LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2008. január 22. Topár József.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Balatonalmádi, szept A Könyvvizsgálói Közfelügyeleti Bizottság tevékenysége, célkitűzései, különös tekintettel a közérdeklődésre számot tartó.
Advertisements

MAGYAR SZABVÁNYÜGYI TESTÜLET
„A tanfelügyelet kialakuló rendszere, átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban” Az intézmények minőségfejlesztési folyamatainak támogatása /4. pillér/
Az intézményi akkreditáció folyamatábrája. Intézményi akkreditáció második köre (2007) Cél: „…értékelje az eltelt 8 év tevékenységét, de egyben teremtse.
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Szervezetfejlesztési Program
A felsőoktatási minőségbiztosítás európai A felsőoktatási minőségbiztosítás európai sztenderdjei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság.
Az országos pedagógiai-szakmai ellenőrzés rendszere – TÁMOP 3.1.8
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.
A MAB AKKREDITÁCIÓ értékelési szempontjai Dr. Veress Gábor 1Veress
A gyógyító megelőző intézmények és szolgálatok szakfelügyeletéről szóló 8/1993.(III.31.) NM rendelet módosítása Előkészítők: Dr. Bujdosó László Dr. Tímár.
A belső könyvvizsgáló iroda tevékenységének rövid leírása Hargita Megye Tanácsa RO Csíkszereda, Szabadság tér 5. szám Tel.: , Fax:
A hitelesítési tevékenység fő lépései 91/2007. (XI.21.) KvVM rendelete alapján március 18. Bajsz Katalin.
Szakmai irányelvek, protokollok készítésének, megjelentetésének eljárásrendje Szy Ildikó osztályvezető Egészségügyi Minisztérium III. Egészségpolitikai.
Minőségirányítás a felsőoktatásban
A Tanárképzési és Tudástechnológiai Kar minőségügyi folyamatai szeptember 22.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
Gyógyszerek minőségbiztosítása GMP alapelvek
Szervezetfejlesztési Program
Budapest, december 9. 1 A könyvvizsgálói közfelügyelet szerepe és a Közfelügyeleti Bizottság tevékenysége ben Fekete Imréné.
Társaságirányítási jelentés könyvvizsgálati kérdései
A „Könyvtári minőségfejlesztés – könyvtári korszerűsítés 2.” pályázat Javaslat a feladatok végrehajtásához.
Az elektronikus tanulmányi nyilvántartás mint minőségbiztosítási eszköz dr. Princzinger Péter ELTE Oktatási Igazgatóság január 25.
Mentorképzés egy lehetséges „háttere”: FÜPI minőségmodell Mentorképzés helyzete és jövője Magyarországon Mentorképzés gyakorlata április 23.
Magyar Controlling Egyesület 1113 Budapest, Bartók Béla út 152. Telefon / fax: 06/1/ Honlap: Számviteli.
LB felkészítő: március
Zentai László : Az ELTE intézményakkreditációs tapasztalatai – XI. 18. Az ELTE intézmény- akkreditációs tapasztalatai (2009–2010)
1 NÉHÁNY GONDOLAT AZ (INTÉZMÉNY) AKKREDITÁCIÓ MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSSAL KAPCSOLATOS KÉRDÉSEIRŐL Dr. Veress Gábor egyetemi tanár MAB, január 22.
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
AZ ÚJ FELSŐOKTATÁSI TÖRVÉNY - MINŐSÉGFEJLESZTÉS, MINŐSÉGHITELESÍTÉS.
Értékelési javaslat az LB tagjai számára Bernáth Lajos.
A MAB főbb tevékenységei Szántó Tibor Magyar Felsőoktatási Akkreditációs Bizottság Minőségügyi tájékoztató,
Az intézményakkreditáció eljárásrendje, az LB feladatai
Záró konferencia Dr. Bíró Zoltán.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
Nemzeti minőségfejlesztési rendszer és akkreditációs elképzelések
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
MINŐSÉG A SZAKFELÜGYELETBEN
Együtt? Egymásért. Hagyományok és kihívások III. szakmai nap az Egyetemi Könyvtárban Budapest, március 05.Készítette: Pór Dorottya, osztályvezető.
Pedagógiai szempontok a szakmai vizsga során
2014. november november november 18.1.
INTÉZMÉNYI KÖR NYILVÁNTARTÁS AKKREDITÁCIÓ ENGEDÉLYEZÉS.
Kutatás, fejlesztés és innováció az oktatásban: javaslat egy ágazati innovációs stratégiára Halász Gábor Innováció az oktatásban Szakmai konferencia.
1 Felsőoktatási intézményi akkreditáció 2006/2007 Dr. Vámosi Tamás Egyetemi adjunktus PTE FEEK Andragógia Intézet.
Működő képzések akkreditációja A jó gyakorlat elemei Szántó Tibor A MAB főtitkára január 22.
Javaslatok a látogató bizottságok munkájához Temesi József LB-elnök, P18.
Minőségmenedzsment a felsőoktatásban UNI-EFQM Vas Beatrix ügyvivő szakértő Minőségfejlesztési és Informatikai Központ
Könyvvizsgálók tevékenységére vonatkozó tapasztalatok XIII. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés - Siófok Vámosi Anikó
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
Az OSzMK tevékenysége különös tekintettel a fogorvosi ellátásra Dr. Brunner Péter főigazgató Országos Szakfelügyeleti Módszertani Központ Budapest,
Heves Megyei Pedagógiai Intézet 3300 Eger, Szvorényi u. 27. Pf.:196, Telefon:36/ , Fax:36/ , Honlap:
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
1 XIV. Országos Minőségellenőrzési Továbbképzés MER ellenőrzések módszertana Siófok, Munkácsi Márta A Minőségellenőrzési Bizottság tagja.
A SZAKTANÁCSADÁS INTÉZMÉNYI ÖNÉRTÉKELÉS TANFELÜGYELET MINŐSÍTÉS KAPCSOLÓDÁSA.
A könyvvizsgálók tevékenységének értékelése az MNB ellenőrzések során, együttműködés a könyvvizsgálókkal Vámosi Anikó főosztályvezető Módszertani igazgatóság.
Mintavétel.
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
Barcsák Marianna KPSZTI
ORSZÁGOS FELNŐTTKÉPZÉSI TANÉVNYITÓ KONFERENCIA
Barlai Róbertné augusztus.
A hivatalos statisztikára vonatkozó új jogszabályok bemutatása Dr
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 2. Az önértékelés végrehajtása 5
Molnárné Stadler Katalin Menner Ákos
KÖNYVVIZSGÁLÓI KÖZFELÜGYELET
Az SZMBK Intézményi Modell
Előadás másolata:

LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, január 22. Topár József

LB feladata? n Intézményi önértékelés – LB értékelés n Objektív megítélés? n Minősítés? Tényekkel alátámasztott bizonyítékok gyűjtése és értékelése az intézmény, kar működéséről: n Megfelel-e a törvényi, jogszabályi előírásoknak n Minőségbiztosítási (vezetési!) rendszer működése n Intézményi önértékelés megállapításainak valóság tartalma, megerősítése vagy módosítása

LB vizsgálat alapelvei n Etikus magatartás n Valósághű beszámolás n Függetlenség n Bizonyítékokon alapuló megközelítés n Bizalom légköre n Segítés, támogatás n Folyamat centrikus értékelés

Információ gyűjtés módszerei n Dokumentum elemzés n Interjú n Tevékenységek megfigyelése

LB vizsgálat nLátogató bizottsági vizsgálat – mintavétel nAlap a felkészüléshez: uönértékelési jelentés uhonlap uegyéb „piaci” információk nMintavétel fókuszainak meghatározása, szerep és feladat megosztás nTapasztalatok közbenső megosztása, előzetes tervek szükség esetén történő módosítása

LB vizsgálat n Tervezett – spontán elemek n Vizsgálat légköre n Intézmény/kar vezetés közreműködése, bevonása

LB vizsgálat  Eltérő módszerek alkalmazása.  Megfelelőség gondok esetén – OKM, MAB – szívós,minden elemre kiterjedő vizsgálat, elemzés: pontos tények, adatok  Minőségbiztosítási rendszer, intézményi működés fejlesztési lehetőségei esetén – intézmény/kar – következő LB – lényeges elemek, eltérések, lehetőségek jelzése

LB jelentés I. Akkreditálandó egységenként F Intézmény, kar Akkreditációs javaslat: u akkreditálható (A) nincs olyan súlyos hiányosság, amely 8 évnél rövidebb periódusú LB vizsgálatot igényel u nem akkreditálható (NA)

LB jelentés II. Minőségértékelés (intézmény-kar ???) Értékelési szempontok, valamint a minőség- és teljesítménymutatók alapján. Értékelési szempontok: 1. Intézményi, kari szintű vezetés és szervezet 2. Oktatás-, kutatásvezetés és fejlesztés 3. Minőségbiztosítás és fejlesztés (ENQA irányelvek)

LB jelentés III. Az intézmény/kar további működésére vonatkozó minőségfejlesztési javaslatok, ajánlások