DR. FIXLER LÁSZLÓ IGAZGATÓ QUALIFORUM/OKTA-FORUM

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Növekedés-támogatás M27 ABSOLVO. 2 Mi kell a növekedéshez?
Advertisements

EGÉSZSÉGKULTÚRA Mentsük meg saját magunkat?! Egészségfejlesztés I.

Dr Raffay Ágnes Dr Lőrincz Katalin Hajmásy Gyöngyi
4. Marketing előadás 2009.Március 4. A szervezetek beszerzése- a vállalatok „fogyasztói magatartása”
Kvantitatív módszerek
A Vállalkozásfejlesztési munkacsoport
Ismétlés  A marketing a piac folyamatos elemzése, reagálás, és befolyásolás.  Orientációtörténelem: 1. Termelés orientált 2. Értékesítés orientált 3.
Felsőoktatási menedzsment MA Felsőoktatás Nyilvánossága Konferencia november 17. dr. Princzinger Péter.
Erőállóképesség mérése Találjanak teszteket az irodalomban
QUALIFORUM - NYERGES ATTILA GYORSJELENTÉS A GÉMOSZ ANKÉTRÓL (ROAD-SHOW A KÉPZÉSRŐL) május 26. Galyatető.
Heves megye civil szervezeteinek szervezetfejlesztése A program az Európai Unió támogatásával valósul meg. K á rp á tok Alap í tv á ny – Magyarorsz á g.
Emberi Erőforrás Menedzsment Az emberi erőforrások fejlesztése
A stratégiai tervezés módszertana
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, október 16.
Michael E. Porter Berencsi Balázs GTK – GM ARFWIM
Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel
Humánkineziológia szak
Tanuló (projekt)szervezet a Magyar Nemzeti Bankban
10 állítás a gyerekek internethasználatáról
Köszönti Önöket az és vezetője, Bohnné Keleti Katalin, okleveles közgazda, nemzetközi marketing szakértő, a Magyar Marketing Szövetség elnökségi tagja.
A tételek eljuttatása az iskolákba
Vasné dr. Egri Magdolna Kommunikáció -marketingkommunikáció
Könyvtárvezetési stratégiák, vezetési típusok
SZERVEZETI ALAPFORMÁK
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek III. Marketing KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Gazdálkodási modul Gazdaságtudományi ismeretek I. Üzemtan KÖRNYEZETGAZDÁLKODÁSI MÉRNÖKI MSc TERMÉSZETVÉDELMI MÉRNÖKI MSc.
Fejlesztési, stratégiai útmutató
A postai képzés lehetséges irányai a felnőttképzésben és a szakképzésben április 5. Előadó: Szűts Ildikó Humánerőforrás vezérigazgató helyettes.
SZEMÉLYZETI MARKETING
Robert S. Kaplan – David P. Norton Csanádi Gábor Tamás C8ITGY 2007.
DRAGON BALL GT dbzgtlink féle változat! Illesztett, ráégetett, sárga felirattal! Japan és Angol Navigáláshoz használd a bal oldali léptető elemeket ! Verzio.
FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Hévíz, október 9.
Vállalatérték-élet pálya szakaszok
szakmérnök hallgatók számára
Mentori rendszer a tudásmenedzsment szolgálatában
Kérdések a második zh-hoz
Controlling a gyakorlatban
Magyar Controlling Egyesület Szombathely, október dr. Fixler László MCE Konferencia 2008 A controlling gyakorlata „KÉTSZER MÉRJ, EGYSZER VÁGJ”
Sponsorare necesse est
ÖSZTÖN VAGY TUDATOSSÁG AVAGY A GÉPJÁRMŰ-KERESKEDELEM IS SZAKMA DR. FIXLER LÁSZLÓ GÉMOSZ KÖZGYŰLÉS GYŐR, MÁJUS 16. QUALIFORUM.
Vizsga feladatok (Minta)
Szervezeti viselkedés Bevezetés
1. előadás A vállalkozások indítása és működtetése
Változások menedzselése felsőfokon Készítette: Schalli Adrienn Dinya László.
A stratégiai kulcsmentorok bemutatkozása IFKT mentor képzés Budapest, december 13.
Nemzetközi Bankárképző Központ Rt. 1 SWOT- analízis a programkidolgozásban Öcsi Béla témavezető Nemzetközi Bankárképző Központ.
Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
„Az igazi kérdés nem az, mennyit javultál tegnapi önmagadhoz képest, hanem, hogy milyen jól teszed a dolgod versenytársaidhoz képest.”
QualcoDuna interkalibráció Talaj- és levegövizsgálati körmérések évi értékelése (2007.) Dr. Biliczkiné Gaál Piroska VITUKI Kht. Minőségbiztosítási és Ellenőrzési.
1. Melyik jármű haladhat tovább elsőként az ábrán látható forgalmi helyzetben? a) A "V" jelű villamos. b) Az "M" jelű munkagép. c) Az "R" jelű rendőrségi.
Pénzügyi-számviteli mutatók
i.e. SMART üzleti ötletek versenye SWOT analízis workshop
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
Marketing alapok Kopcsay László.
A TÁRSADALMI JÓL- LÉT KÉRDÉSEINEK ÖSSZEHASONLÍTÁSA EGYES SZOLGÁLTATÓ SZEKTOROKBAN Készítette: Folmegné Czirák Julianna
Hogyan, és miért gondolkozzunk vállalkozóként rendszerben az üzleti tervezés során és a gyakorlatban? „Ötletből pénzt”
Külpiacra lépés az Európai Unióban – Gyurácz Németh Iván.
Innováció a vezetésben – vezetés egy innovatív cégben Innovációs speci előadás december 12. Lévai Gábor.
1. A VÁLLALKOZÁS MARKETING TEVÉKENYSÉGE
Vállalkozásmenedzsment I.
1 BÚTORSZÖVETSÉG OAFSZ BKIK A FÁTÓL A BÚTORIG ÁGAZATI EGYÜTTMŰKÖDÉS CONSTRUMA DR. FIXLER LÁSZLÓ IGAZGATÓ QUALIFORUM ELŐADÁSA TERVVEL.
Emberi Erőforrás Menedzsment Bevezetés
A marketing olyan eljárás (ma már tudomány, szakma), amely feltárja a kielégítetlen szükségleteket és igényeket, méri és értelmezi jelentőségüket, eldönti,
STRATÉGIAI ÉS ÜZLETI TERVEZÉS 4. előadás
Termék-piacfejlesztési stratégiák (Ansoff-mátrix)
Kérdések a második zh-hoz
Vállalati terv bemutató
Üzleti terv bemutatása
A STRATÉGIA KIALAKÍTÁSÁNAK FŐBB SZEMPONTJAI
Előadás másolata:

