Etyek-Budai Borvidék borturisztikai stratégiája

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A vállalkozó szellem érvényesülése a hazai TDM rendszerben Dr Lőrincz Katalin Dr Raffay Ágnes.
Advertisements

Összefogáson alapuló hagyományőrzés a Móri kistérségben
Egymásra utalva – A szőlő-, bortermelés és az idegenforgalom közös fejlesztésének aktuális lehetőségei Borászati Konferencia Monor október 4. Pannon.
Helyi Érték – Értékhely! KEOP /B/
Új esély a turisztikai desztinációk számára - amit a TDM-ről tudni kell Zalaegerszeg Február 24. Ligeti Ádám.
Kommunikáció fejlesztési koncepció Készítette: Juraszkó Péter, Oláh István, Szücs Mónika, Varga Tamás.
Bozzay Andrásné szakmai főtanácsadó
Hilltop Neszmély Borászat
Pannon Helyi Termék Klaszter. A Pannon Helyi Termék Klasztert október 3-án hozta létre 13, a Nyugat-Dunántúli Régióban működő szervezet, közel egy.
Idegenforgalmi fejlesztési lehetőségek Pozsony környékén
HELYI ÉRTÉKET! A Vidékfejlesztési Terv Intézkedéseinek bemutatása.
A helyi termék szerepe és lehet ő sége Zala megyében Kovács Tünde, projektszakért ő Kerka völgy aranya, a méz - a helyi termékekért Zalamerenye, 2010.
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon •Villány-Siklós borút Egyesület (1994) •Balatoni Borutak szövetsége (2003) •Magyar Borutak szövetsége (2003)
MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata o Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október Az Európai Borutak Közös Minősítési Rendszere.
Minőségi helyi termékek - Szekszárd és vidéke – Egy helyi termék rendszer működésének tapasztalatai Csillag Péter, ügyvezető Eco-Sensus Közhasznú Nonprofit.
Előadó: Mihály Mariann TDM menedzser TDM szervezetünk működéséről, eddigi munkájáról.
Tájékoztató a települési túraútvonalak létrehozásával kapcsolatos tapasztalatokról Márta Attila.
Kerékpárral a Fertő–tó Neusiedlersee kultúrtájon Partnertalálkozó és workshop 2. workshop: Kerékpáros térség szervezésének módszere.
Szemléletformálás és minőség kulcsa: a K É P Z É S Móri TDM Konferencia november 10.
A borturizmus komplex fejlesztése a Monori Pincefaluban
Vargáné Gálicz Ivett PhD hallgató Szent István Egyetem
BALATONI PARTNERSÉGI PROGRAM Regionális és Kistérségi szintű együttmüködések ösztönzése a Balaton Régióban Szedmákné Lukács Zsófia Balatoni Integrációs.
Helyi Vidékfejlesztési Stratégia Felülvizsgálata 2011.
Ajkai Kistérség turisztikai helyzete
UTAZÁS Nemzetközi Idegenforgalmi Kiállítás és Vásár Futár Veronika február 21.
A Hódmezővásárhelyi kistérség turisztikai potenciáljainak feltérképezése Paksi Pauletta.
Zalai Borút Egyesület N ő a Tudás N ő a Piac Borászok piaci esélynövelése a határmentén.
TDM Szakmai Nap november 21.
Ajkai Kistérség Idegenforgalmának jellemzői
 2002 október – december  Post szeptember 11-i kampány  Cél: bemutatni az amerikai muzulmánok boldog életét, meggyőzni a világot, hogy ne utálják az.
Önkormányzatok turisztikai feladatai
Zalai Borút Egyesület. Borutak Magyarországon Villány-Siklós borút Egyesület (1994) Balatoni Borutak szövetsége (2003) Magyar Borutak szövetsége (2003)
A Viski Zöld Falusi Turizmus Szövetség jelene és jövője
