1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009
2 Korábbi évek tapasztalatai A tanév végén a szakértő ellenjegyezte az intézményi önértékelést A folyamat végén mondta el a szakértő a tapasztalatait Nem volt idő a folyamat- tanácsadásra
3 A rendszer változtatásának szükségessége Nem teljes az intézményekben az IPR elemek kidolgozottsága Nem alakult ki az intézmények egyéni arculata Egyre több intézmény pályázott a támogatásra Iskola:123 Óvoda: 91 Az indikátorok, az intézményi vállalások nem mindig voltak reálisak
4 Szervezeti felépítés Regionális koordinátor Fenntartók
5 Minőségbiztosítási rendszerünk Fő céljaink: Belső, és külső kommunikáció működtetése A régi szakértői szerep átalakítása, a tanácsadói szemlélet erősítése, új szaktanácsadók segítése, mentorálása Az intézményeknek fejlesztési terv készítése /bemenet, kimenet mérése/ Elégedettségi felmérést készítünk, az észrevételeket beépítjük a fejlesztési folyamatainkba. Önértékelést, és szupervizori értékelést végzünk, ami alapja a szaktanácsadók további alkalmazásának Panaszkezelés Dokumentációs rendszer kiépítése Szakmai kapcsolattartás erősítése, fejlesztése az OOIH-val, régiós koordinátorral
6 KOMMUNIKÁCIÓ Belső kommunikáció Az EMDOR KFT –n belül belső levelezési rendszert működtetünk. Célja a szaktanácsadók közötti szakmai tapasztalatcsere, véleménycsere biztosítása. Fontosnak tartjuk a személyes találkozások, szakmai konzultációk szervezését is, ezek színterei: szakmai műhelyek / óvoda, általános iskola, középiskola/ konzultációk legalább havi rendszerességgel belső képzések, csapatépítő tréningek
7 KOMMUNIKÁCIÓ Külső Kommunikáció A kommunikáció a közvetlen és közvetett partnerekkel. Szakmai fórumok szervezése, ezek színterei: Konferenciák pl.: Nyíregyházán Kistérségi találkozók, kiemelten a LHH kistérségeknél Kistérségi hálózat építés Honlap: szabolcsipr.shp.hu
8 IPR folyamat-tanácsadó feladatai Az látogatási tervet készít, fejlesztési célokat határoz meg az IPR menedzsmenttel közösen, egyezteti a kimenti indikátorokat Azonosítja az IPR folyamatokat, segíti a dokumentálást, Követi a megvalósítást az önértékelésig, folyamatosan tanácsokkal szolgál Gyors és pontos információ átadás, HITELESSÉG Követi a jogszabályoknak való megfelelést, dokumentumok átdolgozását Segíti az egyéni fejlesztési napló vezetését Felügyeli az IPR menedzsment és az intézményi teamek működését Javaslatot tesz a támogatás felhasználás módjára NEM ELLENŐRIZ, NEM DÖNT, TANÁCSOT AD!!!
9 A szupervizorok feladatai Az intézményi folyamatfejlesztő feladatok működtetésének felelősei A folyamat dokumentációs rendszerének kidolgozásában, átalakításában vesznek részt Határidőre elkészítik jelentéseiket Az IPR szakértők munkájának segítése, értékelése Segítik az intézmények hálózattá történő fejlesztését Módszertani, hospitációs napok szervezésében vesznek részt
10 További feladataink: Óralátogatások Hospitálási napok szervezése Kistérségi információs napok szervezése 2009/2010 tanévre pályázatok segítése Önértékelés, pénzügyi elszámolás segítése
11 Kapcsolat Szakmaivezető: Kerekesné Lévai Erika Szupervízorok: Dienes Béla Nagy Anna Magdolna
12 Köszönjük a figyelmüket! EMDOR KFT Nyíregyháza