DR. FIXLER LÁSZLÓ IGAZGATÓ QUALIFORUM/OKTA-FORUM JOBBAN TUDNI JOBBAN CSINÁLNI TUDATOSAN NÖVEKEDNI! avagy a kisvállalkozások költségkímélő piaci technikái DR. FIXLER LÁSZLÓ IGAZGATÓ QUALIFORUM/OKTA-FORUM

FOGALMAZZUNK RÖVIDEBBEN! ELŐADÁSOM TÁRGYA: A NÖVEKEDÉS 3 LÉPÉSBEN

A VÁLLALKOZÁSOK HÁROM TÍPUSA AZ EGYIK ALAKÍTJA AZ ESEMÉNYEKET A MÁSIK SZEMLÉLI A HARMADIK PEDIG CSODÁLKOZIK AZON, HOGY BEKÖVETKEZIK    A VÁLASZTÁS MOST A MIÉNK!

VÁLTOZATOK A TÚLÉLÉSRE (ha megindul a piac) NEM TÚLÉLNI (stabil vegetálás) (A JELENLÉVŐKET NEM ÉRINTI, EZÉRT VANNAK ITT.) MEGGYENGÜLT SZERVEZET, MELY A PIACI NÖVEKEDÉST NEM TUDJA MAJD KIHASZNÁLNI. NEGATÍV TÚLÉLÉS (dinamikus stagnálás) AZ INDULÓ PIAC LEHETŐSÉGEIT MEGCSAPPANT ERŐKKEL, NÖVEKEDÉSI ÜTEM ALATT TUDJA KIAKNÁZNI. POZITÍV TÚLÉLÉS (tiszta növekedés) LÉNYEGES BELSŐ ERŐINKET MEGŐRIZVE, FEJLESZTVE RUGALMASABB, GYORS SZERVEZETTEL, TÖBBET KIVENNI A PIACBÓL, MINT A NÖVEKEDÉS ÜTEME

