AZ ELEKTRONIKUS SAJTÓ TV-RÁDIÓ-REKLÁMOK
TULAJONOSOK 1. Állami (közszolgálati) szolgáltatók cél: objektív tájékoztatás, igényes szórakoztatás jellemző: független (-nek kellene maradnia…)
TULAJDONOSOK 2. Kereskedelmi szolgáltatók cél: profit Jellemzők: nézettség, kevésbé igényes, profi piackutatás, nem objektív!!!
TULAJDONOSOK 3. Társadalmi csoport tulajdonában levő szolgáltató (párt, egyház, stb.) Nem objektív, az adott csoport érdekeit szolgálja
A RÁDIÓ Akusztikai hatás: érzelmekre hat Riporter: legyen szenvedélyes Sűrített hírek,információk (a szó elszáll…) Howard Stern Szepesi György
A TELEVÍZIÓ 1. Akusztikai+vizuális hatás A valóság befolyásolásának lehetősége!!! A manipuláció fő eszköze: a montázs
A TELEVÍZIÓ 2. Jellemző műfajok: híradók riportműsorok
A TELEVÍZIÓ 3. Magazinműsorok szappanoperák
A REKLÁMOK 1. Információközlés és a fogyasztói magatartás befolyásolása Fő módszerei: mézesmadzag, montázs
A REKLÁMOK HATÁSMECHANIZMUSA 1. Tudat alatti hatás
A REKLÁMOK HATÁSMECHANIZMUSA 2. ráció
A REKLÁMOK HATÁSMECHANIZMUSA 3. Híres emberek
A REKLÁMOK HATÁSMECHANIZMUSA 4. csomagolás
A REKLÁMOK HATÁSMECHANIZMUSA 5. félelemkeltés
A REKLÁMOK HATÁSMECHANIZMUSA 6. Hiánykeltés „AMÍG A KÉSZLET TART!!!”
A REKLÁMOK HATÁSMECHANIZMUSA 7. Beetetés „hagyományos mosópor…”
A REKLÁMOK HATÁSMECHANIZMUSA 8. Vakcsoport „A természet csodálatos tisztasága.” „A tökéletes ébredés titka.” STB.
A REKLÁMOK HATÁSMECHANIZMUSA 9. Ének, szlogen, fülbemászó dallam „MERT HÜLYE AZÉRT NEM VAGYOK!”