Vidékfejlesztés, turizmus és az alkotóházak lehetséges kapcsolata
E ZER P INCE S ZŐLÉSZETI ÉS B ORÁSZATI T ANÖSVÉNY E ZER P INCE S ZŐLÉSZETI ÉS B ORÁSZATI T ANÖSVÉNY Előadó: Kaltenecker Andrea okleveles tájépítészmérnök.
Gödöllő és környéke kulturális turisztikai programjainak bővítése Előadó Maka Marianna TTF Nonprofit Kft.
Minőségbiztosítás a falusi turizmusban
A vendégek befogadásáról és gyámolításáról „A vendégek s a jövevények akkora hasznot hajtanak, hogy állhatnak a királyi méltóság hatodik helyén… Mert.
Zsámbéki-medence Idegenforgalmi Egyesület
Hódmezővásárhely az alföldi művészváros
Gárdony Város és Térsége Turisztikai Egyesület (Gárdonyi TDMSz) tevékenységeinek fejlesztése II. KDOP-2.2.1/A Marketing kampányok megszervezése.
14.30 Regisztráció Köszöntő – Vértes Tibor, elnök Megnyitó – L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése VÁTI.
Idegenforgalmi és Kulturális Vidéki-falusi Ernyőhálózat (IKUVÉH) kialakítása (TÁMOP /07/1) Pályázat FATOSZ-Tourinform.
Nógrád megye falusi turizmusának jelenlegi helyzete, együttműködési fejlesztési lehetőségek november 06. Rimóc.
Nemzetközi együttműködések „A BAKONYÉRT” Egyesületnél.
Hálózati együttműködés a vidéki térségek fejlesztéséért – Pannon Helyi Termék Klaszter Zalamerenye, szeptember 10.
Balaton régió turizmusában
Tiszainform Idegenforgalmi Szolgálat
Prof. Dr. Hanusz Árpád Egyetemi tanár
A kulturális turizmus trendjei és a
Bor és idegenforgalom Közösségi marketing lehetőségei október 03. Monor.
Falusi és agroturizmus jelene – jövője
„A Duna mente fenntartható nemzetközi stratégiája, különös tekintettel a turizmus fejlesztésére – DATOURWAY” nemzetközi projekt rövid ismertetése Majorné.
Marketing és jó példák a falusi turizmusban
Sóvidék-Hegyalja Turisztikai Egyesülete
„Helyi márka kialakítása a Bakonyban” című projekt bemutatása
Tourinform. Tourinform irodák 150 iroda 9 regionális szervezet 2 millió látogató Információk kiadványok rendezvények kiállítások továbbképzések.
Pannon Helyi Termék Klaszter Megalakulás: október, közel egy éves előkészítő munka után Fő cél: a régióban fellelhető és előállítható mezőgazdasági.
„ INNOVATÍV TECHNOLÓGIÁK MEGHONOSÍTÁSA A HAGYOMÁNYŐRZÉS ÉS A HOZZÁ KAPCSOLÓDÓ KÉPZÉS ÉS KUTATÁS TERÉN „ TÁMOP BALATONKENESE VÁROS ÖNKORMÁNYZATA.
A Magyarországi LEADER Közhasznú Egyesület tevékenységének bemutatása GYURKÓ BÉLA (megyei kapcsolattartó)
VI. Siklósi Idegenforgalmi Konferencia június 2. Sarkadi Eszter titkár, TDM munkaszervezet vezető Harkányi Turisztikai Egyesület.
Leader program és helyi termék a turisztikában. Helyi termék 76/2011 VM rendelet alapján: – LEADER Helyi Akciócsoport illetékességi területén megtermelt,
MAGYAR-ROMÁN EGYÜTTMŰKÖDÉSI LEHETŐSÉGEK A FALUSI TURIZMUSBAN Prof.Dr. Hanusz Árpád egyetemi tanár
Az ökoturizmus szerepe és lehetőségei Dél- Dunántúl turizmusában Hegyi Zsuzsanna Magyar Turizmus ZRT Dél-Dunántúli Regionális Marketing Igazgatóság Pécs,
Helyi Fejlesztési Stratégia intézkedéseinek bemutatása
A határtérség.
Az italfogyasztás új trendjei
ETYEKI BORÚT EGYESÜLET KÖZGYÜLÉSE
A turisztikai desztináció menedzsment rendszer Magyarországon
Előadás másolata:

Etyek-Budai Borvidék borturisztikai stratégiája dr. Fetzer Csaba Etyeki Borút Egyesület

Készült a „A Nemzeti Bormarketing Program támogatásával” A borvidékre vonatkozó piackutatást, stratégiát, valamint cselekvési tervet kidolgozó külső szakértők: Becker Leonóra (borturizmus, vidékfejlesztés) Dr. Botos Ernő Péter (eredetvédelem, bormarketing) Kampósné Wisnovszky Grácia (bormarketing, piackutatás) Programszervezési, pályázat menedzselési feladatok: Etyeki Borút Egyesület Etyeki Hegyközség Etyek-Budai Borvidék Hegyközségi Tanács Készült a „A Nemzeti Bormarketing Program támogatásával” ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Borászok és szervezetei Bia Veritas Biatorbágyi Borkultúra és Tájvédő Egyesület Buda környéki Borkultúra Egyesület Budafoki Péter-Pál Utca és Környéke Polgári Kör Etyeki Borút Egyesület, Velencei- tó Környéki Borút Egyesület Szt. Benedictus Borrend Velence Etyeki Hegyközség, Nyakas Hegyközség, Velencei-tó körzeti Hegyközség Etyek-Budai Borvidék Hegyközségi Tanács Borvidéki borászok, ill. borászatok ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Turisztikai szervezetek Budakörnyéki Naturparkért Egyesület BudaVidék Zöldút Szövetség Gárdonyi TDM és Tourinform Magyar Turizmus ZRT. Budapest-Közép-Dunavidék RMI Magyar Turizmus ZRT. Közép-Dunántúli RMI Velencei TDM és Tourinform szezonális irodája Velencei-tó Térségfejlesztő Egyesület Völgy Vidék Vidékfejlesztési Közösség Kh. Egyesület Zsámbéki- medence Idegenforgalmi Egyesület ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Piacelemzés Felmérés célcsoportjai : HORECA (70), fogyasztók (1150), termelők Az új borvidéket(1990) és a hozzá tartozó településeket kevéssé ismerik. Boraikat inkább ismert márkákhoz kötik (Törley, Nyakas). A borturisztikai forgalom az etyeki fesztiválokra korlátozódik, a velencei térségben az üdülő turizmushoz kapcsolódik. A borvidéki éttermekben is inkább balatoni borokat tartanak. Fogyasztói célcsoport főként a 20-50 év közötti korosztály Egy napos borturizmus ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Etyek-Budai borvidék települései 1600 ha szőlőterület főbb fajták: Chardonnay Sauvignon blanc Olaszrizling Zöld veltelini Irsai Olivér Királyleányka Rajnai rizling Rizlingszilváni Sárga muskotály Cserszegi fűszeres Juhfark Zenit Zefír Zengő Pinot noir Cabernet sauvignon Kékfrankos ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Völgy Vidék települései (Szendrői Júlia) ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

A borvidék borainak fő jellemzői friss gyümölcsös, üde illatos elegáns szép savgerincű pezsgő Száraz fehér Rozé Pezsgő ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