„ AZ ŐRÜLTSÉG NEM MÁS, MINT UGYANAZT TENNI ÚJRA ÉS ÚJRA, ÉS VÁRNI, HOGY AZ EREDMÉNY MÁS LEGYEN” LOREM IPSUM

MELYEK A VÁLTOZTATÁS OKAI? MIK A KIHÍVÁSOK? MELYEK A VÁLTOZTATÁS OKAI? A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI A PIAC KIHÍVÁSAI A SZERVEZET FEJLŐDÉSÉNEK NÖVEKEDÉSÉNEK A KIHÍVÁSAI

A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI  Vezetői felkészültség Stratégiai partnerség, piaci verseny  Mit vesz a vevő?  Technológiai biztonság, strandardizálás, TQM, beszállítók  Hogyan kell eladni?  A globalizált világ: az Európai Unió  Informatika, internet, online világ  A vonzáskörzet határa helyi feltételek  Külországbeli trendek  A gazdaság állapota a szabályozók működése

MIT ADUNK EL A, AZ ………………………… ? A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI  - MIT VESZ A VEVŐ? MIT ADUNK MI EL? MIT VESZNEK MEG TŐLÜNK? „ A 6 mm -es fúró esete” „A sercegő hús esete” „Kozmetikumokat gyártunk és illúziókat adunk el” MIT ADUNK EL A, AZ ………………………… ?

PARADIGMAVÁLTÁS A SZEMÉLYES ELADÁSBAN A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI  - HOGYAN KELL ELADNI? PARADIGMAVÁLTÁS A SZEMÉLYES ELADÁSBAN ALKALMAZKODÁS ÉS BEFOLYÁSOLÁS EGYIDEJŰLEG ERŐSEBB „MULTIMÉDIÁS” RÁHATÁS PROAKTÍV ELADÁS (maguktól nem (elegen) jönnek az ügyfelek) SZEMÉLYRE SZABOTT TERMÉKEK SOK TÖBBLET-, JÁRULÉKOS-, KIEGÉSZÍTŐ SZOLGÁLTATÁS „MEGÉRI AZ ÁRÁT” - ÉRVELÉS FELKÉSZÜLT TANÁCSADÓ-ÉRTÉKESÍTŐK

AHONNAN MÉG, AHONNAN MÁR NEM „JÖNNEK” VEVŐK TÁGÍTHATÓ-E A KÖRZET? A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI - A VONZÁSKÖRZET AHONNAN MÉG, AHONNAN MÁR NEM „JÖNNEK” VEVŐK TÁGÍTHATÓ-E A KÖRZET? HÁNYAN VANNAK? ÉS KIK ŐK? MIT ÉR A KÖRZET? AZ INTERNET SZEREPE, A VIRTUÁLIS KAPU HANGADÓK A VONZÁSKÖRZETBEN HOGYAN „DOLGOZZUK MEG” A VONZÁSKÖRZETET? A PIAC SZERKEZETE HOGYAN ALAKUL?

A FELTARTÓZTATHATATLAN TREND GYORSULÓ ELTERJEDÉS HAZÁNKBAN A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI – INFORMATIKA, INTERNET, ONLINE A FELTARTÓZTATHATATLAN TREND GYORSULÓ ELTERJEDÉS HAZÁNKBAN A POTENCIÁLIS 30 KÖRÜLI VEVŐ ALAPVETŐ INFORMÁCIÓ-SZERZŐ ESZKÖZE „AMI NINCS A NETEN, AZ NINCS IS” A VÁLLALAT PIACKAPCSOLATBAN NÉLKÜLÖZHETETLEN A VÁLLALAT MINT SZERVEZET ÉLETÉBEN NÉLKÜLÖZHETETLEN

A GLOBALIZÁCIÓ KIHÍVÁSAI  – A VEZETŐI FELKÉSZÜLTSÉG A VEZETŐI KÉPESSÉGEK ALAPJA AMI ÁLLANDÓ - AZ A VÁLTOZÁS (ennek elfogadása, megértése) STRESSZ-TŰRÉS ÉS ÁLLÓKÉPESSÉG (24 órában) A DÖNTÉS KÉPESSÉGE; AZ IGAZI PRIORITÁSOK MEGHATÁROZÁSA SZINERGIKUS EGYÜTTMŰKÖDÉS KÉPESSÉGE (csapat/team képesség) KÉPESSÉG, KÉSZSÉG, HOZZÁÁLLÁS ELŐSZÖR (az ismeretek elsajátíthatók) MAGASABBRÓL, MESSZEBBRE, MESSZEBBRŐL (3M)

