Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

BALATONI PARTNERSÉGI PROGRAM Regionális és Kistérségi szintű együttmüködések ösztönzése a Balaton Régióban Szedmákné Lukács Zsófia Balatoni Integrációs.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "BALATONI PARTNERSÉGI PROGRAM Regionális és Kistérségi szintű együttmüködések ösztönzése a Balaton Régióban Szedmákné Lukács Zsófia Balatoni Integrációs."— Előadás másolata:

1 BALATONI PARTNERSÉGI PROGRAM Regionális és Kistérségi szintű együttmüködések ösztönzése a Balaton Régióban Szedmákné Lukács Zsófia Balatoni Integrációs és Fejlesztési Ügynökség Kht. Siófok, 2007. november 14.

2 Előzmények A Nemzeti Fejlesztési Terv keretében ~ 172 millió forint központi támogatás - ROP 3.1.3. komponens Téma: humánerőforrás fejlesztés regionális dimenziójának erősítése, helyi közigazgatás és a civil szervezetek kapacitásépítése Finanszírozás: az EU és a Magyar Kormány társfinanszírozásával Cél: valódi, együttműködésre képes kistérségi és regionális szintű partnerségi kapcsolatok kialakítása a régióban

3 A projektterv elemei I. 1. Menedzsment projektelem 2. Kommunikációs kultúra fejlesztése a térségi szereplők közötti együttműködést, partnerséget segítő kommunikációs tréningek által (4 feladat) 3. Együttműködések fejlesztése turizmus és a környezetvédelem szakterületén (8 feladat)

4 A projektterv elemei II. 2. Kommunikációs kultúra fejlesztése: Feladatok: 2.1. Arculattervezés és az arculat kommunikációja 2.2. Prezentációs technika és kiadványszerkesztés 2.3. Marketing-kommunikáció 2.4. Turisztikai fogadóképesség javítása

5 A projektterv elemei III. 3. Együttműködések fejlesztése: Feladatok: 3.1. Együttműködésen alapuló horgászturisztikai attrakció 3.2. Vízminőségvédelemmel és természetvédelemmel kapcsolatos együttműködést megalapozó tréning 3.3. A térségi környezetvédelemi infrastruktúra fejlesztéssel kapcsolatos együttműködést megalapozó tréning 3.4. Partnerségen alapuló fenntartható környezetfejlesztés 3.5. Integrált együttműködést elősegítő work-shop 3.6. Turisztikai együttműködések kialakítása 3.7. Szakértői együttműködések kialakítása 3.8. Ágazati műhelyfoglalkozás

6 Balatoni Gazdasági Fórum létrehozása Nyitókonferencia - 2007. április 27. Témakörök: Szakképzés a BKÜ területén Foglalkoztatás a BKÜ területén Vidékfejlesztés a BKÜ területén Innovációs lehetőségek a BKÜ területén Balatoni termékek és szolgáltatások minőségi fejlesztése Zárókonferencia - 2007. november 29. 3.7. Szakértői együttműködések kialakítása

7 Balatoni termékek és szolgáltatások minőségi fejlesztése I.műhelyfoglalkozás: 2007. szeptember 27. –Balatonalmádi Előadók: Pókos Katalin: A Virágos Balaton, mint minőségbiztosítási rendszer bemutatása, Sebestyén István: Élményközpontú turizmus, szubjektív alapú minőségbiztosítás?, Jelenka György: Borturisztikai szolgáltatások minősítési rendszere, Németh Zsolt: Kék Hullám Zászló, mint önkéntes minőségbiztosítási rendszer bemutatása és továbbfejlesztésének lehetőségei, Dr. Roszík Péter: Biogazdálkodás: hozzájárulási a térség minőségi szolgáltatásaihoz és termékeihez, Kovács Judit: Népi iparművészeti alkotások minősítésének szempontrendszere

8 Virágos Balaton I. 2004 óta kerül meghirdetésre 3 szervezet összefogásával: Balatoni Regionális Idegenforgalmi Bizottság, Balatoni Szövetség, Balaton Fejlesztési Tanács. Célja: a Balaton Régió környezetszépítésének fokozottabb ösztönzése.

