AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Intézményi akkreditáció 2008 (hogy készüljünk?) MAB 2008 szeptember 19. Topár József.
Advertisements

PTE PMMK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 4. ELŐADÁS.
Szervezetfejlesztési Program
1 La ROUTE vers L’EXCELLENCE Prof. Pierre ZANA, CNAM, Paris Budapest - Pécs, janvier 2003.
Az IMIP-ek kötelező felülvizsgálata és kiegészítése
A stratégiai tervezés módszertana
VI. Köztudatos vállalati magatartás A vállalatok társadalmi felelősségvállalása Szlávik János az MTA doktora tanszékvezető, egyetemi tanár Budapesti.
ENERGIAIRÁNYÍTÁSI SZABVÁNYOK
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Minőségmenedzsment alapelvek
A szolgáltatások minőségének biztosítása és értékelése
Minőségi oktatás hatékony vezetéssel az európai dimenzióban
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
12. hét: A TQM és a Minőségdíj Modellek (EFQM)
Minőségirányítás a felsőoktatásban
Stratégiai tervezés.
Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.
Teljesítményértékelés a VIP Humánpolitikai Rendszerben
Győr, NYME Minőségbiztosítási Bizottság munkaértekezlete Az EFQM modell - rövid ismertetés- Vas Beatrix Minőségfejlesztési és Informatikai Központ.
Munkatársak minőség iránti elkötelezettsége a siker kulcsa Készítette: Taksonyi Bea és Horváth Viktória.
Péczeli Katalin előadása
A KÖZPONT MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA. Szabvány Ismétlődő műszaki, gazdasági és más feladatok optimális megoldásának MINTÁJA.
A minőségirányítási rendszerek fejlesztésének aktuális kérdései Dr. Borda Jenő alprogramvezető.
A STRATÉGIAI KONTROLLING SZEREPE
A belső kontroll rendszer hatékony működtetése
A Mezőgazdaságtudományi Kar minőségbiztosítási rendszere
Minőségdíjak.
A MINŐSÉG FOGALMA A minőség az egység (az egyedileg leírható és vizsgálható folyamat, termék, szervezet, illetve ezek kombinációja) azon jellemzőinek összessége,
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Vállalati emberi erőforrás menedzsment
Minőség menedzsment 6.előadás
BEVEZETÉS Szellőné Fábián Mária. A minőség fogalma, értelmezése 1. Az értelmező kéziszótár szerint a minőség filozófiai értelemben a dolgok lényegét je-
MINŐSÉGIRÁNYÍTÁSI RENDSZEREK (ISO, TQM, HACCP)
LB értékelési módszerek, technikák MAB Budapest, 2007 január 17. Topár József.
Farkas Katalin – Vilmányi Márton június 15.
A teljesítménymérés helye és szerepe a minőségmenedzsmentben
1 Hogyan tovább minőségügy? XIV. Magyar Minőség Hét november 07.
Vállalati környezeti jelentések Zsugyel János PhD Heller Farkas Főiskola.
Minőségstandardok a PSZ-ek működésében?
ÜZLETI STRATÉGIÁTÓL A MINŐSÉGTERVEZÉSIG
International Assessment of Novatory Organisations
Készítette: Szirmai István
CSR ISMERETTÉRKÉP. Munkahely Közösség Környezetvédelem Piaci környezet Üzleti Etika Vállalatok Társadalmi Felelősségvállalása.
Mikroszintű versenyk é pess é g. Az üzleti szervezetek versenyképességének elemzése, a versenyképesség növelése Egy, a magyar közgazdászok által 1995-ben.
Minőségbiztosítás LB-II.
2009/2010. tanév Pestszentimre Ady Endre Utcai Általános Iskola.
Minőségbiztosítási ismeretek
Dr. Fülöp Gyula Új stratégiai kihívások
VÁLTOZÁSOK AZ ISO 9001 SZABVÁNYBAN 2015.
2003. A környezeti helyzetfelméréstől a környezetirányítási rendszer auditálásáig Dr. Szegh Imre.
ISO 9000:2000 A minőségügy rendszerének új
PTE PMMIK ÉPÍTÉSKIVITELEZÉSI ÉS MÉRNÖKI MENEDZSMENT TANSZÉK MINŐSÉGMENEDZSMENT 5. ELŐADÁS.
BERENCSI Vezetési Tanácsadó és Szolgáltató Iroda – avagy, a Rendszer- és Terméktanúsítás kapcsolata BERENCSI BENCE ügyvezető, tanácsadó TERMÉK-
1 Szervezet és minőség 2. előadás 1. 2 Az előadás tartalmi elemei Alapfogalmak A minőségfejlesztés jogszabályi háttere Minőségfejlesztési megközelítések.
Szövetség a Kiválóságért Közhasznú Egyesület 1119 Budapest, Tétényi. u  Tel/Fax: , web: 
1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL (SZÖM) 1 2 A SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL Komplex eszköz a teljes körű intézményi önértékeléshez, és ez által az.
FÓKUSZBAN A MINŐSÉG Stratégiai szemlélettel a közművelődés minőségfejlesztési programjáról.
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TERVEI 2008
A vállalatok társadalmi felelősségvállalása, mint a fenntarthatóságot támogató szemlélet - Berkesné Rodek Nóra -
DEBRECENI EGYETEM AGRÁRTUDOMÁNYI CENTRUM AGRÁRGAZDASÁGI ÉS VIDÉKFEJLESZTÉSI KAR VEZETÉSI ÉS MUNKATUDOMÁNYI TANSZÉK Üzleti kiválóság Dr. Gályász József.
Az ISO 9001 jelenlegi helyzete
A MINŐSÉGFEJLESZTÉSI TERÜLET TÖREKVÉSEI 2007
3. hét: az ISO 9001:2008-es szabványnak megfelelő
Minőségmenedzsment alapjai szeptember 12.
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL ÖNÉRTÉKELÉSI SZINTEK
SZAKKÉPZÉSI MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSI KERETRENDSZER (SZMBK) 11. előadás
Kompetencia menedzsment 4. Modul BGF
Králik Tibor igazgató, minőségfejlesztési szakértő
Az SZMBK Intézményi Modell
Az ÁFSZ minőségirányítási rendszerének kialakítása
Előadás másolata:

AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003

A HALADÁS, A FEJLŐDÉS ALAPJA: ÚJ NÉZŐPONT, ÚJ EREDMÉNYEK „Ha a régi, megszokott módszerekkel méred a teljesítményed, továbbra is a régi, megszokott módon fogsz teljesíteni.” Peter Drucker

KIVÁLÓSÁG MINŐSÉG IDŐ KÖLTSÉG RÁFORDÍTÁSOK EREDMÉNYEK TERMÉK ÉS SZOLGÁLTATÁS MINŐSÉG VÁLLALATI, INTÉZMÉNYI KIVÁLÓSÁG A MINŐSÉG ÉS KIVÁLÓSÁG KAPCSOLATA A RÁFORDÍTÁSOKKAL VERSENYKÉPESSÉG

KIVÁLÓSÁG MINŐSÉG IDŐ KÖLTSÉG RÁFORDÍTÁSOK EREDMÉNYEK TERMÉK ÉS SZOLGÁLTATÁS MINŐSÉG VÁLLALATI, INTÉZMÉNYI KIVÁLÓSÁG A MINŐSÉG ÉS KIVÁLÓSÁG AZ EU CSATLAKOZÁS FOLYAMATÁBAN VERSENYKÉPESSÉG NEMZETI MINŐSÉGI DÍJ EU MINŐSÉGI DÍJ EU CSATLAKOZÁSI KÖVETELMÉNY EU KIVÁLÓSÁGI MODELL

