Nagy zsolt istván – szakterületi tanácsadó

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

GreenTech Megújuló Energia Klaszter 1. Konferencia
Állóeszköz-gazdálkodás
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Az üzleti terv.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) Hanyecz Lajos.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 9.
ÜZLETI TERVEZŐ RENDSZER MÁRKAKERESKEDÉSEK RÉSZÉRE.
Üzleti terv.
10. Tétel Sikeresen működő üzletét az igényeknek megfelelően bővíteni szeretné. Ehhez szüksége van egy üzleti terv elkészítésére. Foglalja össze, hogy.
Eredménytervezés Fedezeti összeg számítás: Értékesítés árbevétele
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Az Esőemberekért Egyesület által gondozandó elemek bemutatása.
Megvalósíthatósági tanulmányok készítése
Készítette / Author: Tuska Katalin
Vállalkozások szervezése Az üzleti terv II.
A külső környezet elemzése
Az EU-pályázati rendszer gyakorlata Magyarországon
Készítette: Magyar Orsolya
1 Gazdaság és környezet Előadó: Nagy Tamás. 2 Általános környezetvédelmi kérdések a vállalatoknál A gazdasági, piaci és környezeti körülmények miatt egyre.
Komplex vezetési információs rendszer létrehozása.
Kérdések a ZH-hoz.
Megvalósíthatóság és költségelemzés Készítette: Horváth László Kádár Zsolt.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
Beruházás-kontrolling
9. TÉMAKÖR: ÁGAZATI ÉS FUNKCIONÁLIS SAJÁTOSSÁGOK A KONTROLLINGBAN –
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
Kérdések a második zh-hoz
Szolgáltatásfejlesztés Az értékesítési és marketing osztály feladata Új szolgáltatások kifejlesztése a hagyományos és a versenypiaci tevékenységhez.
Termelésmenedzsment Production Management
Controlling a gyakorlatban
Dr.Béza Dániel1 A kisvállalkozások alapításának és indításának finanszírozási sajátosságai, és lehetőségei Magyarországon. Szakszeminárium
Minőség menedzsment 6.előadás
A lánc menti együttműködés és az innováció: a képességek és a meghatározó szakértelem kombinálása dr. Sebők András Campden BRI Magyarország Nonprofit Kft.
Művelődésgazdaságtan 2. előadás Szomor Tamás A m űvelő désgazdaságtan tárgya  A művelődést, kultúrát gazdasági szemszögből jellemzi - makro megközelítés.
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban Bevezetés. 2 Követelmények  8:30-10:25  8:30-9:15.
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
KÖZÖS MÓDSZERTANI KERETEK KIALAKÍTÁSA A MAGYARORSZÁG-SZERBIA IPA HATÁRON ÁTNYÚLÓ EGYÜTTMŰKÖDÉSI PROGRAM HÁTRÁNYOS HELYZETŰ TÉRSÉGEINEK KOMPLEX ÉS INTEGRÁLT.
Cég újratervezés Projekt Tanácsadói tevékenység Indítása február 15.
Az üzleti rendszer komplex döntési modelljei (Modellekkel, számítógéppel támogatott üzleti tervezés) II. Hanyecz Lajos.
A MARKETING FOLYAMATA.
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
1 Költségvetés tervezés 6. előadás. 2 Tartalom A tervezési renaissance Az éves operatív terv Mitől függ az éves operatív terv hatékonysága?
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Szolnoki Szabolcs, projektmenedzser, SMART Pont Hálózat vezető
(gazdasági ismeretek gyors, velős átismétlése)
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Vállalkozások szervezése Az üzleti terv I.
Vállalkozásmenedzsment I.
Projektirányítás – kifejtős kérdések Feladatsor. 1. Adja meg a PCM szakaszait!
2003. május 21. ÜZLETMENETFOLYTONOSSÁG ÉS KATASZTRÓFA ELHÁRÍTÁS TERVEZÉSE Jakab Péter igazgató Magyar Külkereskedelmi Bank Rt. Bankbiztonság.
Sági Sándor (Kontroll Pont ‘91 Kft). Üzleti terv Üzleti koncepció„Pénzügyi” terv Befektető tájékoztatása, pótlólagos pénzügyi forrás szerzése Folyamatos.
„INTERREGIONAL INNOVATION SYSTEM IRIS L00049” c. projekt WP2 MUNKACSOMAG – INTERREGIONÁLIS KKV FEJLESZTÉS IRIS INNOVATÍV ÜZLETI ÖTLET ÉRTÉKELŐ MÓDSZER.
Kérdések VIZSGÁHOZ. VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez? Hasonlítsa össze a Kft-t és a Bt-t, mint vállalkozási formát! Melyiket,
Cégnév Üzleti terv. Célkitűzések A cég hosszú távú céljainak egyértelmű bemutatása –Használjon a cég növekedését alátámasztó kifejezéseket, de legyen.
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Kockázati értékelés kis szervezetekben Tar György Szeged, 2013.október
Üzleti terv bemutatása
Vállalati terv bemutató
Típusos kockázatértékelési algoritmusok a szervezetek működési sajátosságainak figyelembe vételével Tarján Gábor.
VÁLLALKOZÁSI FORMÁK Mi szükséges egy üzleti vállalkozás sikeréhez?
A(z) xy szervezet (a társadalmi vállalkozást bemutató ppt)
Üzleti terv.
Üzleti terv bemutatása
Mai téma: Segédletek a projektmunkához Katona Norbert.
Üzleti terv.
Állóeszköz-gazdálkodás
Előadás másolata:

