Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) Környezetvédelmi és Természetvédelmi Dolgozók Országos Szakmai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

Területi államigazgatási szervek
AKTUÁLIS FELADATOK A TANÜGYIGAZGATÁSBAN
Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) Környeztevédelmi és Természetvédelmi Dolgozók Országos Szakmai.
Szervezetfejlesztési Program
Az ÉARFÜ NONPROFIT KFT - szerkezete, felépítése, a színes mozaik.
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
Felsőfokú egészségügyi oklevelek elismerése
„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
A helyi jelentőségű védett természeti területekkel kapcsolatos jogszabályi háttér Sándor Edina Felső-Tisza-vidéki Környezetvédelmi,Természetvédelmi és.
ENVI-ART Környezetvédelmi Tanácsadó és Szolgáltató Kft.
A vízjog időszerű kérdései
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A környezetvédelem intézményrendszere
A munkavállalók munkavédelmi érdekképviseleti lehetőségei
A víz mint magyar EU-elnökségi prioritás
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
„A szakképzés koordinációjának lehetőségei a Dél-Dunántúli Régióban” Egy konferencia „beharangozója”
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
„ TEszedd ” ( 2011) „Önkéntesen a tiszta Magyarországért” Vidékfejlesztési Minisztérium Környezetügyért Felelős Államtitkárság Budapest dr. Rácz.
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
1 A KIFIZETÉSEK ÉS PÉNZÜGYI ELLENŐRZÉSEK FOLYAMATA A KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZETNÉL.
Állam munkavédelmi feladatai
Környezeti elemek védelme II. Talajvédelem KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek.
A H ARMADIK ORSZÁGBELI ÁLLAMPOLGÁROK KÉPESÍTÉSÉNEK ELISMERÉSE Mészáros Gábor október 21.
Tűz-, polgári védelmi és katasztrófavédelmi igazgatás
A kormányhivatal képzési, továbbképzési, vizsgáztatási tevékenysége
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Az erdők megelőző tűzvédelme Magyarországon (aktualitások, tervek)
Új kihívások a katasztrófavédelemben
INTÉZMÉNYKÖZI MEGÁLLAPODÁS SZERKEZET. TÖRTÉNET, SZEREPLŐK 1999-es megállapodás 2002-es megállapodás 2006-os (hatályos) megállapodás Módosítások: 2007,
A FAVI adatszolgáltatásban várható változások
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Polgári védelmi kötelezettség, mentesség
A települések polgári védelmi sorolásának szabályai Jogszabályi háttér § §114/1995. (IX. 27.) Korm. rendelet a települések polgári védelmi besorolásának.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Somogy Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság 2012.
HKI, OHT, OMP Államigazgatási szervezetrendszer
Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok főigazgató-helyettes
Kormányzati lépések a közigazgatási korrupció csökkentéséhez Horváth Viktor főosztályvezető.
MUNKÁLTATÓ ÉS AZ ÜZEMI TANÁCS KAPCSOLATA (Mt. 267.§)
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szakképzési fejlesztési munkája
Tájékoztatás a polgármesterek katasztrófavédelmi feladatairól
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Az Országos Fogyatékosügyi Tanács sajátos szerepe az Európai Uniós szabályozások érvényesítésében hazai nemzeti és helyi szintű szabályozásokban Horváth.
ÜNNEPÉLYES MEGYEI TANÉVNYITÓ
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
Dr. Dobó Marianna október 4..  vízkár elhárítás: az árvizek belvizek, helyi vízkárok, vízminőségi haváriák károkozó hatásának megelőzésére, csökkentésére.
ÚMFT TÁMOP / „A képzés minőségének és tartalmának fejlesztése” Kálózi Erika
Ágazati kapcsolatok és szociális párbeszéd az EMCEF-ben Balatongyörök, április 29.
A köztisztviselők jogállásáról…
SZEREPLŐK ÉS FELELŐSSÉGEK A SZAKKÉPZÉSI RENDSZERBEN MÁV KONFERENCIA
A köztisztviselők jogállásáról Bevezető rendelkezések.
Jegyzői értekezlet június 29.. Jegyzői értekezlet 2011 június 29. A jogszabályok társadalmi előkészítése július 1-től hatályos az Ötv. 103/B.
Integrált irányítási környezet kialakítása. I. Szervezetfejlesztés Az Egyetem szervezeti felépítését részben meghatározza a jogszabály és a Szervezeti.
Kormány – önkormányzatok érdekegyeztetésének alakulása, lehetséges továbbfejlesztése Dr. Szegvári Péter önkormányzati szakértő Oslo, Norvégia április.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló év Bognár Lászlóné tagozatvezető.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
MESZK Gyermekápolás Szakmai Tagozat Beszámoló január-december Bognár Lászlóné tagozatvezető.
Téglásy Kristóf március 06. EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA Ifjúságügyi Főosztály Az ifjúságpolitika irányításának új szervezeti helye.
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
Úton az elektronikus levéltár felé
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) tervezete
Kárelhárítás Zöldi Irma OVF.
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete (MKKSZ) Környezetvédelmi és Természetvédelmi Dolgozók Országos Szakmai Tanácsa

