integrációs szaktanácsadó

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az Ec-Pec Alapítvány IPR szolgáltatási tapasztalatai Pap Sára ügyvezető.
Advertisements

TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
A hátrányos helyzet kezelésének középiskolai modellkísérletei Vályi Péter Szakképző Iskola és Kollégium Tamási június 4.
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás bevezetése a tényői Napközi Otthonos Óvodában és az Ady Endre Általános Iskolában Projektindító.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
1 EMDOR KFT Integrációs Pedagógiai Rendszer Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében 2008/2009.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
Egyéni fejlesztési terv
TÁMOP A/ projekt: Intézményi együttműködés, pedagógiai módszertani megújulás – pedagógiai szemléletváltás a sajátos nevelési igényű.
Az IPR dokumentációjáról
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Szaktanácsadók feladatai a 48/2012. (XII.12.) EMMI rendelet alapján
Educatio Kht Esélyegyenlőségi Igazgatósága
Integrációs Program (IPR) a gyakorlatban
Estefánné Varga Magdolna projektmenedzser, dékán Kutatás-fejlesztés az EKF-en a kompetencia alapú tanárképzés támogatására A HEFOP projekt VII. Nevelésügyi.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Szűts József Általános Iskola
Csillag Ferenc MFPI közoktatási szakértő
„Integráció Zalában” körkép az iskolák IPR tevékenységéről Bedőné Fatér Tímea IPR folyamat-tanácsadó
A tanácsadói tevékenység koordinálása Páll Viktória Ec-Pec Alapítvány.
Az IPR menedzsment Az integrációs program menedzselése, intézményfejlesztési és együttműködési lehetőségek.
Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása
TÁMOP Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai hálózatokkal történő együttműködésük támogatása.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása
Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B.
ISKOLAI MENTOR SZAKIRÁNYÚ TOVÁBBKÉPZÉSI SZAK
A gyakorlatvezető mentor
TÁMOP /1/B A kompetencia-alapú pedagógusképzés regionális szervezeti, tartalmi és módszertani fejlesztése Tájékoztatás az 1. pécsi konzultáció.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés az intézményekben Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő Integrációs szaktanácsadó
TÁMOP ÚJ Oktatásszervezés -és várható hatásai Nagy Anna Magdolna Eger, szept.03.
A halmozottan hátrányos helyzetű általános- és középiskolások nevelését/oktatását segítő pedagógiai rendszer Győr, Mosolits Lászlóné, Ildikó.
Az esélyegyenlőséget szolgáló intézkedések az óvodában Némethné Józsa Ágnes tanácsos, óvodai szakreferens Győr, április 29. Győr-Moson-Sopron Megyei.
Együttműködés a HUMÁN TISZK és a Mérei Intézet között SÁRIK ZOLTÁN.
"Legyen az esély egyenlő ..."
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Együttműködési lehetőségek a kompetencia alapú oktatás elterjesztése érdekében Tuza Tibor Balogh Tibor.
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
„Tervezéstől az önértékelésig" folyamat-tanácsadói közreműködéssel
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.

