MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A tanulást és a megértést segítő módszerek alkalmazása
Advertisements

Váczy Zsuzsa közoktatási szakértő, Bp május 13. OPKM.
Tutori tevékenység a gyakorlatban
E-learning alapú távoktatásos képzés
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 2. konferencia.
A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes
A Leonardo kísérleti projekt célja: Az AIFSZ (illetve az ISCED szintnek megfelelő) képzések európai és hazai felmérése, elemzése Egy konkrét AIFSZ képzés.
Tantervi műfajok, a tanterv történeti fejlődése
Dobbantó program. Kik vesznek benne részt? Országosan 15 iskola Tervezett: 22.
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.
IKT az oktatásban február 25. Körmendy Zsolt
Weszely Orsolya Bertalan Tamás
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser „Kompetenciaalapú tanítási-tanulási programok elterjesztése a pedagógusképzésben” EKF HEFOP/2006/3.3.2 pályázat.
A HEFOP program bemutatása Nyíregyháza,
Fontosabb fogalmak Képesség :
Magyar Pedagógiai Társaság Somogy Megyei Tagozata november 21. Kis Jenőné dr. Kenesei Éva megyei elnök.
Differenciált tanulásszervezés szemlélete és módszerei
E-learning és a multimédia
A vezetőtanáron „innen és túl” Szivák Judit ELTE PPK
E-learning alapú távoktatásos képzés
MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia)
A pedagógiai értékelés „tantárgy” megvalósítása a Mérnöktanár-képzésben a Széchenyi István Egyetemen Dr. Nagy Tamás főiskolai docens május 31.
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
A multimédia olyan tartalom, amely többféle csatornát is használ a felhasználók tájékoztatására vagy szórakoztatására. MULTI (latin) = többszörös MÉDIA.
A NEVELÉS FOLYAMATA ÉS MÓDSZEREI
Az információs és kommunikációs technológiák szerepe a szakképzésben február 22. Dr. Tóth Péter főiskolai docens Fővárosi Pedagógiai.
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
A TORNATANÍTÁS, TANULÁS TESTNEVELÉS-ELMÉLETI KÉRDÉSEI
TERVEZET.
Oktatástechnológia Koczka István, Makra Csaba, Vénné Meskó Katalin.
Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében Benedek András Felsőoktatás szerepe a távmunka elterjesztésében VI. Országos Távmunka Konferencia Budapest,
Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
TANÁR-TOVÁBBKÉPZÉSI ALPROGRAM
Konstruktív pedagógia és számítógéppel segített tanulás
IKT alapfogalmak, IKT-val támogatott módszerek
Disszeminációs Konferencia Budapest, december 2. dr. Sediviné Balassa Ildikó TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSHEZ.
1 dr. Sediviné Balassa Ildikó EGY PÁLYÁZATI FEJLESZTÉS EREDMÉNYE AZ E-KÉPZÉSFEJESZTÉS ÉS A TANÁRTOVÁBBKÉPZÉS TANULSÁGAI.
Tanulói laptopokkal a középszintű magyar érettségi felé
OKJ A szakmai vizsgák. Szakmai vizsga I. Fogalmak II. A szakmai vizsga időtartama és keretei III. A szakmai vizsga feladatai, tevékenységei, és.
TÁMOP / „Karöltve” Integrációs közoktatási referencia intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános.
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
A portfólió - óvodai szakterület
Az oktatási gyakorlat fejlesztése
DIDAKTIKA ÉS OKTATÁSSZERVEZÉS II.
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 3. konferencia.
A szövegértés-szövegalkotás programcsomag jellemzői
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak E lektronikus tanulás 4. konferencia.
MTT MA Mérnöktanár mesterszak Elektronikus tanulás 2. konferencia.
A felnőttképzés tervezése, szervezése szervezeti formái Összeállította: Marton Eszter.
Alkalmazott nyelvészet I.
A MODERN IKT SZEREPE A MESTER-TANÁRKÉPZÉSBEN
Út a sikeres tanuláshoz A tanítás és a tanulás módszertana
Educatio LMS Halácsy Katalin II. Rákóczi Ferenc Fővárosi Gyakorló Közgazdasági Szakközépiskola BeTISZK, MiTIOK tagiskola.
Cím szöveg – Second level Third level – Fourth level » Fifth level TÁMOP Tájékoztató Nap Családi kisokos, avagy ismerd meg a családod. Vitéz Gyöngyvér.
A MULTIMÉDIA alapjai
Készítette: dr. Létray Zoltán
A hagyományos és a hagyományos médiumoktól különböző, informatikai eszközöket alkalmazó lehetőségek, azok felhasználása. Czékmány Ilona.
Megyei tervezői workshop módszertana Varga Péter december 4.
Dr. Kovács Miklós tanszéki mérnök Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.
A TÁVOKTATÁS LEHETŐSÉGEI ÉS TAPASZTALATAI A FELNŐTTKÉPZÉSBEN DR. ZÁRDA SAROLTA A FELNŐTTKÉPZÉS KIHÍVÁSAI … DEC. 15.
Szivák Judit Intézeti értekezlet jún Oktatási asszisztens szakirány.
Didaktika-II. M. Nádasi Mária. Kooperatív és Kollaboratív módszer.
IKT A PEDAGÓGIÁBAN 1 Készítette: dr. Létray Zoltán.
Osztatlan tanárképzés kompetenciái
Fővárosi Petrik Térségi Integrált Szakképzési Központ
11. Vizuális jelképek, jelek, sematikus ábrák
Előadás másolata:

MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 3. konferencia

Adaptív oktatástechnológiai rendszerek az oktatórendszernek a tanulóhoz való hozzáillesztése az interaktivitás különböző szintjein

A programozott oktatás a tanítási-tanulási folyamat (makroprogramozás) és a tananyag (mikroprogramozás) Tervezésének Feldolgozásának Folyamatos irányításának módszerei.

A programok fajtái begyakorló programok ismeretközlő, tanító programok problémamegoldó (felfedeztető) programok szimulációs programok játékprogramok

Számítógépes oktatás Számítógéppel Támogatott Oktatás (CAI: Computer Assisted Instruction) 1960 óta Az oktatás párbeszédes formában folyik (tanuló program)

Számítógépes oktatás (folyt.) Számítógéppel Irányított Oktatás (CMI: Computer Managed Instruction) a számítógép nem közvetlen oktatókészülék segítséget nyújt az oktatás szervezésében

Az oktatócsomag

Mit nevezhetünk oktatócsomagnak? audio-vizuális, nyomtatott és egyéb tanítási – tanulási anyagok rendszere amely a T-T célok elérése érdekében, a tanulók és a tanár munkáját bizonyítottan segíti

Az oktatócsomag karakterisztikus jellemzői Rendszert alkotó módszerek és eszközök komplex együttese Útmutatást ad a pedagógusnak Pontosan megfogalmazott operacionalizált célokat feltételez Valamennyi tanuló közel azonos információhoz jut A velük szemben támasztott követelmények is azonosak Tanár: a tanulási folyamat szervezője, tervezője, irányítója

Oktatócsomag? Tematikus terv ? központilag állítják elő csak lehetőséget biztosít a differenciált felhasználásra a célok pontos, részletes megfogalmazása szükséges kötött metodikai eljárást ír elő az egyes pedagógusok készítik maximálisan figyelembe veszi az adott tanulócsoport sajátosságait kielégítőek a tantervi célok és követelmények korlátlan a tanár módszertani szabadsága

Az oktatócsomag elemei Tájékoztató az oktatócsomagról Az oktatócsomag célrendszere Tanári útmutató Tanulói teljesítménymérő eszközök

Az oktatócsomagok típusai Az alkalmazott eszközök köre A csomagban feldolgozott tananyag mennyisége A tanulás szervezése, az irányítás formája Az oktatócsomag adaptivitása A felhasználók köre

Az oktatócsomag készítésének fázisai Problémaelemzés Eredménye: pontosan meghatározott oktatási célok Tervezési - fejlesztési folyamat Biztosítja az oktatási anyagokat Értékelési, kipróbálási, javítási szakasz