A PIAC AKTUÁLIS KIHÍVÁSAI 1. STAGNÁLÓ PIAC, NEM NÖVEKVŐ – RÖVID TÁVON CSÖKKENŐ – VÁSÁRLÓ ERŐ, NÖVEKVŐ VERSENY ( - ) ELVTELEN ÁRVERSENY ( - ) TUDATOSABB ÁRRA KONCENTRÁLÓ FOGYASZTÓ (+ -) SZOLGÁLTATÁSIGÉNYES VEVŐ (+ -) VEVŐI KONZERVATIZMUS – TÖRZSVEVŐVÉ VÁLÁS ÓHAJA (+ -) KORSZERŰ, MAGAS MINŐSÉGŰ, AZ AKTUÁLIS VÁLASZTÉKOT KÍNÁLÓ TERMÉKPALETTA SZÜKSÉGESSÉGE (+-)

A PIAC AKTUÁLIS KIHÍVÁSAI 2. SZAKMAILAG JÓ ÉS LOJÁLIS MUNKAERŐ HIÁNYA (-) A KÉPZÉS SZÜKSÉGSZERŰSÉGE ÉS KÖLTSÉGESSÉGE (+ -) AZ ELADÁS RÉSZBEN VERSENYTÁRSTÓL VALÓ ELCSÁBÍTÁS (- +) BERUHÁZÁS-IGÉNYESSÉG (TELEP, ESZKÖZÖK, STB.) (-) NÖVEKVŐ MÉRETGAZDASÁGOSSÁG (KKV-K) (+-) TŐKEARÁNYOS JÖVEDELEM CSÖKKENÉSE (-) „FINOMHANGOLÁS” SZÜKSÉGESSÉGE; INTENZITÁS ÉS HATÉKONYSÁG AZ EREDMÉNYESSÉG MEGTARTÁSÁÉRT (- +)

VÁLLALATI ÉLETCIKLUSOK Amit egyetlen szervezet sem tud kikerülni KIHÍVÁS: A SZERVEZET NÖVEKEDÉSE VÁLLALATI ÉLETCIKLUSOK Amit egyetlen szervezet sem tud kikerülni Megállapodottság Felnőtt Arisztokrácia Serdülőkor A CÉL Korai bürokrácia Gyerünk gyerünk Bürokrácia A CÉG Csecsemőkor Udvarlás (ADIZES nyomán)

CSECSEMŐ SZERVEZET KEVÉS SZABÁLYOZOTTSÁG KIHÍVÁS: A SZERVEZET NÖVEKEDÉSE CSECSEMŐ SZERVEZET KEVÉS SZABÁLYOZOTTSÁG GYAKRAN NINCS ÍROTT KÖLTSÉGVETÉS NINCS ÉRTEKEZLETI REND, KEVÉS ALKALMI ÉRTEKEZLET SZEMÉLYES, CSALÁDI LÉGKÖR AZ ALAPÍTÓ, VÁLLALKOZÓ ERŐFESZÍTÉSEI HAJTJÁK A CÉGET „EGYSZEMÉLYES SHOW” MINDENKI ELFOGLALT, VÁLSÁGMENEDZSELÉS FOLYIK (csak a már meglévő problémát kezeljük). ALKALMAZOTTAK: AKIK KÉZNÉL VOLTAK KÖTETLEN LÉGKÖR, NINCS HIERARCHIA

GYERÜNK – GYERÜNK SZERVEZET KIHÍVÁS: A SZERVEZET NÖVEKEDÉSE GYERÜNK – GYERÜNK SZERVEZET MINDEN LEHETŐSÉG FONTOS MEGÉRZÉSEN ALAPULÓ DÖNTÉSEK, NINCS MÉG ELÉG TAPASZTALAT TÚL SOK PRIORITÁS ÉS PROJEKT NINCS MARKETINGTERV ÉS PIACSZEGMENTÁLÁS (A MARKETING = ELADÁS) A VÁLLALAT EMBEREK KÖRÉ SZERVEZŐDIK NAGYON KÜLÖNBÖZŐ BEOSZTOTTAK, NINCS IDŐ GYOMLÁLÁSRA ÁLLANDÓ IDŐHIÁNY CENTRALIZÁLT DÖNTÉSEK MINIMÁLIS SPECIALIZÁCIÓ (Még mindig az első vezető a legjobb fejlesztő, a legjobb értékesítő…) DECENTRALIZÁLÁS ÉS CENTRALIZÁLÁS