TÁMOP / „Integrációs bázisiskola a Jászságban”
TÁMOP – / Integrációs közoktatási referencia intézmények minőségbiztosítása, szakmai szolgáltató hálózatokkal történő együttműködés.
„ Karöltve” Integrációs közoktatási referencia Intézmény kialakítása hálózati együttműködés keretében a Csertán Sándor Általános Iskola és Óvodában TÁMOP /
A szaktanácsadó segítő szerepe
Egyéni fejlesztési tervek készítése és használata az iskolában
AZ ÚJ TÍPUSÚ SZAKTANÁCSADÁS Szabó Klára január 28.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Szaktanácsadói tevékenységek, kompetenciák
Pedagógus értékelési rendszer
 Főpályázó:  HTKT Klauzál Gábor Általános Iskola  Konzorciumi partnerek:  Exner Leó Óvoda  Aranyossy Ágoston Egységes Módszertani Központ.
Az IKT fejlesztési folyamat- szaktanácsadó felkészítése a digitális kompetencia-fejlesztés támogatására Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft.
Sári Gusztáv Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola TÁMOP B „Közoktatási intézmények esélyegyenlőségi alapú fejlesztéseinek támogatása”
Ki az a mentortanár? „az a pedagógiai gyakorlattal rendelkező tanár, aki tapasztalatai és a továbbképzésben szerzett speciális képzettsége eredményeként.
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Fény vagy Te is, ragyogj, hát” TÁMOP / Társadalmi Megújulás Operatív Program Hétszínvirág Óvoda, Bölcsőde, Gyermekjóléti és Családsegítő.
Az eredményesség mérése és szakmai ellenőrzés Összeállította: Barcziné Horváth Márta iskolaigazgató, IPR szakértő Kocsis Gáborné IPR szakértő.
„ÍVELJETEK CSILLAGOK!” ESÉLYEGYENLŐSÉGI PROJEKT A II. RÁKÓCZI FERENC ÁLTALÁNOS ISKOLA ÉS AMI-BAN TÁMOP B
A Commitment Köznevelési Kht. MOHAY GERGELY március 31. ÉS A KECSKEMÉTI IRODA BEMUTATKOZÁSA.
Önértékelési kézikönyv október 5-i módosítása alapján
Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege:
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
SZÖM II. Fejlesztési szint folyamata 5.1. előadás
főosztályvezető-helyettes
Minőségfejlesztési munkacsoport KPSZTI Április 17-
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
Előadás másolata:

integrációs szaktanácsadó Az integrációs, képesség-kibontakoztató program és folyamat-tanácsadás elemei Bedőné Fatér Tímea IPR szakértő integrációs szaktanácsadó bftimi@enternet.hu www.zalai-iskola.hu

Mit? Intézményfejlesztés, a hátrányos helyzetű tanulóknak nyújtott pedagógiai szolgáltatások minőségének javítása érdekében. A különböző háttérrel és a különböző területeken eltérő fejlettségű gyerekek hatékony együttnevelése A szociális környezetből és képességek fejlettségéből adódó hátrányok ellensúlyozását célzó oktató-nevelő tevékenység

Hogyan? Szemléletváltás – el/befogadás Együttes, közös munka Kapcsolatfejlesztés, párbeszéd Jogszabályoknak megfelelés Pályázati kiírás elvárásainak megfelelés

Jogszabályok és irányelvek 1993. évi LXXIX. törvény 95.§ 1/j. és a 121. § 14. pont 66.§ (2) 11/1994. (VI. 8.) MKM rend. 39/D., E. § 20/1997. (II. 13.) Korm. Rendelet 12/H. § (1)-(4) és a 7. sz. melléklet Az integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés Pedagógiai Programja (Miniszteri közlemény) Oktatási Közlöny 2007.máj.14., LI. Évf. 11.szám 9/2008 OKM rendelet 1-3. § Együttműködési megállapodások

A megvalósítók (Tag)intézmény Fenntartó Iskolavezetés IPR menedzsment Osztályfőnökök Közreműködő pedagógusok Módszertani munkacsoport Átmenetet segítő munkacsoport

Feladatok - egyszerűen Együttműködés az OOIH-val és a Szolgáltatóval IPR működtetése – humán erőforrás IPR működtetése – szakmai munka Vállalások teljesítése (6. és 4. sz. melléklet) Költségek tervezése, modellezés Intézményi önértékelés készítése (június 30.) Pénzügyi elszámolás készítése (június 30.)

