Primer és szekunder kutatás

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A PÁLYAKÖVETÉSI KUTATÁSOK MÓDSZERTANI SAJÁTOSSÁGAI KABAI IMRE ZSIGMOND KIRÁLY FŐISKOLA TÁRSADALOMTUDOMÁNYI KUTATÓKÖZPONT (ZSKF TKK) DPR Szakmai Nap 2009.
Advertisements

A marketing információs rendszer
Készítette: Zrufkó Viktória Turizmus- vendéglátás, Levelező tagozat
E-learning alapú távoktatás tapasztalatai a Széchenyi István Egyetemen
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
CUSTOMER RELATIONSHIP MANAGEMENT (CRM)
Az üzleti terv.
Készítette: Babinszki Helga TEJ3W9
MARKETINGKUTATÁS PIACKUTATÁS.
B2B-marketing - Bevezetés
Fogyasztói magatartás, attitűdök a funkcionális élelmiszerek piacán
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
Piackutatás (teszt).
‘rEUsearch’ Az Európai Unióhoz való csatlakozás hatásai a határon átnyúló kapcsolatokra, agráriumra és kereskedelemre – kutatási projekt (HURO/0801/075)
Kvalitatív módszertan szemináriumok
Civil szervezetek a munka világában
DIGITÁLIS ALÁÍRÁS HASZNÁLATA A KÖZIGAZGATÁSBAN Készítette: Molnár Csaba közszolgáltatási közgazdász Konzulens: Pántya Róbert adjunktus.
2011. március 20. Disztribúciós hálózat Zsibrita Mátyás –
A többszörös összehasonlítás gondolatmenete. Több mint két statisztikai döntés egy vizsgálatban? Mi történik az elsõ fajú hibával, ha két teljesen független.
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
Környezettudatos fogyasztói magatartás – a zöld marketing perspektívái
Piackutatás.
Nyelvi adatok és az adatgyűjtés módszertana
Reklámpszichológia Kutatási módszerek.
MARKETINGKUTATÁS III. Előadás: A megkérdezésről bővebben.
Készítette: Magyar Orsolya
A társadalomtudományi kutatás módszerei
A szociálpszichológia módszerei
Marketinggyakorlat Marketingkutatás.
MARKETINGINFORMÁCIÓ-RENDSZER (MIR) ÉS A MARKETINGKUTATÁS
3. Előadás Marketing Információs rendszer
A PEDAGÓGIAI KUTATÁS Dr. Molnár Béla Ph.D.. 1. PEDAGÓGIAI KUTATÁS CÉLJA, TÁRGYA Célja, hogy az új ismeretek feltárásával, pontosabbá tételével, elmélyítésével.
A bio- és funkcionális élelmiszerek fogyasztói megítélése
A hazai és a nemzetközi hadtudományi kutatások műhelyei, főbb képviselői, a legfontosabb hadtudományi kutatási témák GŐCZE ISTVÁN ZMNE, Gőcze.
A marketing-információrendszer(1)
A pszichológia módszerei
A GYŰJTEMÉNY KVANTITATÍV ELEMZÉSE AZ ELEMZÉS KÉRDÉSE: SZÁMSZERŰEN ÉS ARÁNYAIBAN HOGYAN OSZLIK MEG A GYŰJTEMÉNY?
A MEGFIGYELÉS Hosszabb-rövidebb ideig tartó észlelés, mely bizonyos hatások okozta jelenségek, folyamatok megfigyelésére ad lehetőséget.
A piacszegmentáció és a célpiaci marketing
Szociológia Közgazdászoknak BEVEZETÉS A SZOCIOLÓGIÁBA
A kutatás munkafolyamata és munkaeszközei © Turóczyné Veszteg Rozália Felnőttképzési szakértő Szolnok
KUTATÁS CÉLJA Közoktatás-fejlesztési stratégia megalapozása. Közoktatás-fejlesztési stratégia megalapozása. Első fázisát jelenti ennek a megyék közoktatási.
Tudományos konferencia Nyíregyháza Október
A... TANTÁRGY OKTATÁSA KÍSÉRLETI/PROJEKT FORMÁBAN Projekt/kísérlet konkrét címe Név | Tanár neve | Iskola.
Korai tehetségnevelés
Kutatási módszerek a gazdaság- és társadalomtudományokban
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Torma Dorisz május 29. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar
Kutatásmódszertani dilemmák
HEFOP Zárókonferencia Kutatásmódszertan: szociálpszichológia e-tananyag Kiss Paszkál Szabó Mónika Ujhelyi Adrienn Berkics Mihály.
Marketing információs
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
A marketingkommunikáció szerepe a bio- és reformboltokban Weisz Margit május 17. Kaposvári Egyetem, Gazdaságtudományi Kar Marketing és Kereskedelem.
„Hatásvizsgálat” c. tanulmány szennyvíz és hulladék témakörben szerzett tapasztalatai „Fenntartható települések” workshop Tokaj, július Csillag.
P EDAGÓGIAI SZAKSZOLGÁLAT RÉGEN ÉS MOST Készítette: Szabó Katalin Konzulens: Dr. Simonics István egyetemi docens 2016.
A Széchenyi István Egyetem Kautz Gyula Gazdaságtudományi Kara által szervezett „Magyarország társadalmi-gazdasági helyzete a 21. század első évtizedeiben”
Dr. Veres István BME-MVT Személyes eladás tervezése.
Miért jönnek Magyarországra más országokból a tanulni vágyók?
Nyelvi adatok és az adatgyűjtés módszertana
A magyar és az osztrák szaktanácsadási rendszer összehasonlító vizsgálata a gazdálkodók körében végzett kérdőíves felmérés által VÉR ANDRÁS - CSER.
Értékesítés, kereskedelem
Innováció és marketing – termékpolitikai döntések – marketing a termékfejlesztésben Marketing gyakorlat 5.
A kutatómunka etikai kérdései
A marketinginformációs rendszer
Bemutatkozás A kutatás bemutatása
Megfigyelés és kísérlet
Kutatási terv bemutatása: diszkriminációtesztelés a gyakorlatban
A kutatás etikai vonatkozásai
A pedagógiai kutatás általános kérdései. A téma váza A pedagógiai kutatás tárgya, célja, helye a tudományos kutatások rendszerében A pedagógiai kutatás.
2. Helyzet- és igényfelmérés (Kutatás 1.)
Előadás másolata:

Primer és szekunder kutatás Kardos Gergely Kereskedelem és marketing II. évfolyam

Tartalom Primer kutatás Szekunder kutatás A kutatások etikai kérdései

Primer kutatás Mindent magunk végzünk Konkrét céllal, első kézből származó, speciális információkat ad Kvalitatív vagy kvantitatív Fajtái: Kísérletek Kérdőíves vizsgálatok Terepkutatások Egyéb kutatási technikák

Primer kutatási fajták Kísérlet Természettudományokban jellemző A független tényezővel foglalkozik 2 csoport általában Kérdőíves vizsgálat Cél: információ meghatározott csoportoktól Kutatási program Kérdőív-szerkesztési technika – kérdéstípusok, forma Fajtái: önkitöltős, kérdőív-felvételes kérdezőbiztossal, kérdőív-felvételes kérdezőbiztos nélkül

Primer kutatási fajták Terepkutatás Társadalmi jelenségek közvetlen megfigyelése 4 kutatói szerep: résztvevő, résztvevő-megfigyelő, megfigyelő-résztvevő, megfigyelő Nyílt, rejtett Egyéb kutatási technikák Fajtái: elbeszélés, beszélgetés; személyes interjút; legfontosabb adatközlővel való beszélgetés; csoportos interjú

Szekunder kutatás Szükséges adatok, információk vétele más forrásból Fajtái: Belső anyagból (pl: a cég vevői adatai) Külső anyagból (pl: KSH kimutatásai) A két típus keveredik

Szekunder kutatás: előnyök, hátrányok a primer típushoz képest információk gyors megszerezhetősége alacsonyabb költségek Hátrányok: szűrésigényes, nem speciális információ megbízhatatlanság elavultság konkurencia hozzáférhetősége

Kutatások etikai kérdései Szekunder: Titkosság (üzleti titok) Félremagyarázás Primer: Önkéntes részvétel kérdése Visszaélés kérdése Tapintatosság (pl: névtelenség)

Felhasznált irodalom Dr. Majoros Pál: Kutatásmódszertan Dr. Eszes István: Marketing alapjai (órai jegyzet) Józsa – Piskóti – Rekettye – Veres: Döntésorientált marketing

Kardos Gergely Kereskedelem és marketing II. évfolyam Köszönöm a figyelmet! Kardos Gergely Kereskedelem és marketing II. évfolyam