A SERDÜLŐKORÚ SZERVEZET KIHÍVÁS: A SZERVEZET NÖVEKEDÉSE A SERDÜLŐKORÚ SZERVEZET AZ ADMINISZTRATÍV SZEREP NŐ TERVEZÉS, TRÉNING, ÉRTEKEZLETEK JELENTŐSÉGE NŐ NÖVEKVŐ SZERVEZETTSÉG IDŐ, PÉNZ, TANÁCSADÓ ALKALMAZÁSA ESETLEG CSÖKKENŐ TELJESÍTMÉNY NÖVEKVŐ ELSZEMÉLYTELENEDÉS STRUKTÚRÁK ÉS RENDSZEREK KIALAKULÁSA RENGETEG KONFLIKTUS SOKAN A RÉGI GÁRDÁBÓL TÁVOZNAK AZ ALAPÍTÓKNAK LE KELL VÁLNIA, HATÁSKÖR ÁTRUHÁZÁS (hivatásos menedzsment) „A MÁSODIK ÚJJÁSZÜLETÉS”

CÉL: A FELNŐTT SZERVEZET A FELNŐTT SZERVEZET JELLEMZŐI HOL TART A CÉG? 0 % - 25 % - 50 % - 75 % - 100 % 1 2 3 4 5 1. Stabil és kiszámítható az érdekeltek számára (tulajdonosok, vevők, fő beszállítók, munkatársak és környezet). 2. Terveket készít és az abban lévő célkitűzések és mutató- számok alapján vezényli a növekedését. 3. A vezetők Vezetői Információs Rendszer alapján hoznak döntéseket, kontrolling segíti a visszacsatolást. 4. Tanuló szervezet, amely képes az innovációra, hogy mindig sikeresen tudjon alkalmazkodni (a piac igényeihez is) 5. Törzsügyfélkörét megtartja és bővíti CRM program segítségével, tudatos vevői elégedettségi munkát folytat. 6. Professzionális törzskar és munkatársak, akiknél a hatáskör, a felelősség, a motiváció, a számonkérés egyértelmű. 7. A szervezet fejlődése tudatos, kontrollált, kézben tartott.

VÁLASZOK A KIHÍVÁSOKRA – MEGOLDÁSOK 1. A TERVEZÉS ÉS CONTROLLING ALKALMAZÁSA A SZERVEZET FEJLESZTÉSE A VEZETÉS PROFIZMUSA AZ IDŐGAZDÁLKODÁS A HUMÁNPOLITIKA TUDATOSSÁGA A MARKETING ALKALMAZÁSA AZ AKTÍV PÉNZGAZDÁLKODÁS AZ ÉRTÉKESÍTÉS ÚJ SZEMLÉLETŰ RENDSZERÉNEK BEVEZETÉSE A PIAC AKTÍVABB BEFOLYÁSOLÁSA A MENEDZSERI ÉLETMÓD KIALAKÍTÁSA KÉPZÉS (de, előtte felmérés, utána visszamérés) JEGYZETEIM:

A PIAC POLARIZÁCIÓJÁNAK FELISMERÉSE VÁLASZOK A KIHÍVÁSOKRA – MEGOLDÁSOK 2. A PIAC POLARIZÁCIÓJÁNAK FELISMERÉSE „GYÉMÁNT - MODELL” „HOMOKÓRA - MODELL IGÉNYES (Minőségorientált) IGÉNYES AZ „ARANY KÖZÉP” A „HALÁLOS KÖZÉP” JEGYZETEIM: NEM IGÉNYES (árcentrikus) NEM IGÉNYES

AKKOR A TEENDŐKRŐL 3 LÉPÉSBEN 1.LÉPÉS: GONDOLKODJ MÁSKÉPP! 2. LÉPÉS: TERVEZZ! 3. LÉPÉS: VALÓSÍTSD MEG! (avagy, ahogy az amerikai filmekben mondják: TEDD, AMIT TENNED KELL!)