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT A Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete és a Környezetvédelmi és Természetvédelmi Országos Szakmai Tanács részéről tisztelettel köszöntjük az Államtitkári Értekezlet résztvevőit Kosztolányi GyörgyLautner Péter társelnökök

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT A Magyar Köztisztviselők, Közalkalmazottak és Közszolgálati Dolgozók Szakszervezete Környezetvédelmi és Természetvédelmi Országos Szakmai Tanácsának áprilisában volt lehetősége bemutatkozni Államtitkári Értekezleten Lautner Péter OSZT Társelnök prezentációja erről a bemutatkozásról az MKKSZ honlapján megtalálható:

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT A bemutatkozáskor a szakszervezet részéről többek között a következő észrevételek fogalmazódtak meg:

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT •A juttatások területén nem szabad megfeledkezni a kiemelkedően végzett munka elismeréséről és a Minisztérium által is igényelt többletmunka (pl.: ügyeleti rendszer, rendkívüli eseményekkel járó többlet feladatok, stb.) finanszírozásáról. •Az MKKSZ részéről támogatott módszer a költségvetés készítésekor a feladat finanszírozás alkalmazása

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT •A hatályos jogszabályok nem teszik lehetővé, illetve ellehetetlenítik a területi szervek tevékenységét a kizárólag szabadidő megváltással, túlórával való, kompenzálással történő megoldás alkalmazása esetén. •Feltétlen szükség van a többlet feladatokhoz (ügyelet, kármentesítés, stb.) kapcsolódó egységes juttatási szabályok kidolgozására. Nem lehet egyetlen megszorító intézkedésnek sem a célja az eredmény alapú munka elismerésének akadályozása

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT •Külön ki kell emelni a környezet- és természetvédelem területén dolgozó felsőfokú végzettségűek képzettségi pótlék fizetési lehetőségének a megteremtését, hiszen más tárcákhoz tartozó területi szerveknél, már évek óta rendelkeznek ezzel a lehetőséggel. •Fel kell hívni a figyelmet az elismerések hiányára, a korlátozások miatt jelenleg nincs lehetőség a kiemelkedő szakmai munka alapján történő differenciálásra

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT Dr. Illés Zoltán Államtitkár Úrral július 9-én folytatott egyeztető tárgyaláson az észrevételek részleteinek megvitatása után született döntés a jelen Államtitkári Értekezleten történő konzultáció megtartásáról.

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT A tárgyaláson elhangzottak alapján a Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi Felügyelőségeket, a Nemzeti Park Igazgatóságokat és a Nemzeti Környezetügyi Intézet Kirendeltségeit, illetve felettes szerveiket érintő következő problémakörök konzultációját javasoljuk az Államtitkári Értekezlet résztvevői számára:

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT •Konzultációra javasolt problémakörök: I.Ügyeleti irányítási rendszerek problémái II.A környezetvédelmi, természetvédelmi, vízügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 347/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet feladat meghatározásának hiányosságai III.Ügyeleti idő, a víz-, a környezeti- és a természeti károk elleni védekezés ellentételezésének „szabályozatlansága” IV.A környezet- és természetvédelem területén dolgozó felsőfokú végzettségű dolgozók képzetségi pótlék egységes fizetésének hiánya

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT •I. Ügyeleti irányítási rendszerek 1.Környezetkárosodás megelőzése és elhárítása (90/2007. (IV. 26.) Korm. r., 219/2004. (VII. 21.) Korm. r., 220/2004. (VII. 21.) Korm. r.) 2.A természetben okozott károsodás mértékének megállapítása, valamint a kármentesítés (91/2007. (IV. 26.) Korm. rendelet) 3.Füstköd (szmog)- riadó eseményekkel kapcsolatos felügyelőségi feladatok (306/2010. (XII. 23.) Korm. rendelet) 4.Árvíz-, belvíz és helyi vízkárelhárítás, valamint a környezetet károsítással fenyegető állapot megelőzése és a károsító hatások elhárítása (1995. évi LVII. törvény) 5.Nukleárisbaleset-elhárítás (2011. évi CXXVIII. törvény, 167/2010. (V. 11.) Korm. r., 234/2011. (XI. 10.) Korm. r.)

