AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003
A HALADÁS, A FEJLŐDÉS ALAPJA: ÚJ NÉZŐPONT, ÚJ EREDMÉNYEK „Ha a régi, megszokott módszerekkel méred a teljesítményed, továbbra is a régi, megszokott módon fogsz teljesíteni.” Peter Drucker
KIVÁLÓSÁG MINŐSÉG IDŐ KÖLTSÉG RÁFORDÍTÁSOK EREDMÉNYEK TERMÉK ÉS SZOLGÁLTATÁS MINŐSÉG VÁLLALATI, INTÉZMÉNYI KIVÁLÓSÁG A MINŐSÉG ÉS KIVÁLÓSÁG KAPCSOLATA A RÁFORDÍTÁSOKKAL VERSENYKÉPESSÉG
KIVÁLÓSÁG MINŐSÉG IDŐ KÖLTSÉG RÁFORDÍTÁSOK EREDMÉNYEK TERMÉK ÉS SZOLGÁLTATÁS MINŐSÉG VÁLLALATI, INTÉZMÉNYI KIVÁLÓSÁG A MINŐSÉG ÉS KIVÁLÓSÁG AZ EU CSATLAKOZÁS FOLYAMATÁBAN VERSENYKÉPESSÉG NEMZETI MINŐSÉGI DÍJ EU MINŐSÉGI DÍJ EU CSATLAKOZÁSI KÖVETELMÉNY EU KIVÁLÓSÁGI MODELL
BILATERÁLISMULTILATERÁLIS JOGSZABÁLY EU H SZABVÁNY MSZ EN,… EN,… ISO,… ISO,… NAT(SZAB) PARLAMENT „TERMÉK”- „SZOLGÁLTATÁS” TANÁCSADÓ AUDITO R „ETALON ” TANÚSÍTÓ TANÚSÍTVÁNY EOTC A megfelelőség tanúsítás rendszere
ÖNÉRTÉKELÉS ÖNÉRTÉKELÉS ERŐSSÉGEK MEGHATÁROZÁSA A FEJLESZTENDŐ TERÜLETEK MEGHATÁROZÁSA ÉS FONTOSSÁGI SORRENDBE ÁLLÍTÁSA STRUKTURÁLT PONTRENDSZER POZICIONÁLÁS AZ ÜZLETI KIVÁLÓSÁG ÚTJÁN BEMENETI ERŐFORRÁSOK KONCENTRÁLÁSA AZ OPERATÍV/SZOLGÁLTATÁSI TERVEZÉSRE
A KIVÁLÓSÁG DEFINIÁLÁSA A SZERVEZET SZÁMÁRA A HALADÁS ÉRTÉKELÉSE A KIVÁLÓSÁGBELI HIÁNYOSSÁGOK PRIORITÁSÁNAK MEGHATÁROZÁSA ÁTTÖRÉS JELLEGŰ INTÉZKEDÉSEK ALKALMAZÁSA A LEGJOBB GYAKORLAT KIALAKÍTÁSA CÉLJÁBÓL A KIVÁLÓSÁGHOZ VEZETŐ ÚT MEGHATÁROZÁS ALKALMAZÁS ÉRTÉKELÉS PRIORÍRÁSOK
ÉLESLÁTÁS – AZ A KOMPETENCIA, AMELY RÉVÉN ÉSZLELJÜK A LEHETŐSÉGEKET IGAZODÁS - AZOK A FOLYAMATOK, AMELYEK RÉVÉN IGAZÍTJUK AZ IRÁNYT AGILITÁS - A GYORSASÁG ÉS A KÉPESSÉG, AMELLYEL VÁLASZOLNI TUDUNK A LEHETŐSÉGRE/IGÉNYRE STRATÉGIAI ELVÁRÁS STRATÉGIAI ELVÁRÁS
ALAPÉRTÉKEK VEVŐORIENTÁLTSÁG TÁRSADALMI FELELŐSSÉG PARTNERKAPCSOLATOK A BESZÁLLÍTÓKKAL (PARTNEREKKEL) EMBEREK FEJLESZTÉSE ÉS BEVONÁSA FOLYAMATOS FEJLESZTÉS ÉS INNOVÁCIÓ EREDMÉNYORIENTÁLTSÁG FOLYAMATIRÁNYÍTÁS TÉNYEKEN ALAPULÓ VEZETÉS JÖVŐBE TEKINTŐ ÉS KÖVETKEZETES IRÁNYÍTÁS
A KIVÁLÓSÁG ALAPKONCEPCIÓI • EREDMÉNYORIENTÁLTSÁG • VEVŐ-CENTRIKUSSÁG • VEZETÉS ÉS CÉLOK ÁLLANDÓSÁGA • FOLYAMATOKON ÉS TÉNYEKEN ALAPULÓ VEZETÉS • EMBERI ERŐFORRÁSOK FEJLESZTÉSE ÉS BEVONÁSA • FOLYAMATOS TANULÁS, INNOVÁCIÓ ÉS FEJLESZTÉS • PARTNERKAPCSOLATOK FEJLESZTÉSE • TÁRSADALMI FELELŐSSÉG
ÖNÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK KKKKÉRDŐÍV MMMMÁTRIX VVVVÉLEMÉNYEN ALAPULÓ WORKSHOP IIIINFORMÁCIÓKRA ALAPULÓ WORKSHOP BBBBELSŐLEG PONTOZOTT DOKUMENTUM KKKKÜLSŐLEG PONTOZOTT DOKUMENTUM DDDDÍJDOKUMENTUM
AZ ÖNÉRTÉKELÉS ELŐNYEI TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT- ORIENTÁLTSÁG A MINŐSÉGFEJLESZTÉS KATALIZÁTORA KÖZÖS SZERVEZETI CÉL GYORSABB TANULÁS ÉS ALKALMAZÁS A FEJLESZTÉSI PRIORITÁSOK MEGHATÁROZÁSA ÉS SORRENDBE ÁLLÍTÁSA KÜLSŐ ÉRTÉKELÉS ÉS VISSZAJELZÉS BIZTOSÍTÉK A VEZETÉS RÉSZÉRE: KÜLSŐ SZERVEZETEK
KÜLDETÉS FOLYAMATOK TEVÉKENYSÉGEK FELADATOK EREDMÉNYEK STRATÉGIA CÉLOK KIMENETEK ÉRTÉKEK HITVALLÁSOK VISELKEDÉSEK AZ OPERATÍV IGAZODÁS MODELLJE
DOLGOZÓK FOLYAMATOK ADOTTSÁGOKEREDMÉNYEK VEZETÉS PARTNER- KAPCSOLATOK, ERŐFORRÁSOK KULCS- FONTOSSÁGÚ EREDMÉNYEK DOLGOZÓI EREDMÉNY EK VEVŐI EREDMÉNY EK TÁRSADAL MI EREDMÉNY EK POLITIKA ÉS STRATÉGIA EFQM KIVÁLÓSÁG MODELL INNOVÁCIÓ ÉS TANULÁS
DOLGOZÓK 9% FOLYAMATOK 14% ADOTTSÁGOKEREDMÉNYEK VEZETÉS 10% PARTNER- KAPCSOLAT OK, ERŐFORRÁ SOK 9% KULCS-FONTOSSÁGÚEREDMÉNYEK15% DOLGOZÓI EREDMÉNY EK 9% VEVŐI EREDMÉNY EK 20% TÁRSADAL MI EREDMÉNY EK 6% POLITIKA ÉS STRATÉGIA 8% A PONTOK ELOSZTÁSA INNOVÁCIÓ ÉS TANULÁS
AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ALAPELVE ÉS PONTSZÁMAI
VEVŐK INTEGRÁLT TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT-STRATÉGIA SZERVEZETI EGYSÉGEK VEZÉRIG. VÁLLALATVEZETŐI TEAM felelősségvállalás aláírása a stratégiáért INTEGRÁLT TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT-STRATÉGIA (átfogó dokumentáció) kommunikáció információk benchmarking stratégiák, stb. EFQM KIVÁLÓSÁG MODELL folyamat irányítás IiP ChartermarkISO 9000 szolgáltatás felülvizgálata egyéb ESZKÖZÖK - TECHNIKÁK - RENDSZEREK - MEGKÖZELÍTÉSEK
ÖNÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK KKKKÉRDŐÍV MMMMÁTRIX VVVVÉLEMÉNYEN ALAPULÓ WORKSHOP IIIINFORMÁCIÓKRA ALAPULÓ WORKSHOP BBBBELSŐLEG PONTOZOTT DOKUMENTUM KKKKÜLSŐLEG PONTOZOTT DOKUMENTUM DDDDÍJDOKUMENTUM
FIGYELEM FELHÍVÁS EFQM FÓRUM NOVEMBER 15_17 BERLIN Az EOQ és az EFQM egyre szorosabb együttműködést folytat. Ezt szolgálja a Berlinben megrendezésre kerülő "EFQM Forum 2004" is. A rendezők kérik a magyar minőségügyi szakembereket, és a szélesebb értelemben vett szakmai közvéleményt is, hogy tanulmányozzák a jövő évi rendezvény honlapját, lehetőség szerint előadás megtartásával vagy más módon vegyenek részt azon, és itthon is terjesszék a kiválóság filozófiáját.