1. LÉPÉS GONDOLKODJ MÁSKÉPP!

„KONCENTRÁLJ ANNAK A PROBLÉMÁNAK A MEGOLDÁSÁRA, AMELY MINDEN MÁS PROBLÉMÁT MEGOLDHATÓVÁ TESZ” (Holman W. Jenkins J.R., The Wall Street Journal) „ÁLTALÁBAN TUDJUK MIT KELL TENNÜNK, CSAK NEM MINDIG TESSZÜK MEG.” „A JELEN A GAZDÁLKODÁS, A SZERVEZET SZEMPONTJÁBÓL MÁR A MÚLT. FOGLALKOZNI PEDIG A JÖVŐVEL KELL.” (én)

A VEZETŐ GONDOLKODÁSMÓDJÁRÓL STRATÉGIAI PROJEKTSZERŰ POZITÍV

GONDOLKODJUNK MÁSKÉPP 2. STRATÉGIAI GONDOLKODÁS REAKTÍV HOZZÁÁLLÁS PROAKTÍV HOZZÁÁLLÁS NAGYON FONTOS VÁLSÁGHELYZET VISSZA NEM TÉRŐ ALKALOM STRATÉGIA! FEJLESZTÉSI FELADATOK (PROJEKTEK) KEVÉSBÉ FONTOS FIGYELEMELTERELÉS HÁTTÉRFELADATOK NAGYON SÜRGŐS KEVÉSBÉ SÜRGŐS

A PROJEKTRŐL MINDIG HATÁROZOTT EREDMÉNYE VAN PROJEKTBEN GONDOLKODNI, PROJEKTBEN CSELEKEDNI A PROJEKTRŐL MINDIG HATÁROZOTT EREDMÉNYE VAN MINDIG ERŐFORRÁSOKON ALAPSZIK MINDIG IDŐKERETEK KORLÁTOZZÁK NEM RUTINSZERŰ, HANEM ESETI EZ A GONDOLKODÁSMÓD SEGÍTI A MEGVALÓSULÁST. ÉRZÉKELTETI A CÉLBA ÉRÉST VAGY KUDARCOT. SEGÍTI A KÖVETKEZŐ LÉPÉS MEGTERVEZÉSÉT. JEGYZETEIM:

A GANTT TÁBLÁZAT ÓRÁK / NAPOK CSELEKEDET 1. CSELEKEDET 2. CSELEKEDET n. MIKOR? CÉL? EREDMÉNY? TARTALOM, LEÍRÁS, MIT? JEGYZETEIM:

A POZITÍV GONDOLKODÁSRÓL Edison 2000-nél is több kísérlet után jutott el az első működő izzólámpához. Egy fiatal újságíró megkérdezte, hogyan hatott rá ennyi kudarc? „Egyetlen-egyszer sem vallottam kudarcot – felelte. Feltaláltam az izzólámpát, és ez történetesen 2000 lépésből állt.”

A POZITÍV GONDOLKODÁS ELEMEI AZ ÉLET ÉLVEZETE - a munkafeladat, ami örömöt ad - szabadidő program - az „ürömben az öröm”-öt meglátni JÓL ÉLNI - nyugodt napindítás - magánélet – sorompó – munka – sorompó – magánélet - a nap jó lezárása LISTA A GYENGESÉGEINKRŐL ÉS TERV A FELSZÁMOLÁSUKRA A PROBLÉMÁK KEZELÉSE - mások problémája nem a saját problémám - pozitív beállítódásom kivetítése - a kollégák pozitív tulajdonságaira összepontosítok - konfliktus problémamegoldással, vagy gyors kompromisszummal A STRESSZ ELKERÜLÉSE - tevékenység tervezése - változások tudatosultsága - naponta legalább egy sikeres lezárás JEGYZETEIM: „Használd a pozitív gondolkodást, hogy terveid sikerüljenek és így a legkevésbé vonzó feladat is könnyebbnek tűnik majd!”

2. LÉPÉS TERVEZZ!

„Semmilyen szél nem kedvező annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart „Semmilyen szél nem kedvező annak, aki nem tudja, melyik kikötőbe tart.” (Seneca) „Amikor azt gondolod, hogy már minden lehetőséget kimerítettél, még mindig van legalább egy.” (Thomas Alva Edison) Tervvel nem biztos, terv nélkül biztos nem.

