Köszöntöm a tisztelt megjelenteket! Tiszaugi Víziközmű Társulat rendkívüli küldöttgyűlése 2006.június 29.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Személyes gondoskodás megszervezésére köteles szervek
Advertisements

A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Az Európai Unió támogatási alapjai, a as időszak újdonságai.
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
„A megye szerepe a parlagfű elleni mozgalomban” Tájékoztató a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Önkormányzat által kezdeményezett Megyei Parlagfű-mentesítési.
Önkormányzatok finanszírozása
Civil szervezetekre vonatkozó adózási szabályok
Miniszterelnöki Hivatal, Kisebbség- és Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság Nemzeti és Etnikai Kisebbségi Főosztály 376/2007. (XII. 23.) Korm.
Projektmenedzsment szervezet: EuroAdvance Közgazdasági Tanácsadó Kft.
EURÓPAI UNIÓ - VÍZÜGYI KERETDIREKTÍVÁK Bemutató Általánosan a VKI-ről és Magyarország helyzetéről 2005 április.
Dr. Olasz Kitti Bonnyai Péter
A vízjog időszerű kérdései
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről, s az igénybevehető szolgáltatásokról Tisza.
Műszaki ellenőrképzés
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Az oktatási intézmények önkormányzati működésével kapcsolatos felvetések ( egy jegyző gondolatai, értelmezései és esetleges válaszai) Készítette: Molnárné.
BAKS KÖZSÉG SZENNYVÍZCSATORNÁZÁSA ÉS SZENNYVÍZTISZTÍTÁSA
Kamatadó Kósa Zoltán – június évi …törvény egyes pénzügyi tárgyú törvények módosításáról Kamatadó mértéke:20% Kamatadó köteles.
A VÁLLALKOZÁS 7. előadás.
ADÓ Farkas Gábor Szenior Menedzser február 28. Adózás 2006.
Tájékoztatás a határidős feladatokról
Az önkormányzati gazdálkodás szabályai Debrecen,
ÖNKORMÁNYZATI SZAKMAI NAP
Mérleg, eredménykimutatás, cash flow
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Tájékoztató az Új Magyarország Vidékfejlesztési Program mezőgazdasági szaktanácsadási intézményrendszeréről és az igénybevehető szolgáltatásokról Pataki.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
NVT AKG kötelező képzés 2006 FVM Képzési és Szaktanácsadási Intézet 1.Modul: 1.Modul: Általános kérdések, jogszabályok, eljárásrend Lukács-Lőrincz Rita.
ÚMVP III-IV.tengely Budapest, Dr. Horváth Zita Agrár-vidékfejlesztési Főosztály.
Cégalapítás/3. feladat ©Lukács Könyvelés az előtársaságban
Az ÁFA törvény módosulásának következményei a programra „Integrált helyi fejlesztési akciók ösztönzése” című 2002/2003. évi területfejlesztési Phare program.
JEREMIE Programok módosulásai
Vasútszabályozási Osztály
Szent Koronát Szolgálók Szövetsége Szent Korona alapú jogrendszer „Az államhatalom gyakorlásáról” szóló, 1. főtörvény.
A költségvetés készítésének és elfogadásának folyamata
Belügyminisztérium Önkormányzati Feladatok Főosztálya
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
Magyar Dohánytermelők Országos Szövetségének Küldöttgyűlése 2006.November 20.
A felsőoktatási fejlesztési részhozzájárulásról (képzési hozzájárulás) október 19. dr. Halász Zsolt.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Az új képviselő-testület megalakulását követő feladatok szeptember 17.
A megsz ű n ő nemzetiségi önkormányzatokkal kapcsolatos feladatok jegyz ő i értekezlet Kecskemét, szeptember 24. El ő adó: Varga-Gy ő rfi Dóra.
Nagy István Debreceni Egyetem Gazdálkodástudományi és Vidékfejlesztési Kar Gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnöki Levelező FÉLÉVES GYAKORLAT.
HEFOP/ /2 Szerződéskötési alapismeretek. HEFOP/ /22 Tartalomjegyzék Szerződéskötés folyamata Támogatási szerződés.
A hágai ítélet végrehajtásával kapcsolatos tárgyalások jelenlegi helyzete Dr. Kovács György, CSc, főtanácsadó, a Bős-Nagymarosi Tárcaközi Bizottság titkára.
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
Zuglói társasház energiahatékonysági felújításának tapasztalatai Dzsiki Ferenc Lagross Kft. Budapest,
2015. július 15. Budapesti Corvinus Egyetem június  Képzési területenkénti Alprojekt Irányító Bizottságok megalakítása – június
Gazdaságtudományi Kar Faculty of Economics Vállalati információs napok a duális felsőoktatási képzésekről Miskolc, március 25. Veresné dr. Somosi.
A választási feladatok ellátásával összefüggő aktuális információk Jegyzői Értekezlet december 3.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ZRt.-vé alakulás Készítette: Budánovics Noémi. ZRt.-vé alakulás I. Tulajdonosi elhatározás II. Megvalósíthatósági tanulmány III. Közgyűlési döntés az.
Ellenőrzések számvitele. Ellenőrzés célja az általa képviselt érdekek alapján: - k ülső ellenőrzés (adóhatósági, hitelezők..) - belső ellenőrzés - önellenőrzés.
Nemzeti Energetikusi Hálózat
Török Ádám, az MTA főtitkára, az AKT elnöke
ALSÓÖRS TELEPÜLÉSRENDEZÉSI ESZKÖZEINEK 1/5 HRSZ-Ú TELEK ÉS KÖRNYEZETE
A SZÁMVITELRŐL SZÓLÓ ÉVI C. TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI
SZÁMVITEL Dr. Ormos Mihály.
Közbeszerzési tudnivalók
Az Országos Statisztikai Adatgyűjtési Program (OSAP) tervezete
T Á J É K O Z T A T Ó a rekultivációs projekt előrehaladásáról KEOP-7
A TÉR_KÖZ pályázat számokban
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Pécs, december 5. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Pécs, szeptember 25. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
A SZÁMVITELI TÖRVÉNY évi C. törvény
NYITÓ KONFERENCIA Egészségügyi alapellátáshoz kapcsolódó
Szlovák – magyar határmenti vállalkozások együttműködési lehetőségei a magyar számviteli- és adójogszabályok tükrében Mucsné Tóth Mária.
Pénzügy 1. oldal „Jó gyakorlatok” konferencia, „Fókuszban: az önkormányzati gazdasági társaságok.” Az önkormányzati vállalatirányítás Előadó Horváth Tamás.
Előadás másolata:

Köszöntöm a tisztelt megjelenteket! Tiszaugi Víziközmű Társulat rendkívüli küldöttgyűlése 2006.június 29.

Bevezető • Az önkormányzat szerepe a vízgazdálkodási társulat megalakulásában • A víziközmű társulatok gazdálkodási rendjéről • Magánszemélyek közműfejlesztési támogatásáról • Előttünk álló feladatokról

I. Az önkormányzat szerepe a vízgazdálkodási társulat megalakulásában • A vízgazdálkodási társulatokról szóló 160/1995. (XII.26.) Korm. rendelet szabályozza • Megalakulását előkészítő szervezőbizottság alakul, melynek feladatai:

• 1./ Érdekeltségi terület megállapítása; • 2./ Érdekeltségi terület helyszínrajzának elkészítése • 3./ Alapszabály-tervezet előkészítése; • 4./ Ingatlantulajdonosok tájékoztatása (jogokról, kötelezettségekről); • 5./ Pénzügyi, műszaki számítás elkészítése; • 6./ Alakuló közgyűlés összehívása;

Megfelelő hatású volt-e az előkészítés? • Több önkormányzati ciklust átfedő tárgyalás és egyeztetési fázis. • Több terv került kidolgozásra. • Szakhatósági vélemények beszerzésre kerültek. • Engedélyes terv elkészült, a megfelelő műszaki és pénzügyi alátámasztó munkarészekkel, melyet 2005-ben újra kellett árazni.

