BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
Advertisements

Az OH TÁMOP fejlesztései
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Készítette: Dr. Szabó Péter Főosztályvezető
TÁMOP – Helyi oktatásirányítás fejlesztése
Uniós fejlesztések a köznevelésben - A pedagógiai- szakmai ellenőrzés rendszere
A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Területfejlesztési Koncepció és a Területfejlesztési Stratégiai Program megújítása Szolnok, február 2. Jász-Nagykun-Szolnok.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
2013. Szeptember 3. Szekeres Balázs Informatikai biztonsági igazgató
KÖSZÖNTJÜK A SZAKKÉPZÉSI TALÁLKOZÓN!
A TISZK-ek fenntarthatósága 1 Budapest, január 14.
Tanácsadási szolgáltatások „ A jövő önkormányzatának alapja Pusztamonostoron – ÁROP-1.A.2/A számú forrás felhasználásával” projektben Bíró Gabriella.
Helyi oktatásirányítás fejlesztése TÁMOP /
Az oktatásigazgatás aktuális kérdései
Szakképzési szakértők szakképzési változásokra való felkészítése A szakképzési megállapodás és a szakmaszerkezeti döntés Helyszín dátum Nemzeti Fejlesztési.
Somogy Megyei Intézményfenntartó Központ
Pácsonyi Imre tankerületi igazgató
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
TÁMOP /A
Mobil: (30) Cím: 4100 Berettyóújfalu, Széchenyi u. 13.
KÖZEGESZSÉGÜGYI KÖZÖSSÉGI PROGRAM A TÁRSADALMI INTEGRÁCIÓ ELŐTÉRBE HELYEZÉSE AZ EMBERI ÉS AZ INTÉZMÉNYI ERŐFORRÁSOK RÉVÉN A KÖZÖSSÉGI ORVOSI ELLÁTÁSBAN.
BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
A magyar köznevelési fenntartórendszer legfőbb kihívásai
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
AaAa ÚJ MAGYARORSZÁG VIDÉKFEJLESZTÉSI PROGRAM Monitoring és értékelés.
Szervezetfejlesztési Program
Pest Megyei Kormányhivatal
A Klebelsberg Intézményfenntartó Központ
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A Felnőtt képzésBEN
Tanévkezdő tájékoztató konferencia Brassói Sándor főosztályvezető EMMI Köznevelés-irányítási Főosztály 2013 augusztus.
Társadalmi Felzárkózásért Felelős Államtitkárság Nemzeti Társadalmi Felzárkózási Stratégia január 26.
szerepe a köznevelésben
A nagyvárosi intézményhálózat működtetése
KÖRNYEZETVÉDELEM ÉS INFRASTRUKTÚRA OPERATÍV PROGRAM előadó: dr. Bujáki Gábor igazgazó Pest Megyei Vállalkozásfejlesztési Alapítvány.
A TÁMOP-2.2.3/07/2-2F projekt megvalósítása Nógrád megyében
A KLIK szerepe a szakképzés irányításában
Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat megújult feladatrendszere Térségi Vállalkozói Fórumok január Szolnok, Jászberény, Kisújszállás.
Somogy Megye Önkormányzatának szakképzési koncepciója.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
A pedagógiai-szakmai szolgáltatások rendszere
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Foglalkoztatás-politika
Szakképzési változások
Projekt eredményeinek disszeminációja – 2. és 12. fejlesztési elem ÁROP- 1.A „Szervezetfejlesztés a konvergencia régióban lévő önkormányzatok számára”
Az intézményi minőségfejlesztéshez kapcsolódó feladatok a TÁMOP-3. 1
Középtávú szakképzési koncepció Borsod-Abaúj- Zemplén Megyében Egységes szerkezetű TISZK-ek létrehozásának lehetősége Előadó: Dr. Simon Csaba Ph. D. mb.
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Az új típusú szakképzési rendszer főbb jellemzői MÁV konferenciasorozat 2. rendezvény április 29. Dr. Szivi József SZMM Felnőttképzési és Szakképzési.
A közszolgáltatásokra kifejlesztett általános együttműködési modell GYÁL VÁROS ÖNKORMÁNYZATÁNÁL Gyál, szeptember 30.
A hajdúnánási szociális rendszer és modellprogramok továbbfejlesztésének és összehangolásának lehetősége (ÁROP-1.A „Szervezetfejlesztés.
Intézményfenntartás a köznevelésben, új irányok
Köznevelési intézményrendszer komplex helyzetelemzésE KÉPZŐK KÉPZÉSE
A SZAKKÉPZÉS-FEJLESZTÉSI KONCEPCIÓ TARTALMI IRÁNYAI MFKB megbeszélés február 5.
A szakképzés jelene és jövője a KLIK-ben. Jogszabályi háttér: A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény A szakképzésről szóló évi CLXXXVII.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
A Nemzeti Pedagógus Kar Célok, eredmények, választás –
Az OEFI TÁMOP / számú ”Egészségfejlesztési szakmai hálózat létrehozása” című kiemelt projekt köznevelési alprojektje ELKÉSZÜLT SZAKMAI.
Barcsák Marianna KPSZTI
Mezőkovácsházi Járásfejlesztési Stratégia
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Miskolci Járási Hivatal
Deák Sándor Szolnok Megyei Jogú Város Polgármesteri Hivatal
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

