A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A marketing fejlődése és szerepe
Advertisements

REKLÁMTERVEZÉS 2..
Koncepció MARKETING Cernat Kati Cernat Kati.
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Agrárgazdaságtan II. Előadás
Készítette: Magyar Orsolya
Bauer András - Berács József:
Miért fontos a fiatal korosztályok pénzügyi jártasságának fejlesztése? Simor András a Magyar Nemzeti Bank elnöke október 6.
Kereskedelem Szakmacsoport
A piac Szakiskola.
B2B-marketing - Bevezetés
4. Tétel Válassza ki szépségszalonja számára a legoptimálisabb helyszínt! Határozza meg, hogy milyen szempontokat vesz figyelembe, és mutassa be őket gyakorlati.
A piaci alapfogalmak - Piac, kereslet, kínálat, ár - A kereslet
13. Tétel Szépségszalonjában kötelező jól látható helyen elhelyezni az árjegyzéket! Foglalja össze az Ön által ismert árképzési módokat! Mutassa be egy.
A fogyasztói magatartás
Makroökonómia 3.előadás.
Albert Einstein élete.
Corporate Identity a szállodaiparban
Alapfogalmak.
Kétnyelvűség és kognitív fejlődés 1. Kétnyelvűség és intelligencia.
Sikeres, felnőtt életpálya-építő. Sikeres, felnőtt életpálya-építő.
Kommunikációs politika
1. Bevezetés 1.1. Alapfogalmak
A FOLYAMATOK AUTOMATIKUS ELLENŐRZÉSE Készítette: Varga István VEGYÉSZETI-ÉLELMISZERIPARI KÖZÉPISKOLA CSÓKA
Politikai marketing – kampánystratégiák
1 Új törekvések a logisztikai közreműködésben Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA doktor Prof.emeritus, Dr. Knoll Imre egyetemi tanár, MTA.
Új törekvések a logisztikaiközreműködésben
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Innovációs zónák, klaszterek szerepe a regionális fejlesztésekben Szent István Egyetem Regionális Gazdaságtani és Vidékfejlesztési Intézet Dr. Nagy Henrietta,
Marketing alapismeret
Vállalati piaci orientációk (koncepciók)
A marketing kialakulása, fogalma, fejlődése
A marketing alapjai.
Elméleti közgazdaságtan
Mit tesz az MNB a pénzügyi kultúra fejlesztéséért?
Marketing alapfogalmak
A marketing piac tartalma
Bauer András – Berács József
Kérdések a második zh-hoz
A MARKETING KIALAKULÁSA ÉS FEJLŐDÉSTÖRTÉNETE
Az értékesítési rendszer
Nemzetközi marketing A globalizáció és ami utána jön
Vállalkozásgazdaságtan 3. előadás Marketing
XI. Logisztikai Fórum Budapest,2005 február 18. Készlettervezés és Gazdálkodás Pálffy Levente Nestlé Hungária Kft. Supply Chain Manager.
Marketing alapfogalmak
Idegenforgalmi kommunikáció
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
LOGISZTIKA Előadó: Dr. Fazekas Lajos Debreceni Egyetem Műszaki Kar.
Pénzügyi-számviteli mutatók
Családbarát szolgáltatások Tényleg jó üzlet? december 2.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
BEVEZETÉS A VÁLLALATGAZDASÁGTANBA 5.
AZ ELLÁTÁS FEJLŐDÉSE ÉS A MARKETING KIALAKULÁSA
Az üzleti vállalkozások környezete A gazdaság kettős funkciója: Anyagi szükségletek kielégítése Alapot teremt, hogy működjenek a közszolgáltatások (egészségügy,
Kérdések a második zh-hoz A vizsgán mindkettő lesz.
II. A MARKETING ALAPVETŐ FOGALMAI
Vállalkozásmenedzsment I.
A piac és a piacgazdaság. A piac fogalma Több értelmezése lehet: I. A piac a javak (termelés, szolgáltatás) realizálásának színtere, a tényleges és a.
az Akasztói Szikiponty
A Magyar Természettudományi Múzeum stratégiai marketingterve 2014–2018
Dr. Bíró-Szigeti Szilvia egyetemi adjunktus BME-MVT
Kérdések a második zh-hoz
Barka Tours Utazási Iroda Marketing terv
Marketing I. X. előadás Beszerzési magatartás és ipari marketing
A piac és a piacgazdaság
L O G I S Z T I K A A L A P J A I Készítette: Gács Nóra
A kereskedelem fogalma, szerepe a gazdaságban
A marketinginformációs rendszer
Előadás másolata:

A marketing Készítette: Fajka Melitta Zeng Fanni

„market”: piac, vásártér A marketing fogalma „market”: piac, vásártér A marketing szűkebb értelmezése: a marketing vállalati tevékenységek sorozata, amelyek: elemzik a piacot meghatározzák az eladni kívánt terméket szolgáltatást megismertetik ezeket a vevőkkel, fogyasztókkal árakat kialakítják értékesítés eladás befolyásolja a fogyasztókat A marketing tágabb értelmezése: olyan filozófiai gondolkodásmód, amelynek középpontjában a piaci igények minél magasabb szintű kielégítése álljon. A marketing kiterjesztett értelmezése: minden értékkel bíró jószág cseréje

A marketing alkalmazási területei „Az életünk valamennyi területén megjelenik.” Háztartásokban: párkeresés, álláskeresés, lakáseladás, tárgyak értékesítése Vállalatok: termelés, értékesítés, értékesítés utáni magatartás Állam: kormányprogram népszerűsítése, rendőrség Politikai szervezetek: választási kampány Egyházak, alapítványok: jótékonysági akciók Egészségügyi intézmények: kórházak Oktatási intézmények: iskolák

Marketing fejlődésének főbb szakaszai A marketing fejlődése mögött a termelő eszközök, a technika, a tudományok egyre gyorsuló ütemű fejlődése áll. A kereslet és kínálat egymáshoz viszonyított arányának változása Főbb szakaszai Termelés központú korszak (kb. 1950-1920) kereslet nagyobb mint a kínálat Nincs marketing Kézi munka, fejletlen eszközök Értékesítés-központú korszak (1920- 33) Termelési eszközök fejlődnek Gépek megjelenése Kínálat növekszik Megjelenik a marketing

Fogyasztóközpontú korszak (1934-90) „Mindent, amit a vevő akar” elv Megjelenik a tudatos piackutatás Célcsoport kiválasztása, kutatása Célcsoport elérési technikák Társadalomközpontú korszak (1991-) Egyén elérésének szerepe nő a marketingben Egyén elérési technikák megjelenése A profit és fogyasztói illetve társadalmi érdekeket megpróbálják összehangolni