Útban a Társulat megalakítása felé • augusztus 11. Rendkívüli testületi ülés. Téma: szennyvízcsatorna-hálózat kiépítése • 217/2005.(VIII.11.) Kt.határozat, melyben célul tűzték a belterület és üdülőövezeti hasznosítású területek többségének csatornahálózattal való kiépítését

• Önállóan tervezi a beruházást megvalósítani. • Kezdeményezi a Víziközmű Társulat megalakulását. • Ft-ban javasolja az érdekeltségi hozzájárulás mértékének megállapítását. • augusztus 26-ra falugyűlést hív össze a lakosság széleskörű tájékoztatása érdekében. • A lakossági terhek mérséklése érdekében a lakossági önerőképzésben banki, állami segítséget vesz igénybe (Fundamenta)

Társadalmi egyeztetés hatásai • szeptember 29-i testületi ülés, melyen módosításra került az érdekeltségi hozzájárulás ajánlott mértéke: • 225/2005. (IX.29.) Kt. határozat: Ltp. szerződést kötök havi Ft-ot, egy összegű befizetők 120 eFt-ot fizetnének, míg LTP nélkül 156 eFt hozzájárulási díjat javasol betéríttetni.

• nyár-ősz: • 1./ Tárgyalások a kialakítandó banki konstrukcióról. • 2./ Lakossági tájékoztatók (Kérdések és válaszok a csatornázásról). • 3./ Beruházók érdeklődésének fokozódása, információs jellegű tárgyalások. • 4./Víziközmű Társulat megalakításához szükséges dokumentumok összeállítása. • 5./ Belépési szándéknyilatkozatok gyűjtése, utcabizalmiak meghatalmazásai

Alakuló ülés-jogilag létrejövő Társulat (december) • Minden törvényes feltételét megteremtette az önkormányzat annak, hogy a társulat alakuló ülést hívjon létre; • Pénzügyi, műszaki tervek megvoltak (ezek kitűnő alapot szolgálnak a továbblépéshez) • Alapszabály előkészítése megtörtént; • Érdekeltségi terület meghatározásra került; • Lakosság tájékoztatása folyamatosan történt.

II. A víziközmű társulatok gazdálkodási rendjéről • A víziközmű társulatnak a beszámoló készítési és könyvvezetési kötelezettségét a számvitelről szóló évi C. Tv. előírásai szerint kell alkalmaznia, figyelemmel a 224/2000. (XII.19.) Korm. rendeletben foglaltakra. • Kettős könyvvitelt vezethet. • Vállalkozási tevékenységet nem végezhet.

• A működés szabályozását a számviteli politikában kell elvégezni: • Tartalmaznia kell azt a sajátosságot, hogy a tőke a lakossági, közületi befizetésekből adódik össze. • Ezt kell kimutatni a mérlegben. • Bankhitel felvételével bonyolítható tevékenység is sajátos szabályozni való. • Vagyongazdálkodás az alapszabályban rögzített alapokon nyugszik.

III. Magánszemélyek közműfejlesztési támogatásáról • Előtakarékosság (Ltp) szerződés nélküli tagok esetén az egyösszegű befizetést (2006) követő 1 éven belül, ha a jogosultsági feltételeknek megfelel. • Előtakarékosság esetén az Ltp szerződés végén nyílik lehetőség, (a jogosultság akkor vizsgálandó) 96 hónapot követő 1 éven belül.

IV. Előttünk álló feladatokról • Ltp-s szerződések megkötésének végső határnapját kell megállapítani. • Az ún. kényszerű tagoknak, közületeknek az egyösszegű hozzájárulást tartalmazó értesítést (határozatot) megküldeni. • A befolyt összegek bizonyos részét utalni az Ltp. szerződés és a Társulat-Bank közötti szerződés szerint. • A befolyt összegek további (jelentősebb) részét lekötni. • Önkormányzat-Társulat közötti együttműködést rögzíteni, társberuházói szerződést kötni.

Köszönöm a figyelmüket! Tombácz Ferenc (56)