9 Virágos Balaton II. Pályázati kategóriák: Közforgalmú- és vitorláskikötő, Közforgalmú strand, Kereskedelmi szálláshely (szálloda, panzió, kemping), Magánszálláshely

10 Virágos Balaton III. Zsűrizés: 5 fős bizottság, terepbejárás során előre megadott szempontrendszer szerint pontozással értékel Minőségi követelmények Kiegészítő szolgáltatások Általános benyomások

11 Borturisztikai szolgáltatások minősítési rendszere I.

12 Borturisztikai szolgáltatások minősítési rendszere II. Borút: összetett turisztikai termék Jellemzői: Sajátos, egyedi kínálattal rendelkezik, Szervezett egységben, hálózatban működik, Piacra jutását közös marketing segíti, Szolgáltatásai (szolgáltatói) minősítettek.

13 Borturisztikai szolgáltatások minősítési rendszere III. A minősítés célja: Egységes minőségű szolgáltatói hálózat kialakítása Alsó „limit” meghatározása Egységes promóció, a piacra jutás esélyeinek növelése A „minősített borút állomás” garancia, védjegy

14 Borturisztikai szolgáltatások minősítési rendszere IV. Minősített szolgáltatások: Helyi borra alapozott turisztikai termékek (borkóstoló, pincelátogatás) Kínálat gazdagító turisztikai termékek (gasztronómia, szálláshely, múzeum) Minősítés: A Bizottság évente 2 alkalommal, adott szempontrendszer alapján, pontozással értékel

15 Borturisztikai szolgáltatások minősítési rendszere V. VINTOUR projekt (INTERREG) Új minősítési rendszer két összetevőből áll: Általános szempontok (minden szolgáltatóra egységesen vonatkozik) Specifikus (az egyes szolgáltató típusokra jellemző tényezők)

16 Kék Hullám Zászló I. Pályázat kiírói: Környezetvédelmi és Vízügyi Minisztérium Balatoni Szövetség Magyar Marathon Klub Pályázati kategóriák: Közforgalmú- és vitorláskikötő Közforgalmú strand

17 Kék Hullám Zászló II. Minősítési és Értékelési rendszer: 1. Vízminőség (30 pont) 2. Hulladék – Szennyvíz (10 pont) 3. Egyéb környezetvédelem (20 pont) 4. Biztonsági feltételek (16 pont) 5. Esélyegyenlőségi szempontok (14 pont) 6. Tájékoztatás (10 pont)

18 Élményközpontú turizmus, szubjektív alapú minőségbiztosítás I. Alapgondolatok: 1.A minőségbiztosítás az élményígéret és a tapasztalat egybeesésének garanciája 2.Élményígéret mindenkihez szól, tehát objektív, a tapasztalat azonban szubjektív Feladat: 1.Szubjektív élményt kellene objektivizálni és mérni

19 Élményközpontú turizmus, szubjektív alapú minőségbiztosítás II. Minőség értékelése több ponton: Besorolás (objektív mérce) TDM (közösségi vélemény) Turista (egyéni szubjektivitás) A szolgáltató is értékeli saját teljesítményét Ki értékeljen? Külső, független személy / szervezet

20 Értékelést végző szervezet: Védjegykibocsátóként működhet Ösztönző – szankció rendszert képes működtetni Marketing eszközökkel piaci ráhatást ér el Turisztikai Kártya Élményközpontú turizmus, szubjektív alapú minőségbiztosítás III.

21 Köszönöm megtisztlő figyelmüket! Balatoni Integrációs és Fejlesztési Ügynökség Kht. 8600 Siófok, Batthyány u. 1. Tel./Fax: +36 84 317 002 E-mail: bftkht@balatonregion.hu website: www.balatonregion.hu


Letölteni ppt "BALATONI PARTNERSÉGI PROGRAM Regionális és Kistérségi szintű együttmüködések ösztönzése a Balaton Régióban Szedmákné Lukács Zsófia Balatoni Integrációs."

Hasonló előadás


Google Hirdetések