2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
2013. május 13. Budapest Közgyűjtemények és oktatás konferencia
Advertisements

„XXI. S ZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS KOORDINÁCIÓ ) II. SZAKASZ ” TÁMOP / Kerettanterv – helyi tanterv.
K özösségi szolgálat „Aranyszabály: mindaz, amit szeretnétek, hogy megtegyenek nektek az emberek, tegyétek meg ti is nekik.” Mt. 7, 12.
FIATALOK LENDÜLETBEN PROGRAM Fiatalok Lendületben Program •Időtartam: •Célja: –Fiatalok tapasztalati tanulása nem-formális tanulási.
~ 1970: Világnézetünk alapjai a középiskolában.
NAT kiegészítő területeinek oktatása – az Új NAT kihívásai az új területeken Nemzeti Közszolgálati és Tankönyv Kiadó Zrt. Szentkirályi-Szász Krisztina.
Az iskolai dokumentumok
 Európai Parlament és Tanács (2006) – szociális és állampolgári kulcskompetencia fejlesztése  Nemzeti Önkéntes Stratégia (2011), Magyarországi önkéntesség.
AZ ISKOLA ÉS A KOLLÉGIUM Kollégiumi szakmai konferencia március 26. Dr. Szenes György MSZT főtitkár Levélcím:1085 Budapest Baross u. 52 Telefon:
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
Kompetencia alapú képzés
NAT, kerettantervek, helyitantervek ( ember és természet műveltségi terület) 2013.
Osztályfőnöki helyi tanterv
A fiatalkorúak képzési, fejlesztési lehetőségeinek módszertani kihívásai Hegedűs Judit – Lénárd Sándor, ELTE PPK.
A tartalmi szabályozás kérdései Kaposi József október.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
A Nemzeti alaptanterv változásai
Tantervtípusok; NAT-ok
Informatika tanítása ea.
Kompetencia alapú oktatás
A pedagógiai program Érd,
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
Közgazdaság szakmacsoport
NAT 2007 kompetenciák.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
TÁMOP 3.1.5/ PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A kerettantervek implementációja
1 Szaktanácsadói fórum AZ INTÉZMÉNYI DOKUMENTUMOK ÁTDOLGOZÁSA Előadó: Bíróné Bondor Katalin szaktanácsadó november 21. Zala Megyei Pedagógiai Intézet.
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Kompetenciafejlesztés3
A kerettantervek fejlesztése
Alapkompetenciák a munkadarabok tükrében
Az iskolai pedagógiai program átdolgozásának előkészítése Nevelési értekezlet 2007.szept.20.
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
A középiskolai oktatás szabályzatai
Harmadik matematikakönyvem
BEVEZETŐ.
Kompetencia -eredményesség
Tájékoztató egyházi és magánintézmények fenntartóinak
Tartalmi szabályozók változásai a közoktatásban
Iskolai közösségi szolgálat
Az új Nemzeti alaptanterv és a kerettantervek
NAT 11/2012. (VI.4.) 66. sz. kormányrendelet A Nemzeti alaptanterv kiadásáról, bevezetéséről és alkalmazásáról A pedagógiai program módosítása.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
Az IKT-alapú pedagógia munkaformái, módszerei. 3 betűs világ IKT IST SDT.
Informatika tanítása ea.
„Walls talk” projekt „Walls talk” projekt Katedra Gimnázium,
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
Informatika tanítása ea. Csernoch Mária
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A tanárképzés filozófiája és gyakorlata. Hogyan készíti fel a tanárképzés a jelölteket a NAT nevelési feladataira?
Okosdoboz.hu digitális taneszköz
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
A magyar nyelv és irodalom Készítette: Raátz Judit és Sályiné Pásztor Judit Szolnok–Budapest és 16.
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet FENNTARTHATÓSÁG A NAT-BAN ÉS A KERETTANTERVEKBEN Ökoiskola címátadó
Nem szakrendszerű oktatás augusztus 25.. A nem szakrendszerű oktatás célja, feladata Alapvető készségek és képességek tanuláshoz szükséges kulcskompetenciák.
A NAT 2007 implementációja Dr. Vass Vilmos Pannon Egyetem,
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet szerepe/feladata a médiaoktatás területén.
PARADIGMAVÁLTÁS A KÖZOKTATÁSBAN ÁDÁM PÉTER NEMZETI PEDAGÓGUS KAR SZEPTEMBER 21.
Barcsák Marianna - KPSZTI
A tartalmi szabályozás hazai változásai ( )
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Szegedi Tudományegyetem
Tankönyvellátás és iskolai könyvtár
VÁLTOZÁSOK címszavakban.
1./ A magyar közoktatás rendszere
INFOÉRA 2006 Miért tanítsunk informatikát?
Előadás másolata:

2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében Előadó: Horváth Judit

A tartalmi szabályozás törvényi háttere 2011 évi CXC. TV nemzeti köznevelésről 110/2012. ( 6.4.) Korm. rendelet a Nemzeti alaptanterv kiadásáról módosította a 73/2013.( III. 28.) Korm. rendeletet) 20/2012. ( VIII. 31.) EMMI rendelet a nevelési- oktatási intézmények működéséről (módosítás várható) 32/2012. (X. 8.) EMMI rendelet a Sajátos nevelési igényű gyermekek nevelésének….. irányelve 51/2012. (XII.21.) EMMI rendelet a kerettantervek kiadásáról

Tantervi szabályozás háromszintű és kétpólusú NAT KT HT

Tantervi hierarchia NAT: KERETTANTERVEK HELYI TANTERVEK NAT: - Tartalmi követelményeket is meghatározó központi alaptanterv KERETTANTERVEK: - Részletes tantárgyra és évfolyamokra vonatkozó követelményeket meghatározó tanterv HELYI TANTERVEK: Helyi sajátosságoknak, az iskola arculatának megfelelően kialakított, kerettantervekben meghatározottakat figyelembevevő tanterv

KULCSKOMPETENCIÁK, FEJLESZTÉSI TERÜLETEK ÉS NEVELÉSI CÉLOK A NEMZETI ALAPTANTERVBEN 2012. Az erkölcsi nevelés A nemzeti öntudat és hazafias nevelés Állampolgárságra és nemzeti öntudatra nevelés Az önismeret és társas kultúra fejlesztése A családi életre nevelés A testi és lelki egészségre nevelés Felelősségvállalás másokért és önkéntesség Fenntarthatóság és környezettudatosság Pályaorientáció Gazdasági és pénzügyi nevelés Médiatudatosságra nevelés A tanulás tanítása

Kulcskompetenciák: Anyanyelvi kommunikáció Idegen nyelvi kommunikáció Matematikai kompetencia Természettudományos és technikai kompetencia Digitális kompetencia Szociális és állampolgári kompetencia Kezdeményezőképesség és vállalkozói kompetencia Esztétikai – művészeti tudatosság és kifejezőképesség A hatékony önálló tanulás

Kerettantervi óraszámok

Tantárgyi kerettantervek témaköreinek felépítése

Újdonságok 1.osztály: számtan, algebra

2.osztály: gondolkodási módszerek

2.osztály: számtan, algebra

2.osztály: geometria

2.osztály: statisztika

3.osztály: számelmélet

4.osztály: számelmélet, algebra

4.osztály: geometria

4.osztály: statisztika, valószínűség

5.osztály

Köszönöm a figyelmet!