ESÉLYEGYENLŐSÉG A VÁSÁRHELYI LÁSZLÓ ALAPFOKÚ MŰVÉSZET OKTATÁSI INTÉZMÉNYBEN
Miért? Minden ember más, egyedi és megismételhetetlen
Miért? Más érdeklődés Más a felkészültség Más családi közeg Más a tanulási motiváció Más a munkatempó Más a képesség
Adaptív tanulásszervezés, miért? …mert 100 7 éves gyerek közül csak 34 gyerek mentális kora azonos az életkorával, 66 gyereké ettől eltérő Mentális kor 4 5 6 7 8 9 10 Gyermekek száma 1 26 34 24
Egyéni fejlesztés, miért? 100 12 éves gyerek közül mindössze 20 gyermek mentális kora azonos az életkorával, 80 gyereké ettől eltérő Men-tális kor 7 8 9 10 11 12 13 14 Gyer ekek szá-ma 1 4 19 24 20 2
A kor kihívásai Tanulási nehézségek, részképesség zavarok, magatartási és viselkedés problémák HH és HHH – szociális háttér Szubkultúrák közötti szakadék
FIZIOLÓGIAI ADOTTSÁGOK TANTÁRGYI TUDÁS KOGNITÍV SZOCIÁLIS SZEMÉLYES KOMPETENCIÁK SZOCIOKULTURÁLIS HÁTTÉR FIZIOLÓGIAI ADOTTSÁGOK
Személyiségfejlesztés néhány jelentős területe a művészeti oktatásban Nonverbális készségek Kreativitás Énkép Metakommuni-káció SZEMÉLYISÉG Önismeret Divergens gondolkodás Társismeret, kapcsolat- teremtés Empátia
Módszertani megújulás Képesség-kibontakoztató IPR Tanárok Szemléletváltása Módszertani megújulás A tanulók megismerése Képesség-kibontakoztató fejlesztés Diákok differenciált fejlesztése
TEHETSÉGGONDOZÁS Tanári szerep A tehetségek azonosítása MŰVÉSZETI OKTATÁS, NEVELÉS Tehetséggondozás
XXI. századi készségek, képességek Kritikus gondolkodás. Kreativitás. Csapatmunka. Más kultúrák megismerése. Kommunikáció. Technika. Önirányítás.
Mi hogyan csináljuk?
Gardner elmélete a többszörös intelligenciáról Verbális/nyelvi Vizuális/térbeli Logikai Testi/kinesztéziás Interperszonális Intraperszonális Zenei Praktikus
A művészeti oktatás válasza a kor kihívásaira A prevenció Egyenlő esély Attitűd és motiváció Képesség kibontakoztató fejlesztés Képesség fejlesztés szerepe a részképességek fejlődésében Ismeret, tudás Partnerek bevonása Inter és intraperszonalitás Életút - jövőkép
A művészeti oktatás szerepe a szociális készségek és képesség fejlesztésben megértés attitűd szociális viselkedés nyelvi és egyéb kommunikációs tapasztalatok Önmaguk és mások szükségleteinek és szándékának felismerése
ESÉLY Oktatási esélyegyenlőség - a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók számára Befogadó közoktatási környezet és módszertani gyakorlat Szegregációmentes, az együttnevelés sikerét erősítő programok széleskörű terjesztése
KO-KO SZABÁLY: KONCEPCIÓ ÉS KOORDINÁCIÓ
Köszönöm a figyelmet! Bodai Antalné 2010.10.03.