A borvidék kommunikációja Arculata három pillérre támaszkodik: Szlogen – verbális Logó – vizuális Vezértermék – érzékszervi ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Vezértermék Etyek-Budai Friss küvé, fehérborszőlő fajták házasítása (2-4 fajta) fajták: Chardonnay, Irsai Olivér, Szürkebarát, Olaszrizling, Sauvignon blanc, Zöld veltelini, Zengő, Cserszegi fűszeres, Királyleányka száraz, friss, szép savgerincű bor alkohol 10.5-12.5 tf.% Az évjárat feltüntetése kötelező Borvidéki logó, grafika használata kötelező ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Borvidéki logó és szlogen ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Borturizmus - Élménytár Három fő vonzerő csoport + kultúra + helyi termék A vonzó táj (Pilis, Budai-hegység , Zsámbéki-medence, Etyeki- dombság , Vértesalja, Váli-víz és a Szent László-patak völgye, Duna, Velencei-tó) A vonzó bor (régi pincesorok, fesztiválok, szőlőskertek) A vonzó fürdőhely (Velencei-tó környéke) Kultúra (Fesztiválok, Zsámbéki Színházi Bázis, Budafok, Alcsúti Arborétum) Helyi termék (élelmiszer, kézműves termékek gazdag választéka) ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Vendégforgalom elemzés Szállás, étterem Velencei-tó jelentős forgalom Szállodák átlag 2 nap a vendégéjszakák száma Vendégfogadók, panziók forgalma szolgáltatáshoz kötött (pl. golf) Magánszálláshelyek – kevés és gyenge forgalom Étterem – kevés a számuk Zöld- és aktívturizmus Egy napos - történelmi és természeti utak , kijelölt gyalog utak és kiépített kerékpárutak , lovas- és horgászturizmus Pákozd , Sukoró, Zsámbéki –medence zöldút, Alcsúti Arborétum, Diana pihenőpark ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Vendégforgalom elemzés Borturizmus Velencei-tó környékén csak nyáron jelentős a forgalom Etyeki fesztiválok idején igen nagy látogatottság Egyéb borturizmus nem jelentős – az egész borvidékre még nem terjed ki (főként alkalmi és csoportos látogatók) Az Etyeki Borút Egyesület kezdeményezte Etyek és környékén egy minősített borút kialakítását ( 25 minősített szolgáltató) ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Etyeki Borút ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Etyeki Borút ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Etyeki Borút ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Etyeki Borút Védjegy tábla Irányító táblarendszer ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Borúti Minősítés minősítés szempontrendszere A minősített szolgáltatók élvezhetik a közösségi marketingmunka előnyeit, és a közel azonos minőségi szintet elérő vállalkozók egymás és a térség borturisztikai piacát kölcsönösen erősítik. minősítés szempontrendszere „Legalitás” – a jogszabályok szerinti működés Szakmaiság - a szolgáltató, szolgáltatás színvonala, nyelvismeret Vendégszeretet, háziasság - fogadókészség, viselkedéskultúra Tájékoztatás - információs készség szóban és írásban Higiénia -a külső és belső környezet tisztasága, rendezettsége ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Borúti Minősítés minősítés szempontrendszere (folytatás) „Borkultúra - a borok bemutatásának színvonala, választék Környezetkultúra - a helyi hagyományok ápolásának mértéke, természeti környezet védelme Elhelyezkedés, megközelíthetőség Kiegészítő szolgáltatások - kapcsolódó programkínálat Fogyasztóvédelmi szempontok - árakra, termékekre vonatkozó információk ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Borturisztikai cselekvési terv turisztikai és marketing feladataira egy irányító menedzsment - kerekasztal - létrehozása Turisztikai, idegenforgalmi szervezetek Borút egyesületek Roxer Stúdió - fesztiválszervezés, média, marketing Borász(ok) – aki a borvidéket képviseli minőségben és kommunikációban, „márkaember” Gasztronómia szakember Szőlészeti Borászati Szakközépiskola (Budafok) ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Borturisztikai cselekvési terv Arculatépítés Arculati kézikönyv elkészítése Logó és szlogen széleskörű használata a legtöbb felületen Média kampány indítása az új arculat bevezetéséhez Minősített borúti állomások védjegyének tervezése az arculat használatával Közös megjelenés szakkiállításokon a borvidéki arculattal A közösségi marketing eredményeinek és előnyeinek használatát csakis minősített szolgáltatói tagsághoz kell kötni ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Borturisztikai cselekvési terv Etyek-Budai Borvidék weboldalának létrehozása Keresőoptimalizált , igényes weblap, foglalási rendszerrel, „online” értékesítési lehetőséggel A borvidék arculatának legelső hordozója A menüpontok kialakításánál pontos célok programok, szolgáltatók, stb a kulcsszavak meghatározásánál a borvidék fogyasztói asszociációs képek és elvárások Példák hasonló sikeres honlapokra: badacsony.com, villanyiborvidek.hu ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Borturisztikai cselekvési terv Termékfejlesztés Szakmai továbbképzés széles tárgykörben A szolgáltatók minősítése Értékesítési képviselet létrehozása (vállalkozói alapon) Közös borértékesítések szervezése (pl. mobil, borvidéki borüzlet) HORECA – ban nyári (friss, üde) borkínálat erősítése Gasztronómia fejlesztése A lehető legtöbb helyi termék (élelmiszer) feldolgozása és bemutatása borkóstoló programokon Stelázsi program kibővítése a borvidékre ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Borturisztikai cselekvési terv Turizmus fejlesztése a pincészeteknél Borvidéki borút létrehozása Komplex turisztikai szolgáltatások kialakítása (bor mellé étkezés, szállás, program, stb.) Pincészetek saját arculatának kialakítása Rendezvény és program szervezés Borvidéki fesztivál és rendezvény naptár létrehozása, folyamatos frissítéssel, weboldalakon történő népszerűsítéssel Bortúra útvonalak kidolgozása, időpontokkal, témával és felelős szolgáltatók bevonásával Tematikus napok tervezése, irodalom, művészet, kézművesség, gasztronómia témákban a borhoz köthetően ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)

Borturisztikai cselekvési terv Aktív turizmus fejlesztése és összekapcsolása a borkínálattal Gyaloglás, biciklizés, golf, lovaglás, horgász, vadászat, gombászás, vadles, stb. Zöldút térkép készítése, természeti látnivalókkal Arborétumok és tájvédelmi körzetek együttműködésének segítése Ezen vonzerők erősítése a borvidék új honlapján Kulturális vonzerőfejlesztés Kulturális programok éves naptárjának kidolgozása Sváb hagyományok felelevenítése: húsvét, pünkösd, búcsúk ”A vidékfejlesztés jó gyakorlatai Völgy Vidéken” Etyeki Borút Egyesület (Kajászó, 2010. november 19.)