BILATERÁLISMULTILATERÁLIS JOGSZABÁLY EU H SZABVÁNY MSZ EN,… EN,… ISO,… ISO,… NAT(SZAB) PARLAMENT „TERMÉK”- „SZOLGÁLTATÁS” TANÁCSADÓ AUDITO R „ETALON ” TANÚSÍTÓ TANÚSÍTVÁNY EOTC A megfelelőség tanúsítás rendszere

ÖNÉRTÉKELÉS ÖNÉRTÉKELÉS  ERŐSSÉGEK MEGHATÁROZÁSA  A FEJLESZTENDŐ TERÜLETEK MEGHATÁROZÁSA ÉS FONTOSSÁGI SORRENDBE ÁLLÍTÁSA  STRUKTURÁLT PONTRENDSZER  POZICIONÁLÁS AZ ÜZLETI KIVÁLÓSÁG ÚTJÁN  BEMENETI ERŐFORRÁSOK KONCENTRÁLÁSA AZ OPERATÍV/SZOLGÁLTATÁSI TERVEZÉSRE

A KIVÁLÓSÁG DEFINIÁLÁSA A SZERVEZET SZÁMÁRA A HALADÁS ÉRTÉKELÉSE A KIVÁLÓSÁGBELI HIÁNYOSSÁGOK PRIORITÁSÁNAK MEGHATÁROZÁSA ÁTTÖRÉS JELLEGŰ INTÉZKEDÉSEK ALKALMAZÁSA A LEGJOBB GYAKORLAT KIALAKÍTÁSA CÉLJÁBÓL A KIVÁLÓSÁGHOZ VEZETŐ ÚT MEGHATÁROZÁS ALKALMAZÁS ÉRTÉKELÉS PRIORÍRÁSOK

ÉLESLÁTÁS – AZ A KOMPETENCIA, AMELY RÉVÉN ÉSZLELJÜK A LEHETŐSÉGEKET IGAZODÁS - AZOK A FOLYAMATOK, AMELYEK RÉVÉN IGAZÍTJUK AZ IRÁNYT AGILITÁS - A GYORSASÁG ÉS A KÉPESSÉG, AMELLYEL VÁLASZOLNI TUDUNK A LEHETŐSÉGRE/IGÉNYRE STRATÉGIAI ELVÁRÁS STRATÉGIAI ELVÁRÁS

ALAPÉRTÉKEK  VEVŐORIENTÁLTSÁG  TÁRSADALMI FELELŐSSÉG  PARTNERKAPCSOLATOK A BESZÁLLÍTÓKKAL (PARTNEREKKEL)  EMBEREK FEJLESZTÉSE ÉS BEVONÁSA  FOLYAMATOS FEJLESZTÉS ÉS INNOVÁCIÓ  EREDMÉNYORIENTÁLTSÁG  FOLYAMATIRÁNYÍTÁS  TÉNYEKEN ALAPULÓ VEZETÉS  JÖVŐBE TEKINTŐ ÉS KÖVETKEZETES IRÁNYÍTÁS

A KIVÁLÓSÁG ALAPKONCEPCIÓI • EREDMÉNYORIENTÁLTSÁG • VEVŐ-CENTRIKUSSÁG • VEZETÉS ÉS CÉLOK ÁLLANDÓSÁGA • FOLYAMATOKON ÉS TÉNYEKEN ALAPULÓ VEZETÉS • EMBERI ERŐFORRÁSOK FEJLESZTÉSE ÉS BEVONÁSA • FOLYAMATOS TANULÁS, INNOVÁCIÓ ÉS FEJLESZTÉS • PARTNERKAPCSOLATOK FEJLESZTÉSE • TÁRSADALMI FELELŐSSÉG

ÖNÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK KKKKÉRDŐÍV MMMMÁTRIX VVVVÉLEMÉNYEN ALAPULÓ WORKSHOP IIIINFORMÁCIÓKRA ALAPULÓ WORKSHOP BBBBELSŐLEG PONTOZOTT DOKUMENTUM KKKKÜLSŐLEG PONTOZOTT DOKUMENTUM DDDDÍJDOKUMENTUM

