Dr. Matejka Zsuzsanna Országos Egészségbiztosítási Pénztár Az Irányított Betegellátási Rendszer 2004. évi változásai.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Országos Egészségbiztosítási Pénztár
Advertisements

Kovácsné Kerepesi Márta felülvizsgálati referens
„Gazdasági kihívások az egészségiparban” Budapest, január 22
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
Kormányszóvivői tájékoztató A vizitdíj szabályok felülvizsgálata.
1 ‘Bakonyalja-Kisalföld kapuja’ Vidékfejlesztési Egyesület évi ÚMVP monitoring adatszolgáltatási kötelezettség Kisbér,
10 ÉVES AZ OTTHONI SZAKÁPOLÁS
BIZTONSÁG ÉS PARTNERSÉG Lépésváltás az egészségügy korszerűsítésében.
Országos Egészségbiztosítási Pénztár
A szociális biztonság koordinációja az Európai Unióban
„Egy hálóban webezünk!” - a reformok informatikai kihívásai
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
ÖNKORMÁNYZATOK ÉS AZ EGÉSZSÉGÜGYI ALAPELLÁTÁS
közös finanszírozás vagy ellátásszervezés
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Egészségügyben kialakult gazdasági helyzet. Problémák • 1. Előző évhez képest - 44,6 milliárd ft • 2. Első félévben időarányost jóval meghaladó pénzkiáramlás.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Kitekintés a közösségi ellátás fejlődésére
Az öngondoskodás és a magánforrások szerepe az egészségügyi reformban
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató
Az egészségügy finanszírozásának informatikája
Fejlesztési Igazgatóság
A FOLYAMATBA ÉPÍTETT ELLENŐRZÉS JELLEMZŐI
A pályáztatási eljárás általános bemutatása, kiemelt projektek Czégér Zsuzsanna főosztályvezető KvVM FI KEOP KÖZREMŰKÖDŐ SZERVEZET Székesfehérvár 2007.április.
Állam munkavédelmi feladatai
Egységes egészségügyi információrendszer
Mit ér a forint az egészségügyben ?
Az Országos Egészségbiztosítási Pénztár tevékenységének bemutatása
1 Kétségek között Göd, November 6-7. dr. Kiss József magánszemély.
Egészségügy átalakítás előtt Nógrádi Tóth Erzsébet egészségügyi szerkesztő Világgazdaság Konszenzus az egészségügyért II. konferencia szeptember.
Az első lépések Dr. Kadocsa Ildikó, osztályvezető
Ápolóeszköz kölcsönzés Négy hónap tapasztalatai Dr Pusztai Erzsébet.
Az OEP lehetséges szerepe az ellátási hibák felismerésében és megelőzésében „(Elkerülhető) ellátási hibák az egészségügyben” országos konferencia, Budapest,
Az eFin szabvány dr. Belicza Éva Egészségügyi Menedzserképző Központ
Pest Megye járó- és fekvőbeteg ellátásának komplex rendszere Sinkovicz László elnök, KM RET.
Készítette: Hegyesi- Németh Márta MPI Győr, április 29.
. 1/12 Az egészségügy átalakításának új szakaszáról Budapest, Január 22. Dr. Kökény Mihály.