Nagy zsolt istván – szakterületi tanácsadó Piacképes Üzleti terv Nagy zsolt istván – szakterületi tanácsadó

Üzleti terv felhasználási területei Üzleti ötletek tesztelése, új vállalkozás indítása, és tevékenység módosítása előtt Üzletfelek és/vagy partnerek tájékoztatása Idegen forrás bevonásánál (hitel, támogatás, befektetők) Az üzleti terv tartalmát elsősorban a vállalkozási tevékenység határozza meg, az egyes fejezetek részletessége és mélysége pedig a vállalkozás nagyságától függ.

Üzleti terv készítésének sajátosságai Nincsenek általános sémák Alapvetően kreatív munka Adatokból, tényekből, elemzésekből áll De megérzéseinkre, becsléseinkre is támaszkodnunk kell Legfontosabb, hogy a végén tudjuk, hogy jó-e, megvalósítható-e az elképzelésünk! „Semmilyen szél nem kedvez annak, aki nem tudja milyen kikötőbe tart.”(Seneca)

Milyen a jó üzleti terv? könnyen és gyorsan megtalálhatóak legyenek benne a lényeges információk (de ne csak a készítője számára) lehetővé teszi a gyors változtatásokat, számítási próbálgatásokat (egy jól beképletezett excel tábla is tökéletes megoldás lehet) őszintén és nyíltan sorra veszi a lehetséges kockázatokat (ne csapjuk be saját magunkat, jó ha van valaki, aki lerángat minket a földre a tervezéskor) tartalmazzon minél több tényszerű adatot (ezek által lesz jól átlátható az üzleti modell) legyen koherens (azaz ami szerepel a terv egyik részében, ugyanaz köszönjön vissza a másik részben is)

A jól kidolgozott üzleti terv előnyei Világos cél és átgondolt cselekvési sor támogatja a munkát Monitorozható az üzleti teljesítmény Korrigálható, újra tervezhető a változások esetén Hitelkérelem, forrásbevonás esetén lehet rá alapozni

A kulcs, az üzleti modell

Az üzleti terv egy lehetséges általános szerkezete Címlap Marketingterv Vezetői összefoglaló Az emberek és a szervezet A szervezet általános bemutatása Kockázatok és kockázatkezelés Iparág, piac, konkurencia elemzés Pénzügyi és finanszírozási terv Termékek és szolgáltatások Mellékletek Működési és üzemeltetési terv

A terv elkészítésének lépései – I. 1. lépés: Az első lépés a bevezető oldal (címlap) elkészítése, amely nem igényel különösebb előkészületeket. A szükséges vállalkozási és személyes adatok ilyenkor már rendelkezésre állnak. 2. lépés: A vállalkozás és a szervezet bemutatása (általános bemutatás) lehet a második lépés, mely segít megfogalmazni és formába önteni (jogi, szervezeti stb.) az elképzeléseket, fejlesztési koncepciókat. Ez a lépés arra is alkalmas, hogy számba vegyük a vállalkozás erőforrásait, szellemi tőke kapacitásait, és anyagi lehetőségeit. 3. lépés: A piaci, ágazati elemzés (konkurencia és piac elemzés) alátámasztja, illetve igazolja a 4. és 5. lépésben (termelési és pénzügyi tervezés) tervezett termelési volumenek piaci realitását, fizetőképes felvevőképességét. Megalapozza az üzleti tervet.