Együttműködéssel kapcsolatos aktuális feladatok Együttműködési szerződés az OOIH-val Vállalások korrekciója január 20-ig - Szaktanácsadói ellenjegyzéssel - Elektronikus és papíralapú küldés Együttműködési szerződés az Ec-Pec Alapítvánnyal Első szaktanácsadói konzultáció lehetőségének biztosítása Szolgáltatás díjának utalása 8%+Áfa - 2008-ban utalt összeg után járó részt január 20-ig - második részlet az utalást követő 15 napon belül

IPR működtetése – humán erőforrás Munkacsoportok – IPR menedzsment Jogszabályok – szabályszerű működés biztosítása Dokumentációk elkészítése Munkaterv késztés Intézményi Önértékelés készítés Feljegyzések, jegyzőkönyvek elkészítése Szülői nyilatkozatok összesítése Statisztikák összesítése Szervezés Belső és egyéb továbbképzések IPR-rel kapcsolatos programok Értékelő esetmegbeszélések

IPR működtetése – humán erőforrás Iskolavezetés – IPR menedzsment Külső kapcsolatépítés - Szakmai szolgáltatók, partnerek - Szakmai fórumok - Információ közvetítés Együttműködés - IKCS - Munkaközösségek - Óvoda … Ellenőrzés - Multikulturális tartalmak integrált jelenlétének vizsgálata - Integrációt elősegítő korszerű módszertani elemek és tanulásszervezés - HHH tanulók helyzete - Hospitálás, közös óraelemzés

Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés Pedagógiai Programja (IPR) Tanulók „azonosítása” Év eleji bemeneti mérések, családlátogatások Egyéni fejlesztési tervek, - és naplók, a folyamatos fejlesztés megvalósítása Tanári együttműködés – műhelymunka, esetmegbeszélés 3 havonta kompetenciaalapú értékelés Szülő és tanuló bevonása, tájékoztatása

…Integrációs és képesség-kibontakoztató felkészítés Pedagógiai Programja (IPR) Kulcskompetenciákat fejlesztő programok (pl. tanulástechnika) Eszközjellegű kompetenciák fejlesztése (pl. művészeti programok) Szociális kompetenciák fejlesztése (pl. mentálhigiénés program) Szabadidős és továbbtanulást segítő programok Multikulturális tartalmak megvalósítása Integrációt támogató módszertan alkalmazása Óvoda - iskola átmenet segítése Partneri kapcsolatok működtetése (IKCS)

IPR dokumentáció

…IPR dokumentáció

…IPR dokumentáció

Pályázati vállalások (6. és 4. sz. melléklet) Módszertani képzéseken való részvétel Tanórán kívüli programokon résztvevők száma Lemorzsolódást jelző mutatók - hiányzások, évismétlők, magántanulók Továbbtanulási mutatók Szervezett szülői kapcsolattartás, és résztvevők száma Szaktanári ellátottság Pedagógiai szakszolgáltatások igénybevétele

Felhaszn. várható ideje Pénzügyi feladatok 2. sz. melléklet szerint Tervezés, modellezés Költs. kateg Jog- cím Tevékeny-ség Felelős Felhaszn. várható ideje Részt vevők /óra Összeg

…Pénzügyi feladatok Megbízási szerződések Teljesítésigazolások Kifizetési pénztárbizonylatok Számlák Bankszámlakivonat (utalások) Számlaösszesítő (40-40-20%)

…A folyamat-tanácsadás időkerete

A folyamat-tanácsadás elemei A tanácsadó … Követi a jogszabályoknak való megfelelést, dokumentumok átdolgozását Segíti a nyilvántartások vezetését Segíti az egyéni fejlesztési napló vezetését, ellenőrzi a tevékenységek dokumentálását Felügyeli az IPR menedzsment és az intézményi teamek működését

…A folyamat-tanácsadás elemei Követi a 3 havonta kötelező kompetencia alapú értékelés dokumentumait Regisztrálja az IPR elemek megvalósulását Elemzi vállalások teljesíthetőségét Javaslatot tesz a támogatás felhasználás módjára

Köszönöm a figyelmet! bftimi@enternet.hu www.zalai-iskola.hu