Az egyes egészségügyi tárgyú törvények módosításáról.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
A szociális és gyermekjóléti feladatellátás kistérségi működtetése központi szemszögből Kecskemét június 10.
Regionális projekt-előkészítési támogatás 2007-ben (PEA4) Nyugat-dunántúli Regionális Fejlesztési Ügynökség.
A Nemzeti Civil Alapprogram szervezeti felépítése, feladat- és hatáskörök Előadó: dr. Ugron Gáspár.
Közoktatási megállapodások. Módosítás OM, Oktatási Hivatal ellenőrzések Szakmai ellenőrzés 2011-től?
Országos Egészségbiztosítási Pénztár Addiktológiai ellátás az egészségügyi reformfolyamat tükrében Tájékoztató a Kábítószerügyi Eseti Bizottság számára.
Csurik Magda Országos Tisztifőorvosi Hivatal
HEFOP 2.1 Pályázati Kiírás Projektindító február 14. Foglalkoztatáspolitikai és Munkaügyi Minisztérium.
„Infrastruktúra-fejlesztés az egészségpólusokban” TIOP-2.2.7/07/2F.
Magyar Dohánytermelők Országos Szövetségének Küldöttgyűlése 2006.November 20.
Dél-alföldi SZAK-TÁR Dél-alföldi SZAK-TÁRTÁMOP /2/B Projekttájékoztató nap Szakmai program bemutatása Béthel Alapítvány.
1 8/1993.(III.31.) NM rendelet Szakmai felügyelet A jogszabály módosítás okai: –Az Eü. Reform kiemelt feladata a szakfelügyelet erősítése –Nem minden orvosi.
MIRE ELÉG AZ OEP KASSZA? ZELL AM SEE I. Nemzetközi megítélés.
Vision Consulting Az egészség szolgálatában Misszió Egészségügyi Központ Kht. Koczok Judit Ribárszki Anikó Csibi Ferenc Erdős Attila március 11.
Könyvtári fejlesztési koncepció a községekben, megvalósítási lehetőségek Dr. Kenyéri Katalin NKÖM Könyvtári Főosztálya 2005.
A betegellátás keretei és rendszere
Vision Consulting Az egészség szolgálatában Misszió Egészségügyi Központ Kht. Koczok Judit Ribárszki Anikó Csibi Ferenc Erdős Attila március 11.
„Szervezeti hatékonyság fejlesztése az egészségügyi ellátórendszerben – Területi együttműködések kialakítása” TÁMOP B Magyar Kórházszövetség XXVII.
Egynapos sebészet a finanszírozás tükrében
Országos Egészségbiztosítási Pénztár – Egészség, biztonság!
Aktualitások: Konszolidáció és Gazdasági Bizottságok
1 TÁMOP A-13/ A TÁMOP A-13/1 „Társadalmi partnerek kapacitásfejlesztése a Konvergencia Régióban” Pénzügyi tájékoztató
Az egészségügyi intézményrendszert érintő jogszabályi változások főbb következményei. Kapacitások és finanszírozás változásai dr. Koós Tamás Budapest,
Pályázati információs nap Június 15.
A minőségi és hatékony gyógyszerrendelés ösztönzéséről szóló kormányrendelet (B-súly rendelet) módosításának aktualitásai Komáromi Tamás (Healthware.
Szociális foglalkoztatás aktualitásai
Országgyűlési Képviselők választása április 8.
Lorem ipsum.
Kötelezettségvállalás nyilvántartása, számvitele
Előadás másolata:

Dr. Matejka Zsuzsanna Országos Egészségbiztosítási Pénztár Az Irányított Betegellátási Rendszer évi változásai

Az irányított betegellátási rendszer szabályozásának változásai

Költségvetési törvényből eredő változások I. •75 ezer fő a minimális létszám ( !) •2 millió főre bővül a rendszer –300e fő: a „bentlévők” bővítése –700e fő: bővítési pályázat •Érintett lakos: a háziorvosi szolgálatnál TAJ alapján bejelentkezett és az E.Alap terhére jogosult az ellátások igénybevételére •Fejkvóta – fedezet •Bevételi többlet 20 %-os közös kockázati alap •MEGTAKARÍTÁS kifizetés 10 % felett degresszió

•Szerződéskötés: a Szervező vállalja az érintett lakosok ellátását, ill. az ellátások megszervezését Költségvetési törvényből eredő változások II. A szerződött szolgáltatók teljesítménydíjának elszámolása a Szervezőn keresztül történik a rendszerben résztvevő TAJ számokra. A Szervező a bevételi többlet terhére megállapodást köthet OEP által nem finanszírozott egészségügyi szolgáltatóval az érintett biztosítottak ellátására. •A szerződéseket jelenteni kell az OEP felé

Költségvetési törvényből eredő változások III. •Prevenciós díj: 500 Ft/fő •Szervezési díj: –1. évben: 500 Ft/fő –2. évtől: 200 Ft/fő •a szervezésre és koordinálásra létrehozott független szervezet (menedzsment) személyi és tárgyi feltételeinek biztosítására • követelmények részletes jogszabályi rögzítése

43/1999. Korm. rend. változásai I. •A bevont ellátások köre: –Az eddigi 11 kassza (1, 6, 17, 20, 21, 24, 25, 32, 60, 61, 62) –Gondozóintézeti ellátás (12-15, 26; 27) –Betegszállítás orvosi rendelvényre (23) •Az új rekordkép: 50/A. § (2) A szerződés mellékletét képezi… Útmutató: …gc) a tételes betegforgalmi adatok jelentési kötelezettségét (morbiditási és mortalitási – BNO – gondozási, gyógyszer-, GYSE vényfelírási, közgyógyellátási adatok, továbbá külföldi állampolgárok ellátására vonatkozó, valamint betegút követési adatok) •Új háziorvosi rekordkép •Első alkalommal: február havi adatszolgáltatás

43/1999. Korm. rend. változásai II. •A szervező feladata: (50/C. §) –Ellátásszervezés és koordinálás, betegút követése –Menedzsment létrehozása –Prevenciós terv végrehajtása –Pénzeszközök kezelése, ösztönzési rendszer –Minőségbiztosítási rendszer (Eütv.) –Adatszolgáltatás, monitoring rendszer működtetése –Megállapodásos ellátások elemzése –Keresőképtelenségi napok elemzése –Kapacitás kérelmek véleményezése –Nem finanszírozott szolgáltatóval kötött szerződés egy példánya az OEP-nek, igénybevételről és kifizetésről jelentés –Az ösztönzési rendszernek tartalmaznia kell ennek fedezetét

Elszámolásba épített szervezői kontroll Szervező: adat OEP-től Tárgyhó utalás hó 10. ellenjegyzi jelentés v. OEP ellenőrzés

•Előleg: amennyiben a Szervező nyereséges, akkor az első félévi megtakarítás 50%-ának terhére engedélyezhető előleg kifizetése – 5 havi részletben, csak addig míg erre a folyószámla egyenlege fedezetet nyújt 43/1999. Korm. rend. változásai IV.

2004. évi pályázati kiírás

A pályázat célja 1. •egy adott összefüggő földrajzi területen a pályázó egészségügyi szolgáltató által működtetett, vagy a pályázóval szerződést kötött háziorvosi szolgálat orvosánál TAJ szám alapján bejelentkezett, az E Alap terhére finanszírozott ellátás igénybevételére jogosult érintett lakosok tényleges szükségleteihez igazodó, racionális egészségügyi ellátásának megszervezése, •a lakóhely közeli alap- és járóbeteg szakellátás erősítése a definitív betegellátás érdekében, s ezzel az indokolatlanul igénybe vett magasabb szintű ellátások számának csökkentése, •a krónikus betegségek primer és/vagy szekunder, valamint tercier prevencióját szolgáló, alap- és szakellátási struktúra kialakításának kezdeményezése,

A pályázat célja 2. •az egészségügyi ellátások különböző szintjein a szolgáltatásokat igénybe vevők betegútjainak szervezése, irányítása, elemzése, a nyert tapasztalatok alapján az egészségügyi ellátás racionálisabb szervezésére javaslatok kidolgozása, •a progresszív betegellátás minden szintjén az egészségügyi szolgáltatást nyújtó szervezetek helyi összefogásának, szakmai kapcsolatainak, együttműködésének, valamint a lakosság egészségi állapotának és az igénybe vett szolgáltatások minőségének javítása, •a felszabaduló források ésszerű allokációja, alapvetően a fenti pontokban foglalt feladatok kiegyensúlyozott, folyamatos, hosszú távú ellátása érdekében.

