Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Ifjúsági Egészségnap április 7.. Célcsoport és célok •18-28 éves korosztály •A felsőoktatásban tanuló hallgatók •Egészségmagatartás fejlesztése.
Információs és kommunikációs technikák szerepe a szakképzésben
„Művészettel a jövő művészeiért” TÁMOP-3. 1
A Dalton-terv létjogosultsága és megvalósításának gyakorlata a nyugat-dunántúli régióban
Pályaorientációhoz kapcsolódó kompetencia mérések és értékelés (mit, miért mérünk, eredmények)
Bíróné Bondor Katalin március
„Ezt egy életen át kell játszani”
„SZAKMÁK VONZÁSÁBAN” – A szakképzés jelene és jövője Szakmai konferencia május 10.
AZ AUTIZMUSSAL ÉLŐ GYERMEKEK FEJLESZTÉSÉNEK ALAPELVEI Őszi Tamásné Autizmus Alapítvány.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Egyéni fejlesztési terv
Arany János Általános Iskola Kisújszállás, Kálvin u. 3.
A köznevelési törvény tehetséggondozási aspektusai, felkészítés a minőségi felsőoktatásra a közoktatásban Dr. Kaposi József Oktatáskutató és Fejlesztő.
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
A tanulási problémák diagnosztikája és terápiája
Tehetség, tehetségazonosítás
A DIFFERENCIÁLT OKTATÁS
A kompetencia alapú oktatás esélyei Modernizáció a közoktatásban dr. Pála Károly 2007.
Változások – kompetenciafejlesztés az óvodai nevelésben
A „MÁSODIK ESÉLY” PROJEKT PEDAGÓGUS TOVÁBBKÉPZÉSI PROGRAMJAI
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Az iskolai teljesítményt befolyásoló mentális és affektív tényezők
TÁMOP /2 ISKOLAI TEHETSÉGGONDOZÁS
A pedagógus, aki az IPR mögött van
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
Miskolc-Diósgyőri Református Általános Iskola és Óvoda Nagy Attila
A dráma- és színházismeret-tanár képzési és kimeneti követelményei
Mit gondolunk arról, mi a tanulás és hogyan szervezzük meg ?
Intelligencia és képességrendszerek elmélete és vizsgálata
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A nevelés értelmezése - célja –feladatrendszere
Biztos Kezdet and the Early Years Foundation Stage
TEHETSÉGFEJLESZTŐ PROGRAMOK AZ IDEGEN NYELV OKTATÁSBAN
A fejlesztőpedagógus szerepe a Családok Átmeneti Otthonában
"Talán a legnagyobb pedagógiai téveszme az a vélemény, hogy az ember csak azt tanulja meg, amit megtanítanak neki. A mintegy mellékesen elsajátított, tartós.
I ntegrációs P edagógiai R endszer. INTEGRÁLT NEVELÉS-OKTATÁS: A hátrányos (HH) és halmozottan hátrányos helyzetű (HHH), eltérő nevelési igényű, gyermekek.
Az iskola tényleges feladata és a valós helyzet
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
Vezeti: Szigetváriné Söjtöry Andrea
LÉPÉSRŐL – LÉPÉSRE program
Petrou Thessalia, spanyoltanár MA_LMK
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
TÁMOP „Tehetséghidak Program” című kiemelt projekt Utak és esélyek az Egyéni Tehetséggondozás területén.
Miért nem fejlődnek a kompetenciák?
Speciális gyermekvédelem
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Matematikai projektek és jó gyakorlatok
Összeállította: Patakfalvi Attiláné közoktatási szakértő
Tehetséggondozás 1962 óta ének-zene tagozat indításával.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
A kiemelten tehetséges gyermekek, tanulók gondozásának pedagógiai szakszolgálati feladata BMPSZ Pécsi Tagintézménye Berta Zita.
Az inkluzív nevelés programjának kidolgozása
Készítette: Csibi-Gungl Adrienn Konzulens : Gáspár János.
Jó gyakorlatok a közoktatás területén
„A tanácsadás emberi oldala” – az érzelmi kompetencia jelentősége a tanácsadásban – Dr. Szabó Szilvia (PhD.) főiskolai docens, ZSKF elnökségi tag, HSZOSZ.
Sajátos nevelési igényű tanulók a szakiskolai programban Kapcsáné Németi Júlia.
Dalton-tervvel a tehetségekért Kisalföldi Tehetségsegítő Tanács „Fókuszban a tehetségek”
TEHETSÉG MENTORÁLÁS A PEDAGÓGIA MAGASABB SZINTJÉN HUJBER TAMÁSNÉ KOVÁCS GABRIELLA KAPOSVÁRI KLEBELSBERG KÖZÉPISKOLAI KOLLÉGIUM.
Az általános iskolából kilépő SNI tanulók pályaválasztását segítő ÁTVEZETÉSI terv Jálics Ernő Közoktatási Intézmény Kadarkút Mecsárné Jády Geraldine.
Portfólió Ember és társadalom műveltségterületi tanár- kémiatanár
A KONSTRUKTÍV ÉLETVEZETÉS MINT NEVELÉSI ÉRTÉK
Miért szükségszerű a változás a természettudományok oktatásában?
MINŐSÍTETT TEHETSÉGGONDOZÓ MŰHELY PÁLYÁZAT
Sándor-Schmidt Barbara
Előadás másolata:

ESÉLYEGYENLŐSÉG A VÁSÁRHELYI LÁSZLÓ ALAPFOKÚ MŰVÉSZET OKTATÁSI INTÉZMÉNYBEN

Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen

Miért? Más érdeklődés Más a felkészültség Más családi közeg Más a tanulási motiváció Más a munkatempó Más a képesség

Adaptív tanulásszervezés, miért? …mert 100 7 éves gyerek közül csak 34 gyerek mentális kora azonos az életkorával, 66 gyereké ettől eltérő Mentális kor 4 5 6 7 8 9 10 Gyermekek száma 1 26 34 24

Egyéni fejlesztés, miért? 100 12 éves gyerek közül mindössze 20 gyermek mentális kora azonos az életkorával, 80 gyereké ettől eltérő Men-tális kor 7 8 9 10 11 12 13 14 Gyer ekek szá-ma 1 4 19 24 20 2

A kor kihívásai Tanulási nehézségek, részképesség zavarok, magatartási és viselkedés problémák HH és HHH – szociális háttér Szubkultúrák közötti szakadék

FIZIOLÓGIAI ADOTTSÁGOK TANTÁRGYI TUDÁS KOGNITÍV SZOCIÁLIS SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK SZOCIOKULTURÁLIS HÁTTÉR FIZIOLÓGIAI ADOTTSÁGOK

Személyiségfejlesztés néhány jelentős területe a művészeti oktatásban Nonverbális készségek Kreativitás Énkép Metakommuni-káció SZEMÉLYISÉG Önismeret Divergens gondolkodás Társismeret, kapcsolat- teremtés Empátia

Módszertani megújulás Képesség-kibontakoztató IPR Tanárok Szemléletváltása Módszertani megújulás A tanulók megismerése Képesség-kibontakoztató fejlesztés Diákok differenciált fejlesztése

TEHETSÉGGONDOZÁS Tanári szerep A tehetségek azonosítása MŰVÉSZETI OKTATÁS, NEVELÉS Tehetséggondozás

XXI. századi készségek, képességek Kritikus gondolkodás. Kreativitás. Csapatmunka. Más kultúrák megismerése. Kommunikáció. Technika. Önirányítás.

Mi hogyan csináljuk?

Gardner elmélete a többszörös intelligenciáról Verbális/nyelvi Vizuális/térbeli Logikai Testi/kinesztéziás Interperszonális Intraperszonális Zenei Praktikus

A művészeti oktatás válasza a kor kihívásaira A prevenció Egyenlő esély Attitűd és motiváció Képesség kibontakoztató fejlesztés Képesség fejlesztés szerepe a részképességek fejlődésében Ismeret, tudás Partnerek bevonása Inter és intraperszonalitás Életút - jövőkép

A művészeti oktatás szerepe a szociális készségek és képesség fejlesztésben megértés attitűd szociális viselkedés nyelvi és egyéb kommunikációs tapasztalatok Önmaguk és mások szükségleteinek és szándékának felismerése

ESÉLY Oktatási esélyegyenlőség - a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számára Befogadó közoktatási környezet és módszertani gyakorlat Szegregációmentes, az együttnevelés sikerét erősítő programok széleskörű terjesztése

KO-KO SZABÁLY: KONCEPCIÓ ÉS KOORDINÁCIÓ

Köszönöm a figyelmet! Bodai Antalné 2010.10.03.