A FIXLER-FÉLE 3M A CÉG VEZETÉSÉBEN MAGASABBRÓL HOGY ÖSSZEÁLLJON A KÉP, HOGY A JÓT ÉS JÓL CSINÁLJUK MESSZEBBRŐL HOGY TÁRGYILAGOSAN DÖNTHESSÜNK, HOGY CSAK A TÉNYEK SZÁMÍTSANAK MESSZEBBRE HOGY A TÁVOLABBI, HOSSZABB SIKER FONTOSABB LEGYEN A TAKTIKAI EREDMÉNYNÉL, MERT JÖVŐKÉP NÉLKÜL NEM MEGY

A TERVEZÉS FOLYAMATA A TERVEZÉS EGYSZERŰEN CSAK ANNYI, HOGY TUDJUK Hova akarunk menni? Miért akarunk oda menni? Mikorra akarunk odaérni? Hogyan fogunk oda jutni? Mi kell ahhoz, hogy oda jussunk? És honnan fogjuk tudni, hogy megérkeztünk?

KLASSZIKUS STRATÉGIAI ÉPÍTKEZÉS Visszacsatolás Kiértékelés Operatív/funkcionális tervek (Hogyan) Stratégia, stratégiák Célkitűzések véglegesítése (Mikorra, mit?) Célkitűzések (Mikorra, mit) Környezet elemzés (Külső, belső) Célkitűzések (előzetes) (Mikorra, mit?) Küldetés (misszió) Vízió 35

SMART - CÉLKITŰZÉS S (pecifikus) R: realista M (érhető) A (ttraktív) R (ealista) T (erminushoz kötött) R: realista E: elérhető M: mérhető E: elosztott K: konkrét

VALÓSÍTSD MEG! CSELEKEDJ! 3. LÉPÉS VALÓSÍTSD MEG! CSELEKEDJ!

A STRATÉGIÁK VÁLASZTÉKA Milyen versenyelőnyt kívánunk kiaknázni? Milyen versenyelőnyre támaszkodni? Milyen irányban? Hogyan? Költségvezető Megkülönböztető Összpontosító Piaci behatolás Termékfejlesztés Piacfejlesztés Diverzifikáció Belső fejlesztés Közös fejlesztés Stratégiai szövetség Felvásárlás

ANSOFF-FÉLE TERMÉK-/PIACI MÁTRIX Jelenlegi termék Új termék Jelenlegi piac Piaci behatolás Növelni a piaci részarányt Növelni a termék használatát Növelni a használat gyakoriságát Növelni a használat minőségét Új alkalmazásokat bevezetni Termékfejlesztés Tökéletesíteni a terméket Új terméket vinni ugyanarra a piacra Termékvonal kiterjesztése Új piac Piacfejlesztés Kiterjeszteni a már létező termék piacát Földrajzi terjeszkedés Új piaci szegmens meghódítása Diverzifikáció Eddigi tevékenységgel kapcsolatos diverzifikáció Eddigi tevékenységgel nem kapcsolatos diverzifikáció 1 4 2 16

Belső (vállalkozás)/ jelen SWOT-ANALÍZIS Belső (vállalkozás)/ jelen Külső (piac) / jövő pozitív „S“ (Strengths) Erősségek mik az erősségeink ? mi működik jól ? mivel lehetünk elégedettek ? mire lehetünk büszkék ? mi ad nekünk energiát ? „O“ (Opportunities) Lehetőségek mire lennénk még képesek ? mit használhatunk még környezetünkből ? mit terjeszthetnénk ki ? mit használunk még túl kevéssé? negatív „W“ (Weaknesses) Gyengeségek mi okoz nehézséget ? mi akadályoz bennünket ? mi esik nehezünkre ? mi akad vagy sorvad ? mi hiányzik ? „T“ (Threats) Veszélyek hol ólálkodnak veszélyek / kockázatok? milyen káros folyamatoktól lehet tartani? mi következhet be ?

LEHETSÉGES PROJEKTEK ERŐSSÉG - LEHETŐSÉG STRATÉGIA - Projekt 1. - Projekt 2. - Projekt 3. ERŐSSÉG - VESZÉLY STRATÉGIA - Projekt 4. - Projekt 5. - Projekt 6. GYENGESÉG - LEHETŐSÉG STRATÉGIA - Projekt 7. - Projekt 8. - Projekt 9. GYENGESÉG - VESZÉLY STRATÉGIA - Projekt 10. - Projekt 11. - Projekt 12.