AZ ÖNÉRTÉKELÉS ELŐNYEI  TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT- ORIENTÁLTSÁG  A MINŐSÉGFEJLESZTÉS KATALIZÁTORA  KÖZÖS SZERVEZETI CÉL  GYORSABB TANULÁS ÉS ALKALMAZÁS  A FEJLESZTÉSI PRIORITÁSOK MEGHATÁROZÁSA ÉS SORRENDBE ÁLLÍTÁSA  KÜLSŐ ÉRTÉKELÉS ÉS VISSZAJELZÉS  BIZTOSÍTÉK A VEZETÉS RÉSZÉRE: KÜLSŐ SZERVEZETEK

KÜLDETÉS FOLYAMATOK TEVÉKENYSÉGEK FELADATOK EREDMÉNYEK STRATÉGIA CÉLOK KIMENETEK ÉRTÉKEK HITVALLÁSOK VISELKEDÉSEK AZ OPERATÍV IGAZODÁS MODELLJE

DOLGOZÓK FOLYAMATOK ADOTTSÁGOKEREDMÉNYEK VEZETÉS PARTNER- KAPCSOLATOK, ERŐFORRÁSOK KULCS- FONTOSSÁGÚ EREDMÉNYEK DOLGOZÓI EREDMÉNY EK VEVŐI EREDMÉNY EK TÁRSADAL MI EREDMÉNY EK POLITIKA ÉS STRATÉGIA EFQM KIVÁLÓSÁG MODELL INNOVÁCIÓ ÉS TANULÁS

DOLGOZÓK 9% FOLYAMATOK 14% ADOTTSÁGOKEREDMÉNYEK VEZETÉS 10% PARTNER- KAPCSOLAT OK, ERŐFORRÁ SOK 9% KULCS-FONTOSSÁGÚEREDMÉNYEK15% DOLGOZÓI EREDMÉNY EK 9% VEVŐI EREDMÉNY EK 20% TÁRSADAL MI EREDMÉNY EK 6% POLITIKA ÉS STRATÉGIA 8% A PONTOK ELOSZTÁSA INNOVÁCIÓ ÉS TANULÁS

AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ALAPELVE ÉS PONTSZÁMAI

VEVŐK INTEGRÁLT TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT-STRATÉGIA SZERVEZETI EGYSÉGEK VEZÉRIG. VÁLLALATVEZETŐI TEAM felelősségvállalás aláírása a stratégiáért INTEGRÁLT TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT-STRATÉGIA (átfogó dokumentáció) kommunikáció információk benchmarking stratégiák, stb. EFQM KIVÁLÓSÁG MODELL folyamat irányítás IiP ChartermarkISO 9000 szolgáltatás felülvizgálata egyéb ESZKÖZÖK - TECHNIKÁK - RENDSZEREK - MEGKÖZELÍTÉSEK

ÖNÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK KKKKÉRDŐÍV MMMMÁTRIX VVVVÉLEMÉNYEN ALAPULÓ WORKSHOP IIIINFORMÁCIÓKRA ALAPULÓ WORKSHOP BBBBELSŐLEG PONTOZOTT DOKUMENTUM KKKKÜLSŐLEG PONTOZOTT DOKUMENTUM DDDDÍJDOKUMENTUM

FIGYELEM FELHÍVÁS EFQM FÓRUM NOVEMBER 15_17 BERLIN Az EOQ és az EFQM egyre szorosabb együttműködést folytat. Ezt szolgálja a Berlinben megrendezésre kerülő "EFQM Forum 2004" is. A rendezők kérik a magyar minőségügyi szakembereket, és a szélesebb értelemben vett szakmai közvéleményt is, hogy tanulmányozzák a jövő évi rendezvény honlapját, lehetőség szerint előadás megtartásával vagy más módon vegyenek részt azon, és itthon is terjesszék a kiválóság filozófiáját.