MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 3. konferencia
Adaptív oktatástechnológiai rendszerek az oktatórendszernek a tanulóhoz való hozzáillesztése az interaktivitás különböző szintjein
A programozott oktatás a tanítási-tanulási folyamat (makroprogramozás) és a tananyag (mikroprogramozás) Tervezésének Feldolgozásának Folyamatos irányításának módszerei.
A programok fajtái begyakorló programok ismeretközlő, tanító programok problémamegoldó (felfedeztető) programok szimulációs programok játékprogramok
Számítógépes oktatás Számítógéppel Támogatott Oktatás (CAI: Computer Assisted Instruction) 1960 óta Az oktatás párbeszédes formában folyik (tanuló program)
Számítógépes oktatás (folyt.) Számítógéppel Irányított Oktatás (CMI: Computer Managed Instruction) a számítógép nem közvetlen oktatókészülék segítséget nyújt az oktatás szervezésében
Az oktatócsomag
Mit nevezhetünk oktatócsomagnak? audio-vizuális, nyomtatott és egyéb tanítási – tanulási anyagok rendszere amely a T-T célok elérése érdekében, a tanulók és a tanár munkáját bizonyítottan segíti
Az oktatócsomag karakterisztikus jellemzői Rendszert alkotó módszerek és eszközök komplex együttese Útmutatást ad a pedagógusnak Pontosan megfogalmazott operacionalizált célokat feltételez Valamennyi tanuló közel azonos információhoz jut A velük szemben támasztott követelmények is azonosak Tanár: a tanulási folyamat szervezője, tervezője, irányítója
Oktatócsomag? Tematikus terv ? központilag állítják elő csak lehetőséget biztosít a differenciált felhasználásra a célok pontos, részletes megfogalmazása szükséges kötött metodikai eljárást ír elő az egyes pedagógusok készítik maximálisan figyelembe veszi az adott tanulócsoport sajátosságait kielégítőek a tantervi célok és követelmények korlátlan a tanár módszertani szabadsága
Az oktatócsomag elemei Tájékoztató az oktatócsomagról Az oktatócsomag célrendszere Tanári útmutató Tanulói teljesítménymérő eszközök
Az oktatócsomagok típusai Az alkalmazott eszközök köre A csomagban feldolgozott tananyag mennyisége A tanulás szervezése, az irányítás formája Az oktatócsomag adaptivitása A felhasználók köre
Az oktatócsomag készítésének fázisai Problémaelemzés Eredménye: pontosan meghatározott oktatási célok Tervezési - fejlesztési folyamat Biztosítja az oktatási anyagokat Értékelési, kipróbálási, javítási szakasz