BORSOD-ABAÚJ-ZEMPLÉN MEGYEI KORMÁNYHIVATAL A Borsod-Abaúj-Zemplén megyei köznevelés-fejlesztési terv 2013. 2014. Előadó: Társy József főosztályvezető és kabinetfőnök Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév

Fundamentum, a későbbi oktatáspolitikai döntések meghatározásához A köznevelés-fejlesztési terv (a továbbiakban: terv) kidolgozásának céljai A rendelkezésre álló adattartalmak felhasználásával, releváns adatbázis létrehozása a megyei köznevelési feladatellátás mutatóiról A hatályos jogszabályoknak történő megfelelés A teljes intézményfenntartói kör kapacitásának vizsgálata Fejlesztési aktivitások megfogalmazása Fundamentum, a későbbi oktatáspolitikai döntések meghatározásához Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév

A Terv elkészítésének folyamatáról A nemzeti köznevelésről szóló 2011. évi CXC. törvény 75.§ (1) bekezdése szerint, a Terv a kormányhivatalok közreműködésével készült A koncepció és a szerkezet véglegesítése (a Borsod-Abaúj- Zemplén Megyei Kormányhivatal konkrét javaslatokat tett) A helyzetelemzés kimunkálása és megküldése az Oktatási Hivatalnak A megkapott adattáblák feltöltése, elemzése, illetve továbbítása A projekt keretében alkalmazott megyei szakértők (1+2 fő) bekapcsolása Elemzések elkészítése Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév

A Terv elkészítésének folyamatáról A kívánatos fejlesztési lehetőségek bemutatása Folyamatos kiegészítések és javítások szakértői vélemény szerinti átvezetése Vezetői összefoglaló elkészítése A munkaanyag társadalmi véleményeztetése - személyes egyeztetés a Megyei Fejlesztési és Képzési Bizottsággal, valamint a tankerületi igazgatókkal - elektronikus véleményeztetés a fenntartókkal, és a köznevelési intézményekkel Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév

Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév A Terv felépítése 1. A megye szerkezetének, jellemzőinek bemutatása - földrajzi helyzet, településszerkezet - gazdasági, infrastrukturális, közlekedési és társadalmi helyzet - demográfiai mutatók, tendenciák 2. A megye köznevelési intézményszerkezetének jellemzői - önkormányzati szintű feladatellátás - tankerületi szintű feladatellátás - megyei szintű feladatellátás - a tankerületek rendelkezésére álló humán erőforrások és infrastrukturális jellemzők Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév

Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév A Terv felépítése 3. Javaslat a köznevelési feladatellátás átszervezése a 2013. évben - a megye tankerületének javasolt intézményszerkezete - a megyeközponti tankerület javasolt intézményszerkezete (a megyei szinten szervezett feladatellátás) - humánerőforrás - infrastruktúra - esélyegyenlőségi terv 4. 2014. ? lásd az utolsó diaképet 5. Mellékletek Megjegyzés: a „nyilvánvaló” változtatások bemutatása mellett, indokolt a későbbiekben kiegészíteni az elemzést oktatásgazdasági, hatékonysági és minőségi elemekkel Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév

Rövid áttekintés a helyzetelemzésről (1. rész) Aprófalvas településszerkezet, melynek következtében a lakosság jelentős hányada kistelepüléseken él Miskolc, mint szubregionális központ túlsúlya Kedvezőtlen gazdasági és társadalmi folyamatok Lakónépesség csökkenése Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév

Rövid áttekintés a köznevelési feladatellátás elemzéséről (2. rész) Az óvodai férőhelyek és az ellátottak száma összességében közel azonos A megyében igen magas a hátrányos és a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók száma Kihasználatlan állami kapacitások az alapfokú művészetoktatás területén Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév

Rövid áttekintés a köznevelési feladatellátás elemzéséről (2. rész) A középiskolai kapacitások meghaladják a tényleges tanulói létszámokat Szakiskolában a nemzetgazdasági célkitűzések figyelembevételével, a beiskolázott tanulói létszám alacsony A kollégiumi kapacitás meghaladja ugyan a tényleges szükségletet, azonban az épületek állapota és felszereltsége nem megfelelő Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév

Rövid áttekintés a fejlesztési aktivitásokról (3. rész) A meglévő óvodai férőhelyek fenntartása mellett, bővítésük nem indokolt Szükséges az alsó tagozatos általános iskolai oktatás megszervezése, több településen a demográfiai mutatók alapján A kihasználtsági indikátorok javítása, a művészetoktatás területén A gimnáziumi férőhelyek csökkentése Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév

Rövid áttekintés a fejlesztési aktivitásokról (3. rész) Szakiskolai férőhelyek számának növelése, a beiskolázandó teljes létszám 30%-os mértékéig Kollégiumok esetében, kapacitásra vonatkozó fejlesztési javaslat nem indokolt, azonban javasolt a fenntartók eredményesebb koordinációja TISZK? Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév

Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév Jelenlegi munkafázis Pilot (három kiválasztott tankerületben Helyszíni adatfelvétel, illetve meglévő adatok ellenőrzése Annak tesztelése, hogy milyen adat honnan szerezhető be Az adatok alapján javaslat az adatkörök véglegesítésére Az indikátorszámítás kipróbálása Az optimalizációs tervező-eszközök fejlesztése Igények felmérése Specifikáció elkészítése Adatgyűjtési és adatfeldolgozási módszertan kimunkálása Együttműködés! (KLIK?, Önkormányzatok?, Magán, egyházi fenntartók?) Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév

Mérések, vizsgák, ellenőrzések Minőségi 2014. Feladat: A 2013. évi Terv felülvizsgálata megalapozott oktatásszakmai döntések előkészítése Oktatásgazdasági Mérések, vizsgák, ellenőrzések Minőségi Eredményesség Hatékonyság Méltányosság Indikátor kiegészítések ELEMEK Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév

Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév FIGYELMÜKET KÖSZÖNÖM! Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév

Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév Elérhetőségek Cím: 3530 Miskolc, Csizmadia köz 1. Levelezési cím: 3501 Miskolc, PF: 697 Telefon: (46) 514-630; (20) 333-5805; Fax: (46) 514-751 E-mail: tarsy.jozsef@borsod.gov.hu Honlap: www.kormanyhivatal.hu Miskolc, Tanévnyitó konferencia 2013/2014-es tanév