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT •II. A környezetvédelmi, természetvédelmi, vízügyi hatósági és igazgatási feladatokat ellátó szervek kijelöléséről szóló 347/2006. (XII. 23.) Korm. rendelet feladat meghatározásának hiányosságai 1.A Felügyelőségek, a Nemzeti Park Igazgatóságok és a Nemzeti Környezetügyi Intézet Kirendeltségei feladatai között nem, vagy igen hiányosan szerepelnek az egyéb anyagi jogi jogszabályokban rögzített, az ügyeleti irányítási rendszer üzemeltetésével járó kötelező közfeladatok 2.Figyelemre méltó, hogy az OVF és a Vízügyi Igazgatóságok feladatai között szerepel a vizek kártételei elleni védelmi és a környezetkárosodás megelőzésének és elhárításának feladata

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT •III. Ügyeleti idő, a víz-, a környezeti- és a természeti károk elleni védekezés ellentételezésének „szabályozatlansága” 1.A víz- és környezeti károk elleni védekezésnél foglalkoztatottak járandóságáról szóló 6/1989. (V. 13.) KVM rendelet a kereteket rendezi, ugyanakkor a Szervezési és Működési Szabályzatok, a Közszolgálat Szabályzatok nem képesek kezelni az irányítással és az ellátással összefüggő kérdéskörök jogszabályi ellentmondásait 2. Ismereteink szerint általános az ellentételezés fedezetének hiánya 3.Tapasztalatunk szerint egymástól eltérő és részben rendezetlen például a sikeres irányítású és feladat végrehajtású árvízi védekezés közreműködői számára az ellentételezés

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT •IV. A környezet- és természetvédelem területén dolgozó felsőfokú végzettségű dolgozók képzetségi pótlék egységes fizetésének hiánya 1.Az egyes területi szerveknél egymástól eltérően – költségvetési lehetőségeik szerint – alakították ki a felsőfokú végzettségű dolgozók képzettségi pótlékfizetési gyakorlatukat 2.Más tárcákhoz tartozó területi szerveknél egységesen történik a dolgozók besorolása

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT MKKSZ Környezetvédelmi Természetvédelmi OSZT a felvetett problémák kezelésére a következőket javasolja I. Az ügyeletirányítási rendszerek egységesítése, Kormányzati szinten jogszabály alkotással biztosítani a szakmai kompetenciák érvényesíthetőségét

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT II./1. A VM Környezetügyért Felelős Államtitkárság részéről felülvizsgálatot kezdeményezni a 347/2006. Korm. rendelet feladat meghatározásai tekintetében a Vízügyi Igazgatóságokhoz hasonlóan II./2. Az eddig is ellátott szakmai feladatok nevesítése és a költségvetésben – szabályozott módon való - elkülönített tételként való kezelése II./3. A jogszabály módosítások, új jogszabályoknak megfelelő módon való egységes szerkezetű Szerkezeti és Működési Szabályzatok, illetve Közszolgálati Szabályzatok kidolgozása és egységes alkalmazása, különös tekintettel a munkakör alapú foglalkoztatásra való átállás elvárásaira

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT III. Ügyeleti idő, a víz-, a környezeti- és a természeti károk elleni védekezés általános és speciális szabályai harmonizálásával az elvégzett feladatok ellentételezésének egységesítése a módosított Miniszteri rendelet(-ek), a korszerűsített Közszolgálati Szabályzatok szerint. Az egységesített szabályozáshoz biztosítani szükséges a költségvetési fedezetet.

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT IV. A környezet- és természetvédelem területén dolgozó felsőfokú végzettségű dolgozók képzetségi pótlék egységes fizetése érdekében – konszolidációs keretek biztosításával – intézkedési csomag összeállítása.

MKKSZ Az MKKSZ a szabadság egyszeri megváltásáról szóló törvény-javaslatot úgy értékeli, hogy az, az állam részéről nyílt beismerése annak, hogy a közigazgatási munkahelyeken létszámhiány van. Az MKKSZ már többször felhívta a figyelmet arra, hogy a közigazgatásban dolgozók túlterheltek, az állandó túlórák miatt kimerültek. Az érdekképviselet szerint ez a javaslat azt a gyakorlatot akarja leplezni, hogy a közigazgatásban dolgozók a létszámhiány miatt sok esetben nem vehetik ki a jogosan járó szabadságukat.

MKKSZ Az MKKSZ reméli, hogy problémák/felvetések tárgyalásos úton történő – a konfliktusok megelőzésére, illetve megoldására irányuló – megoldása/kezelése segíti a Minisztérium, a Környezetvédelemért Felelős Államtitkárság és a területi szervek Vezetőinek munkáját és a területi szervek dolgozói számára is kielégítő megoldást jelent.

MKKSZ Környezetvédelmi és Természetvédelmi OSZT Köszönjük a figyelmet a közös gondolkodást és a megoldásra való törekvést Köszönjük az Államtitkárság és első sorban Államtitkár Úr által biztosított lehetőséget, hogy ezek az egész ágazatot érintő gondok megoldása irányába tehettünk közös lépéseket! Kosztolányi GyörgyLautner Péter társelnökök