„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Változások az oktatásban
Advertisements

Jánosi Beatrix szeptember 08.
Független iskolák Fenntartó1005  Intézményi telephely 2995  Munkavállalók  Pedagógus fő  Egyéb dolgozó 3800 fő  Tanuló/pedagógus 14,35.
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Magyarország Fogyasztóvédelmi Politikája Országos Konferencia Budapest, 2011.június 16. A fogyasztók oktatása Dr. Horváth György Fogyasztóvédők Országos.
A köznevelés fejlesztési irányai és eredményei KPSZTI február 12. Emberi Erőforrások Minisztériuma Köznevelésért Felelős Államtitkárság MTI Fotó.
ÓVODÁK MŰKÖDÉSE 2013.
A filozófia helye a középiskolai oktatásban
TÁMOP Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés
2013/2014-es tanév változásai az új NAT és kerettanterv tükrében
A kormányhivatal közoktatási feladatai és az új oktatási koncepció
Záró Konferencia Nógrád Megyei Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény és Gyermekotthon TÁMOP /
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2013/2014-es tanévben
A Megyei Pedagógiai Intézet szolgáltatásai a 2011/2012-es tanévben Győr-Moson-Sopron Megyei Pedagógiai Intézet Győr, augusztus 24. Készítette: Széles.
Beiskolázási tájékoztató december
A Győr-Moson-Sopron Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztályának feladatai a 2011/2012. tanévben Némethné Fülöp Terézia oktatási főosztályvezető
HAT – Oktatáspolitikai kerekasztal március 8. Feladat- és felelősségmegosztás a közoktatásban.
Az együttnevelés gyakorlata az óvodában (A pedagógusok együttműködésének lehetőségei az egyéni fejlesztés megvalósításában)
TANULMÁNYOK FOLYTATÁSA KÜLFÖLDÖN. BEJELENTÉSI KÖTELEZETTSÉG AMENNYIBEN A TANULÓ MÉG NEM IRATKOZOTT BE MAGYAR ISKOLÁBA, A LAKÓHELY SZERINT ILLETÉKES ÖNKORMÁNYZAT.
Az Oktatási Főosztály és a köznevelési intézmények feladatai a
Intézményvezetői Értekezlet október 6.
Az osztályfőnöki szerep története
A Magyar Köztársaság kormánya. A középfokú felvételi változásai Arató Gergely államtitkár prezentációja december 9.
Oktatási reform – 2007 Dr. Hiller István
A közoktatás fejlesztési tervei az Új Széchenyi Terv keretein belül Az Európai Unió 2010 nyarán indította útjára az Európa 2020 Stratégiát, amely.
Didaktika 2. Tanügyi és iskolai szabályozás
Közoktatási feladatok teljesítése: - nevelési-oktatási intézmény; - pedagógiai szakszolgálat; - pedagógiai szakmai szolgáltató. Intézkedési terv.
A NAT és az élő idegennyelvek Az új NAT szükségessége Köznevelés tartalmi egysége Kulturális javak: minden tanuló férhessen hozzá Közös.
TAPASZTALATOK AZ ÓVODAI NEVELÉS GYAKORLATÁBAN
Fejlesztési koncepció
A NAT jövője az informatikán innen és túl Reményi Zoltán.
Az új szakképzési törvény alkalmazása, a tanulók gyakorlati képzése
Államtitkári Kabinetfőnök Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium
TÁMOP 3.1.5/ – 0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA
A kompetencia alapú oktatás bevezetésének tapasztalatai.
Változások a közoktatásban és szakképzésben Setényi János 2011 Naszály-Galga TISZK, Vác.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
Készítette: Gellénné dr. Nagy Valéria igazgató
A KEZDŐ KÉPZÉSI SZAKASZ FEJLESZTÉSI IRÁNYAI ÉS LEHETŐSÉGEI Dr. Csonka Csabáné 2007.
Első esély - esélyegyenlőség a mai iskolarendszerben
BABITS MIHÁLY GIMNÁZIUM
Az Iskolai Közösségi Szolgálat jogszabályi háttere
„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Kinek áll érdekében? - KERETRENDSZER az egész napos iskola nevelési-oktatási.
Szakképzési változások
BEVEZETŐ.
BEISKOLÁZÁSI MUNKAÉRTEKEZLET
Szeretettel köszöntöm
Fejér Megyei Kormányhivatal Oktatási Főosztály
Iskolai közösségi szolgálat
18 éves tankötelezettség A probléma és a kutatás rövid bemutatása Mártonfi György Budapest január 27.
Gazdasági és pénzügyi ismeretek a köznevelés rendszerében
A Nemzeti Erőforrás Minisztérium Közoktatás-fejlesztési törekvései
Pedagógus szerepek és hatékonyság BMEGT51K011
A PEDAGÓGUS KÖTELESSÉGEI ÉS JOGAI
PARTNERSÉG AZ OKTATÁSBAN… HAJDÚSZOVÁT MÁJUS 17.
Az esélyegyenlőség elvének érvényesülése az oktatáspolitikában EMBERI ERŐFORRÁSOK MINISZTÉRIUMA KÖZNEVELÉSÉRT FELELŐS ÁLLAMTITKÁRSÁG Pölöskei Gáborné helyettes.
A közoktatás fejlesztési irányai és a társadalmi felzárkóztatás kapcsolata.
A nemzetiségi oktatás régi-új sarkalatos pontjai.
Képzési programok kidolgozottsága Csányi Róbert
TOVÁBBTANULÁS Határidők Feladatok 28/2015. (V. 28.) EMMI rendelet A 2015/2016. tanév rendjéről 2. sz.melléklet ! A tanulók jelentkezése.
Középiskolai továbbtanulás 2016/17
AZ EFOP VÉGREHAJTÁSÁNAK ELŐREHALADÁSA* SZEPTEMBER 23. *2016. SZEPTEMBER 15-EI ADATOK ALAPJÁN DR. GARAI PÉTER EU FEJLESZTÉSEK VÉGREHAJTÁSÁÉRT FELELŐS.
Érettségi tájékoztató 2016/2017
TÁJÉKOZTATÓ A KÉTSZINTŰ ÉRETTSÉGI VIZSGÁRÓL
Kétszintű érettségi 2018 május
TÁJÉKOZTATÓ A FAKULTÁCIÓ VÁLASZTÁSHOZ
Közoktatási alapismeretek
Szakértés/szaktanácsadás módszertana
KÖZOKTATÁSI VEZETŐ III. szemeszter
Horváth Cz. János Személyes adatok kezelése az intézményben
Előadás másolata:

„VIVANT PROFESSORES” 2010/2011 NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár

I.A PEDAGÓGIA ALAPFOGALMAINAK ÉRTELMEZÉSE: 1.Az iskola fogalma – „közszolgálat”… 2.A pedagógus fogalma – szakmai kompetenciával rendelkező értelmiségi ember… 3.Az oktatásirányítás fogalma – a társadalmi érdek iskolával szembeni „védelme” helyett az oktató-nevelő intézmény segítése a társadalmi érdek szolgálatában… NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár

II. SAJÁTOS PEDAGÓGIAI FOGALMAK ÚJRAÉRTELMEZÉSE: 1.Esélyegyenlőség – a mindenki számára elérhető minimum szint helyett esély kinek- kinek a tehetsége szerint érvényesülni… 2.Integráció és szegregáció – a pedagógiában nem erkölcsi hanem szakmai fogalmak: az integráció nem eszköz hanem cél… 3.Kompetenciák – önmagukban értelmezhetetlen, ám alkalmazásukban nélkülözhetetlen képességek… NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár

III. OKATATÁSPOLITIKAI ALAPELVEK: 1.Értékes hagyományok megőrzése 2.A pedagógia valóságának ismerete és tisztelete 3.Szakmai egyeztetés 4.Individualizmus helyett közösségi érdekek és értékek tisztelete NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár

III. STRATÉGIAI CÉLKITŰZÉSEK 1.Új Közoktatási Törvény megalkotása -Koncepció és részben kodifikálás: a 2010/2011-es tanévben 2.A Nemzeti Alaptanterv kiegészítése közműveltségi tartalommal -Nem új NAT től, osztálytól, felmenő rendszerben 3. Pedagógus Kamara létrehozása NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár

3. Komplex intézmény-ellenőrzési modell kidolgozása és bevezetése - Nem szakfelügyelet - Nem hatósági intézkedés - Kidolgozása: 2010/2011 tanév, fokozatos bevezetése 2012-től 5. Központi bérfinanszírozás kialakítása 6. Kistelepülési iskolák támogatása NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár

IV. AZ ALAPELVEK ÉRVÉNYESÜLÉSE A 2010/2011 TANÉVBEN 1. Az oktatást érintő kormányzati alapelvek - NEFMI - Szakképzés - Nemzetiségi, egyházi, esélyegyenlőségi ügyek kiemelése NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár

2. A Közoktatási Törvény módosításai a) 2010 LXXI. Tv.: Érdemjegyekkel történő osztályozás lehetőségének visszavezetése az alsó tagozat második osztályától – december NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár

b) 2010 LXXI. Tv.: Az alsó tagozaton, második osztálytól történő évfolyamismétlésre kötelezés szülői beleegyezés nélküli lehetősége c) 2010 LXXI. Tv.: A nem szakrendszerű oktatás 5-6. évfolyamon választható lehetőségként marad meg, legfeljebb az időkeret 50%-ában – helyi előkészítés után, csak a 2011/2012 tanévtől lehetséges NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár

d) 2010 LXXII. Tv.: A felsőoktatási felvételhez szükséges kötelező emelt szintű vizsga vagy vizsgák központi meghatározása – először a 2013/2014-es tanévre e) 2010 LI. Tv.: intézmény átadás esetén a helyi önkormányzat mentesül az egyházi kiegészítő hozzájárulás megtérítési kötelezettsége alól f) 2010 LXIII. Tv.: a közoktatási intézményátszervezésekkel, illetve megszüntetésekkel kapcsolatos fenntartói eljárásra vonatkozik NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár

3. Más, oktatást érintő törvényi módosítások a)A Btk. módosítása: a közfeladatot ellátó személyek közül kiemelten a pedagógusok ellen elkövetett bűncselekmények fokozott büntethetősége b)A családok támogatásáról szóló, illetve a Gyermekek védelméről és a gyámügyi igazgatásról szóló törvény módosítása NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár

4. Az óvodai nevelés országos alapprogramjának kiadásáról szóló kormányrendelet módosítása „Nem ad helyet az előítéletek kibontakozásának sem társadalmi, sem nemi, sem egyéb értelemben” „Biztosítani kell az önazonosság megőrzését, ápolását, erősítését, társadalmi integrálását, az emberi jogok és alapvető szabadságok védelmét.” NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár

5. A 2010/2011 tanévre még várható kisebb jogszabályi módosítás A hat-és nyolcosztályos gimnáziumok szóbeli felvételiztetési lehetősége – a 9. évfolyamra megadott, illetve a korábbi írásbeli vizsgára kiadott feltételekkel… NEMZETI ERŐFORRÁS MINISZTÉRIUM Közoktatásért Felelős Helyettes Államtitkár