Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
TÁMOP / TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás megvalósítása Mosonmagyaróváron A pályázati kiírás forrását az Európai.
Advertisements

 Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás  Ft támogatás (4 tagintézmény) TÁMOP /08/2. Kompetencia alapú oktatás megvalósítása Kecskemét.
A TÁMOP / projekt megvalósításába bevont intézmények Bolyai János Általános Iskola, Informatikai és Közgazdasági Szakközépiskola Hunyadi.
TÁMOP / „Táguló világ” - Kompetencia alapú oktatás Jászárokszálláson
Bedő Ferenc közoktatási szakértő komplex intézményi szaktanácsadó
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben TÁMOP
Tisztelt Látogatóink! Szeretnénk rövid tájékoztatást adni az általános iskolában megvalósuló új tanulásszervezési eljárásokról és azok tartalmáról a TÁMOP.
„Ezt egy életen át kell játszani”
1. TÁMOP /2 Kompetenciaalapú oktatás,egyenlő hozzáférés –Innovatív intézményekben Záró konferencia Mikszáth Kálmán Gimnázium, Postaforgalmi Szakközépiskola.
Támop 3.1.4/ A kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés – innovatív intézményekben.
Tantestületi felkészítő nap
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
LKG–HEFOP Szakmai Nap, / Kompetensek leszünk!? Bánhegyesi Zoltán Leövey Klára Gimnázium
A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0.
 Városi Óvodai intézmény – eFt  Arany János Általános Iskola – eFt  Kossuth Lajos Általános Iskola – eFt  Móricz Zsigmond Gimnázium,
TÁMOP 3.1.4/08/ Társadalmi Megújulási Operatív Program
A kompetencia-alapú oktatás bevezetése a kistokaji ÁLTALÁNOS MŰVELŐDÉSI KÖZPONTBAN Biztos alap, biztos jövő.
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázati felhívásához
Kompetencia alapú oktatás a Közgazdasági Szakközépiskolában TÁMOP / „Kompetencia alapú oktatással a minőségért Zala megyében”
A kompetencia alapú nevelés és oktatás elterjesztése Celldömölkön
Szűts József Általános Iskola
A pályázat az Európai Unió támogatásával és az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósulhat meg. A kompetencia alapú, azaz a képességek fejlesztését.
„Kompetencia alapú oktatás- egyenlő hozzáférés a vésztői Szabó Pál Általános Iskolában” TÁMOP / „ Az első mag ezerszer újra kel, folyton.
„Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” TÁMOP /
TÁMOP Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Befogadó intézmények Sárbogárdon
TÁMOP / A kompetencia alapú oktatás feltételeinek megteremtése Vas megye közoktatási intézményeiben - TÁJÉKOZTATÓ -
Kulcskompetenciák Európai Bizottság 2005
Az ÚMFT Társadalmi Megújulás Operatív Program által kínált feladatok és lehetőségek Puskás Aurél fejlesztési igazgatóhelyettes
Szegedi Tudományegyetem TÁMOP „XXI. Századi kompetenciaalapú gyakorló iskolák Szegeden – az óvodától az egyetemig.” „XXI. Századi kompetenciaalapú.
Projektzáró konferencia Balatonszentgyörgy TÁMOP „Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben” „Álmodtam.
Innováció Kecskéd közoktatási intézményeiben
TÁMOP /08.2 Kompetenciafejlesztés innovatív intézményekben.
Sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelése Együtt egy-másért! TÁMOP-3.4.2/09/ október 28.
Szent-Györgyi Albert Általános Iskola
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP / 08 / 2. A kompetencia alapú.
intézményi folyamat-szaktanácsadó
. Vass Vilmos igazgató Programfejlesztési Központ Oktatási programcsomag - kulcskompetenciák „A tudásalapú információs társadalomért” Fővárosi Pedagógiai.
KOMPETENCIA- KOMPETENCIA- ALAPÚ OKTATÁS.
Orosházi Evangélikus Általános Iskola és Gimnázium
Tudás + képességek + attitűdök ismeretekalkalmazás 20 m hosszúságú kerítéssel téglalap formájú konyhakertet kerítenek el. Ha a kert szélessége 4 m, akkor.
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben
1 Közoktatás fejlesztési elképzeléseinek háttere 2007.
Újabb kalandba kezdünk …
TÁMOP /08/1 vizsgaanyag Támogatható tevékenységek: A kompetencia alapú oktatás implementációja A hátrányos helyzetű és SNI-s tanulók esélyegyenlőségének.
Gyakorlati tanácsok az intézményi dokumentumok kiegészítéséhez, módosításához a TÁMOP pályázati kiírás kritériumai alapján Csizmazia Sándorné Szakmai.
Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben TÁMOP 3.1.4/08/2. – A kompetencia.
Ismeretátadás ismeretbe ágyazott képességfejlesztés túlméretezett tananyagreális tananyagmennyiség pedagógusközpontú, egységes módszertan tanulóközpontú,
Projektnyitó konferencia augusztus 28.
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Kompetensek lettünk? június 27..
Szeretettelköszöntöma PROJEKT NYITÓNAP résztvevőit!
 SZERETETTEL KÖSZÖNTJÜK VENDÉGEINKET  A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben pályázat projektindító.
A tanulói laptop program megvalósítása a Kecskédi Általános Iskolában.
Megvalósítás helyszíne: Általános iskola-óvoda Kecskéd
Új Magyarország Fejlesztési Terv
Innováció Intézményi fejlesztés Egyenlő hozzáférés
Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás Egyenlő hozzáférés innovatív intézményekben.
Társadalmi Megújulás Operatív Program A TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben Ikervári ÁMK Hosszúperesztegi.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés –a szobi innovatív intézményekben.
Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Kertvárosi Általános Művelődési Központ.
Inklúziós Pedagógiai Fejlesztések Központja
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
Készítette: Tóth Györgyné Szakmai konferencia HEFOP Felkészítés a kompetencia alapú oktatásra.
TÁMOP / Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - a felsőnyárádi óvodában Valló Péter intézményi folyamat szaktanácsadó
K OMPETENCIA ALAPÚ OKTATÁS. Háttér 2000 Lisszabon EU határozata 2004 Európai Bizottság dokumentuma Hazánkban: Nat Oktatási Minisztérium stratégiája Nemzeti.
„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”
"A kompetenciát úgy kell tekinteni,mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken alapszik, és amelyet adott személy.
A TÁMOP / projekt jelene és jövője.
Barcsák Marianna - KPSZTI
Előadás másolata:

Társadalmi Megújulás Operatív Program Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés - Innovatív intézményekben

A PÁLYÁZAT ALAPVETŐ CÉLJA a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben. a sikeres munkaerő-piaci alkalmazkodáshoz szükséges, az egész életen át tartó tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben. Ennek érdekében a pályázat célozza: a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését a kompetencia alapú oktatás módszertanának és eszközeinek széleskörű elterjesztését a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítését a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését a tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztését a pályázó intézményekben szegregációmentes, együttnevelési környezet kialakítását a pályázó intézményekben szegregációmentes, együttnevelési környezet kialakítását a digitális írástudás elterjesztését. a digitális írástudás elterjesztését.

A PÁLYÁZAT TARTALMA 1. A kompetencia alapú nevelés, oktatás bevezetése A kulcskompetenciák fejlesztése az alábbiak szerint: A kulcskompetenciák fejlesztése az alábbiak szerint: Teljes tanórai lefedettség mellett, a felmenő rendszer biztosításával: Szövegértés-szövegalkotás programcsomag bevezetése 1. és 7. évfolyamon Szövegértés-szövegalkotás programcsomag bevezetése 1. és 7. évfolyamon Matematika programcsomag bevezetése 2. és 5. évfolyamon Matematika programcsomag bevezetése 2. és 5. évfolyamon

Idegen nyelvi kompetenciák fejlesztése (német) 3. és 5. évfolyamon Tantárgytömbösített oktatás bevezetése Természetismeret 6. évfolyam Módszertani kultúra fejlesztése (továbbképzések) Legalább egy, három hetet meghaladó projekt megszervezése tanévenként ( művészetek műveltségterület) ( művészetek műveltségterület) Legalább egy témahét megszervezése tanévenként Legalább egy moduláris oktatási program megszervezése (pl. egészséges életmód, környezetvédelem témakörben) tanévenként

