Média és divat
Terjedési fokozatok Váltás
Konstans ingerváltozás Divat-érzékelés 1. Szubjektív érzet Weber-Fechner törvény Érzet-változás Valós fizikai inger Konstans ingerváltozás
Konstans ingerváltozás Divatérzékelés 2. Szubjektív érzet Stevens törvény Érzet-változás Valós fizikai inger Konstans ingerváltozás
A divathatás paradoxona A személy Motivációs elvek: Kiemelkedési és önmegvalósítási vágy Hovatartozás-élmény és elfogadás megkonstruálása A valóság Társas befolyás A társas viszony
Kiemelt hatások 1. Divat – viselkedés – életmód 2. Reklámhatás – dinamizmus 3. Siker – Boldogság – Harmónia 4. Divatközvetítés - intenzivitás 5. Gazdaság – közélet – magánélet 6. Sportosság – karrier - boldogság 7. Hiteles – meggyőző – érdekes 8. Életstílus –fiatalosság – dinamizmus
Divatcentrikusság Médiahatás Gazdasági érdek Fiatalság-dinamizmus Magánéleti szimbolika Reklámhatás Rejtett üzenet hatás
Rejtett reklámhatás Rejtett reklámok és hirdetések Álhírek, -riportok, -interjúk Erős PR-hatás
A feminizálódó divat
Érzelmi tézisek Boldogság Melegség Fiatalosság Harmónia Magánélet Stabilitás Gyengédség
Infotainment-álhír leple Rejtett divathatás Gazdaság Média Infotainment-álhír leple Befogadók
Show-elemek divatközvetítő hatása Érdekesség Életstílus Sportosság Fiatalosság Karrier Siker Gazdagság
Erős és hideg Érdekesség Intenzitás Karrier Erősség Gazdagság Dinamizmus Sportosság Életstílus
Életstílus és divat a médiában Sportosság Fiatalosság Dinamizmus Karrier Boldogság
A divatélmény Élménybefogadás Vizuális élmény+érdekesség Divatorientált életstílus Élménybefogadás Magánélet+siker Vizuális élmény+érdekesség Életstílus+dinamizmus