A pályázók köre •Azon egészségügyi szolgáltató pályázhat, aki •részt kíván venni az irányított betegellátási rendszerben, •vállalja az érintett lakosságnak az egészségügyi szolgáltatások Egészségbiztosítási Alapból történő finanszírozásának részletes szabályairól szóló 43/1999. (III. 3.) Korm. rendelet 19. számú melléklete szerinti ellátását, •illetve az általa nem nyújtott szolgáltatások tekintetében azok megszervezését.

A pályázat előfeltétele 1. •a pályázati dokumentáció átvétele, •a pályázó, valamint az irányított betegellátásban a pályázóval megállapodás alapján résztvevő egészségügyi szolgáltató rendelkezzen érvényes OEP finanszírozási szerződéssel, •a pályázóval szerződést kötött háziorvosokhoz bejelentkezett érintett lakosok száma összesen, minimum 75 ezer fő legyen, •a stabil gazdálkodás, melyhez a pályázónak nyilatkoznia kell arról, hogy nincs 30 napot meghaladó köztartozása, és 60 napot meghaladó szállítói tartozása,

A pályázat előfeltétele 2. • a pályázat benyújtását megelőző öt éven belül az OEP, illetve igazgatási szervei által megtartott ellenőrzés súlyos szabálytalanságot nem tárt fel, vagy a pályázó egészségügyi szolgáltatótól az évi LXXXIII. tv. 37. §-a alapján két éven belül finanszírozási összeg nem került visszavonásra, • a pályázóval szerződött háziorvosok nyilatkozata az irányított betegellátási rendszerben való részvételről, az érintett önkormányzatok írásos hozzájárulása az irányított betegellátási rendszerben való részvételhez, valamint az érintett lakosok teljeskörű egészségügyi ellátására más egészségügyi szolgáltatókkal együttműködési megállapodás megkötése, • a pályázóval szerződést kötött háziorvos másik pályázóval, vagy a rendszerben már résztvevő ellátásszervezővel irányított betegellátási rendszerben való részvételre szerződéssel ne rendelkezzen.

Az irányított betegellátási rendszer működésének tapasztalatai

KECSKEMÉT DOMBÓVÁR CSORNA MISSZIÓ SÁTORALJA- ÚJHELY NYÍREGYHÁZA BUDAI MÁV VESZPRÉM HÓDMEZŐ- VÁSÁRHELY BÉKE TÉR SZÉKES- FEHÉRVÁR Az Irányított Betegellátási Rendszer szervezői

Ki- és belépők aránya Megnevezés 1 Háziorvosi szolgálatra jutó kijelentkezettekbejelentkezettek átlaga átlaga Országos86,4594,76 IBR 54,9374,81

Kórházi visszavételi arány bármely kórház akut osztályára, az elbocsátást követő 28 napon belül

A magasvérnyomás prevalencia és a stroke miatti kórházi felvételek kapcsolata modell szervezőnként

Közgyógyellátás jogcímen egy betegre jutó átlagos gyógyszer-támogatás között

Megtakarítások a bevétel %-ában ( )

Újonnan belépők belépés előtti és utáni folyószámla egyenlege

Újonnan belépők belépés előtti és utáni folyószámla egyenlege szervezőnként

Összefoglalás •Az IBR számos területen érdemi változást hozott az egészségügyi ellátó rendszerben •Folyamatos fejlődés eredménye •Önkéntes részvételen alapuló, alulról szerveződő rendszer •Tényleges eleme lehet hazánkban is egy átfogó egészségügyi reformnak

Köszönjük a megtisztelő figyelmet !