2. KÉPZÉSEK (kötelező, kötelezően válaszható és szabadon választható képzések): Menedzsment: Menedzsment képzés a vezető számára ( kötelező) 1fő ( kötelező) 1fő Általános pedagógiai módszertani továbbképzés (új tanulásszervezési eljárások alkalmazása) 1fő

Megvalósító pedagógusok: Alapozó felkészítés a kompetencia alapú programcsomag bevezetésére Általános pedagógiai módszertani továbbképzés (új tanulásszervezési eljárások alkalmazása) 9 fő Általános pedagógiai módszertani továbbképzés: - Óvoda-iskola átmenet 4 fő - Óvoda-iskola átmenet 4 fő - A sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés 2 fő - A sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés 2 fő - Az infokommunikációs technológiák (IKT) oktatásban történő alkalmazását segítő képzés 9 fő - Az infokommunikációs technológiák (IKT) oktatásban történő alkalmazását segítő képzés 9 fő

Tantestületi képzések Drámapedagógia Tanulás tanulása

Miért kell(ene) mást (is) és máshogyan tanulni az iskolában? változó környezet, változó szükségletek Információs társadalom Élethosszig tartó tanulás Tudatosabb életpálya építés Olvasási szokások (és beállítódások) megváltozása Kognitív forradalom → új pedagógiai paradigmák (pl. a konstruktív pedagógia) eredményei → tanulás, tudás, informácifeldolgozás és -tárolás újraértelmezése Nemzetközi és hazai vizsgálatok, mérések tapasztalatai (Nem azt vizsgálják, mit tanítottak, a modern társadalom szükségleteiből indulnak ki)

Változó iskola Tananyag-központúság helyett kompetenciaalapú oktatás Visszaszorul az ismeretek számonkérése Előtérbe kerül a megértés, felhasználás mérése Individualizáció és kooperáció, verseny és esélyegyenlőség szempontjainak együttes megjelenése Kognitív képességek (kritikai gondolkodás) és szociális készségek (érzelmi-kapcsolati intelligencia) felértékelődése

Kompetencia-fejlesztés Kompetencia: olyan, készségekből és képességekből, valamint a hozzájuk társuló, velük rendszert alkotó ismeretekből, ismeretrendszerekből szerveződő tudás, amely értékes, érvényes és a mindennapi élet számos területén felhasználható Azonosításukra és csoportosításukra több elképzelés született (Csapó, Nagy József, OECD-kutatások) A szövegértés, szövegalkotás = kulcskompetencia (más kompetenciákra is hatással van, stratégiai kérdés) Fejlesztésének követelménye minden tantárgyban előtérbe került az új típusú érettségi vizsgával

A szövegértési kompetencia „Az írott szöveg megértése, felhasználása és az ezekre való reflektálás annak érdekében, hogy az egyén elérje céljait, fejlessze tudását és képességeit, és hatékonyan részt vegyen a mindennapi életben.” (PISA Kutatási Terv)

Mit jelent a kompetencia? A megtanult ismeretek új helyzetben való alkalmazásán túl: született adottságok született adottságok élettapasztalatok élettapasztalatok egyéb tényezők egyéb tényezők ösztönös mechanizmusok összetett működése.

A kompetencia 6 összetevője ismeretek, tudás készségek-jártasságok személyes értékek attitűdszemélyiségvonásokmotivációk

MI IS A KOMPETENCIA? KOMPETENCIA: arra való képesség, hogy az élet különböző szituációiban alkalmazni tudjuk tudásunkat, tapasztalatainkat, személyes adottságainkat.

Összegzés A kompetencia fejleszthető A kompetenciafejlesztés hosszú folyamat Fontos szerepe van a rendszeres ismétlődésnek Személyes természetű folyamat Rendkívüli tudatosságot, tanári szerepváltást igényel Segíti a tanuló kognitív önszabályozásának kialakulását Felkészít az élethosszig tartó tanulásra

Köszönöm megtisztelő figyelmüket!