A terv elkészítésének lépései – II. 4. lépés: A termelési terv elkészítése során felvázoljuk a tervezett termelési folyamatot, a szükséges műszaki megoldásokat. Ezeknek az információknak az alapján megtervezhetjük a szükséges eszközök és anyagok jegyzékét és költségét. (Természetesen ez a lépés már a tervezett termelési volumen ismeretében végezhető el, ami előzetes piaci elemzésekre támaszkodik a 3. lépésből.) 5. lépés: A vállalkozás, illetve fejlesztés koncepciójának pénzügyi elemzése, mely megmutatja, hogy a terv reális gazdasági (ökonómiai) alapokon nyugszik-e. Amennyiben a válasz igen a tervezés tovább folytatható. Érdemes megjegyezni, hogy a pénzügyi tervezés felhasználja a 2.,3. és 4. lépés adatait.

A terv elkészítésének lépései – III. 6. lépés: A következő lépés lehet a marketing terv elkészítése, amely bemutatja a 2. lépés (piacelemzés) által megfogalmazott értékesítési volumenek, vagy piaci pozíció, illetve értékesítési ár, stb. elérésének érdekében szükséges marketing eszközöket és tennivalókat. 7. lépés: A jó kockázatelemzés elkészítéséhez figyelembe vesszük az eddigi összes lépés és fejezet kockázati tényezőit (erősség, gyengeség, lehetőség, fenyegetettség) és elemezzük, rangsoroljuk azokat, valamint akcióprogramokat dolgozunk ki velük kapcsolatban.

A terv elkészítésének lépései – IV. 8. lépés: Érdemes az összefoglalással zárni az üzleti terv készítést, így az biztosan tartalmazni fogja az összes fontos és hangsúlyozni kívánt koncepciót. 9. lépés: Utolsó lépésnek hagyhatjuk a szükséges kiegészítő részek csatolását, azonban ne feledkezzünk meg arról, hogy egyes igazolások beszerzése időt vesz igénybe, így ezeket a lépéseket már az elején célszerű elindítani.

A tervezés hibaforrásai és kezelésük Irrealitások a bevételek, költségek tervezésénél Külsős, a vállalkozásban nem érintett tanácsadók bevonása Nem releváns, vagy kevés információ alapján tervezünk Gondos és kiterjedt információgyűjtés Inkoherencia Pénzügyi terv és a további fejezetek párhuzamos vizsgálata

Iparági sajátosságok vizsgálata a vásárlói célcsoport, a termék/szolgáltatás életciklusa az iparág életciklusa a forgási sebesség és a lekötött eszközök aránya a megújulás kényszere a tudás- és technológiai háttér a versenytársak száma és potenciálja a piac földrajzi nagysága és helye a követett üzleti szemlélet és logika a tőke, ami a vállalkozáshoz szükséges.

A fejezetek kidolgozása során használható eszközök SWOT elemzés Piackutatás Marketingterv Eredményterv Likviditás tervezés (cash-flow) Kompetencia térképek készítése Szervezeti ábra készítése Fedezeti pont számítás

Üzleti terv a nonprofit szektorban Mi lehet a cél? - foglalkoztatás bővítése a költség optimalizálás helyett - fenntarthatóság a profit maximalizálás helyett - konkrét, számszerű célra van szükség! Hangsúlyos elemek - emberi erőforrások, szervezeti terv - pénzügyi terv

Miben tudok segíteni? Üzleti modellek áttekintése Üzleti modellekből üzleti terv készítésének támogatása Üzleti tervek áttekintése Tanácsadás az üzleti terv egyes fejezeteinek kidolgozásához

Köszönöm a figyelmet! www.easylearning.hu