EMBERI ERŐFORRÁSTERV/ PROJEKT A HUMÁN TŐKE ELEMEI A végzett munkával kapcsolatos tudás Képzettségi szint Tanult módszerek (know–how) Kompetenciák Innovációs képesség Munkamorál és attitűd

MOTIVÁCIÓ AZ EGYÉN OLYAN BELSŐ (TUDATI) ÁLLAPOTA, AMELY ARRA KÉSZTETI, HOGY VALAMILYEN MÓDON VISELKEDJÉK. VEZETÉSI TEVÉKENYSÉG, AMELY SORÁN A VEZETŐ MÁSOKAT OLYAN CSELEKVÉSRE KÉSZTET, AMELY A SZERVEZETI SZINTEN ELVÁRT EREDMÉNYEKHEZ VEZET. TELJESÍTMÉNY KÉPESSÉG, KÉSZSÉG TUDÁS, ISMERET MOTIVÁLTSÁG, ATTITŰD = + + (Hofi: Úszni tud?)

PIACI STRATÉGIA, ÉRTÉKESÍTÉS, MARKETING

Marketingmix A 4 P Célpiac Termék (Product) Hely (Place) Ár (Price) Termékválaszték Minőség Forma Jellemzők Márkanév Csomagolás Méret Szolgáltatások Garancia Visszatérítések Hely (Place) Elosztási csatornák Hálózatsűrűség Választék Elhelyezkedés Készlet Szállítás Ár (Price) Listaár Árengedmények Kedvezmények Törlesztési idő-tartam Hitelfeltételek Promóció (Promotion) Vásárlásösztönzés Reklám Eladószemélyzet Public Relations (PR) Direkt Marketing (Mc Carthy-Ph. Kotler) 46

A PIAC SZERKEZETE A MI PIACI RÉSZÜNK POTENCIÁLIS PIAC   A PIAC SZERKEZETE      POTENCIÁLIS PIAC LE NEM FEDETT PIAC PIACRA LÉPŐ ÚJ VEVŐK TÉNYLEGES PIACI TERJEDELEM A MI PIACI RÉSZÜNK A PIACI SZEREPLŐK EGYMÁSHOZ VISZONYÍTOTT VERSENY-HELYZETÉT – AMIT DÖNTŐEN A PIACI RÉSZESEDÉSSEL MÉRÜNK – PIACI SZERKEZETNEK NEVEZZÜK.

AZ ÉRTÉKESÍTÉS MŰVÉSZETE ABBÓL ÁLL, HOGY A TANÁCSADÓ ELŐSZÖR AZ ÜGYFÉL SZEMPONTJÁBÓL NÉZI A PROBLÉMÁT ÉS AZTÁN RÁVESZI ŐT, HOGY VEGYE FIGYELEMBE AZ Ő SZEMPONTJAIT IS. MI A MEGFEJTÉS?

ÜGYFÉL-ÉLETCIKLUS (Life-Time-Value) Jelenre diszkontált összege annak a bevételnek, amit az ügyfél mint partnerünk folyamatában „hozhat”, amíg a mi ügyfelünk.

HA MEGADOD MÁSOKNAK AZT, AMIRE VÁGYNAK, AKKOR TE IS MEGKAPOD AZT, AMIRE VÁGYSZ. (Zig Ziglar)

UGYE MEG LEHET CSINÁLNI? A BIZTOS VÉGHEZVITELHEZ AJÁNLATOM:  FELKÉSZÍTÉS 2 NAPBAN (valahol Budapesten, vagy környékén)  AZTÁN SZEMÉLYES TÁMOGATÁS  ELTÖKÉLTSÉG  ÉS APRÓLÉKOS MUNKA ÉN KÉSZ VAGYOK SEGÍTENI, HA MEGKERESNEK

KÖSZÖNÖM, HOGY FIGYELTEK DR. FIXLER LÁSZLÓ, QUALIFORUM VÁLJÉK A HASZNUKRA! DR. FIXLER LÁSZLÓ, QUALIFORUM 1145 Budapest, Gyarmat u. 34. Tel.: 06/30-9482-401