÁS.
Vizuális nevelés tantárgypedagógia
Korai tehetségnevelés
1 Tájékoztató a tantárgyakról és a jegyzetekről Digitális oktatási gyűjtemény az ALEPH könyvtári rendszerben.
Logos-Hungary Keresztény Főiskola Orientációján ! 2010.Szeptember 4. BA Bibliatudomány szak évnyitója KöszöntőBemutatkozás Aktuális dolgaink Regisztráció.
A tanári munka és foglalkoztatás indikátorai nemzetközi tükörben Imre Anna Oktatáskutatási és Fejlesztési Intézet november.
Bemutatkozás. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd –
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
Javaslatok a tanár mesterszak gyakorlati félévéhez OKM, OFI bizottság jelentése alapján.
Tantárgyi követelmények Infrastruktúra geoinformatika – AI04 Geoinformatika – AG03 Előadók: Dr. Szabó György egyetemi docens, Wirth Ervin PHd hallgató.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 1. konferencia.
Integráció, inkluzió PPK,
Nyomdaipari Gépek Szerkezettana
.. Juhász István Elérhetőségek Gazdaságtudományi Intézet Közgazdaságtan és Jog Tanszék, B. épület 226. szoba Fogadóórák:Kedd – Szerda18.05.
Pedagógia A didaktika célja, tárgya, elvei Orosz Ildikó.
Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Gépészmérnöki Kar Energetikai Gépek és Rendszerek Tanszék ENERGETIKA BEVEZETÉS BEMUTATKOZÁS OKTATÁSI TERV.
Biztosítási matematika és kockázatelemzés I. Egészségbiztosítási szakirány Előadó és gyakorlatvezető: Vályi Sándor Fogadóóra: kedd 14-15, 208/4. szoba.
Gazdaságstatisztika Tantárgyi követelmények szeptember 6.
Közösségi gyakorlat A Gyakorlóiskolában. TUDÁS Ismeri azokat a főbb módszereket, amelyekkel megismerheti a gyerekek kognitív, emocionális és erkölcsi.
Követelmények Multimédia A tantárgy általános célja, célkitűzése A számítógépen alapuló multimédia-alkalmazások elméleti alapjainak megismertetése.
Pályaválasztási napok Pszichológia képzés Pálinkás Brigitta Károli Gáspár Református Egyetem.
A pszichológiai mérés alapjai
A házasság = elköteleződés megbocsátásra, hűségre, szeretetre
FAZEKAS ANDRÁS ISTVÁN PhD c. egyetemi docens
KOMPETENCIA ALAPÚ TANÁRKÉPZÉS FÓKUSZBAN A GYAKORLATI KÉPZÉS
A képek szerepe és felhasználási lehetőségeik a közoktatásban
EKE NTDI-DIGITÁLIS PEDAGÓGIA PROGRAM 2017
Tanító szak, nappali- és levelező tagozat
PROJEKTMÓDSZER Tratnyek Magdolna PhD
NGB_AJ040_1 Forgácsolás és szerszámai
Tantárgyi követelmények Térinformatika BMEEOFT041
Előadás másolata:

Lelkigondozás Dr.Veres Sándor 1

A lelkigondozás tantárgy A tantárgy: a hallgatók megismerkednek azzal a fogalmi kerettel, amely a lelkigondozásban felhasználható pszichológiai ismereteket és a bibliai antropológia alapvetését integrálja. Megismerkednek a biblikus lelkigondozás feltételeivel, folyamatával, egyes lépéseivel, lehetőségeivel és korlátaival. Cél: a pszichikus működésmódokban történő zavarok teológiai-hermeneutikai értelmezésének megismerése. Önálló kutatómunkára és lelkigondozásra való felkészítés. A Jézus-központú lelkigondozás alapelveinek a megismeréséről és gyakorlatban való alkalmazásáról házi dolgozatban történő számadás. Eszköz: Önálló kutatómunka. A tantermi órákon törekszünk esetek és módszerek bemutatásával az alapelvek alkalmazhatóságát bemutatni. Elemzések, házi dolgozatok, olvasónapló készítése, zárthelyi dolgozat. Hallgatók: akik más főiskolákon már tanultak pszichológiát a bemutatásra kerülő anyag az újdonság erejével hathat. Akik nem tanultak, új látásmóddal ismerkedhetnek meg. Tanár: Dr. Veres Sándor egyetemi tanár, Gyakorlati Teológiai, Neveléstudományi és Missziológiai Tanszék vezetője Elérhetőség: 20/886 0196 – s.p.veres@gmail.com – www.veressandor.ini.hu

Kötelező irodalom E. Worthington: Lelkigondozói ÁBC, Harmat, Bp. 2002. Hans van der Geest: Négyszemközt , Példák a sikeres lelkigondozásra, Semmelweis Egyetem, Párbeszéd Alapítvány , Budapest, 2004 Ajánlott irodalom: Isodor Baumgartner: Pasztorlálpszichológia, Semmelweis Egyetem, TF. Budapest, 2003 H. Hendrix: Pár-bajok és békés megoldások, Park Kiadó, 2002, Budapest, (5-106.old). I.D Yalom: Szerelemhóhér és más pszichoterápiás történetek, Animula Kiadó, 2002, Budapest; Niel Anderson and Terry Zuehlke and Julianne Zuehlke: Christ Centered Therapy, Zondervan Poublishing House, Rand Rapid, Michigan, 2000; Gary Collins: The Biblical Basis of Christian Counseling for People Helpers, NavPress, Colorado, 2001.

Követelmények - óralátogatás iskolai szabályzat szerint - csoportos szóbeli vizsga letétele a félév anyagából - házi dolgozatelkészítése Jézus lelkigondozásai Mezítelen voltam, és felruháztatok, beteg voltam, és meglátogattatok, börtönben voltam, és eljöttetek hozzám. Mt. 25.36 Az emmausi tanítványok baja Nincs emberem - olvasónapló ( 3 a témába vágó tanulmányról, 5 old.) Vizsgatémák: a kötelező irodalom ismerete a témaköröknek megfelelő fejezetek alapján és az órán leadott anyagok net-en www.veressandor.ini.hu a témakörökhöz kapcsolódó órán használt irodalom feldolgozása

Témakörök 1.Percepció: a segítségnyújtás és észlelés (személypercepciós csapdák) 2.Anticipáció: emlékek, képek, átmeneti tér és idő 3.Adaptáció: kognitív megközelítés – gondolkodási sémák és változás 4.Cselekvés: a viselkedés alapja – szükségletek, vágyak és realitás 5.Elhárító mechanizmusok: elfojtás, felejtés, stb. 6.A tudattalan vagy a szív? 7.Projekció: torz valóság látás 8.A kijelentés szerepe a lelkigondozásban 9.Az ima lélektana: Isten igazságának elfogadása 10.A megbocsátás: elköteleződés 11.Az igazság megismerése: a gondolkodás és az élet megváltozása 12.Összefoglalás